Обява

Свий
Няма добавени обяви.

помощ за vitara 16vi !!??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: помощ за vitara16vi !!??

    колеги, вчера направих голям скок ! и помпата тръгна ,и искрата доиде!! Всичко опирало до релетата, които са на снимката ! Значи със сигурост зеленета букса е релето на помпата а бялата букса е релето на мотора, така както са дадени и аутодата(съжалявам, че не мога да кача схемата)Аз преди като дадох накъсо горен ляв и долен десен терминал на релето на помпата ,не сум съобразил, че ток му идва от главното реле(бялата букса), и затова не ми е тръгнала..но вчера се появи съседа и тои измери токовете на буксите , като даде накъсо и бялата и така всичко си доиде на място... но не можахме да я запалиме, въпреки че прикуфка...днеска ше гледаме кабелите .. от аутодата се вижда,че делкото върти обратно на часовника, та остава и това да се направи.. имах си аз всичко да е е от тези две липсваши релета... Странно е тогава ,че са махнати , компа и резервоара разкачени, като че ли кои знае какво става... но да видим ...днеска отивам в магазина на сузуки за релета...

    Коментар


    • #32
      От: помощ за vitara16vi !!??

      Радвам се, че напредваш
      Ако ти поискат някоя страшна сума, релетата може да са от к'во да е, това за помпата мисля, че ставаше от половината японски коли директно, останалите с преправяне на куплунга. За главното не помня, ама май и там е все тая. Не съм сигурен.

      Виж на какво положение е делкото, че на практика може да се вмъкне на произволно място, заради ъгловата предавка. Ако не е от това, провери дали датчика (или датчиците, че не помня 2 ли бяха или един) дават сигнал, горе писах как.

      Инжекторите чуват ли се? Би трябвало да се чува леко изтракване, като дадеш на контакт и да "почукват" леко докато въртиш на стартер, но тогава по-трудно се чува.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #33
        От: помощ за vitara16vi !!??

        Аз имам релета, пиши какви номера имат, питай в магазина, ако цената е непосилна ще се договорим, по принцип са от моно, но не вярвам да са различни, май нещата не са толкова черниа наляхте ли бензин

        Коментар


        • #34
          От: помощ за vitara16vi !!??

          Ами днеска ходих в магазина на сузуки, където се оказа ,че ги нямало в наличност , но като чух цената ми стана смешно...200лв на реле...прибрах се в нас и започнах да звъня на обяви..оказа се ,че има разлика между релетата...ако е 8 клапана не ставали за мойта 16 клапана.. ,но накрая намерих за мойта за по 10 лв парчето и ги чакам да ми пристигнат в петък иначе бензинец и сипах и готова за експерименти... утре ще се занимая с делкото, датчика и да се ослушам за инжекторите... а за магазина на сузуки забравям !!

          Коментар


          • #35
            От: помощ за vitara16vi !!??

            А стига бе ... т'ва 200 кинта само в Миркат могат да изръсят такава простотия!
            Гарантирам, че 2 релета по 3 лева и 10 минути играчка решават проблема завинаги.
            ... баси, още хълцам от цената ... не, че не са се опитвали да ми продадат "оригинален" семеринг за 50 лева, дето в съседния магазин е 80 стотинки... майната им! Винаги има и друг начин
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #36
              От: помощ за vitara16vi !!??

              Навремето "оправихме" един 6 цилиндров НИСАН с изгорял компютър по следният начин - АГУ !!!
              Проблема е, че зимата палеше малко по-трудно.
              Ако имаш искра на свещите слагай ГАЗОВО поне да си я караш колата.
              Защото до момента за 3300 имаш ПАМЕТНИК в доста добър външен вид.
              А и цената на газта е 1.35 срещу 2.25 за бензина.
              Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
              http://www.cardomain.com/ride/2562837

              Коментар


              • #37
                От: помощ за vitara16vi !!??

                Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
                Навремето "оправихме" един 6 цилиндров НИСАН с изгорял компютър по следният начин - АГУ !!!
                Проблема е, че зимата палеше малко по-трудно.
                Ако имаш искра на свещите слагай ГАЗОВО поне да си я караш колата.
                Защото до момента за 3300 имаш ПАМЕТНИК в доста добър външен вид.
                А и цената на газта е 1.35 срещу 2.25 за бензина.
                kaskadiora е много прав. Мойта Витара беше1.6моно(двигателя беше свършил), сложих и 1.6 карбуратор и за проба я запалих с газовата горелка иначе на бензин още и още не работи - пали и загасва. така и не мога да отстраня проблема , но си я карам на газ
                898450701

                Коментар


                • #38
                  От: помощ за vitara16vi !!??

                  О да, на газ така или иначе ще мине,на карбораторите сам си слага м газовото, но сега с инжекцията не съм наясно.... та ако наистина се запъне с бензина ще е само на газ..лошото е , че в студовете ,едно че трудно пали, а и се прецаква изпарителя...пристигна ми едно реле(бяло) ,а буксите за помпата и главното реле са едни и същи и се чудя дали има някакво значение къде ще го сложа...и въобще при положение че куплонгите са еднави, това значи ли ,че и релетата са еднакви...в аутодата няма подробна информация...сега гледам схемата за палене на цилиндрите Натиснете снимката за да я уголемите

Име:palene2.JPG
Прегледи:1
Размер:11.3 КБ
ID:5238837значи пали 1,3,4,2 , според вас стрелката какво означава .. не мога да разбера кой е 1 ви..този до фаровете или този до купето...?а като гледам на делкото 1 е долу до купето...не ми е много ясно...весела нова година!!

                  Коментар


                  • #39
                    От: помощ за vitara16vi !!??

                    Честитта и на теб!
                    Майтапиш се за цилиндрите, нали?
                    Първият винаги е най-отдалечения от маховика. В конкретния случай - тоя до радиатора.

                    релетата ... мериш дали бобината е на същите крака и дали контактната група е разположена по същия начин. В Аутодата-та ги има и двете, има и цветовете на жиците. Каквито и релета да сложиш (автомобилни, 30-40А, 12V, с нормално отворен контакт), все тая, най-много да се наложи да преправяш куплунга.

                    P.S. Ако не бъркам модела, би трябвало да си с един датчик на делкото, който обаче без главно реле няма да работи. На самата капачка има означение на кабела за първи цилиндър - или е цифрата 1 или е стрлка с посоката на въртене (1ви е в "дъното" на стрелката, върха сочи към 3ти).
                    нагласяш първи цилиндър в ГМТ на компресия, връщаш коляновия вал, докато отметката на ремъчната шайба (понякога се вижда трудно), си дойде на мястото за запалване (6 или 8 градуса беше, не помня точно), нагласяш оста на делкото така, че палеца да е към първи цилиндър и от там нататък е нагласиситика.
                    Не слагай силикон по сглобката на делкото.
                    Последно редактирано от tef4o; 01-01-11, 13:04.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #40
                      От: помощ за vitara16vi !!??

                      Колеги привет! ето ме пак на хоризонта..беше малко студенко тези дни, но днеска продължих научната си работаМерси много за напътсвията,намарих знака на делкото , цифрата 1 за първи и направих центровката, но не павезло....сложих му релетата(за късмет в пернишко имало морга с много джипове и специално моя мотор 16v, i,преобладавал за сметка на моното, та проблема с частите ми е решен)Значи искара има ,бензин тече, само взриф липсва...Датчика на хол още не съм го проверил, но проверих инжекторите...вързах лампа и завъртях стартера , лампата светна, но ми направи впечатление ,че не мига а свети постоянно докато въртя.... не е ли по добре да мига на импулси??!!

                      Коментар


                      • #41
                        От: помощ за vitara16vi !!??

                        Тука говориме за пръскане в милисекунди и едвали ще го усетиш на лапма !
                        Лудак

                        Коментар


                        • #42
                          От: помощ за vitara16vi !!??

                          С лампа няма да стане. Ако изобщо искаш да видиш мигане, сложи светодиод, все пак импулсите са бързи. Единия край на дюзите е общ. май плюса беше, не ми се рови сега по схемите. За проверка, най-добре сложи светодиода (с 3-4килоома последователен резистор и желателно с последователен диод в права посока) направо на мястото на едната дюза, на куплунга. При това положение, като врътнеш стартера, трябва да примигне, иначе трябва да стои загасен. Ако свети постоянно - верооятно нещо си объркал или компа е дал фира.

                          П.П. като казвам "да свети постоянно", да се разбира "ако свети постоянно още като дадеш на контакт, без да си завъртял стартера"! Поправям се,че както го казах е малко неясно
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #43
                            От: помощ за vitara16vi !!??

                            Абе немое да влиза гориво и да има искра и тая кола да не кюфка поне !
                            Лудак

                            Коментар


                            • #44
                              От: помощ за vitara16vi !!??

                              Може. като започнеш от слаб акумулатор, калпави връзки, скапана бобина, която може и да дава искра отвън, но в цилиндъра и под налягане да няма никой, като минеш през износен палец, скапана капачка, прее...ни кабели и калпави свещи и завършиш с каквото се сетиш.

                              лесна проверка: вади се кабеа, да речем на първия цилиндър. Пъха се един най-обикновен 4 милиметров пирон в лулата, достатъчно дълъг, че да стърчи малко.с една-две опашки, кабела се хваща така, че между пирона и на-близката метална част на двигателя да има около 10мм. Ако има стабилна искра, оставяш запалването на мира. Освен центровката де.
                              Ако има искра, но е само 2-3 милиметра, се търси назад по трасето кой "изяжда тока". В такъв случай следващата проба е подобна, но директно на кабела на бобината ( да се елиминират кабели и капачка). Ако пак има само слаба искра, вероятно бобината е дала фира. Ако искрата там е добре - гониш палец, капачка и кабели.
                              Метода е ултрабабешки, но поради липса на осцилоскоп, помага да се ориентира човек.
                              Една забележка: НЕ е добре да се оставя бобината без никакъв товар!

                              Ако искрата е ОК и е на нужното място, вадиш въздуховода от входния колектор и с една спринцовка пръскаш 3-4 кубика бензин. В колектора де След което, без да надзърташ в дупката, въртиш стартера. Ако изкюфка, търсим къде се губи бензина. Тръгва се с вече споменатия светодиод и резистор по трасето от инжекторите до компа.
                              Ако тоците са наред, не остава много - или налягането на бензина е ниско, или инжекторите са си отишли. Бърза проверка на налягането - ако от маркуча за обратния бензин не тече нищо, значи налягането е твърде слабо. Има и една дребна вероятност регулиращия клапан (тоя, дето излиза маркуча за обратния бензин от него) да се е скапал и да връща всичкото гориво, но е сравнително рядък проблем.
                              УМНАТА! при такива експерименти е много лесно да останеш без вежди! Не се майтапя. Или да те светне високо от бобината. не е смъртоносно, но си е гадост.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #45
                                От: помощ за vitara16vi !!??

                                такааа, понеже става въпрос за кюфкане, ето днеска" ново 20"...както бях отбелязал , има си искра и бензин и съответно леко прикюфкане, но днеска реших да му сипя оше бензин , да се презастраховам...да не би да съм под критичния минимум, въпреки,че му бях сипал бая...сипах и когато дадох контакт помпата този път никаква не се чу... а сега де...работеше ,качваше ,а сега ни звук ни гък..пробвах я и с релето,като го дадох накъсо ...пак никой.... а преди си работеше...да не би нещо от бензина да и стана...веднага извадих въздуховода от главния колектор, връснах бензинец и пак прикювка както преди...както се казва отиди,че разбери!!започва да ми мирише на помпа...а ми се струва ,че и бензиномера май не е свят.. нещо не го виждам да потлепя...и понеже беше станало въпрос за инсталазия на резорвоара,какво трябва да се разбира ..аз си представям помпа и нивомер..и има ли нивомера някакво отношение към паленето в случай ,че не работи?!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X