пружини айбах, още амортисьори, маханична инжекция, джанти борбет, гуми саймекс, това са атрибутите на големите Г
Имайки предвид че Г-клас е най-участващата и печелеща машина за сега в нашия оффроуд шампионат интересни са ми начините на подготовката на тези машини тук из форума се появиха частични ифромации за това какво се тунингова в такива машини но всичко беше частично и помеждо друго предполагам че единствения човек който би могъл да сподели нещо по определено с нас е Янчо Терзиев и као не е тайна разбира се го моля малко да ни поразкаже за тези забулени в секретност Г-класи разбира се ако има възможност нека има сников матерял по спецялно на самите тунинговани елементи предварително благодаря на него и на всеки който ще сподели нещо по тази тема ще ми се като ходя по състезанията и водя нови хора който да се запалят да мога да има обяснявам що за чудеса са тези машини
ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
тел.088четири 9едно9 4нула4
-------------------------------------------------------
Дяволе, голям си любопитко.Няма нищо забулено в секретност,всичко се вижда освен тримесечния труд на трима специалисти и много информация и опит от други колеги.По двиготеля /пиша за моя 3.6AMG/нищо конкретно освен премахването на разни екосистеми и прибавяне на симулатори за ABS ESP ,увеличаване на налягането в рейката на инжекцията,спортен филтър на въздуха и освободени ауспуси.Резервоара е 200 литров/разхода на гориво в състезание е не повече от 25 литра/с допълнителен 10 л. компесаторен съд за продължителните наклони,монтиран е над рамата.Две горивни самостоятелни помпи вътре в купето.Радиатора е триредов зад кабината с допълнителна ел.помпа и два вентилатора коита се включват от реле или принудително.Това е с цел да е защитен и да прехвърли част ат тежеста към задния мост за сметка на натоварения преден ,същевременно освобождава място за лебедката която е прибрана максимално навътре и ти позволява по-голям ъгъл на атака.
Пружините са по-високи ,усилени и с Асиметрична стъпка,двойни амортисьори "Фокс"с унибали и разширителни съдове.Това разрешава по-голям ход на мостовете от което страдат Гкласите.Олекотяване на над ресорната маса чрез смяна на врати капаци калници от полиестер и доста рязане на излишни железа.Така се запазва окачването и постига по-голяма стабилност на стр.наклони и в завой.Спирачната система е преработена с бронирани маркучи , бързи връзки и прокарана главно в купето или на защитени места,монтиран е регулиращ кран за усилието на спиране към преден и заден мост.
Ръчната спирачка е хидравлична и освободена/това има смисъл за автомобилите със среден диференциал/.Ел. системата също е преработена като ел.блоковете са прибрани високо в купето,бушоните са автоматични монтирани на удобно до водача место,всички кабелни снопове са защитени и също прокарани вътре,симулаторите са дублирани.Вътрешен ролбар от стоманени тръби , спортни седалки и широки четириточкови колани усигуряват защитата на пилотител.Максималния размер на гумите е 255х85х16,джантите са алуминиеви "Борбет" изключително здрави.Всичко допълнително обурудване като крикове,котви ,колани и др. е здраво закрепено и удобно за сваляне извън кабинатаТаблото е изработено от дуралуминий и на него са монтирани всички измервателни и навигоционни прибури.Ключ масата и пожарогасителя са поставени на удобни за пилота и навигатора места също така има спирателен кран на горивото и на отдушника на резервоара.Мога да пиша още толкова но ми писна засега.
Въпрос към Янчо.Здравей, сега се сетих да те питам, защо преди години на Челопечене като включваше лебедката тоците за двигателя не стигаха и обратното,помниш ли на кариерата в дълбоката вода където се удави хамъра?
Слаби връзки на акумолатора,лебедката дърпа тока на генератора и за двигателя не стига.Същия проблем се получава и при неподходящ акумолатор и използване на лебедка
Мерси Янчо знам много съм любопитен ама мани това много съм нахален това е по лошото а пък ти си нема друга работа и каза че още можеш да пишеш и сега мене ме гложди като си на кеф пиши да се просветлим още до тука екстра вече се просветлих ма нема лошо човек да знае още нали така?
ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
тел.088четири 9едно9 4нула4
-------------------------------------------------------
информация за тунинга на Г касите има много на сумати места, хора пишат и говорят непрекъснато, хубавото е че и тук у нас има хора които го правят, евала са което. за това колко пари струва е безмислено да се говори, тунинга е скъп. интересно ми е защо избора на толкова хора за състезателна кола е мерцедес Г класа, не че не ми харесва, но ми е интересно каква е причината.
За първата която карах избора ми бе почти случаен,но в последствие се убедих колко гениално проста е конструкцията и изключително надеждна.Много лесна е за подръжка там където не разполагош със сервиз и си ограничен на инструменти.За Гмоделите разполагош с голяма гама от двигатели и можеш да си избереш подходящия за теб,също така с диференциали с различно предавателно число,които да подбереш за монтирания двигател и за изискванията които имаш.
Много важно се оказа за избора и това ,че има доста информация в нета и при колеги които са експериментирали с такива коли/визирам Сошо Ковачев и Десо/Сега е още по-добре защото Гтата станаха много и можеш да правиш сравнения от удачните и неудачни разработки.За тоя тип състезания които правим/някои колеги няма да са съгласни/продължавам да считам , че това е най-подходящия модел.
факт е че Г класата е гениално конструирана и е един изключителен автомобил, освен това е много здрава. ако няамах вранглер, щтях да имам Г. но все пак за тази кола няма почти никакъв готов тунинг, няма китове, няма нищо освен пружини и още някои дреболии, всичко трябва човек да си прави сам.
като се съпостави с вранглера, тойота, нисан, за които има неизброими варианти за тунинг с фабрични части. за тези коли всичко става по - лесно и съответно по - евтино.
има ли измислен начин за усилване на полуоските и мостовете на Г класата, защото предполагам че както на всички 4х4 това се превръща в слабо място, когато се кара яко.
Не сам много спец по въпроса, но мисля че най голямото предимство на Г е възможността за много як двигател. А минусите са че е много тежък, слабо маневрен(особено с вторите амортесиори), малък ход на амортесиьорите, висок център на тежестта. Тъй като БГ състезанията клонят към рали, якият двигател се оказва голям плюс.
Хората с подготвени автомобили като Янчо Терзиев не са особено много в нашата страна. Да не говорим, че подготовката на автомобила е от една страна от друга са опита при експлоатацията му, където г-н Терзиев може също много да каже.
Ще е добре, ако се намери време да се направят и малко снимки с коментар по въпроса. Стара Загора е далеч, но пък там на разположение е един от най-великите зад обектива - Жоро Хаджиев. Та ако вземат двамата да се организират ще стане нещо интересно...
Хората с подготвени автомобили като Янчо Терзиев не са особено много в нашата страна. Да не говорим, че подготовката на автомобила е от една страна от друга са опита при експлоатацията му, където г-н Терзиев може също много да каже.
Ще е добре, ако се намери време да се направят и малко снимки с коментар по въпроса. Стара Загора е далеч, но пък там на разположение е един от най-великите зад обектива - Жоро Хаджиев. Та ако вземат двамата да се организират ще стане нещо интересно...
Подкрепям напълно това мнение
ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
тел.088четири 9едно9 4нула4
-------------------------------------------------------
има ли измислен начин за усилване на полуоските и мостовете на Г класата, защото предполагам че както на всички 4х4 това се превръща в слабо място, когато се кара яко.
Без да съм питал Сашо Ковачев/това е негово изпълнение/ще споделя с вас за каретата на 460 модел.Сменят се заедно с главините от 463модел които са доста по-солидни и здрави.Мостовете се усилват с допълнителни профили отдоло и отгоре,но те и така са достатъчно здрави.Няма смисъл от допълнителни заводски тунингкитове ,всичко е солидно изработено и след олекотяването за което споменах машината е изключително надеждна и здрава.Правилно изработените и монтирани двойни амортисьори не ограничават завоя,подбора им е и от значение за увеличаване на хода на мостовете.За справка моята Г тежи с всичко +100л.бензин 1940 кг.Ако имаме време с Жоро щесе постараем да изпълним идеята на В.Петров.
Коментар