Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова придобивка - Land Rover Discovery 2 TD5. Обслужване и ремонти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    След близо 2000 километра няма течове и двигателят работи прекрасно. Малко след първия старт го закарахме на препоръчан майстор за смяна на маслото на автомата (13 литра с промивката). Като оставихме джипа, дадохме на майстора гарнитура на картера и нов филтър. След смяната имаше подобрение в работата на кутията по думите на баща ми. Някъде след смяната на маслото се прибрах в България и си сменихме колите с баща ми та да покарам и аз диско. Всъщност повечето километри са от мен. Да кажем че баща ми няма опит с автоматици и вероятно заради това е пропуснал многото му проблеми. На студено торка не успява да предаде достатъчно тяга. С това визирам примерно тръгване на нанагорнище. Голям зор. До колкото съм запознат всички АСК си имат режим на студено в който превключват по-късно за да се достигне по-бързо работната температура на маслото в кутията. Доколко това е добре за студеният двигател е друг въпрос. Обаче на тая кутия е брутално. Втора включва на 4000 оборота при нормално ускоряване. Ако карам с умерена газ и задържа 2000 оборота да кажем, оборотите си стоят, джипа набира (стрелката на километража се покачва) и в един момент вкарва втора. Тук говорим за мнооого бавно ускоряване. Това доколкото знам е един от тестовете на автоматик. Оборотите трябва да вървят пропорционално на скоростта. Демек да няма голямо приплъзване в торка. Следващото нещо което ми направи впечатление е че съединителя на торка не заключва. Тоест като карам да кажем с 90 км/ч и съм на равен терен оборотите са по-ниски от тези които биха били при зацепени колелета за двигателя (или пък максимално ускоряване). Демек торкът работи постоянно, в следствие на което се повишава и температурата на маслото. Има ритане при превключване в повечето режими на работа, което също говори за заминаващи или заминали фрикционни дискове на някоя или всички предавки, както и дефектирали клапани. Абе не е добре работата. Разход засякох 13,5 л./100км на дълго от пълнен до пълен резервоар за 550 км. Сякаш е оправдан от лошата работа на автомата. Намерили сме друг от читав джип на малко километри ама трябва да си го свалим... И там ще е бая работа.

    Иначе съм много впечатлен от джипа като усещане, изработка, способности и тн. Просто ще има доста работа по него от недоглеждане. Можеше поне да се купи на адекватна цена, ама няма какво да гледаме в миналото. Следва смяна на маслата в мостове и раздатката, както и каретата на карданите заедно с демпферната шайба на задния кардан. Нещо подочух за реглаж на раздатката. По-конкретно на луфтове във валовете. Почвам да чета за там, че може направо да се отвори и да се регулира, и без това има теч там някъде.. всъщност само там. Мостовете са сухи.

    Наще люкове също текат. По точно предния. Задния май е залепен. Като за начало липсват едни пластмасови тапи на стъклото на люка. Протече при един проливен дъжд. Предполагаме че улея е прелял от многото вода влязла през тези отвори. Там ще измислим тапи и ще следим какво ще стане. По-лошото е че май тече и предното стъкло... Ама за там не сме сигурни.

    Ще се отварят и вратите, че не се отключват с централното. Там разбрах че се прецакват четките на електромоторите. Някакви препоръки от къде и какви да търся?

    Коментар


    • #77
      За автоматика не мога да кажа нищо, чел съм че е лесен за ремонт.
      Раздатката ако няма луфтове при превключване е по - добре да не се отваря. Иначе проблемите с нея са течове и износени медни шайби на кръстачката на централния диф - ако има стружки в маслото считай, че са отишли.
      Люковете са детска болест и при мен текат. Трябва де се залепи външната пластмаса към тавана.
      Машинките на централното са само оригинални и вече гонят 100 - те паунда, не знам да се ремонтират, аз смених една до момента.
      Не бързай ако искаш да стигнеш
      __________________________________
      Discovery II TD5 10P

      Коментар


      • #78
        Здравей колега. Отностно автомата сутрин като е студен двигателя е много муден, но 1км мине ли се се оправя. При моята имаше проблем с включването на скоростите(задържаше на по високи обороти), но смених маслото, въведох правилните номера на дюзи в компютъра на двигателя и нещата се оправиха-не се осеща кога превключва. Също така има калибрация тази кутия и може да се ресетне и да започне да работи по нормално за твойто каране, но това аз не съм го правил. Разхода на гориво на дълго по магистралата с вклю. Темпомат 115-120, климатик и натоварена е 10л приблизително. В града 12.Скоро ще я чипосам и се надявам малко да се подобрят нещата откъм разход.

        Коментар


        • #79
          Тази тема свърши ли?
          Роувър е, не може от лятото да не е имало неща за оправяне 👀

          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Така е - на моето диско смених маслото, филтрите и проверих налягането на гумите - пак са по 2 атм.

        • #80
          Има за разказване, но се залисах с други занимания. Ще седна тези дни да напиша какво се случва.

          Коментар


          • #81
            Та така де, темата не е приключила. Баща ми почна просто нова работа и не му оставаше много време да пипа по джипа. Аз от своя страна се занимавах с други работи и така и не седнах да разкажа.

            Ако погледнете в поръчката на части от юкей ще видите че поръчах ремонтен комплект за двойното каре на преден кардан. Баща ми обаче отложи ремонта и реши да покара така и... на един светофар (пак малкия дявол) при тръгване скъса карето. Слязъл от джипа и откачил кардана. За късмет друг колега го видял и го издърпал до вкъщи. След това включихме блокажа на раздатката ръчно с ключе за да може да е в движение джипа. От тогава си стои и чака ремонт. Отделно автоматика е "за кофата". Сигурно може да се отремонтира, но засега чакаме втора употреба от Пловдив читав автомат, който да се обслужи и монтира. Този ще стои за части.

            Та мечтата на баща ми да си има джип се сбъдна, но определено можеше да си вземе нещо в по-добро състояние. Особено откакто брат ми си купи Grand WJ за същите пари в прекраксно (за годините си) състояние. Любовта към ровъра не може толкова лесно да загине и пределено се чувства повече джип от WJ-a, просто има нужда от малко повече търпение и ресурси за да го направим в състояние приятно за каране.

            Коментар


            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              през миналите 5 месеца има ли дейност по темата?

            • Мартин Ташев
              Мартин Ташев коментира
              Редактиране на коментар
              Здрасти трапер! Краткият отговор е не. Търси се автомат. Последно баща ми ми каза че е намерил, но мисля че не го купи. Иска ми се да имаше развитие по темата, но за жалост не остава време. Джипът си си стои и чака мерак и ресурси

          • #82
            Тук ремонтират АСК: https://www.divals.bg/
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #83
              Здравейте! Съживявам темата след почти 3 години!
              Няма да влизам в детайли защо не се случваше нищо. Като цяло по лични и не толкова интересни причини. В крайна сметка, след последните ми съобщения, татко си накупи разни части и агрегати, които просто прилегнаха - автомат, раздатка, рама без ръжди, която планува да обработи и прехвърли всичко на нея, но това по-нататък. На първо време джипът беше закаран при един майстор в Плевен заедно с раздатка, автомат, преден кардан с нови карета с гресьорки и т.н. Този майстор ни въртя дълго време и излезе меко казано некоректен. Първо, че отидоха много пари, второ че продължаваме да откриваме немарливост в нещата, които е правил, и трето и най-лошото - не знам дололко това, което казва че е направил е вярно. А именно:
              • Сваляне на стария счупен автомат
              • Отваряне и ревизия на "новия" (втора употреба работещ от Диско на не много километри) автомат
              • Смяна на семерината на коляновия вал, тъй като така или иначе беше в комплекта с уплътнения
              • Инспекция на състоянието на раздатките и евентуалната им размяна / ревизия
              • Монтаж на преден кардан
              • Ремонт на платката на автомата (щото се оказа че имало дефект)
              • и др. които не са ми много ясни
              За жалост не знам цялата история и не съм и питал, щото татко е малко сломен от цялата сага. Но джипът е в движение, автоматът включва мазно. Има само един проблем. Лампата за температурата на маслото на скоростната кутия святка както святкаше и преди. Четох за този датчик и понякога сдава багажа. Но може и наистина да вдига високи градуси маслото, просто защото охладителя не е достатъчно ефективен. Четох малко немски форуми ама не успях да намеря някакво смислено решение. В идните дни ще прочета и в английските. Ама рекох и тук да пиша. Някой има ли опит с подобрен охладител на маслото на автомата? Също мисля да заместим този съмнителен датчик с нов афтърмаркет с едно дисплейче, което да има и вграден предупредителен тон или нещо такова. Иначе ето ги частите в island:
              https://www.island-4x4.co.uk/sensor-temperature-transmission-britpart-ubi100030
              https://www.island-4x4.co.uk/oil-cooler-td5-d2-1998-2004-models-britpart-pfz100020


              Но понеже се оплакват от КПД-то и позицията на оригиналния охладител се замислихме за някакво подобрение.

              Едно от следващите задължителни неща ще е болта за милион долара на маслената помпа. Това го бяхме отложили тогава, ама доколкото чета си е бомба със закъснител.

              Коментар


              • #84
                Не виждам никакъв смисъл за по-голям охладител на автомата. И така си е ок и датчика е ок ако работи. Само трябва да го измиеш добре радиатора с водоструйка, което си е работа, че е най-отдолу под кулера на турбото и радиатора на антифриза.
                Land Lord Discovery II TD5 + Garmin Oregon 450 + Norica Marvik Gold + Sprint Apolon + Liverpool fan.
                LZ2РSD

                Коментар


                • #85
                  Здравейте, чета вашата тема, която има много полезни неща. На диското с ръчна скоростна кутия се оборудва за всички останали пазари без Европейския с охладител и от Англия се продава кит и се монтира лесно с два болта. За този кит си купих охладител и вентилатор от мотор, който е с намалени габарити и може да сложа термостат или да следя през датчик температурата на маслото и да го влючвам ръчно. Възможно е да приложите същия подход с вентилатора и принудително да го включвате, ако не бъркам радиатора има тази възможност да се закрепи. Друго , което се сещам да не се задръстил радиатора от некачествено масло или от ненавременнна смяна и затова КПД да му е по малко?

                  Коментар


                  • #86
                    Този джип определени е бил поддържан неправилно. Доказа се във всичко, което пипнахме до сега. Тоест задръстване на радиатора е далеч от изключено. Към момента е с ревизиран автомат и прочистен охладител на маслото (доколкото може да се вярва на майстора). Проверихме температурата по много прост начин (с ръка) там където е датчика, в момент в който лампата на таблото беше светнала. Категорично температурата беше много далеч от 130 (и няколко) градуса, на които би трябвало да светне лампата, понеже човек спокойно може да си задържи ръката на радиатора. В следващ момент ще монтираме датчик, който че е изведен с инструментче на таблото. Ако наблюдаваме прекомерни температури ще се види отново охладителното тяло дали наистина е чисто и ако не ще се мислят варианти за ъпгрейд.

                    Коментар


                    • #87
                      Здравейте, сетих се за препоръка да погледнете пружината на регулатора на налягането на маслто, така ще гледате болта на маслената помпа и ще е удобно да се премери пружината му. Има кит, който може да си вземете и да ви показва температурата на водата в реални условия и времената на дюзите т.н. за около 65 евро беше и се включва в ОBD буксата за Д2 .

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X