Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

    A, ако се пробие кожуха на термодатчика в който си сложил сондата и самата сонда се показва, дали няма да стане по-добре? М/у другото, дай инфо от къде си го докопал това!
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

    Коментар


    • #47
      От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
      Чаркуляците ясно - датчика вече го купих. Въпроса е къде да го "бодна" на входа, или изхода на радиатора и също дали съм подбрал точните градуси - има ли някаква теория по въпроса?
      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      И аз така си мислех на времето, ама се оказа, че не съм бил прав. Като сложих датчика на изхода на радиатора, откъдето излиза охладената течност, перките се включваха твърде късно. Поради което се принудих да преместя датчика преди входа.
      Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
      С датчик 85/93, ако го сложи на изхода на радиатора ще опече мотора. Когато е на изхода се слага доста по студен датчик.
      Вярно разправя Таргата.

      Дали датчикът е на входа, в средата на радиатора, по-надолу на радиатора или на изхода, зависи от това колко градуса е. Или по-скоро обратното - според мястото си подбираш датчик.
      Ако официалната температура на двигателя е 90 градуса, значи от него излиза вода примерно 95, а трябва да влиза поне 85 за да има накъде да се загрява докато го охлажда.
      Съответно на изхода на двигателя е подходящ датчик който сработва на 97-100 градуса и изключва с малък интервал надолу. Ако сложиш по-студен ще се включи веднъж и няма да спре докато не пристигнеш.

      На изхода на радиатора ти трябва нещо като 82-84 градуса, а изключването е според това дали искаш да се включва перката често и за кратко или по-рядко за по-дълго. По средата ползваш съответно междинен датчик.

      Двустепенно управление може да се направи читаво само с датчик на изхода на радиатора (той и вход на двигателя). За 90-градусов двигател съм намерил правилния датчик и той е нещо като 87-82 горна степен и 84-78 долна.
      Някои компютри се пробват да го правят по температура на двигателя или на изходящата вода, но резултатът е малко компромисен.


      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Нищо че е руско, ни грее, ни проблеми създава.
      Грее, грее. Ама не защото е електрическа перката, а защото охлаждането му е направено малоумно.

      Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
      [ATTACH=CONFIG]869471[/ATTACH]
      Да, да? Кажи откъде?

      Коментар


      • #48
        От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

        Точката на "бодване" вече се изясни, че ще е на изходният маркуч на радиатора (входният за двигателя) маркуч. Въпроса е какъв е отвовора на уравнението - термостат отварящт от 75-78 гр. като напълно е отворил на 90 гр. каква е подходящата t на включване (за улеснение коментираме само първата степен)? Аз разполагам с датчик който включва на 85 и изключва на 80 гр....

        М/у, чисто информативно, докато ми работеше добре виското температурата (по табло) стоеше на 80 и много трудно се качваше нагоре.

        VladimCho - давай инфо, че разбуни духовете с този настройваем термоключ
        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

        Коментар


        • #49
          От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

          Датчика ти е най-малкия проблем. Смисъл струва примерно 10 лв и се сменя за 10 минути.
          Слагаш тоя дето вече си купил, караш и гледаш какво става.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #50
            От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

            Малко е спам за електронните
            Тези обикновено са много точни и без хистерезис(0,1-0,2°с) и не е най-удачното за мощни ел.дв.. На една така бяхме направили парното и ел.клапана( вместо кранчето) се побъркваше от щракане. Сложихме мех. регулируем от дом.ел.радиатор, но за тук май ще му е голям хистерезиса.
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • #51
              От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Датчика ти е най-малкия проблем. Смисъл струва примерно 10 лв и се сменя за 10 минути.
              Слагаш тоя дето вече си купил, караш и гледаш какво става.
              При мен винаги най-голям проблем е времето, та затова варианта на VladimCho ми се струва доста интригуващ.

              Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
              Малко е спам за електронните
              Тези обикновено са много точни и без хистерезис(0,1-0,2°с) и не е най-удачното за мощни ел.дв.. На една така бяхме направили парното и ел.клапана( вместо кранчето) се побъркваше от щракане. Сложихме мех. регулируем от дом.ел.радиатор, но за тук май ще му е голям хистерезиса.
              Честно казано не те разбрах, но ако визираш проблем с мощността на вентилаторите, то датчика ще минава през реле!
              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

              Коментар


              • #52
                От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                При мен винаги най-голям проблем е времето
                Е нал ти казах да ми звъннеш
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #53
                  От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                  Хиляда вариации на датчика,тук се слагал там се слагал/Мястото му е едно,след радиатора,преди термостата.Тоя датчик трябва аджеба да РАЗБЕРЕ ,че водата в радиатора е топла,как ще слагаш датчик на изхода на главата и при студен радиатор.Тоя вентилатор няма да спре изобщо .
                  И по темата към автора,пак ще му кажа ,няма по добър охлаждащ агент от вискомуфата.Всички надлъжно разположени двигатели с кубатура над 1.3 са ориентирани с виско.Не че няма други решения,но това от 100 години е най доброто.
                  Всяко преправяне не клони към полза.
                  РР п38 2.5тд .Е53 чер клозет .Астра H Z13DT.

                  0895шест29410 .

                  Коментар


                  • #54
                    От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                    Преди 100 години не са и мечтали за възел с поведение на съвременната вискомуфа...

                    Съветче от мен:
                    Явно си решил да слагаш ел перка, то меракът е сериозна движеща сила.

                    Но като преправяш-недей да изгаряш моста зад себе си. Т.е-да развалиш възможността да се върнеш към оригиналното решение.

                    Щото тъй...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #55
                      От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                      ...Честно казано не те разбрах, но ако визираш проблем с мощността на вентилаторите, то датчика ще минава през реле!
                      Примерно включва при 90° и изключва при 89,9„ те вентилаторите ще се побъркват от включване и изключване. Виж, ако колегата кажеза това, че тази разлика може да бъде 5°-7°няма проблем. А и си мисля, че железарската работа си е гърч и време.
                      Последно редактирано от veskov; 30-05-16, 21:30. Причина: неясни символи
                      А тези простотии се правят от името на всички ни.
                      Даника
                      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                      Коментар


                      • #56
                        От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                        Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                        VladimCho - давай инфо, че разбуни духовете с този настройваем термоключ
                        Ето,
                        ebay.co.uk =>12v electronic thermostat
                        и си избираш каквото ти хареса.

                        Поздрави!!!
                        Pajero 2.5.TDI GLS Super Selekt
                        лодка RIGIFLEX CAP370+YAMAHA 15hp. four stroke

                        Коментар


                        • #57
                          От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                          От английския eBay съм си купил платката. Конкретно тази струва към десетина лева и още 2.20 от един доставчик на стоки от Англия. Има и други по-елементарни варианти, но там стъпката на включване и изключване не е така финна. Каквото се сетите питайте, а ако сте от София мога да ви покажа, как работи :-) Пластмасовата кутийка, в която я сложих не е най-красивата, нито пък финно успях да я изрежа за да открия дисплейчетата. В началото бях решил временно да седи долу ниско до волана и като намеря оптималните температури, които ми харесват да я скрия под таблото, но така си остана :-) Разликата между включване ибизключване е 3 градуса поради лага на не съвсем успешно позиционирания датчик. Зимата я правя два градуса :-) Идеята за електронно управление на перката я видях от майсторът Ед по Дискавъри :-)

                          Sent from my E6653 using Tapatalk
                          ОФА КБ X20SE + метан

                          Коментар


                          • #58
                            От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                            Първоначално публикуван от VladimCho Преглед на мнение
                            От английския eBay съм си купил платката.
                            Ще ми съдействаш ли за още 2 такива платки?
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Е нал ти казах да ми звъннеш
                              Ааа - пак ще те глобявам бира! Ти каза, че ще ми звъннеш

                              Първоначално публикуван от bay pres Преглед на мнение
                              ...И по темата към автора,пак ще му кажа ,няма по добър охлаждащ агент от вискомуфата.Всички надлъжно разположени двигатели с кубатура над 1.3 са ориентирани с виско.Не че няма други решения,но това от 100 години е най доброто...
                              На 83% съм съгласен. Остава въпросът дали това се отнася и при натоварени режими с не толкова високи обороти на двигателя?!?

                              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                              ...Съветче от мен: Явно си решил да слагаш ел перка, то меракът е сериозна движеща сила.

                              Но като преправяш-недей да изгаряш моста зад себе си. Т.е-да развалиш възможността да се върнеш към оригиналното решение.

                              Щото тъй...
                              Няма да изгарям мостове никакви. Оставям си перката и дефлектора и когато рзбера, че съм оакал нещата викам едно виско, или isuzo казва как да "реновирам" моето и съм в игрЪта...
                              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                              Коментар


                              • #60
                                От: Миграция от виско-муфа към ел. вентилатори на 3.2

                                Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                                Остава въпросът дали това се отнася и при натоварени режими с не толкова високи обороти на двигателя?!?...


                                Изправното виско увлича и почва да се върти по-бързо и на празен ход на място, в зависимост от температурата на двигателя, ако не го прави, значи виското ти е заминало.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X