След близо 2000 километра няма течове и двигателят работи прекрасно. Малко след първия старт го закарахме на препоръчан майстор за смяна на маслото на автомата (13 литра с промивката). Като оставихме джипа, дадохме на майстора гарнитура на картера и нов филтър. След смяната имаше подобрение в работата на кутията по думите на баща ми. Някъде след смяната на маслото се прибрах в България и си сменихме колите с баща ми та да покарам и аз диско. Всъщност повечето километри са от мен. Да кажем че баща ми няма опит с автоматици и вероятно заради това е пропуснал многото му проблеми. На студено торка не успява да предаде достатъчно тяга. С това визирам примерно тръгване на нанагорнище. Голям зор. До колкото съм запознат всички АСК си имат режим на студено в който превключват по-късно за да се достигне по-бързо работната температура на маслото в кутията. Доколко това е добре за студеният двигател е друг въпрос. Обаче на тая кутия е брутално. Втора включва на 4000 оборота при нормално ускоряване. Ако карам с умерена газ и задържа 2000 оборота да кажем, оборотите си стоят, джипа набира (стрелката на километража се покачва) и в един момент вкарва втора. Тук говорим за мнооого бавно ускоряване. Това доколкото знам е един от тестовете на автоматик. Оборотите трябва да вървят пропорционално на скоростта. Демек да няма голямо приплъзване в торка. Следващото нещо което ми направи впечатление е че съединителя на торка не заключва. Тоест като карам да кажем с 90 км/ч и съм на равен терен оборотите са по-ниски от тези които биха били при зацепени колелета за двигателя (или пък максимално ускоряване). Демек торкът работи постоянно, в следствие на което се повишава и температурата на маслото. Има ритане при превключване в повечето режими на работа, което също говори за заминаващи или заминали фрикционни дискове на някоя или всички предавки, както и дефектирали клапани. Абе не е добре работата. Разход засякох 13,5 л./100км на дълго от пълнен до пълен резервоар за 550 км. Сякаш е оправдан от лошата работа на автомата. Намерили сме друг от читав джип на малко километри ама трябва да си го свалим... И там ще е бая работа.
Иначе съм много впечатлен от джипа като усещане, изработка, способности и тн. Просто ще има доста работа по него от недоглеждане. Можеше поне да се купи на адекватна цена, ама няма какво да гледаме в миналото. Следва смяна на маслата в мостове и раздатката, както и каретата на карданите заедно с демпферната шайба на задния кардан. Нещо подочух за реглаж на раздатката. По-конкретно на луфтове във валовете. Почвам да чета за там, че може направо да се отвори и да се регулира, и без това има теч там някъде.. всъщност само там. Мостовете са сухи.
Наще люкове също текат. По точно предния. Задния май е залепен. Като за начало липсват едни пластмасови тапи на стъклото на люка. Протече при един проливен дъжд. Предполагаме че улея е прелял от многото вода влязла през тези отвори. Там ще измислим тапи и ще следим какво ще стане. По-лошото е че май тече и предното стъкло... Ама за там не сме сигурни.
Ще се отварят и вратите, че не се отключват с централното. Там разбрах че се прецакват четките на електромоторите. Някакви препоръки от къде и какви да търся?
Иначе съм много впечатлен от джипа като усещане, изработка, способности и тн. Просто ще има доста работа по него от недоглеждане. Можеше поне да се купи на адекватна цена, ама няма какво да гледаме в миналото. Следва смяна на маслата в мостове и раздатката, както и каретата на карданите заедно с демпферната шайба на задния кардан. Нещо подочух за реглаж на раздатката. По-конкретно на луфтове във валовете. Почвам да чета за там, че може направо да се отвори и да се регулира, и без това има теч там някъде.. всъщност само там. Мостовете са сухи.
Наще люкове също текат. По точно предния. Задния май е залепен. Като за начало липсват едни пластмасови тапи на стъклото на люка. Протече при един проливен дъжд. Предполагаме че улея е прелял от многото вода влязла през тези отвори. Там ще измислим тапи и ще следим какво ще стане. По-лошото е че май тече и предното стъкло... Ама за там не сме сигурни.
Ще се отварят и вратите, че не се отключват с централното. Там разбрах че се прецакват четките на електромоторите. Някакви препоръки от къде и какви да търся?
Коментар