Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

    Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
    ъъъъ... само не опитвай с каквато и да е "струйка" отблизо! Че ще си купуваш нов радиатор.
    иначе едно добро почистване винаги е от полза.
    А за да не гадаеш - купи си един термометър, вече писах някъде по другите теми - има достатъчно точни китайчета за по 10-12 кинта, електронни, и просто виж какво показва.
    ВАЖНО ! ТОзи с праоструйката трябва да знае какво върши, иначе дори и да не бърка в радятора така добре може да му изкирви ламелите, че всеедно в стената си го блъскал. Аз отидох при едно приятелче в автомивка, което нещо смени дюзите на пистолета и настрой машината да работи по-слабо.

    Поздрави !

    Коментар


    • #32
      От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
      Дидо, а въобще без термостат пробва ли? Ако пак загрява-не е в термостата. Остава радиатор. Или виско. Не ме послуша да вържеш перката с една тел за проба, и всичко щеше да е ясно. Колко си сигурен, че "новото" виско работи нормално?
      Новото виско, бачка защото разликата при загрял двигател в духането е огромна, а и щом радиатора е студен. Остава да промия цялата система. В чудо се видях с тази температура. Другата седмица е състезанието в Русе, а време нямам много да се занимавам с нея......утре промивка ли да направя.?
      TT-Tuning Team
      АСК Добрич

      Коментар


      • #33
        От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

        Казваш че радиатора в средата е студен. Какво точно означава това? Че целите вертикални канали от питата ли са студени? Ако е така, вероятно има вътрешно запушване на тръбичките. Как изглежда охладителната ти течност? Бистра ли е, или кафенее? Ползвал ли си препарати за спиране на течове от системата?
        И последно, сигурен ли си в показанията на уреда? как се държи колата? Губи ли мощност като стрелката е там? Като отвориш капака веднада след като си карал и стрелката е била там, има ли едно характерно цъкане на прегрял метал при охлаждане? Защото ако температурата е била в нормите, това пукане е много слабо изразено.

        Коментар


        • #34
          От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

          Цели вертикални канали са студени. Ами вчерашната течност беше мътна, днеска налях нова, не съм ползвал такива неща за спукан радиатор и прочие. За показанието на уреда не знам какво да кажа, вярвам на това което показва. Не губи мощност, цъкане не съм забелязал. Вероятност датчика да показва по-висока температура? И ако евентуално е запушен радиатора как да го отпуша?
          TT-Tuning Team
          АСК Добрич

          Коментар


          • #35
            От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

            Мдаа, дори и термометъра да е неточен, това е въпроса, как да се отпушат тези канали, защото явно са запушени, а те ще ти трябват. Да беше месингов радиатор.
            Единия вариант е с почистваща химия. Само че силните почистващи течности са агресивни и към алуминия.
            Ако се вкара силна водна струя в казанчетата, с нещо като дюза? Но пак няма гаранция че струята ще уцели директно тръбичките. Но аз бих пробвал. Особенно ако можеш да добавиш и сгъстен въздух към водата, с един Т-образен щуцер на маркуча. Аз понеже нямам водоструйка с такова приспособление мия и питата на радиатора, а и друга мръсотия по колата.

            Коментар


            • #36
              От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

              Утре ще свалям радиатора и ще търся някакви препарати ли не знам и аз да го чистя. Сега се сетих, че имам един радиатор от Москвич, само да е здрав ще го сложа него и ще видя има ли разлика за да знам радиатор ли е какво е? Според вас да я направя ли тази заигравка?
              TT-Tuning Team
              АСК Добрич

              Коментар


              • #37
                От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                Няма никакъв дерт с почистващите препарати, продават се специално за промивка разни, не са безумно скъпи (7-10 кинта за шишенце по спомен). Колегата по-горе вече спомена за тях. С домашен оцет също става отлично. и с купешки, ама рядко, щото повечето дето го продават НЕ е оцет.Особено "на салатите е цар", няма и помен от оцетна киселина вътре

                Той радиатора поначало пред перката си е нормално да е по-студен, все пак това му е работата, а перката работи постоянно, ако да не е на пълна мощност.
                Втори, трети или 23ти термостат да е боклук, за съжаление е съвсем нормално - колегата по-горе писа и за това и наистина е добра идея да се провери с термометъра в едно канче на котлона - и на колко отваря и КАК отваря.
                Още по-лесно е проверката, която предложи Кольо - термостата вън и проба. Ако пак грее, значи ясно - радиатор или изядена помпа, второто по-малко вероятно. Ако забрави да стопли - поредния термостат и много надежда.
                Лично съм сменял последователно 4, докато попадна на читав. Тъпо, но ...
                Успех!
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #38
                  От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                  Стига да съвпадат гърловините и да няма много заигравки по монтжа, става. Така или иначе щом си решил да свалиш оригиналния.
                  Само се моли показанията на уреда да не останат същите, че тогава Шах
                  Но при всички положения е добре, радиатора да ти работи на 100%, и да опиташ да го отпушиш. Успех, и ни дръж в течение!

                  Коментар


                  • #39
                    От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                    Утре ще сваля термостата и ще пробвам какво ще стане. Евентуално после ще сменя и радиатора.
                    TT-Tuning Team
                    АСК Добрич

                    Коментар


                    • #40
                      От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                      Я погледни тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...F1%F2%E5%ED%E5
                      Химиите също са вариант, но...?
                      о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                      Коментар


                      • #41
                        От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                        Стар виц, но е по темата.
                        Как би се отнесъл доктор Хаус ако бе специалист по автомобилна диагностика.

                        Д-р Чейс: 12 годишен Опел Вектра. X20XEV.Със склонност към внезапно прегряване.
                        Д-р Хаус: Откога започнахме да се занимаваме с елементарни случаи? Да
                        си смени термостата. И без повече глупости.
                        Д-р Чейс: Термостата е сменен преди няколко седмици. Симпомът си остава.
                        Д-р Камерън: Стария антифриз може да бъде причината.
                        Д-р Чейс: И той е сменен.
                        Д-р Хаус: Хм. Интересно. Ще поемем случая. Направете проба от антифриза.
                        Д-р Чейс: Няма нужда. Антифризът е сменен съвсем скоро. Собственикът ми каза.
                        Д-р Хаус: Правило номер едно. Всички лъжат. Направете пробата.

                        Д-р Чейс: Етилен – гликолът е в нормата. Определено не е антифриза.
                        Д-р Камерън: Ерозиралото работно колело на водната помпа би могло да
                        доведе до лоша циркулация и от там проблемът с прегряването.
                        Д-р Хаус: Хей. Говорим за внезапно прегряване. Ако нещо не е наред с
                        водната помпа симптомът щеше да е постоянен. Защо не се върнеш обратно
                        в университета и да учиш механици сукалчета как се сменят накладки.
                        Предложения?
                        Д-р Чейс: Запушване на радиатора също отпада от списъка на възможните
                        повреди. Отхлабен ремък?

                        Д-р Камерън: Имаме нов симптом- По време на теста лампата на АБС-а примигва.
                        Д-р Чейс: Проблемът може да е в генератора. Износените четки на
                        генератора създават променливо зарядно напрежение.
                        Д-р Хаус: Чудесно. Но това не обяснява проблемът с прегряването.
                        Д-р Камерън: Може двата симптома да са свързани по някакъв начин.
                        Д-р Хаус: Запомнете едно. Нещата никога не са такива каквито са. Имаме
                        проблем с АБС-а, който не би трябвало да се задейства при дино тест и
                        непостоянно прегяване. Искам да докарате този мотор до изтощение.
                        Прегрейте го.
                        Д-р Чейс: Датчикът за температурата на маслото може да интерферира в
                        компютъра. Може би става въпрос за проблем в мениджмънта на двигателя.
                        Д-р Хаус: Малко вероятно. Но направете тест и рестартирайте компютъра.
                        /////
                        Д-р Камерън: Лог файла от компютъра не показва никакви грешки. Мозъкът
                        на двигателя е чист.
                        Д-р Чейс: Двигателя вече не прегрява. Но лампата за АБС п родължава да примигва.
                        Д-р Камерън: Само че чистачките се задействат без причина.
                        Д-р Хаус: Идеално. Сега пък чистачките.
                        Д-р Чейс: И двигателя губи антифриз.
                        Д-р Камерън: Това е абсурдно. Трябва да пристъпим към основен ремонт.
                        Д-р Хаус: Няма да отворя един двигател само защото отвреме навреме му
                        се приисква да прегрява и чистачките му се задействат току така. АБС-а
                        е вторично заболяване.
                        Д-р Чейс: Би трябвало да има връзка.
                        Д-р Хаус: Загуба на антифриз и електрически проблем. Плюс
                        прегряването, което вече го няма.
                        Д-р Камерън: Може би прегряването да е било бутафорно. Може просто да
                        е лъжлива информация. Шофьорът вижда, че на арматурното табло
                        температурата се е покачила. Това не означава, че това е така.
                        Д-р Хаус: Това би обяснило внезапното прегряване. Ако изобщо е имало такова.
                        Д-р Чейс: А и няма загуба на мощността.
                        Д-р Хаус: Какъв е ефекта ако течност попадне между няколко протрити кабела?
                        Д-р Камерън: Късо съединение. Тогава би имало изгорял предпазител.
                        Д-р Чейс: Не и ако късото съединение се разпределя между няколко отделни вериги.
                        Д-р Хаус: Това обяснява и примигването на АБС-а. На двигателя му няма
                        нищо. Натоварете го до краен предел.
                        Д-р Камерън: Това може да го убие....
                        Д-р Хаус: ...Или да ни покаже, че нямаме никакво прегряване. И всичко
                        е лъжлива информация. Натоварете мотора.

                        Д-р Чейс: Хаус, беше прав. Механиката е желязна. Двигателят си работи
                        като по ноти. Охладителната система си работи нормално.
                        Д-р Камерън: Въпреки това двигателят губи по малко антифриз. И уредът
                        на арматурното табло показва, че моторът прегрява.
                        Д-р Чейс: И лампата за АБС-а примигва.
                        Д-р Хаус: Този антифриз трябва да отива някъде. Проверихте ли маслото в картера?
                        Д-р Чейс: Нормално е. Няма покачване на нивото.
                        Д-р Камерън: Определено не е гарнитура на главата.
                        Д-р Хаус: Не съм те наел на работа за да ми казваш неща, които вече знам.
                        Д-р Чейс: И сега какво?
                        Д-р Хаус: Загубата на антифриз всъщност е разковничето. Шофьорът не е
                        забязал това по-рано, защото е сменил антифриза си скоро и загубата на
                        охладителна течност той е приел като изчистване на въздушните каверни
                        в охладителната система. Всеки двигател след смяна на антифриз се
                        нуждае от няколко последващи вливания вследствие на елиминирането на
                        въздушните камери в мотора. Ако пациентът губи антифриз в голямо
                        количество, то следва моторът да прегрее. Но прегряването не е
                        постоянно, а загубата на антифриз минимална. След като загубата на
                        антифриз се съчетава с електрически проблеми явно става дума за късо
                        съединение. Намерете го.
                        Д-р Чейс: И как да стане това?
                        Д-р Камерън: Определено е около мотора.
                        Д-р Хаус: Изключете всички предпазители и консуматори. Включете 220
                        волта в инсталацията на автомобила. Това трябва да свърши работа.
                        Д-р Камерън: Това може да подпали цялата инсталация.
                        Д-р Хаус: Вземете си пожарогасители. И правете каквото ви казвам.
                        Д-р Камерън: Какво подозираш?
                        Д-р Хаус: Синдромът на Рено-Клио.

                        Д-р Камерън: Появи се пушек. Бял пушек зад всмукателните колектори.
                        Д-р Чейс: Хаус, ти беше прав.
                        Д-р Хаус: Аз винаги съм прав. Намерете източника на белия пушек и
                        започнете лечение чрез смяна на кабелите в този район.
                        Д-р Камерън: А загубата на антифриз?
                        Д-р Хаус: Имаме нужда от трансплантация на всмукателни колектори. Ще
                        включа пациента в списъкът на чакащите от моргите.
                        Д-р Чейс: Сигурен ли си, че това е причината? Че това е синдром на Рено-Клио?
                        Д-р Хаус:. Определено. Внезапното прегряване без загуба на мощност не
                        е никакво прегряване. Просто нещо лъже уредите. След като имаме
                        минимална загуба на антифриз, присвяткване на лампата за АБС-а и
                        спонтанно включване на чистачките това говори за напрежение във
                        веригите. Всмукателния колектор е с двойни стени между които циркулира
                        антифриз. За предпазване от спукване конструкторите са предвидили тапа
                        като средство срещу замръзване и напукване на колектора. След като е
                        сменен антифриза, миещите качества на новия етилен-гликол е
                        предизвикал прокапване от тапата в колекторите. Капещият антифриз е
                        влизал в снопа кабели под колектора и е предизвикал примигването на
                        лампата на АБС-а и спонтанното включване на чистачките. Както и грешни
                        показания на термометъра. Клиничен случай на синдромът на Рено-Клио.

                        Последно редактирано от Лъчезар; 04-11-12, 09:15. Причина: явно е бил коментиран вече този виц тук във форума, така че, ако модераторите решат да го делнат

                        Коментар


                        • #42
                          От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                          Свалих радиатора и го отворих както е показано в темата на колегата, но само от горната страна. Изчистих го колкото можеше (останаха около 10-12 тръбички запушени) излязоха какви ли не гадости. Сложих капака, запресовах алуминиевите крачета и пробвах да видя дали няма да тече, е протече от едната страна. Нещо не ми се занимава със силикон да го правя защото ми се струва че няма да държи много и реших да взема нов радиатор.
                          TT-Tuning Team
                          АСК Добрич

                          Коментар


                          • #43
                            От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                            Първоначално публикуван от Деян Давидов Преглед на мнение
                            Свалих радиатора и го отворих както е показано в темата на колегата, но само от горната страна. Изчистих го колкото можеше (останаха около 10-12 тръбички запушени) излязоха какви ли не гадости. Сложих капака, запресовах алуминиевите крачета и пробвах да видя дали няма да тече, е протече от едната страна. Нещо не ми се занимава със силикон да го правя защото ми се струва че няма да държи много и реших да взема нов радиатор.
                            Това е най-доброто което можеш да направиш. Успех в начинанията

                            Коментар


                            • #44
                              От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                              Ее разгеле.....както се бях усъмнил промивка му е майката , обаче можеше да пуснеш по голям дебит вода през единия отвор и после обратно в радиатора без да разглобяваш капаците. Е нищо сега поне няма да имаш проблеми с греенето и стрелката ще стои на 1или2 мм. в дясно от първата черта. Успех колега!
                              Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Стрелката на температурата на Витара 1.6 16 клапана

                                Първоначално публикуван от traper2504 Преглед на мнение
                                Ее разгеле.....както се бях усъмнил промивка му е майката , обаче можеше да пуснеш по голям дебит вода през единия отвор и после обратно в радиатора без да разглобяваш капаците. Е нищо сега поне няма да имаш проблеми с греенето и стрелката ще стои на 1или2 мм. в дясно от първата черта. Успех колега!
                                Ами да най-добре щеше да бъде да не го отварям, но нямаше никакъв шанс да се изчисти без отваряне. То след отварянето останаха десет каналчета запушени. Слагах оцет, слагах две пакетчета Тубофло за гореща вода, най-добре изчисти то. След заливане с гореща вода започна да кипи да се надигат едни боклуци... после промивка около 20 мин с водоструйката във всеки канал ама не се отпушиха всичките. И за финал протече след затварянето му. Нищо, аз ще го направя със силикон и да си имам един за спешен случай, вече се търси нов.
                                TT-Tuning Team
                                АСК Добрич

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X