Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новата придобивка - ТЕRRANO 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

    Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
    Взех си съединителчето. Марката е AISIN, на него пише, че е правен в Обединеното кралство. Дано да държи, такава марка съм сложил на бусчето (MB 410D) и досега не е имало ядове.

    Поздрави !
    п.п. незнам дали Валеото е по-добро, но определно цената е с 200+ лв нагоре
    Здрасти -

    сега е идеалния момент да направиш снимки на цялата процедура по смяната и да качиш малко снимков материал тук

    Коментар


    • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

      Няма проблеми, стига да смигна

      Коментар


      • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

        В продавалника от месеци се върти една обява за съединител Валео за 250 лв. Направо ме изумихте с тия 600 лв...
        Аз си взех Exedy за 350 лв...

        Коментар


        • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

          Първоначално публикуван от matanza Преглед на мнение
          В продавалника от месеци се върти една обява за съединител Валео за 250 лв. Направо ме изумихте с тия 600 лв...
          Аз си взех Exedy за 350 лв...
          - на мен за Exedy в Евро 7 ми казаха 540лв, комлекта

          * от продавалника части не си купувам, особено съединители

          Коментар


          • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

            Да се отчета - смених съединителя, обаче поради липса на 3-ти чифт ръце не моцах да снимам .
            Ще споделя какъв е крайният резултат. Не мога да си обясня, защо съединителя започна да боксува, при полужение, че старият феродов диск беше с 3 десети по-тънък от новия . Съединителят беше фабричният, слаган някога си и въпреки проверката на всики помпи боксуването продължи. След смяната чувството е МНООГо приятно, съединителя отделя плавно и мазно, а не като фабрияния, който отцепваше наведнъж. Вероятния проблем е леките жлебове образували се в диафрагмата на притискателният диск. Ама както и да е вече съм с нов съединител .

            Ще се опитам да опиша начина на сваляне на всички части подред, макар и без снимков материял може да съм от полза на някой колега, на когото му предстои операцията.
            Започва се с най-важното - каса бира
            Задължителен е поне още един помощник за нормалната работа.
            Тъ..
            1) сваляме 4-те болта държащи задния кардан и го изкарваме от шлиците на раздатката;
            2) ако сме на канал тоест джипа е стъпил на гумите, повдигаме и подпираме, така че предните гуми да застанат във въздуха, ВАЖНО - бележат се с коректор позициите на торсионните пръти. отпред и отзад на самите шлици с произволни черти . Демек правите белези на които после да сложите торсиона в същата позиция;
            3) с помощника развивате шпилките на торсионните пръти;
            4) разхлабвате болтовете държащи гредата за торсионите;
            5) с подходящ чук (2кг - примерно ) се избива гредата надолу, а после и от шлиците на торсионните пръти;
            6) внимателно сваляме торсионите ор предните носачи, като ги поставяме от двете страни на джипа да знаем кой от къде е ;
            7) продължаваме с разхлабването на 2-та гредичка държаща скоростите и раздатката. Забравих да спомена, че е добре да се източи маслото от раздатката, че през отвора за задния карадан ще потече доста..
            * малко отклонение - ако си спомняте имах ужасен проблем, който никой "майстор" не можа да установи или поне твърдяха, че е демпферният маховик . Проблемът беше при палене и гасене на двигателя имаше дрънчащ звук, като че ще изпадне мотора. Оказа се именно разхлабена греда - тази дето държи скоростите. Също така потвърждава, че ТЕРАНО 2.7Тди е БЕЗ демпферен маховик !
            Продължаваме :
            добре е да имате крик и дъски напречно на канала (ако работите на канал) или специален подемник за скорости. С него подпирате скоростната кутия и доразхлабвате гайките на гредата.
            9) откачаме стартера, който се държи на 2 болта, които се разхлабват с малко повече майки ...
            10) разкачате всички датчици вакууми и каквото видите по скоростите и раздатката. Имаше един дето не го бях видял и се отскубнаха 2 жици от общо 3 от сами куплинг. Незнам за какво е датчика, но ако не е правилно свързан джипа пали, леко се форсира и гасне . Така, че умната с него.
            11) разглобява се барчето, като за целта се маха едно пластмасово капаче до ръчната спирачка, където са скрити 2 винтечета. Развъртаме топките на ... лоста за раздатката и скоростният лост и изваждаме барчето (незнам защо го наричам така.. ) .
            12) отвиваме 4-те боклта държащи скоростния лост към кутията. След това с леко почукване с ръка го вадим, но внимателно че има фабрично някакъв бяло сивкав силикон и може да паднат парчета в скоростите. При сглобяването е добре да сложите пак силикон, но умерено;
            13) махаме болтовете държащи скоростната кутия и раздатката кум двигателя и с помощници или подемника изърпваме леко назад скоростите;
            14) сменяме аксиалния лагер;
            15) сваляме стария притискателен диск;
            16) слагаме новия, като преди да затегнем докрай центрираме феродовия диск с подходящ инструмент или импровизирате

            Ами в общи линии е това, после по точно обратният ред, като следите да слагате болтовете там от където са свалени и ако Ви останат повече от 3 - болта - започвате наново
            - почивката за биричка е по преценка на трудещия се.
            Цялата процедура с бирата почивката и времето за чудене трае около 4 часа, като стабилно работят 2-ма. Като единия разглобява вътре джипа, другия отдоло, а после си асистират ..

            Ако някой има въпроси да пита.
            Аз използвах случая и леко повдигнах предницата, но съвсем леко

            Поздрави !
            п.п. при мен от известно време, когато отворя прозореца в движение в купето замирисваше на трансмисионно масло. Оказа се, че маншона на скоростния лост е скъсан, оттам маслото се разливало по скоростите, а с отварянето на прозореца е ставало течение ... Сега временно окърпих кръглата гумата, която е нахлузена на скоростния лост и нямам идея как да я извадя без да нанеса евентуални щети, затова намясто. А квадратната втора гума върху нея ще занеса на приятел за я залепи на вулканизатор

            Едит - ако някой си търси оригинален съединител в добро здраве да свирка

            Коментар


            • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

              Здравейте, предварително се извинявам за качеството на снимките, но фотоапарата го скътавам за други цели. Та покрай неразрешимия проблем с тоците и разглобяването на таблото, съчетах нещата и реших да сменя изгорелите крушки по таблото. За разлика от смяната на съединителя, тук имах цял неделя следобяд и можах да заснема повечето ключочи моменти на разглобяването.
              Необходимите инструменти са:
              - кръстата отвертка PH2 ;
              - право отвертка, малка и голяма ;
              - тресчотка (малка) с къс одължител и накрайник PH2 или подходяща отвертка;
              - на последно място, НО първо по значение - каса бира
              Започваме :
              1) откачаме кората под волана. Държи се на 3 винта, не съм снимал местата им, защото са очевиди След като се свали се разкачат буксите за конторла на огледалата и фаровете.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0327 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:77.5 КБ
ID:5503741
              2) остава горната част на таблото (сенника) . той се държи на 5 винта, като 3 са отгоре над приборите, другите 2 се разгриват отляво и отдясно на волана, след акто се свали кора номер 1;
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0326.jpg
Прегледи:1
Размер:83.3 КБ
ID:5503765
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0328.jpg
Прегледи:1
Размер:61.4 КБ
ID:5503744
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0329.jpg
Прегледи:1
Размер:55.7 КБ
ID:5503745
              3) сваляме сенника ;
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0325 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:82.4 КБ
ID:5503746
              4) Развъртаме винтовете държащи уредите към таблото. 4 са и след премахването им таблото излиза свободно, като го държат само 3 букси
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0315 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:103.4 КБ
ID:5503743
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0304 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:56.6 КБ
ID:5503747 - тук тънкосста е да се запомнят местата на черната и бялата букса, защото са еднакви по форма и може да се разменят , най-добре снимайте или използвайте маркер;
              5) изваждаме самото табло :
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0305 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:126.8 КБ
ID:5503748
              - след това си изваждате крушките от таблото. Самите фасонки се въртят 4-ърт оборот наляво и излизат заедно с крушката.
              - това са крушките :
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0308 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:55.2 КБ
ID:5503749
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0309 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:105.2 КБ
ID:5503750
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0309 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:105.2 КБ
ID:5503750
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0313 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:55.8 КБ
ID:5503751
              - крушките са абсолютно стандартни и се намират по всеки магазин за авточасти. Купете си на някоя реномирана марка, за да нямата проблеми занапред.
              - аз смени абсолютно всички крушки, включително и работещите, но опушени дето са за предопредителните лампи.
              * единствените разлини крушки са за горивото и акумулатора

              След като се сменят крушките всичко се сглобява по обратния ред, а резултата е :
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0323.jpg
Прегледи:1
Размер:45.8 КБ
ID:5503752
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0380 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:33.9 КБ
ID:5503753 - Back in business .

              Това беше едно от нещата, които се канех да свърша още откак купих джипа, но все не оставаше време

              Междувременно, смених и крушката на пепелника, запалката и контролирането на клапите :
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0386 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:45.5 КБ
ID:5503754
              - свалянето на барчето е лесно, само 4 винчета, 2 от които достъпни след като се свали пепелника. Със зелената стрелка съм отбелязал мястото където има щипка и след като махнете винтовете трябва само а дръпнете
              - след това цялата пластмаса заеднос СД-то, запалката, авариините, поставката за чаша и копчето за нагревателя излизат;
              - разкачат се буксите и остава регулациата на клапите.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0368 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:63.3 КБ
ID:5503755
              - крушката, което осветява прибора се намира под капачето с индикациите, капака се държи само на 6 щипки (по 3 от всяка страна), свалянето става с малката права отверка и малко мамата
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0372.jpg
Прегледи:1
Размер:69.1 КБ
ID:5503756
              - крушката
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0373.jpg
Прегледи:1
Размер:83.3 КБ
ID:5503757
              - работеща, но крайно опушена. Каквато и крушка да се сложи там , според мен няма да се получава цялостно осветяване, най-малко заради черните стени, които не отразяват светлината грам. На който му се занимава (аз нямах време) може да се боядиса в бяло или да се облепи с някакво фолио, което да подобри осветеността по цялата скала.
              * добре е да се забърше пулопрозрачното стъкло с индикациите :
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0374 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:55.8 КБ
ID:5503758
              - новата крушка;
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0375.jpg
Прегледи:1
Размер:66.9 КБ
ID:5503759
              - крайният резултат :
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0379.jpg
Прегледи:1
Размер:22.9 КБ
ID:5503760
              - значително по-добре от преди, но има още накъде
              * сглобявате по обратната процедура

              * така и така бях разглобил барчето, което при мен е в крайно окаяно състояние и дрънчеше при всяка неравност реших да го постегна.
              - крайно неграмотно се получава, когато СД-то се държи само в предната част и има опора на една точка. Затова трябваше да пробвам новата нитачка
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0381 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:113.5 КБ
ID:5503761
              Моля без упреци, важното е че се получи
              - имах подозрения, че дрънчи и поставката за чаши, която между другото ползвам редовно и неисках да шунтирам
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0383 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:83.5 КБ
ID:5503762
              най-лесно стана така, като подложих парче гума м/у СД-то и поставката;
              * както вече споменах барчето е изпотрошено и затова направих поредната цигания :
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0384.jpg
Прегледи:1
Размер:60.9 КБ
ID:5503763
              - на мястото на дупките "изработих" по една шайба. Естествено боядисах ги в кафяво, но и да не бях пак нямаше да се гледат
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0385 - Copy.jpg
Прегледи:1
Размер:92.4 КБ
ID:5503764
              * крайният редултат е светещо табло, и тишина при прениаване на неравности, много съм доволен от резултата


              Процедурата е крайно лесна и може да се свърши от всеки любител...

              Job DONE
              Прикачени файлове

              Коментар


              • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                За съжаление това с централната конзола е временно решение. След година-две пак ще се полуразпадне. Решението - подсилване със стъкломат и полиестрна смола отзад.

                Имам и други идеи за таблото въобще, но това някой хубав ден, в който имам време за тях, че е свързано с планки, железа, заваряване и прочие полюции.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  За съжаление това с централната конзола е временно решение. След година-две пак ще се полуразпадне. Решението - подсилване със стъкломат и полиестрна смола отзад.
                  - Занаам... и на мен ми се върти нещо таквоа. Имам смолата, но чака стъкломата да дойде и пак ще го свалям, но дори си мисля да взема някое здраво от морга и него да подсиля


                  Поздрави !

                  Коментар


                  • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                    Там е работата че и в морга трудно ще намериш здраво, освен ако наистина не го е карала някоя бабка в UK от вкъщи до гробищата.

                    ...а и като намериш здраво, за една година при теб пак ще се натроши. Слабо място им е това. Мойто не се е строшил само там, дето съм го подсилил (практически цялата част под обдухвателите).
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Там е работата че и в морга трудно ще намериш здраво, освен ако наистина не го е карала някоя бабка в UK от вкъщи до гробищата.

                      ...а и като намериш здраво, за една година при теб пак ще се натроши. Слабо място им е това. Мойто не се е строшил само там, дето съм го подсилил (практически цялата част под обдухвателите).
                      Да и моето е спукано там, ами ще го мислим, а при следващия модел, като на Любо пак ли са същите трошляци ?

                      Коментар


                      • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                        Точно централната конзола - нямам идея. Там е на щипки само и е по-тъничка. А са и 2 варианта, ако не бъркам.

                        Иначе по таблото нямат значими разлики.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Точно централната конзола - нямам идея. Там е на щипки само и е по-тъничка. А са и 2 варианта, ако не бъркам.

                          Иначе по таблото нямат значими разлики.
                          Знам къде има едно Терно от новите в близост, та ако ме стегне шапката ще отида да сравнявам

                          Коментар


                          • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                            Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                            Знам къде има едно Терно от новите в близост, та ако ме стегне шапката ще отида да сравнявам
                            Няма смисъл. Трябва да смениш цялото табло и част от жиците. Отделно външен/вътрешен въздух там е с моторче а не със жило, а сигурно има и други подробности. Не си струва заигравката.

                            Намери си що-годе читава пластмаса като за тебе, подсили я отзад с полиестерна смола и стъкломат на 2 пласта, и не вярвам да имаш повече проблеми.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Няма смисъл. Трябва да смениш цялото табло и част от жиците. Отделно външен/вътрешен въздух там е с моторче а не със жило, а сигурно има и други подробности. Не си струва заигравката.

                              Намери си що-годе читава пластмаса като за тебе, подсили я отзад с полиестерна смола и стъкломат на 2 пласта, и не вярвам да имаш повече проблеми.
                              Ще го мисля, като стане ще пиша + снимки

                              Коментар


                              • От: Новата придобивка - ТЕRRANO 2

                                Вместо влакна можеш да ползваш бинт ,самоче на няколко слоя не на два, ефекта ще същия.
                                Понеже много съм се навил на терано това е поредната изчетена тема и за поред път виждам че дявола не е толкова черен. Не е с демферен маховик, няма дебитомер, ЕГР не участва в управленито на въздуха, хубав съединител е на цена като на една алфа или ланча, само не разбрах някой не е ли опитвал да ремонтира по български виското ама и на него му се намира цаката и на термостата целия блок ли ме се сменя или само патрона.
                                Колега браво за ентусиазма.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X