От: Навара d22
Vehicle Identification Number, понашему "Номер на шаси". 
Значи, същия "австралийски" вариант.
Мотора механично е чук (моя беше разглобен на кванти та го познавам доста добре). Но, поне при патрол - буталата на първите са с 80-100 грама по-леки спрямо последните, буталния болт с 30 грама по-лек, управлението на турбото е сбъркано и някои пренадуват, а общо за всички е в сила правилото че в завода слагат керамични подгревни свещи, които след около 100000км започват да отделят парченца или направо да се чупят, със съответните последствия върху буталата и цилиндрите. В резултат - току думне някое бутало. При първите има вариант и без Boost сензор дори, та освен че пренадуват си и траят и се усещаш чак като направи проблем.
Таа, мотора е на късмет. Въпроса е че и YD25 мотора (масовия дизел за Navara) не е по-добър (според мен дори е по-лош).
Точно такова като твойто австралийци го чипват на 180-200 коня и няма проблем. Така, както си е без интеркулер. Патролски има и по близо 300 коня. А тамошната експлоатация е мното по-тежка от тукашната.
И да ми звъниш, повече от това не мога да кажа.
При добро общо състояние аз бих го взел.
...и първото, което трябва да направиш е да смениш подгревни свещи с метални и да свалиш и почистиш смукателния колектор (където заради EGR-а ще завариш не особено лицеприятна картинка).
Първоначално публикуван от mauze_3006@abv.bg
Преглед на мнение

Първоначално публикуван от mauze_3006@abv.bg
Преглед на мнение
Мотора механично е чук (моя беше разглобен на кванти та го познавам доста добре). Но, поне при патрол - буталата на първите са с 80-100 грама по-леки спрямо последните, буталния болт с 30 грама по-лек, управлението на турбото е сбъркано и някои пренадуват, а общо за всички е в сила правилото че в завода слагат керамични подгревни свещи, които след около 100000км започват да отделят парченца или направо да се чупят, със съответните последствия върху буталата и цилиндрите. В резултат - току думне някое бутало. При първите има вариант и без Boost сензор дори, та освен че пренадуват си и траят и се усещаш чак като направи проблем.
Таа, мотора е на късмет. Въпроса е че и YD25 мотора (масовия дизел за Navara) не е по-добър (според мен дори е по-лош).
Точно такова като твойто австралийци го чипват на 180-200 коня и няма проблем. Така, както си е без интеркулер. Патролски има и по близо 300 коня. А тамошната експлоатация е мното по-тежка от тукашната.
И да ми звъниш, повече от това не мога да кажа.
При добро общо състояние аз бих го взел.
...и първото, което трябва да направиш е да смениш подгревни свещи с метални и да свалиш и почистиш смукателния колектор (където заради EGR-а ще завариш не особено лицеприятна картинка).
Не че Андро не е в час - просто съм се ровил значително повече, а много от причините за чупенето на тоя мотор са градски легенди - как не достигало смазване, как робота в завода кривил едната пръскалка, как бил сменен доставчика на бутала след 2003-та и от сорта. Нищо от това не е вярно. Относно буталата ти казах вече - общо са 5 версии и няма никаква черна магия в това. Доставчика/происводителя е един и същ - IZUMI. Просто всяка следваща версия е с между 15 и 30 грама по-тежка от предишната, и буталния болт понякое време става с 30гр по-тежък за сметка на по-тесен централен отвор.
Коментар