Забавлението продължава с направата на шнорхел.
Този път за съжаление неможах да направя снимки на целия процес на изграждане, но се ангажирам да отговарям подробно при наличие на интерес.
Интересното беше че двигателя се отпуши при изваждането на смукателя от камерата в подкалника. Явно не му е достигал въздух.
Имах известни притеснения за размера на тръбата които за радост се оказаха напразни. След присъединяването на шнорхела двигателя работи нормално.
За изработката използвах стоманена тръба 60/1,5мм. и готови колена.
Браво много добре е станал!И аз на моя Y60 се каня да му направя нещо подобно,но при него въздушната кутия стои по друг начин и монтажа става малко по-сложно.Въпреки че казваш че с диаметъра на тръбата няма проблем при работата на мотора,ти сетили се да направиш тест и с насочен горния накрайник назад/защото в гората той трябва да е назад/, тогава той стои в нещо като вакумно пространство и при всички случаи дебита на постъпващия въздух ще е доста по-малко.Чувал съм че тръбата на шнорхела трябва да е около1.5пъти по-дебела от фабричния отвор,за да може да се компенсират загубите от преминаването на въздуха през многото колена.Въпроса за размера наистина е много важен и мен лично живо ме интересува,защото скоро и аз ще хващам флекса и ......трябва да съм наясно.Поздрави .
NISSAN FOREVER
-----------------------------------------------------------------------------
Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!
Браво много добре е станал!И аз на моя Y60 се каня да му направя нещо подобно,но при него въздушната кутия стои по друг начин и монтажа става малко по-сложно.Въпреки че казваш че с диаметъра на тръбата няма проблем при работата на мотора,ти сетили се да направиш тест и с насочен горния накрайник назад/защото в гората той трябва да е назад/, тогава той стои в нещо като вакумно пространство и при всички случаи дебита на постъпващия въздух ще е доста по-малко.Чувал съм че тръбата на шнорхела трябва да е около1.5пъти по-дебела от фабричния отвор,за да може да се компенсират загубите от преминаването на въздуха през многото колена.Въпроса за размера наистина е много важен и мен лично живо ме интересува,защото скоро и аз ще хващам флекса и ......трябва да съм наясно.Поздрави .
Ако накрайника е отрязан на 45 градуса или по- малко, ефекта на създаване на подналягане се губи. Режи отдолу нагоре и назад. И като вали дъжд, а колата е на място, нищо не влиза. Успех.
За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.
Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
... И аз на моя Y60 се каня да му направя нещо подобно,но при него въздушната кутия стои по друг начин и монтажа става малко по-сложно.
При тебе не само разположението на кутията на въздушния филтър е друго, но и отворът, през който влиза въздухът, е такъв, че нямаш лесен начин да наденеш един маркуч за връзка със шнорхел. Трябва си яко ТНТМ.
Последно редактирано от Чавдар (V93); 01-08-08, 06:57.
Браво много добре е станал!И аз на моя Y60 се каня да му направя нещо подобно,но при него въздушната кутия стои по друг начин и монтажа става малко по-сложно.Въпреки че казваш че с диаметъра на тръбата няма проблем при работата на мотора,ти сетили се да направиш тест и с насочен горния накрайник назад/защото в гората той трябва да е назад/, тогава той стои в нещо като вакумно пространство и при всички случаи дебита на постъпващия въздух ще е доста по-малко.Чувал съм че тръбата на шнорхела трябва да е около1.5пъти по-дебела от фабричния отвор,за да може да се компенсират загубите от преминаването на въздуха през многото колена.Въпроса за размера наистина е много важен и мен лично живо ме интересува,защото скоро и аз ще хващам флекса и ......трябва да съм наясно.Поздрави .
Да, обръщах го и назад. Не съм много сигурен, но като че ли губи малко мощност само при ускоряване. При всички положения обаче , върви повече отколкото когато беше заврян в калника.
И аз доста се чудих каква тръба да избера. Лошото е че след този размер следва Ф76, която като я гледах ми се видя много голям кюнец. После видях на Гената 76, добре стои, но той е с 4,2 мотор.
Дражев на Г класата е сложил също 60.
Абе ако искаш по финно и леко, слагай 60, ако искаш да се преусигуриш 76. За монтажа не би трябвало да има разлика.
Да, обръщах го и назад. Не съм много сигурен, но като че ли губи малко мощност само при ускоряване. При всички положения обаче , върви повече отколкото когато беше заврян в калника.
По опита ми от 2 джипа с шнорхел наистина има разлика във вървенето в полза на обърнат напред накрайник. Само че това се отнася за каране с по-голяма скорост по асфалт. Шнорхелът се обръща назад в гората, където скоростите са далеч по-ниски и не мисля, че положението му има някакво значение. Двигателят си смуче достатъчно въздух. Важното е тръбата да е достатъчно широка за да не го души.
Ако накрайника е отрязан на 45 градуса или по- малко, ефекта на създаване на подналягане се губи. Режи отдолу нагоре и назад. И като вали дъжд, а колата е на място, нищо не влиза. Успех.
Неразбрах. Искаш да кажеш скосен обратно на моя ли?
Извинявай. Не видях, че е под ъгъл. Трябва да е по-голям за да не се получава този ефект.
Няма проблем.
За мрежа против насекоми може да се използва всичко което е по гъвкаво, слага се на края на тръбата и върху нея се надява накрайника.
При дъжд обаче не съм съвсем наясно какво правиме? Някой който се е сблъсквал с тоя проблем може да каже.
За мрежа против насекоми може да се използва всичко което е по гъвкаво, слага се на края на тръбата и върху нея се надява накрайника.
Не мисля, че ти трябва "мрежа против насекоми". Примерно на шнорхелите на "Сафари", решетката на "гъбката" е доста едра, на TJM-ските мрежата е по-ситна, но пак отворите са достатъчно големи та може да мине и някой бръмбар.
Тези предпазни решетки са по-скоро против засмукване на по-едри неща. Като листа например.
Не мисля, че ти трябва "мрежа против насекоми". Примерно на шнорхелите на "Сафари", решетката на "гъбката" е доста едра, на TJM-ските мрежата е по-ситна, но пак отворите са достатъчно големи та може да мине и някой бръмбар.
Тези предпазни решетки са по-скоро против засмукване на по-едри неща. Като листа например.
Тази "гъбка" - накрайник, освен решетката нещо по специално вътре има ли?
Изобщо цялата връзка извеждаща на по високо ниво, съдържа ли нещо друго вътрешно?
Коментар