До: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2
Не, не е така. Грешно е да се смята че "тракшъна" е някакъв вид блокировка на дифа. Това е система за "овладяване" на подхлъзването на гумите при потегляне. Тоест, вместо водача да се грижи да подава по малко газ при липса на сцепление и гумите да не буксуват на място, системата се грижи това да не се случва. Това става с контрол на спирачното усилие на всяко колело и контрол на оборотите на двигателя. Контрола се осъществява по електронен път, като информацията за ъгловата скорост на всяко колело се взима от датчиците на АБС-а. Тоест, намираме се на хлъзгава настилка, раздаваме газ и за да не боксуват колелата на място, системата ограничва силата подадена от нас към двигателя, бие спирачка на колелата до степен на получаване на сцепление, колата стартира и в процеса на ускоряване продължава да следи и контролира сцеплението, като при необходимост се намесва.
LSD-то е маханичен и процентов блокаж на дифа, който може да развъртаме със силата подадена от нас до максималните обороти на двигателя.
Тая тънка разлика ни помага извън пътя, когато ни трябват обороти да почистваме гумите. Тоест, хем блокаж, макар и процентен, хем максимална ъглова скорост на гумите и самопочистване.
Другото неприятно при тракшъна са датчиците на ABS, с които работи системата. Разположени в главината, те не обичат калта и не живеят дълго в тежки условия. После, ако няма виско-муфа в раздатката става лошо. Оставаме в определени ситуации почти 4x2, даже 4x1.
За рязането, имах в предвид ако разширяваме с минусови джанти. А такова разширяване е задължително според мен
.
Първоначално публикуван от damyan_rm
Преглед на мнение
LSD-то е маханичен и процентов блокаж на дифа, който може да развъртаме със силата подадена от нас до максималните обороти на двигателя.
Тая тънка разлика ни помага извън пътя, когато ни трябват обороти да почистваме гумите. Тоест, хем блокаж, макар и процентен, хем максимална ъглова скорост на гумите и самопочистване.
Другото неприятно при тракшъна са датчиците на ABS, с които работи системата. Разположени в главината, те не обичат калта и не живеят дълго в тежки условия. После, ако няма виско-муфа в раздатката става лошо. Оставаме в определени ситуации почти 4x2, даже 4x1.
За рязането, имах в предвид ако разширяваме с минусови джанти. А такова разширяване е задължително според мен
.

.Налагало се е да бързам и съм го карал с 150-160 на магистралата,върви ,но не е комфортно.Иначе,редовно като се прибирам 130-140 пак там и проблем няма,освен разхода на нафта.Според моите впечатления и ускорението му си е доста добро.Едма ли е ,като СУВ ,но имам приятели и с други автомобили от този клас и според Диското 2 си е по-добро в много отношение.Не съм толкова тенхнически грамотен ,като повечето колеги,някои от тях знаят какви проблеми имах с автомобили/слава ,Богу/.Досега вече повече от три години проблем с двигателя не съм имал/Дай,Боже всекиму/Друг автомобил нямам,с този ходя и на риба и на лов,като го измия и лъсна ходя и на сватба с него.Досега само веднъж съм затъвал и са ме теглили,но беше в една нива ,като понтон потъна до вратите.Имай предвид,че всеки го товари различно и впечатленията са различни,няма еднакви ситуации на и извън пътя.Затова и поведението на автомобила е различно.А за комфорта няма какво да се спори,аз съм фен на въздушното и си поддържам същото.
Коментар