Здравейте, изчетох почти всички теми за загряване на P38 с 2.5TDS двигателя, но за съжаление всичко по Rover-а на един приятел изглежда наред, а колата при изкачване на баир загрява и дори 1-2 пъти е била на ръба на прегряване.
Проблема е следния - по задръстванията в София няма никакви проблеми, но щом започне да се качва към дома си, около 1.5км баир или по пътя към Витоша, стрелката на температурата подминава средата и се качва до следващата голяма бяла чертичка, след коята вече е червения сектор. Ако обаче се отнеме от газта и двигателя не се товари стрелката се връща във нормално вериткално положение. Оставихме колата да работи 10-12мин на място и стрелката не помръдна от вертиканото положение, но щом започне да е товари мотора на изкачване започва да загрява.
Двигателя не губи охладителна течност, няма симптоми за предишно прегряване и проблеми с главата или гарнитурата.
Термостата е сменен миналата седмица, като си е имала преди това термостат, който си е бил наред (прочетох, че често махат термостата или го манипулират с цел прикриване на прегряването) но тук няма следи от такова нещо.
Виско перката върти непрекъснато, монтьора при който е била колата е казал, че виското е наред и работи, тъй като не можело перката да се спре с ръка (това последното вярно ли е и ако не, някой да каже как може да се провери дали виско перката работи правилно).
Остана само да се направи промивка на радиатора и цялата система и да се надяваме, че ще се оправи колата.
Та въпроса ми е какво освен тези неща може да води до въпросното загряване на Rover-a, дори днес е светнала за миг и червената лампа, че колата е загряла и веднага щом човека си е махнал крака от газта температурата в рамките на минута отново се е нормализирала и стрелката е застанала във вертикално положение.
Проблема е следния - по задръстванията в София няма никакви проблеми, но щом започне да се качва към дома си, около 1.5км баир или по пътя към Витоша, стрелката на температурата подминава средата и се качва до следващата голяма бяла чертичка, след коята вече е червения сектор. Ако обаче се отнеме от газта и двигателя не се товари стрелката се връща във нормално вериткално положение. Оставихме колата да работи 10-12мин на място и стрелката не помръдна от вертиканото положение, но щом започне да е товари мотора на изкачване започва да загрява.
Двигателя не губи охладителна течност, няма симптоми за предишно прегряване и проблеми с главата или гарнитурата.
Термостата е сменен миналата седмица, като си е имала преди това термостат, който си е бил наред (прочетох, че често махат термостата или го манипулират с цел прикриване на прегряването) но тук няма следи от такова нещо.
Виско перката върти непрекъснато, монтьора при който е била колата е казал, че виското е наред и работи, тъй като не можело перката да се спре с ръка (това последното вярно ли е и ако не, някой да каже как може да се провери дали виско перката работи правилно).
Остана само да се направи промивка на радиатора и цялата система и да се надяваме, че ще се оправи колата.
Та въпроса ми е какво освен тези неща може да води до въпросното загряване на Rover-a, дори днес е светнала за миг и червената лампа, че колата е загряла и веднага щом човека си е махнал крака от газта температурата в рамките на минута отново се е нормализирала и стрелката е застанала във вертикално положение.
Коментар