Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нова придобивка - Land Rover Discovery 2 TD5. Обслужване и ремонти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нова придобивка - Land Rover Discovery 2 TD5. Обслужване и ремонти

    Здравейте на всички!

    На първа ръка искам да благодаря на всеки, който си е отделял от времето през годините да търси и особено да споделя информация в този форум!
    Един голям процент от знанията си придобих от тук и, както казах, съм много благодарен на всички ви за това. Този форум използвах също така за да изберем джип на баща ми. През времето се свързвах, къде по телефона, къде чрез лични съобщения с няколко човека от тук и по-интересното по отношение на различни марки (минахме от Frontera през Cherokee, Terrano та чак до Discovery). Причината за лутането между различните марки е стандартната - едно е да четеш и проучваш, друго е да седнеш зад волана. Та, горе долу се случи така, че аз на компютъра събирам информация, а татко седна в Диското и му лепна.

    Купихме го от нашия край (Троянско) и понеже е бил в ръцете на българи, излизат разни направии и недомислици с които ще се борим в следващ момент. Идеята на тази тема е обмен на информация. Ние тепърва навлизаме в тези среди и имаме оскъдна информация по разните теми с които ще се сблъскваме. От наша страна пък ще идват снимки и разкази от премеждията. Това е идеята, пък да видим до колко ще се справим, че аз уча и живея в момента в Австрия, но ще помоля баща ми да се обърне сериозно към снимковия материал.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1_Disco.jpeg Прегледи:19 Размер:235.3 КБ ID:6720675Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2_Disco.jpeg Прегледи:19 Размер:172.4 КБ ID:6720674


    Преди да продължа, искам само да кажа, че тази тема ще се развива с умерени (по-скоро бавни) темпове, заради липса на ресурси - основно време, но и пари. Джипът в момента не се кара от както се появи проблем в ниските обороти на заграл мотор, а и още не сме го обслужили. Ходихме на диагностика и има грешки на 3 от дюзите. След четене и оглед състоянието на куплунга на кабелите и съответно омасляване на всеизвестните места, набедихме кабелите на дюзите. Куплунга беше почистен с контактен спрей, след което имаше подобрение, но от притеснения за ECU-то джипът не се кара (повече по-долу).

    Ето малко от належащите ремонти / обслужване:
    - Смяна на масла и филтри къде що има,
    - прескърцваща ролка на пистовия ремък,
    - задни накладки (на свършване са),
    - премахване на стандартния теч от охладителя на нафтата,
    - замяна на предна гумената капачка на разпределителния вал (намира се на главатана главата, снимка по-долу),
    - подмяна на кабели на дюзите, че имаме лек проблем там (ще обясня по-подробно), както и превантивно - уплътнение на капака,
    - ревизия на активните стабилизатори.

    Още не е проверил дали имаме възможност за блокаж на междинен диференциал. Ако е така, имаме идея за малко серво моторче с ардуино и копче в купето. Дет' се вика, нека до там да стигнем.
    За в следващ момент имаме едни големи мераци за две читави брони + лебедка отпред и един прост и лек експедиционен багажник, но за това има доста време, а и си има отделни теми мисля.

    Почвам по ред на номерата (по важност).

    1. Кабели на дюзите и придружаващото омасляване на кабелите.
    До колкото разбрах от четене по английски форуми, буксата на кабелите от определени години е меко казано технически недомислена. Самият куплунг който се завива на главата е първо в ниското и сочи надолу (гравитация) и второ не е уплътнен адекватно.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:connector_TD5.jpeg Прегледи:19 Размер:43.8 КБ ID:6720676

    На снимката се вижда от къде може да мине маслото, а ето и клипа, от който съм я взел https://youtu.be/UZULKjoVxsI.
    Просто е гениално, как е направено конструктивно така, че маслото буквално си се налива между проводника и изолацията. До някъде мога да си представя, като гледам колегите си (следвам автомобилостроене в Грац)

    Тук мисля да подходим по следния начин:
    - Закупуване на новите преработени кабели с правилно уплътнен куплунг - според тази страничка https://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/oilharness с номер AMR6103
    - Закупуване на гарнитура на капака. Двигателят е с номер 10P78885A, което го прави от първите (10P).
    - Ако случайно попаднем на стария вариант, мисля просто да залеем проблемното място с подходящ силикон/смола, който/която е с непроводникови качества.
    - Демонтаж и почистване на ECU и главната буска с контактен спрей и въздух. Според чуждестранните форуми след няколкократно почистване на главната букса и премахване на теча съответно, маслото там вече няма. Един вид си изтича. Честно казано ми е малко странен този феномен, но да кажем, че основното и проблематично количество масло ще бъде премахнато.

    Въпроси:
    1.1. От къде да ги купим, идеи? Гледах има ги в Paddock, FamousFour, ebay.co.uk, та даже и в разни "български" онлайн сайтове за части.
    1.2. Можем ли да сме сигурни, че на по-горе упоменатия номер отговарят новите кабели? Някой има ли опит с това?
    1.3. Ако има масло в компира, което очаквам, може ли да има някакви последици? Опит?
    1.4. Някакви съвети по процедурата за почистване? Неща, за които трябва да се внимава?


    2. Теч от охладителя на нафтата и предна гумена капачка.
    Понеже и при нас тече антифриз, а не гориво, мислим да се ориентираме по тази тема: http://www.discovery2.co.uk/fuelcooler.html

    По отнощение на гуменото уплътнение (тапа, капачка..) ето една снимка:

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:TD5-engine1.jpg Прегледи:19 Размер:30.0 КБ ID:6720677

    Въпроси:
    2.1. Някой има ли размери на този О-пръстен? Според писателя на темата би трябвало да е BS225 3.53mm/47.22mm. Някой може ли да потвърди? Ако не ще се търси като се свали.
    2.2. Препоръки за антифриз?

    3. Течности, филтри, накладки.
    Тук ще прикача няколко страници от ръководствата, с които се сдобих до голяма степен отново благодарение на форума, както и таблица, която преведох за баща ми. Тук да поясня, че цифрата в дясно от тирето е при напълно изпразнена система. Същото важи и за обема масло в автоматика.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Liquids.jpeg Прегледи:19 Размер:206.1 КБ ID:6720678

    LR_Disco_2_workshop-106-111.pdf

    За масло на двигателя разбрах, че за нашите ширини и този мотор е подходящо 5W40 със съответните сертификати. Смятам, че няма какво да се коментират марки в тази тема. Ще се намери читаво масло от местен магазин.
    Единият филтър намерих и в България, но другият (центробежен) не.

    Направо към въпросите:
    3.1. Масло за раздатка и мостове. Коя е аналогията на Texaco Multi-Gear 75W/90R по нашите ширини?
    3.2. Има ли нужда от промиване на автомата в сервиз или стандартната смяна на масло и филтър, описана в наръчника си е достатъчна?
    3.3. Какъв е този 2-ри филтър (цетробежен) на двигателя? Каква му е идеята? Тези въпроси са подбудени от чист интерес.
    3.4. При каране назад се чува леко прескърцване от задните спирачки при пускане на педала на спирачката. Може ли причина за това да са износените накладки и съпроводеното усукване, което да предизвиква някакво неравномерно водене?
    3.5. Кога има нужда от обслужване на спирачни апарати?

    4. Други въпроси:
    4.1. Съвети как да идентифицираме проблемната ролка?
    4.2. Активните стабилизатори няма да ги пипаме за сега, че другото е по-важно. Само да попитам. Предният собственик е премахнал задната щанга със все цеилиндъра и е затапил хидравличните тръби. Това може ли да създаде проблем? До колкото разбрах е имало теч и му е било скъпо обслужването, та е взел цялата система за отзад от блъснат джип, която ми предложи на цена от 400 лв. Ние помолихме за старата щанга с идеята да поръчам цилиндър от Падок, но ни беше отговорено, че тя "за нищо не ставала". Трудно ми е да си представя как се прецаква, но може и така да е било. Както и да е, ще видим в бъдеще дали ще се търсят части за въстановяване на ACE-то или ще се минава на обикновенни стабилизаторни щанги.
    4.3. Като ще работим в този регион, може би е редно да се сменят медните дихтунги ни гумените О-пръстени на дюзите или да не базикаме ако няма признаци за смяна. А какви са те? Мнения?

    Ако някой има намерение да поръчва части от Англия и е отворен към комбинирана поръчка, ще се радваме да се включим. Към момента май има някакви усложнения и такси на митницата заради брекзита.

    Мислейки си за Падок , може би е редно да се проверят разни критични места по джипа преди да се направи поръчката. Гледам че в там има разни на пръв поглед известни и търсени части, освен горе упоменатите, като уплътнение на маслен охладител, същото за помпата на резервоара, както и за регулатора на нафтата.

    В заключение оставям линк към един доста информативен клип за ТД5 на руски:



    Сигурно съм пропуснал нещо, но ще допълвам друг път.

    Поздрави,
    Мартин
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от Мартин Ташев; 16-03-21, 10:27.

  • #2
    Колега честито за придобивката, дано да не ви създава много нерви

    не видях, да пишеш за спирачната течност? а тя създава много проблеми
    за съжаление камиончетата ни са с много къси интервали на смяна на течностите/флуидите

    имах някъде един списък, с интервали и подръжки, ще го потърся

    хубаво е да имаме нещо като ясно ръководство - кое какво създава проблеми и какво се сменя
    но може да използваме твоята тема - да подредим нещата




    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Ivo III Преглед на мнение
      Колега честито за придобивката, дано да не ви създава много нерви

      не видях, да пишеш за спирачната течност? а тя създава много проблеми
      за съжаление камиончетата ни са с много къси интервали на смяна на течностите/флуидите

      имах някъде един списък, с интервали и подръжки, ще го потърся

      хубаво е да имаме нещо като ясно ръководство - кое какво създава проблеми и какво се сменя
      но може да използваме твоята тема - да подредим нещата



      Благодаря както за пожеланията така и за съвета. Смятам, че има доста полезна информация, а за систематизирано ръководство съм "още малък", но няма да се учудя и да съществува. Просто вече толкова четох, че не знам кое къде е. Тук ще се опитам да задавам въпроси, които не изнервят знаещите, понеже им се налага да пишат многократно едно и също. Абе, като цяло да споделям идеите и проблемите около джипката. Всякаква помощ и знания, дори и най-просто нещо като съвет за антифриз, въпреки че е ясно на каква основа трябва да е за този мотор, са добре дошли.

      Ето няколко теми, които аз лично намирам за много полезни, в случай че тук попадне човек, търсещ информация:

      Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2 - OFFRoad-Bulgaria.com (offroad-bulgaria.com)
      Светят три лампи TC,ABS,HDC на таблото на Диско 2? - OFFRoad-Bulgaria.com (offroad-bulgaria.com)
      Ръчен блокаж на диференциала на Land Rover Discovery 2 Td5 - OFFRoad-Bulgaria.com (offroad-bulgaria.com)

      А ето и едно информативно видео, в което се разказва за най-честите проблеми. За жалост на английски.



      По отношение на интервалите, ето един PDF:
      LR_Disco_2_Maintenance_Checklist.pdf

      Коментар


      • #4
        секцията систематизирана информация за тази марка сигурно е най-пълната във форума
        ________________________________________________
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • #5
          Аналози на Texaco Multigear 75w-90R има бол.
          https://texacopolska.pl/wp-content/u...W-90-R-PDS.pdf

          Всичкото синтетика 75w-90 TDL (Total Drive Line) API GL-5/4/MT-1 става.

          Накои аналози:
          https://www.mobil.com/en-hu/commerci...be-1-shc-75w90

          https://www.cepsa.com/stfls/CepsaCom...0S%2075W90.pdf

          https://www.motul.com/us/en/products/gear-300-75w90

          https://www.motul.com/us/en-US/products/motylgear-75w90

          https://sharena21.springcm.com/Publi...b-ac162d889bd1

          https://sharena21.springcm.com/Publi...b-ac162d889bd1

          Биля тия горните са > от него.


          Антифризът
          https://cglapps.chevron.com/sdspds/P...&docFormat=PDF
          ...е органичен,търсете G12+ (за XLC сигурно дерат по три кожи,ако изобщо го предлага дилърът). Всичко от тоз списък става:
          https://bevo.mercedes-benz.com/bevol...uchbegriff=xlc

          Или който и да антифриз по VW G12+ / BASF Glysantin G30 "рецептура" . Лесно се намират.

          Обаче ....обаче оригиналната формула на антифриза има по-различна химия от g30/12+
          http://www.vegagerdin.is/Handbaekur/Varasom_efni.nsf/d1d74a33198675a30025798800427c56/e3da669e066bb90600257a8e005c9345/$FILE/Havoline%20XLC%2050-50.pdf
          ...и може да ся получат изненади..тъй че може би е добре да се ползва такъв със сродна химия...като например
          https://www.fuchs.com/fileadmin/uk/M...RICOFIN_LL.PDF
          ...и тия все повече отсъстват от пазара.

          Макар и да имат горе-долу едни и същи одобрения с по-раншните органични антифризи, G12+/ Glysantin G30 не съдържат https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/com...ethylhexanoate

          Интерено с антифриз какъв е сега двигателят,след толкоз години.







          Коментар


          • Мартин Ташев
            Мартин Ташев коментира
            Редактиране на коментар
            Много благодаря за информацията. Изключително полезна за някой като мен, който не е много вещ по отношение химията на охладителните течности. Май все пак ще вземем G12. Не ми се вярва липсата на тази съставка да е проблем, пък и колегата Михаил по долу е писал, че си кара с такъв. Избор има голям при това.

          • td120
            td120 коментира
            Редактиране на коментар
            G12+ e обратносъвместим с G12. Мене лично не би ме бригало да ги смеся. Някои производители си "връзват гащите" с препоръки да не се смесват (в някои държави националният спорт е да се съдят...разбираемо е).Някои потребители долкадват разтекли се съединения (по една или друга причина).
            Иначе масрафът за пълна смяна не е голям.

        • #6
          Честито и добре дошъл! Рядко се случва нов собственик с толкова задълбочен анализ на проблемите на Д2 ТД5 така че поздравления! Проблемите са стари и вечи има необходимите части и умения за отстраняването им.
          Маслото в куплунга на компа - обилно промиване с контакт спрей и подсушаване, смяна на окабеляването (нека да не е от най - евтиното), смяна на гарнитурата на капака, смяна на капачката на ревизията на разпр. вал. По - скъпите части са по - добри. Ако ще сменяте уплътненията на дюзите - сменете ги и тогава затворете капака.
          Масло двигател - в руския клип ясно казнат че препоръчаното 5W30 А5 не е подходящо. Двигателят е помпа - дюза и аз го карам с масло за помпа дюза 5W40 VW 505.01. Центробежния филтър се сменя заедно с масления, горивния и въздушния и всичко това на не повече от 15 000 км или 1 година. Не е скъпо, не си струва циганията.
          Антифризът е G 12, добре е да се смени и термостата и да се проверят/сменят всички гумени съединения. За теча на антфриз от охладителя - сменят се само двата О - пръстена.
          Маслото в разпред. кутия и двата дифа е едно и също 75W90, марката няма значение, за автомата е стандартно, в смисъл не е специално като за ръчната кутия. Маслата в трансмисията се сменят на 40 000 км.
          Ремъкът се сменя заедно с обтяжната ролка, но е хубаво да се смени и водната помпа, която е на шибано място, защото и тя се върти от същия ремък.
          Задните накладки трябва да се сменят, а може би и дисковете са за смяна. Сменете и спирачната течност.
          „Побългаряването“ на АСЕ - то е вандалщина, системата работи много добре, когато е изправна. Не можете да си представите какво е двуметров джип в завой без стабилизация. Вариантите пред Вас са два - да я възстановите или да я разкарате напълно. За разкарването има специални китове - по - дебели реактивни щанги, тампони за тях, биалетки, ролка на мястото на помпата и по - къс ремък (китът не е евтин).
          За части вижте в island 4x4 имат голям избор, пращат и до България за 30 паунда и до 68 кг., така че правите един списък и поръчвате всичко накуп. Плаща се и с дебитна карта.
          Автомобилът е ремонтопригоден, ако сте по - сръчен в ръцете и имате подходящи инструменти и ремонтно ръководство можете да се справите сам или и с чужда помощ за по - сложните и тежки операции, изискващи подемник и специални инструменти.
          В Англия има всичко, има и доста части по морги в България, има части и в Европа, но в Англия са по - евтини.
          Не бързай ако искаш да стигнеш
          __________________________________
          Discovery II TD5 10P

          Коментар


          • Мартин Ташев
            Мартин Ташев коментира
            Редактиране на коментар
            Точно от такива съвети имахме нужда. Огромно благодаря! Да, може би не е лоша идея да се сменят и дихтунгите заедно с О-пръстените на дюзите. Предполагам свалянето им няма да е много трудно, както чета за HDI моторите на пежо (трябва да я правя тая процедура и на моята кола, но все го отлагам, щото не съм сигурен как точно да ги извадя... с обратен чук ще е най вероятно. Има ли смисъл да се дадат на ултразвук за почистване? Това въобще прави ли се с този тип дюзи? На бензиновата му кола имаше огромно подобрение след почистване, а не беше скъпо.

            Съгласен съм за АСЕ-то, но ще го мислим по-нататък. Най-вероятно ще се търси стаб. щанга с актуатор и от джип на части и ще се ревизира (тампони и биалетки). Ако има теч от актуатора ще поръчаме нов и така. Видях го комплекта за преминаване към стандартни стабилизатори. Наистина идва сравнително скъп.

            По отношение на магазин за части, направих една таблица, в която сравнявам цените тук в България (магазин във Велико Търново), Paddockspares, FamousFour и island4x4. Липсват ми още няколко цени на части и като ги имам ще я споделя тук. За сега ми се струва, че няма да взимаме от Англия. При сравнението гледах да използвам ОЕМ или реномирани марки за частите както от онлайн магизини така и от тук. Оригиналните части ми идват малко скъши ако трябва да съм честен, а и не виждам предимство пред ОЕМ.

        • #7
          3.3. Какъв е този 2-ри филтър (цетробежен) на двигателя? Каква му е идеята? Тези въпроси са подбудени от чист интерес.
          Това е филтър, работещ на центробежен принцип. Има ги по много от старите, и не чак толкова стари, двигатели за товарни автомобили, автобуси, строителни машини, индустриални, стационарни и подобни. И не само в дизелови.
          Маслото се подава под налягане в цилиндрично тяло подобно на обърната чаша, което може да се върти около ос, по която се подава маслото. Въртенето се предизвиква от реактивната сила на изтичащото под налягане масло през две(най-често) тангенциално разположени дюзи, разположени в долния край на "чашката". По такъв начин, тялото пълно с масло се върти с обороти зависещи от налягането и дебита на постъпващото масло. При въртенето твърдите частици в маслото се изтласкват от центробежните сили към стените на тялото, и си остават там, като постепенно се наслояват. На определени периоди, филтъра просто се отваря и се изчиства. Понякога замърсяванията са се уплътнили доста, та се налага да се изстържат, т.е. рядко става само със забърсване с парцал. Съвсем логично е да не намираш такъв филтър като консуматив, защото той само се почиства(поне в общия случай, не знам как е в конкретния мотор). Аз лично съм чистил такъв филтър на КамАЗ, но ги има и на ЗиЛ, повечето руски трактори, както и на западна техника, примерно съм виждал на Скания...

          Не знам дали добре го обясних, ето един кратък клип, който ще изясни нещата(баш устройството на филтъра е дадено след първата минута и половина).
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Центробежен филтър ERR6299. Евтин и се сменя лесно. Не съм намирал боклук в тях.

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Сега го видях конкретния как е на този мотор - явно е направен за смяна, а не за почистване. Но иначе принципа е същия.

            ПП: Между другото, на някои трактори го заменят тоя филтър с обикновен хартиен, цял, за да го сменят бързо и лесно при обслужване, вместо да се мъчат да чистят центробежния. Доколко е правилно е друга тема.
            Последно редактирано от cecoa1; 16-03-21, 13:59.

        • #8
          при смяна на центробежния филтър има риск да се скъса резбата на двата болта, защото се завиват в алумин

          та се налага кирилизация

          Коментар


          • #9
            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение

            Това е филтър, работещ на центробежен принцип. Има ги по много от старите, и не чак толкова стари, двигатели за товарни автомобили, автобуси, строителни машини, индустриални, стационарни и подобни. И не само в дизелови.
            Маслото се подава под налягане в цилиндрично тяло подобно на обърната чаша, което може да се върти около ос, по която се подава маслото. Въртенето се предизвиква от реактивната сила на изтичащото под налягане масло през две(най-често) тангенциално разположени дюзи, разположени в долния край на "чашката". По такъв начин, тялото пълно с масло се върти с обороти зависещи от налягането и дебита на постъпващото масло. При въртенето твърдите частици в маслото се изтласкват от центробежните сили към стените на тялото, и си остават там, като постепенно се наслояват. На определени периоди, филтъра просто се отваря и се изчиства. Понякога замърсяванията са се уплътнили доста, та се налага да се изстържат, т.е. рядко става само със забърсване с парцал. Съвсем логично е да не намираш такъв филтър като консуматив, защото той само се почиства(поне в общия случай, не знам как е в конкретния мотор). Аз лично съм чистил такъв филтър на КамАЗ, но ги има и на ЗиЛ, повечето руски трактори, както и на западна техника, примерно съм виждал на Скания...

            Не знам дали добре го обясних, ето един кратък клип, който ще изясни нещата(баш устройството на филтъра е дадено след първата минута и половина).
            Интересен принцип. Ето какво открих в ръководството:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:TD5-oil-filtering-and-cooling.jpg
Прегледи:2006
Размер:91.6 КБ
ID:6721627

            Та явно 10% от маслото, идващо от помпата, минава през цетробежния филтър и се връща обратно в картера. Останалите 90% минават през стандартния хартиен филтър, след това в зависимост от температурата през охладителя или директно в главния маслен канал. При 74°C термостата започва да отваря и по този начин позволява на част от маслото да мине през охладителя. В този режим турбото е захранено директно с неохладено масло. При покачване на температурата термостатът отваря все повече и пропорционално, като след 88°C продължава да се отваря но с по-бавни темпове (1мм/10°C), докато в един момент всичкото масло, което влиза в главния малсен канал, минава преди това през охладителя. Номер 3 на схемата задейства лампата на таблото за липса на налягане.

            Коментар


            • #10
              Малко да разкажа кавко се случи междувременно. Баща ми се срещна с двама ЛР ентусиасти, които ни снабдиха с доста информация, както и огледаха джипката. Наноком влезе в играта и като че ли нямаше оплаквания (изключая грешките на дюзите, които и стандартната диагностика откри).

              През уикенда баща ми се рови малко по джипката. Имаше масло по буксата и в комютъра, но не бих казал много. Ето една снимка:

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:connector.jpeg Прегледи:0 Размер:109.2 КБ ID:6723082

              Както вие виждате тази снимка от разстояние, така и аз. Следните неща видях и си помислих, гледайки я на телефона си:
              • има масло по куплунга
              • ехеееееееее!! Стига бе, кой и за какво е мазал с този силикон там???
              • тоя капак от какъв зор е намачкан по тоя начин?
              Та така... оказва се че и тук е пипано. Аргументът на продавача беше, че влизало вода. Интересно от къде идва тая вода.

              Последва почистване на масло и силикон. Няма да споменавам колко време отне тази "дреболия".

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:ECU3.jpeg Прегледи:0 Размер:99.8 КБ ID:6723084Натиснете снимката за да я уголемите  Име:ECU1.jpeg Прегледи:0 Размер:255.9 КБ ID:6723085Натиснете снимката за да я уголемите  Име:ECU2.jpeg Прегледи:0 Размер:222.0 КБ ID:6723086

              Все още чакаме цени на някои части, но ето какво ни бе предложено (марки и цени):

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:части.jpg Прегледи:0 Размер:207.6 КБ ID:6723083

              След като получа всички цени ще кача и таблицата, в която направих сравнение на цените на части от тук и от Англия. Не качвам името на магазина, щото мисля че цените са с някакви отстъпки и да не подлъжа някого, но магазинът се намира в Търново.

              Планът за сега е да се свали капакът и дюзите, които да дадем за тест на стенд. След това подмяна на кебели, нови дихтунги и о-пръстени и затваряме с новата гарнитура. Ето тема от форума, която обхваща точно тези ремонти:
              Смяна кабел на дюзи Land Rover Discovery 2 Td5 и гумички на горивен (охладител) - OFFRoad-Bulgaria.com (offroad-bulgaria.com)

              Един въпрс. При нас липсва една бяла пластмасова част от буксата, предполагам водач за пиновете. До колко е важна тя? Ето една снимка от темата на колегата.

              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:connector2.jpg Прегледи:0 Размер:90.6 КБ ID:6723087

              Паралелно разсъждаваме и на тема охлаждане. Горният маркуч, който има и болче за обезвъздушаване има лек проблем именно с това болче. Там е мазано отново с разни силикони и не тече, но при следващ опит за обезвъздушаване ще имаме проблем - най-рано при подмяната на О-пръстените на охладителя на нафтата. Мислим да срежем там маркучите и да сложим нещо такова:
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:тетка.jpeg Прегледи:0 Размер:144.5 КБ ID:6723088

              От къде може да се намери такава тетка с болче за охлаждане. Някой да го е правил това?

              Също така мислим да сложим отделен датчик на температурата на водата. Мисля си го някак така:
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:охлаждане.jpeg Прегледи:0 Размер:245.9 КБ ID:6723089

              С червено съм обозначил позицията на тетката, а със синьо ето тази част:
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:адаптер-датчик.jpg Прегледи:0 Размер:28.8 КБ ID:6723090
              Ако съм разбрал правилно, там ще мерим температурата на водата, която идва от моторния блок.

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Не е баш по въпроса ти, но имам спомени от такава пробка за обезвъздушаване при Ауди, също им е проблемна, и просто не се ползва. Т.е. има друг начин системата да се обезвъздуши. Може и при тоя модел да е така, поинтересувай се как го правят спецовете.

            • #11
              това с маслото по куплунга си е класика и не само за този двигател
              просмуква се по кабела .. и следва смяна на целия пакет кабели .. но като се отвори главата, е хубаво да се направи цялата профилактика - о пръстени, дюзи, жици

              тоя компютър просто е отварян от някой кадър на ранното ТНТМ с подръчни средства
              щях да кажа че е чипосван, но не се вижда да е пипана паметта

              може да до измииеш хубаво с спирт/ацетон и да го лакираш с лак за платки, така и така е отворен



              Коментар


              • Мартин Ташев
                Мартин Ташев коментира
                Редактиране на коментар
                То ясно, че си е оставил ръцете, но всъщност оригинално корпуса на ЕЦУ-то не е уплътнен. Та за това се чудя защо е силиконирано въобще. Даже единият капак си има фабрични отвори...

            • #12
              Стенд за тези дюзи в България май няма, но не пречи да потърсите. Дюзите се вадят със специален инструмент, но има клипове в тубата където ги вадят и без него. Горен маркуч с тройник има в Англия, води се тунингов, но ако не тече от него изобщо не го пипайте. Обезвъздушаването става като налейте охл. течност до ръбчето в казанчето, загрейте двигателя до отваряне на термостата и доливане на другата сутрин на студен и непален двигател. Смисъл от датчик след датчика няма. Фабричния датчик е на фланеца на главата където излиза водата през дебелия маркуч. Ако той аварира компа взема данни от дотчика на темепературата на горивото на регулатора на налягането на горивото.
              Допълнителен датчик на това място се слага ако се сложи ел. вентилатор на радиатора и се разкара перката с виското. Този датчик през реле управлява електродвигателя на вентилатора и задължително се дублира с прекъсвач вътре в кабината.
              Компютри има в Мегапартс, но трябва Наноком за запознаване на компа на двигателя с другите лаптопи в колата - това ако не искате да карате с това упражнение в час по трудово.
              Цените на частите са нормални, имайте предвид, че ЛР все още се смята за екзотика по нашите земи.
              Не бързай ако искаш да стигнеш
              __________________________________
              Discovery II TD5 10P

              Коментар


              • #13
                Идеята на допълнителния датчик е да се следи по прецизно температурата. Доколкото знам скалата на таблото е с няколко положения и ECU-то подава информацията филтрирана и със закъснение. Предлагат се инструменти за таблото, които също подават звуков и светлинен сигнал при определени температури.

                Коментар


                • #14
                  Да, стрелката не пълзи плавно, а на четири степени, но при прегряване светва една червена лампичка в горния край на уреда за показване на температурата и двигателят минава в авариен режим (празен ход). Идеята е и да искаш да не можеш да го прегрееш.
                  Идеята Ви е добра, ще се радваме да я споделите като схема на свързване и изпълнение.
                  Не бързай ако искаш да стигнеш
                  __________________________________
                  Discovery II TD5 10P

                  Коментар


                  • #15
                    Купух си това
                    https://binowl.com/land-rover-td5-on-board-computer/

                    но още не ми е останало време да го закача

                    това изглежда е нещо на Ардуино, поне е със същия процесор

                    искам да си направя джаджа да следи температурата на изходящите газове в колектора преди турбото, темп на скоростната кутия и на антифриза, но още се оглеждам за нещо готово

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X