Здравейте на всички!
На първа ръка искам да благодаря на всеки, който си е отделял от времето през годините да търси и особено да споделя информация в този форум!
Един голям процент от знанията си придобих от тук и, както казах, съм много благодарен на всички ви за това. Този форум използвах също така за да изберем джип на баща ми. През времето се свързвах, къде по телефона, къде чрез лични съобщения с няколко човека от тук и по-интересното по отношение на различни марки (минахме от Frontera през Cherokee, Terrano та чак до Discovery). Причината за лутането между различните марки е стандартната - едно е да четеш и проучваш, друго е да седнеш зад волана. Та, горе долу се случи така, че аз на компютъра събирам информация, а татко седна в Диското и му лепна.
Купихме го от нашия край (Троянско) и понеже е бил в ръцете на българи, излизат разни направии и недомислици с които ще се борим в следващ момент. Идеята на тази тема е обмен на информация. Ние тепърва навлизаме в тези среди и имаме оскъдна информация по разните теми с които ще се сблъскваме. От наша страна пък ще идват снимки и разкази от премеждията. Това е идеята, пък да видим до колко ще се справим, че аз уча и живея в момента в Австрия, но ще помоля баща ми да се обърне сериозно към снимковия материал.
Преди да продължа, искам само да кажа, че тази тема ще се развива с умерени (по-скоро бавни) темпове, заради липса на ресурси - основно време, но и пари. Джипът в момента не се кара от както се появи проблем в ниските обороти на заграл мотор, а и още не сме го обслужили. Ходихме на диагностика и има грешки на 3 от дюзите. След четене и оглед състоянието на куплунга на кабелите и съответно омасляване на всеизвестните места, набедихме кабелите на дюзите. Куплунга беше почистен с контактен спрей, след което имаше подобрение, но от притеснения за ECU-то джипът не се кара (повече по-долу).
Ето малко от належащите ремонти / обслужване:
- Смяна на масла и филтри къде що има,
- прескърцваща ролка на пистовия ремък,
- задни накладки (на свършване са),
- премахване на стандартния теч от охладителя на нафтата,
- замяна на предна гумената капачка на разпределителния вал (намира се на главатана главата, снимка по-долу),
- подмяна на кабели на дюзите, че имаме лек проблем там (ще обясня по-подробно), както и превантивно - уплътнение на капака,
- ревизия на активните стабилизатори.
Още не е проверил дали имаме възможност за блокаж на междинен диференциал. Ако е така, имаме идея за малко серво моторче с ардуино и копче в купето. Дет' се вика, нека до там да стигнем.
За в следващ момент имаме едни големи мераци за две читави брони + лебедка отпред и един прост и лек експедиционен багажник, но за това има доста време, а и си има отделни теми мисля.
Почвам по ред на номерата (по важност).
1. Кабели на дюзите и придружаващото омасляване на кабелите.
До колкото разбрах от четене по английски форуми, буксата на кабелите от определени години е меко казано технически недомислена. Самият куплунг който се завива на главата е първо в ниското и сочи надолу (гравитация) и второ не е уплътнен адекватно.
На снимката се вижда от къде може да мине маслото, а ето и клипа, от който съм я взел https://youtu.be/UZULKjoVxsI.
Просто е гениално, как е направено конструктивно така, че маслото буквално си се налива между проводника и изолацията. До някъде мога да си представя, като гледам колегите си (следвам автомобилостроене в Грац)
Тук мисля да подходим по следния начин:
- Закупуване на новите преработени кабели с правилно уплътнен куплунг - според тази страничка https://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/oilharness с номер AMR6103
- Закупуване на гарнитура на капака. Двигателят е с номер 10P78885A, което го прави от първите (10P).
- Ако случайно попаднем на стария вариант, мисля просто да залеем проблемното място с подходящ силикон/смола, който/която е с непроводникови качества.
- Демонтаж и почистване на ECU и главната буска с контактен спрей и въздух. Според чуждестранните форуми след няколкократно почистване на главната букса и премахване на теча съответно, маслото там вече няма. Един вид си изтича. Честно казано ми е малко странен този феномен, но да кажем, че основното и проблематично количество масло ще бъде премахнато.
Въпроси:
1.1. От къде да ги купим, идеи? Гледах има ги в Paddock, FamousFour, ebay.co.uk, та даже и в разни "български" онлайн сайтове за части.
1.2. Можем ли да сме сигурни, че на по-горе упоменатия номер отговарят новите кабели? Някой има ли опит с това?
1.3. Ако има масло в компира, което очаквам, може ли да има някакви последици? Опит?
1.4. Някакви съвети по процедурата за почистване? Неща, за които трябва да се внимава?
2. Теч от охладителя на нафтата и предна гумена капачка.
Понеже и при нас тече антифриз, а не гориво, мислим да се ориентираме по тази тема: http://www.discovery2.co.uk/fuelcooler.html
По отнощение на гуменото уплътнение (тапа, капачка..) ето една снимка:
Въпроси:
2.1. Някой има ли размери на този О-пръстен? Според писателя на темата би трябвало да е BS225 3.53mm/47.22mm. Някой може ли да потвърди? Ако не ще се търси като се свали.
2.2. Препоръки за антифриз?
3. Течности, филтри, накладки.
Тук ще прикача няколко страници от ръководствата, с които се сдобих до голяма степен отново благодарение на форума, както и таблица, която преведох за баща ми. Тук да поясня, че цифрата в дясно от тирето е при напълно изпразнена система. Същото важи и за обема масло в автоматика.
LR_Disco_2_workshop-106-111.pdf
За масло на двигателя разбрах, че за нашите ширини и този мотор е подходящо 5W40 със съответните сертификати. Смятам, че няма какво да се коментират марки в тази тема. Ще се намери читаво масло от местен магазин.
Единият филтър намерих и в България, но другият (центробежен) не.
Направо към въпросите:
3.1. Масло за раздатка и мостове. Коя е аналогията на Texaco Multi-Gear 75W/90R по нашите ширини?
3.2. Има ли нужда от промиване на автомата в сервиз или стандартната смяна на масло и филтър, описана в наръчника си е достатъчна?
3.3. Какъв е този 2-ри филтър (цетробежен) на двигателя? Каква му е идеята? Тези въпроси са подбудени от чист интерес.
3.4. При каране назад се чува леко прескърцване от задните спирачки при пускане на педала на спирачката. Може ли причина за това да са износените накладки и съпроводеното усукване, което да предизвиква някакво неравномерно водене?
3.5. Кога има нужда от обслужване на спирачни апарати?
4. Други въпроси:
4.1. Съвети как да идентифицираме проблемната ролка?
4.2. Активните стабилизатори няма да ги пипаме за сега, че другото е по-важно. Само да попитам. Предният собственик е премахнал задната щанга със все цеилиндъра и е затапил хидравличните тръби. Това може ли да създаде проблем? До колкото разбрах е имало теч и му е било скъпо обслужването, та е взел цялата система за отзад от блъснат джип, която ми предложи на цена от 400 лв. Ние помолихме за старата щанга с идеята да поръчам цилиндър от Падок, но ни беше отговорено, че тя "за нищо не ставала". Трудно ми е да си представя как се прецаква, но може и така да е било. Както и да е, ще видим в бъдеще дали ще се търсят части за въстановяване на ACE-то или ще се минава на обикновенни стабилизаторни щанги.
4.3. Като ще работим в този регион, може би е редно да се сменят медните дихтунги ни гумените О-пръстени на дюзите или да не базикаме ако няма признаци за смяна. А какви са те? Мнения?
Ако някой има намерение да поръчва части от Англия и е отворен към комбинирана поръчка, ще се радваме да се включим. Към момента май има някакви усложнения и такси на митницата заради брекзита.
Мислейки си за Падок , може би е редно да се проверят разни критични места по джипа преди да се направи поръчката. Гледам че в там има разни на пръв поглед известни и търсени части, освен горе упоменатите, като уплътнение на маслен охладител, същото за помпата на резервоара, както и за регулатора на нафтата.
В заключение оставям линк към един доста информативен клип за ТД5 на руски:
Сигурно съм пропуснал нещо, но ще допълвам друг път.
Поздрави,
Мартин
На първа ръка искам да благодаря на всеки, който си е отделял от времето през годините да търси и особено да споделя информация в този форум!
Един голям процент от знанията си придобих от тук и, както казах, съм много благодарен на всички ви за това. Този форум използвах също така за да изберем джип на баща ми. През времето се свързвах, къде по телефона, къде чрез лични съобщения с няколко човека от тук и по-интересното по отношение на различни марки (минахме от Frontera през Cherokee, Terrano та чак до Discovery). Причината за лутането между различните марки е стандартната - едно е да четеш и проучваш, друго е да седнеш зад волана. Та, горе долу се случи така, че аз на компютъра събирам информация, а татко седна в Диското и му лепна.
Купихме го от нашия край (Троянско) и понеже е бил в ръцете на българи, излизат разни направии и недомислици с които ще се борим в следващ момент. Идеята на тази тема е обмен на информация. Ние тепърва навлизаме в тези среди и имаме оскъдна информация по разните теми с които ще се сблъскваме. От наша страна пък ще идват снимки и разкази от премеждията. Това е идеята, пък да видим до колко ще се справим, че аз уча и живея в момента в Австрия, но ще помоля баща ми да се обърне сериозно към снимковия материал.
Преди да продължа, искам само да кажа, че тази тема ще се развива с умерени (по-скоро бавни) темпове, заради липса на ресурси - основно време, но и пари. Джипът в момента не се кара от както се появи проблем в ниските обороти на заграл мотор, а и още не сме го обслужили. Ходихме на диагностика и има грешки на 3 от дюзите. След четене и оглед състоянието на куплунга на кабелите и съответно омасляване на всеизвестните места, набедихме кабелите на дюзите. Куплунга беше почистен с контактен спрей, след което имаше подобрение, но от притеснения за ECU-то джипът не се кара (повече по-долу).
Ето малко от належащите ремонти / обслужване:
- Смяна на масла и филтри къде що има,
- прескърцваща ролка на пистовия ремък,
- задни накладки (на свършване са),
- премахване на стандартния теч от охладителя на нафтата,
- замяна на предна гумената капачка на разпределителния вал (намира се на главатана главата, снимка по-долу),
- подмяна на кабели на дюзите, че имаме лек проблем там (ще обясня по-подробно), както и превантивно - уплътнение на капака,
- ревизия на активните стабилизатори.
Още не е проверил дали имаме възможност за блокаж на междинен диференциал. Ако е така, имаме идея за малко серво моторче с ардуино и копче в купето. Дет' се вика, нека до там да стигнем.
За в следващ момент имаме едни големи мераци за две читави брони + лебедка отпред и един прост и лек експедиционен багажник, но за това има доста време, а и си има отделни теми мисля.
Почвам по ред на номерата (по важност).
1. Кабели на дюзите и придружаващото омасляване на кабелите.
До колкото разбрах от четене по английски форуми, буксата на кабелите от определени години е меко казано технически недомислена. Самият куплунг който се завива на главата е първо в ниското и сочи надолу (гравитация) и второ не е уплътнен адекватно.
На снимката се вижда от къде може да мине маслото, а ето и клипа, от който съм я взел https://youtu.be/UZULKjoVxsI.
Просто е гениално, как е направено конструктивно така, че маслото буквално си се налива между проводника и изолацията. До някъде мога да си представя, като гледам колегите си (следвам автомобилостроене в Грац)
Тук мисля да подходим по следния начин:
- Закупуване на новите преработени кабели с правилно уплътнен куплунг - според тази страничка https://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/oilharness с номер AMR6103
- Закупуване на гарнитура на капака. Двигателят е с номер 10P78885A, което го прави от първите (10P).
- Ако случайно попаднем на стария вариант, мисля просто да залеем проблемното място с подходящ силикон/смола, който/която е с непроводникови качества.
- Демонтаж и почистване на ECU и главната буска с контактен спрей и въздух. Според чуждестранните форуми след няколкократно почистване на главната букса и премахване на теча съответно, маслото там вече няма. Един вид си изтича. Честно казано ми е малко странен този феномен, но да кажем, че основното и проблематично количество масло ще бъде премахнато.
Въпроси:
1.1. От къде да ги купим, идеи? Гледах има ги в Paddock, FamousFour, ebay.co.uk, та даже и в разни "български" онлайн сайтове за части.
1.2. Можем ли да сме сигурни, че на по-горе упоменатия номер отговарят новите кабели? Някой има ли опит с това?
1.3. Ако има масло в компира, което очаквам, може ли да има някакви последици? Опит?
1.4. Някакви съвети по процедурата за почистване? Неща, за които трябва да се внимава?
2. Теч от охладителя на нафтата и предна гумена капачка.
Понеже и при нас тече антифриз, а не гориво, мислим да се ориентираме по тази тема: http://www.discovery2.co.uk/fuelcooler.html
По отнощение на гуменото уплътнение (тапа, капачка..) ето една снимка:
Въпроси:
2.1. Някой има ли размери на този О-пръстен? Според писателя на темата би трябвало да е BS225 3.53mm/47.22mm. Някой може ли да потвърди? Ако не ще се търси като се свали.
2.2. Препоръки за антифриз?
3. Течности, филтри, накладки.
Тук ще прикача няколко страници от ръководствата, с които се сдобих до голяма степен отново благодарение на форума, както и таблица, която преведох за баща ми. Тук да поясня, че цифрата в дясно от тирето е при напълно изпразнена система. Същото важи и за обема масло в автоматика.
LR_Disco_2_workshop-106-111.pdf
За масло на двигателя разбрах, че за нашите ширини и този мотор е подходящо 5W40 със съответните сертификати. Смятам, че няма какво да се коментират марки в тази тема. Ще се намери читаво масло от местен магазин.
Единият филтър намерих и в България, но другият (центробежен) не.
Направо към въпросите:
3.1. Масло за раздатка и мостове. Коя е аналогията на Texaco Multi-Gear 75W/90R по нашите ширини?
3.2. Има ли нужда от промиване на автомата в сервиз или стандартната смяна на масло и филтър, описана в наръчника си е достатъчна?
3.3. Какъв е този 2-ри филтър (цетробежен) на двигателя? Каква му е идеята? Тези въпроси са подбудени от чист интерес.
3.4. При каране назад се чува леко прескърцване от задните спирачки при пускане на педала на спирачката. Може ли причина за това да са износените накладки и съпроводеното усукване, което да предизвиква някакво неравномерно водене?
3.5. Кога има нужда от обслужване на спирачни апарати?
4. Други въпроси:
4.1. Съвети как да идентифицираме проблемната ролка?
4.2. Активните стабилизатори няма да ги пипаме за сега, че другото е по-важно. Само да попитам. Предният собственик е премахнал задната щанга със все цеилиндъра и е затапил хидравличните тръби. Това може ли да създаде проблем? До колкото разбрах е имало теч и му е било скъпо обслужването, та е взел цялата система за отзад от блъснат джип, която ми предложи на цена от 400 лв. Ние помолихме за старата щанга с идеята да поръчам цилиндър от Падок, но ни беше отговорено, че тя "за нищо не ставала". Трудно ми е да си представя как се прецаква, но може и така да е било. Както и да е, ще видим в бъдеще дали ще се търсят части за въстановяване на ACE-то или ще се минава на обикновенни стабилизаторни щанги.
4.3. Като ще работим в този регион, може би е редно да се сменят медните дихтунги ни гумените О-пръстени на дюзите или да не базикаме ако няма признаци за смяна. А какви са те? Мнения?
Ако някой има намерение да поръчва части от Англия и е отворен към комбинирана поръчка, ще се радваме да се включим. Към момента май има някакви усложнения и такси на митницата заради брекзита.
Мислейки си за Падок , може би е редно да се проверят разни критични места по джипа преди да се направи поръчката. Гледам че в там има разни на пръв поглед известни и търсени части, освен горе упоменатите, като уплътнение на маслен охладител, същото за помпата на резервоара, както и за регулатора на нафтата.
В заключение оставям линк към един доста информативен клип за ТД5 на руски:
Сигурно съм пропуснал нещо, но ще допълвам друг път.
Поздрави,
Мартин
Коментар