Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова придобивка - Land Rover Discovery 2 TD5. Обслужване и ремонти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    След близо 2000 километра няма течове и двигателят работи прекрасно. Малко след първия старт го закарахме на препоръчан майстор за смяна на маслото на автомата (13 литра с промивката). Като оставихме джипа, дадохме на майстора гарнитура на картера и нов филтър. След смяната имаше подобрение в работата на кутията по думите на баща ми. Някъде след смяната на маслото се прибрах в България и си сменихме колите с баща ми та да покарам и аз диско. Всъщност повечето километри са от мен. Да кажем че баща ми няма опит с автоматици и вероятно заради това е пропуснал многото му проблеми. На студено торка не успява да предаде достатъчно тяга. С това визирам примерно тръгване на нанагорнище. Голям зор. До колкото съм запознат всички АСК си имат режим на студено в който превключват по-късно за да се достигне по-бързо работната температура на маслото в кутията. Доколко това е добре за студеният двигател е друг въпрос. Обаче на тая кутия е брутално. Втора включва на 4000 оборота при нормално ускоряване. Ако карам с умерена газ и задържа 2000 оборота да кажем, оборотите си стоят, джипа набира (стрелката на километража се покачва) и в един момент вкарва втора. Тук говорим за мнооого бавно ускоряване. Това доколкото знам е един от тестовете на автоматик. Оборотите трябва да вървят пропорционално на скоростта. Демек да няма голямо приплъзване в торка. Следващото нещо което ми направи впечатление е че съединителя на торка не заключва. Тоест като карам да кажем с 90 км/ч и съм на равен терен оборотите са по-ниски от тези които биха били при зацепени колелета за двигателя (или пък максимално ускоряване). Демек торкът работи постоянно, в следствие на което се повишава и температурата на маслото. Има ритане при превключване в повечето режими на работа, което също говори за заминаващи или заминали фрикционни дискове на някоя или всички предавки, както и дефектирали клапани. Абе не е добре работата. Разход засякох 13,5 л./100км на дълго от пълнен до пълен резервоар за 550 км. Сякаш е оправдан от лошата работа на автомата. Намерили сме друг от читав джип на малко километри ама трябва да си го свалим... И там ще е бая работа.

    Иначе съм много впечатлен от джипа като усещане, изработка, способности и тн. Просто ще има доста работа по него от недоглеждане. Можеше поне да се купи на адекватна цена, ама няма какво да гледаме в миналото. Следва смяна на маслата в мостове и раздатката, както и каретата на карданите заедно с демпферната шайба на задния кардан. Нещо подочух за реглаж на раздатката. По-конкретно на луфтове във валовете. Почвам да чета за там, че може направо да се отвори и да се регулира, и без това има теч там някъде.. всъщност само там. Мостовете са сухи.

    Наще люкове също текат. По точно предния. Задния май е залепен. Като за начало липсват едни пластмасови тапи на стъклото на люка. Протече при един проливен дъжд. Предполагаме че улея е прелял от многото вода влязла през тези отвори. Там ще измислим тапи и ще следим какво ще стане. По-лошото е че май тече и предното стъкло... Ама за там не сме сигурни.

    Ще се отварят и вратите, че не се отключват с централното. Там разбрах че се прецакват четките на електромоторите. Някакви препоръки от къде и какви да търся?

    Коментар


    • #77
      За автоматика не мога да кажа нищо, чел съм че е лесен за ремонт.
      Раздатката ако няма луфтове при превключване е по - добре да не се отваря. Иначе проблемите с нея са течове и износени медни шайби на кръстачката на централния диф - ако има стружки в маслото считай, че са отишли.
      Люковете са детска болест и при мен текат. Трябва де се залепи външната пластмаса към тавана.
      Машинките на централното са само оригинални и вече гонят 100 - те паунда, не знам да се ремонтират, аз смених една до момента.
      Не бързай ако искаш да стигнеш
      __________________________________
      Discovery II TD5 10P

      Коментар


      • #78
        Здравей колега. Отностно автомата сутрин като е студен двигателя е много муден, но 1км мине ли се се оправя. При моята имаше проблем с включването на скоростите(задържаше на по високи обороти), но смених маслото, въведох правилните номера на дюзи в компютъра на двигателя и нещата се оправиха-не се осеща кога превключва. Също така има калибрация тази кутия и може да се ресетне и да започне да работи по нормално за твойто каране, но това аз не съм го правил. Разхода на гориво на дълго по магистралата с вклю. Темпомат 115-120, климатик и натоварена е 10л приблизително. В града 12.Скоро ще я чипосам и се надявам малко да се подобрят нещата откъм разход.

        Коментар


        • #79
          Тази тема свърши ли?
          Роувър е, не може от лятото да не е имало неща за оправяне 👀

          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Така е - на моето диско смених маслото, филтрите и проверих налягането на гумите - пак са по 2 атм.

        • #80
          Има за разказване, но се залисах с други занимания. Ще седна тези дни да напиша какво се случва.

          Коментар


          • #81
            Та така де, темата не е приключила. Баща ми почна просто нова работа и не му оставаше много време да пипа по джипа. Аз от своя страна се занимавах с други работи и така и не седнах да разкажа.

            Ако погледнете в поръчката на части от юкей ще видите че поръчах ремонтен комплект за двойното каре на преден кардан. Баща ми обаче отложи ремонта и реши да покара така и... на един светофар (пак малкия дявол) при тръгване скъса карето. Слязъл от джипа и откачил кардана. За късмет друг колега го видял и го издърпал до вкъщи. След това включихме блокажа на раздатката ръчно с ключе за да може да е в движение джипа. От тогава си стои и чака ремонт. Отделно автоматика е "за кофата". Сигурно може да се отремонтира, но засега чакаме втора употреба от Пловдив читав автомат, който да се обслужи и монтира. Този ще стои за части.

            Та мечтата на баща ми да си има джип се сбъдна, но определено можеше да си вземе нещо в по-добро състояние. Особено откакто брат ми си купи Grand WJ за същите пари в прекраксно (за годините си) състояние. Любовта към ровъра не може толкова лесно да загине и пределено се чувства повече джип от WJ-a, просто има нужда от малко повече търпение и ресурси за да го направим в състояние приятно за каране.

            Коментар


            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              през миналите 5 месеца има ли дейност по темата?

            • Мартин Ташев
              Мартин Ташев коментира
              Редактиране на коментар
              Здрасти трапер! Краткият отговор е не. Търси се автомат. Последно баща ми ми каза че е намерил, но мисля че не го купи. Иска ми се да имаше развитие по темата, но за жалост не остава време. Джипът си си стои и чака мерак и ресурси

          • #82
            Тук ремонтират АСК: https://www.divals.bg/
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #83
              Здравейте! Съживявам темата след почти 3 години!
              Няма да влизам в детайли защо не се случваше нищо. Като цяло по лични и не толкова интересни причини. В крайна сметка, след последните ми съобщения, татко си накупи разни части и агрегати, които просто прилегнаха - автомат, раздатка, рама без ръжди, която планува да обработи и прехвърли всичко на нея, но това по-нататък. На първо време джипът беше закаран при един майстор в Плевен заедно с раздатка, автомат, преден кардан с нови карета с гресьорки и т.н. Този майстор ни въртя дълго време и излезе меко казано некоректен. Първо, че отидоха много пари, второ че продължаваме да откриваме немарливост в нещата, които е правил, и трето и най-лошото - не знам дололко това, което казва че е направил е вярно. А именно:
              • Сваляне на стария счупен автомат
              • Отваряне и ревизия на "новия" (втора употреба работещ от Диско на не много километри) автомат
              • Смяна на семерината на коляновия вал, тъй като така или иначе беше в комплекта с уплътнения
              • Инспекция на състоянието на раздатките и евентуалната им размяна / ревизия
              • Монтаж на преден кардан
              • Ремонт на платката на автомата (щото се оказа че имало дефект)
              • и др. които не са ми много ясни
              За жалост не знам цялата история и не съм и питал, щото татко е малко сломен от цялата сага. Но джипът е в движение, автоматът включва мазно. Има само един проблем. Лампата за температурата на маслото на скоростната кутия святка както святкаше и преди. Четох за този датчик и понякога сдава багажа. Но може и наистина да вдига високи градуси маслото, просто защото охладителя не е достатъчно ефективен. Четох малко немски форуми ама не успях да намеря някакво смислено решение. В идните дни ще прочета и в английските. Ама рекох и тук да пиша. Някой има ли опит с подобрен охладител на маслото на автомата? Също мисля да заместим този съмнителен датчик с нов афтърмаркет с едно дисплейче, което да има и вграден предупредителен тон или нещо такова. Иначе ето ги частите в island:
              https://www.island-4x4.co.uk/sensor-temperature-transmission-britpart-ubi100030
              https://www.island-4x4.co.uk/oil-cooler-td5-d2-1998-2004-models-britpart-pfz100020


              Но понеже се оплакват от КПД-то и позицията на оригиналния охладител се замислихме за някакво подобрение.

              Едно от следващите задължителни неща ще е болта за милион долара на маслената помпа. Това го бяхме отложили тогава, ама доколкото чета си е бомба със закъснител.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X