Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

    Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
    Ми действай, изписахме по кило мастило а резултат никакъв...
    Нямате ли някъде из града сервиз със сонда за газове във водната система?
    има, даже ми е приятел, но напоследак нямам никакво свободно време.. през работния ден
    то и затова несам я оправил още

    Коментар


    • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

      ако я оправиш сподели какъв и е проблема джипка,явно е хронично за тях.

      Коментар


      • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

        Здравейте!
        Аз го имам същия проблем и го открих преди да купя Фронтерата, порових се във форума, видях тази тема, пуснах няколко л.с. и въпреки това я купих. Моето обяснение е високата работна температура на този двигател, определена от късното отваряне на термостата. Той същият до към 92 градуса /когато започва да отваря/, наистина служи като калибратор, но при пълното му отваряне /107 градуса/ и явно най-ниското положение на радиаторчето за парното, почти завиращата "вода" тръгва интензивно през широко отворените с голям диаметър маркучи, вместо през по-тесните такива на радиаторчето /зависимостта разход- налягане/. Същата тази висока работна температура /това е първата кола , която имам и при която е заложено вентилаторите да включват на 100 градуса????!!!!!/, според мен е предпоставка и за честото издухване на гарнитурите на този мотор. Ами то от 100 градуса, когато би трябвало да включат вентилаторите, до 130 когато вече е късно, разликата хич не е голяма и доста бързо се преодолява- за миг. Друг проблем, който открих при мен е слабо бълбукане /пличкане/ в радиаторчето на парното, едва доловимо, но при нарочно търсене го открих. Това значи въздух в него?! Правих опит с изкатерване па височина и отваряне на капачката, ама не зная дали успях... Явно смяната на антифриз и обезвъздушаването са по-особен случай тук. Твърдо не е от водна помпа- моята я смених, а и старата е просто перфектна!!! Обърнете внимание, че този тип охлаждаща система може само да изхвърли излишната охл. течност при разширяването й, но не и след това да си я върне обратно- т.е. разширителния съд на системата е не "казанчето" отстрани, до което винаги водят доста тънки маркучета, а горната част на радиатора- доста широк обем, до който води широкият маркуч от термостата?! Или...... остава спукана глава, пукнатината на която при тези температури се "отваря"..... ама на мен за сега не ми губи вода.....?????!!!!!!
        И в тази връзка да попитам всички с този мотор?
        И двата вентилатора ли ви тръгват, забелязали ли сте те да имат две скорости / в смисъл като включите климатика, пак ли със същата скорост тръгват/ и как ви работи комлресора на климатика сега зимата- постоянно, с чести изключвания или въобще не тръгва??
        Последно редактирано от Косьо; 14-03-10, 19:41.
        JEEP KJ 3.7 V6

        Коментар


        • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

          Първоначално публикуван от Косьо Преглед на мнение
          Здравейте!
          Аз го имам същия проблем и го открих преди да купя Фронтерата, порових се във форума, видях тази тема, пуснах няколко л.с. и въпреки това я купих. Моето обяснение е високата работна температура на този двигател, определена от късното отваряне на термостата. Той същият до към 92 градуса /когато започва да отваря/, наистина служи като калибратор, но при пълното му отваряне /107 градуса/ и явно най-ниското положение на радиаторчето за парното, почти завиращата "вода" тръгва интензивно през широко отворените с голям диаметър маркучи, вместо през по-тесните такива на радиаторчето /зависимостта разход- налягане/. Същата тази висока работна температура /това е първата кола , която имам и при която е заложено вентилаторите да включват на 100 градуса????!!!!!/, според мен е предпоставка и за честото издухване на гарнитурите на този мотор. Ами то от 100 градуса, когато би трябвало да включат вентилаторите, до 130 когато вече е късно, разликата хич не е голяма и доста бързо се преодолява- за миг.
          И двата вентилатора ли ви тръгват, забелязали ли сте те да имат две скорости / в смисъл като включите климатика, пак ли със същата скорост тръгват/ и как ви работи комлресора на климатика сега зимата- постоянно, с чести изключвания или въобще не тръгва??
          Само да уточня, че перката се включва на 107 градуса, а не на 100. Тези 7 градуса при тази затворена система не са толкова голям проблем.
          Иначе на питането ти, при мен се включва само голямата перка отзад на радиатора. Предната на климатика, при загряла до 107 градуса вода, не се включва. Това при изключен климатик. При включен климатик си се върти предната. Колата е 96г. с този двигател.

          Коментар


          • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

            Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
            Само да уточня, че перката се включва на 107 градуса, а не на 100. Тези 7 градуса при тази затворена система не са толкова голям проблем.
            Иначе на питането ти, при мен се включва само голямата перка отзад на радиатора. Предната на климатика, при загряла до 107 градуса вода, не се включва. Това при изключен климатик. При включен климатик си се върти предната. Колата е 96г. с този двигател.
            Твоята може и на 107 да включва, но моята е на около 100- както е посочено и в описанието на fanatic от стр.2.
            Относно вентилаторите- моите явно са различни- колата е 2000 г.- така че въпросът за тях и за работата на компресора, сега зимата, си остава.
            JEEP KJ 3.7 V6

            Коментар


            • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

              Направете разлика между температурата на "двигателя" - т.е. там, където е датчикът на стрелката и температурата в средата или края на радиатора, където е датчикът за перките и спорът ще изчезне. Тези температури са наистина различни.

              Коментар


              • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                Първоначално публикуван от Косьо Преглед на мнение
                Твоята може и на 107 да включва, но моята е на около 100- както е посочено и в описанието на fanatic от стр.2.
                Относно вентилаторите- моите явно са различни- колата е 2000 г.- така че въпросът за тях и за работата на компресора, сега зимата, си остава.
                Не се подвеждай по цифрите. На 107 включва перката и като изстуди водата до 100 или 97 градуса беше не помня, тогава изключва. Това са показанията на датчика. Не съм мерил с термометър при него точно на колко включва. Вярвам на хората от опел, които са го изчислили да е така.

                Коментар


                • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                  Остави ги цифрите....важен е проблема.
                  Имам отговор от английския форум за Фронтера.
                  Според тях е въпрос на обезвъздушаване!!!!
                  Всички коли от 1998 до 2003 с 2.2 бензинов мотор, били с Исузу вид на охладителната система, която имала по-особен начин на обезвъздушаване. Чува ли се звук на движеща се вода вътре в купето /както я бях нярекъл по-горе- пличкаща се/, както е при мен- значи има нужда от обезвъздушаване. При интерес ще споделя напътствията им за обезвъздушаване.
                  JEEP KJ 3.7 V6

                  Коментар


                  • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                    Всъщност chain86 май бе с английска кола, така че ето го на английски:

                    "Its worth noteing the 1998>2003 model does not have a Vauxhall/Opel style header-tank and uses the Isuzu Japanese style system... Directions for re-filling bleeding are as follows:

                    Draining and Refilling Cooling System

                    Before draining the cooling system, inspect the system and perform any necessary service to ensure that it is clean, does not leak and is in proper working order. The engine coolant (EC) level should be between the “MIN” and “MAX” lines of reserve tank when the engine is cold. If low, check for leakage and add EC up to the “MAX” line.

                    There should not be any excessive deposit of rust or scales around the radiator cap or radiator filler hole, and the EC should also be free from oil. Replace the EC if excessively dirty.

                    1. Completely drain the cooling system by opening the drain plug at the bottom of the radiator.

                    2. Remove the radiator cap. WARNING: TO AVOID THE DANGER OF BEING BURNED, DO NOT REMOVE THE CAP WHILE THE ENGINE AND RADIATOR ARE STILL HOT. SCALDING FLUID AND STEAM CAN BE BLOWN OUT UNDER PRESSURE.

                    3. Disconnect all hoses from the EC reserve tank. Scrub and clean the inside of the reserve tank with soap and water. Flush it well with clean water, then drain it. Install the reserve tank and hoses.4. Refill the cooling system with the EC using a solution that is at least 50 percent antifreeze but no more than 70 percent antifreeze.

                    4. Refill the cooling system with the EC using a solution that is at least 50 percent antifreeze but no more than 70 percent antifreeze.

                    5. Fill the radiator to the base of the filler neck. Fill the EC reserve tank to “MAX” line when the engine is cold.

                    6. Block the drive wheels and firmly apply the parking brake. Shift an automatic transmission to “P” (Park) or a manual transmission to neutral.

                    7. Remove the radiator cap. Start the engine and warm it up at 2,500 ~ 3,000 rpm for about 30 minutes.

                    8. When the air comes out from the radiator filler neck and the EC level has gone down, replenish with the EC. Repeat this procedure until the EC level does not go down. Then stop the engine and install the radiator cap. Let the engine cool down.

                    9. After the engine has cooled, replenish with EC up to the “MAX” line of the reserve tank.

                    10. Start the engine. With the engine running at 3,000 rpm, make sure there is no running water sound from the heater core (behind the center console).
                    11. If the running water sound is heard, repeat steps 8 to 10."

                    Успех!!!!
                    JEEP KJ 3.7 V6

                    Коментар


                    • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                      тука допълненията ми харесаха маи има раздвижване по темата..
                      значи моята е англичанка и няма климатик.... можеби и от там идва разликата при мен перките се включват при 87С а не при 107... сега това може да е и от грешка на датчина, но имам газов инжекцион кадето сам гледал каква температура показва газовото и вътре на таблото абсолютно еднаква е..
                      обаче маистора ми каза, че попринцип до сега е забелязал, че на всички коли които е слагал газ, газовото показва около -8,-10 градуса по-малко отколкото на таблото. и при мен не губи антифриза... сега аз изчаквам да се постопли да видя дали ще мога да си я карам при 30 градуса жега

                      Коментар


                      • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                        Първоначално публикуван от chain86 Преглед на мнение
                        тука допълненията ми харесаха маи има раздвижване по темата..
                        значи моята е англичанка и няма климатик.... можеби и от там идва разликата при мен перките се включват при 87С а не при 107... сега това може да е и от грешка на датчина, но имам газов инжекцион кадето сам гледал каква температура показва газовото и вътре на таблото абсолютно еднаква е..
                        обаче маистора ми каза, че попринцип до сега е забелязал, че на всички коли които е слагал газ, газовото показва около -8,-10 градуса по-малко отколкото на таблото. и при мен не губи антифриза... сега аз изчаквам да се постопли да видя дали ще мога да си я карам при 30 градуса жега
                        А на колко ти отваря термостата? Мерил ли си? Защото, ако отваря на 92 градуса, както е по стандарт значи и моментално се включват и перките и охлаждат. За това ти изчезва парното.
                        Мисля, че е прекалено рано да ти включват перките на 87 градуса. Има нещо сбъркано при твоя случаи.
                        Я откачи датчика на перките и изчакай на място като отвори термостата (като му се затопли маркуча) да видиш дали ще ти изчезва пак парното.

                        Коментар


                        • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                          Първоначално публикуван от chain86 Преглед на мнение
                          тука допълненията ми харесаха маи има раздвижване по темата..
                          значи моята е англичанка и няма климатик.... можеби и от там идва разликата при мен перките се включват при 87С а не при 107... сега това може да е и от грешка на датчина, но имам газов инжекцион кадето сам гледал каква температура показва газовото и вътре на таблото абсолютно еднаква е..
                          обаче маистора ми каза, че попринцип до сега е забелязал, че на всички коли които е слагал газ, газовото показва около -8,-10 градуса по-малко отколкото на таблото. и при мен не губи антифриза... сега аз изчаквам да се постопли да видя дали ще мога да си я карам при 30 градуса жега
                          chain86 остави температурите!!!!! sony bono говори за температури написани на датчиците, ние за температури показващи приборите. Ако Фронтиерата ти е В след 1998г. направи описания начин за обезвъздушаване /ако трябва да го превеждам/. Аз го направих два пъти този цикъл и ми се появи парното, но мисля че иска още малко!
                          Успех!
                          JEEP KJ 3.7 V6

                          Коментар


                          • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                            Първоначално публикуван от Косьо Преглед на мнение
                            chain86 остави температурите!!!!! sony bono говори за температури написани на датчиците, ние за температури показващи приборите. Ако Фронтиерата ти е В след 1998г. направи описания начин за обезвъздушаване /ако трябва да го превеждам/. Аз го направих два пъти този цикъл и ми се появи парното, но мисля че иска още малко!
                            Успех!
                            Ами то в това описание не виждам нищо по-различно от стандартните начини за обезвъздушаване . Единствената разлика е в т.10 , където пише , че ако при стартиран двигател на 3000 оборота се чува шум от течаща вода в охладителната система , операцията се повтаря ... или потретя . Ама този "ромул" на водата сигурно си е "патент" на най-новите фронтери. ...Та нека пробва де ...

                            ПС Опс! Забравих да попитам : пак в т.10 пише , че шума от охлаждащата система се чува "зад централната конзола" . Коя конзола се има предвид ?!
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                              Топлата вода е открита случайно само първия път.
                              Всички последващи опити за нейното преоткриване от тогава до днес са умишлени и целенасочени.
                              Това е твоята сентенция, нали.....Vlado_Ts
                              Никой никъде не казва, че е някакво по-различно обезвъздушаване, но е все пак явно нужно обезвъздушаване, което явно не го прави никой майстор както трябва, ако въобще го прави, което според мен е по-вярното.
                              Истината е, че аз го направих 3 пъти и ми изчезна шума и се появи по-добро парно на температурите около 100 градуса. След 5 -ия път вече имам еднакво,перфектно и изпепеляващо от жега парно във всички диапазони. И причината е точно в обезвъздушаването, а не в каквито и да било други теории, най-малко пък има нужда да се сваля глава?!
                              Този "ромул" не е патент на новите Фронтери само. Имал съм го и при Дайхатсу, но не бях забелязал разлики в парното, но по-настоятелното обезвъздушаване наистина е "патент" на 2.2 бензина след 1998г., както вече споменахме, поради различието в охладителната система. Друго което констатирах е, че за да има успех начинанието, в разширителното казанче твърдо трабва да да има маркуч от капачката до течността. При мен нямаше.... и вместо обезвъздушаване, ставаше обратното, но кой да ти отвори това казанче веднага...
                              Това е момчета!
                              Последно редактирано от Косьо; 19-03-10, 22:15.
                              JEEP KJ 3.7 V6

                              Коментар


                              • До: Фронтера Б 2.2 16V губи парно..

                                Първоначално публикуван от Косьо Преглед на мнение
                                Топлата вода е открита случайно само първия път.
                                Всички последващи опити за нейното преоткриване от тогава до днес са умишлени и целенасочени.
                                Това е твоята сентенция, нали.....Vlado_Ts
                                Никой никъде не казва, че е някакво по-различно обезвъздушаване, но е все пак явно нужно обезвъздушаване, което явно не го прави никой майстор както трябва, ако въобще го прави, което според мен е по-вярното.
                                Истината е, че аз го направих 3 пъти и ми изчезна шума и се появи по-добро парно на температурите около 100 градуса. След 5 -ия път вече имам еднакво,перфектно и изпепеляващо от жега парно във всички диапазони. И причината е точно в обезвъздушаването, а не в каквито и да било други теории, най-малко пък има нужда да се сваля глава?!
                                Това е момчета!
                                Добре де , съгласен съм с теб . Аз просто констатирах , че това ще да е нещо специфично при вашия модел , щото при по-старите модели - включително и при мен , аз сам си го обезвъздушавам- такива проблеми (дасе наложи 3-4 пъти обезвъздушаване ) са голяма рядкост . Та както пак казах - нека опита човека , може и да помогне ! И без друго изписахме 1 кофа мастило по тази тема и ни хвърли в шах.
                                Мен по-любопитно ми беше - на кое англичаните викат "централна конзола" ? Което не знам - не знам .
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X