Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

    Хопаляяяяяяя днеска са метнах във филма и аз.Докато стигна до моторчето на шофьорското място луд станах.Моторчето работи като му подам напрежение 12В ама иначе като сменям топло-студено и обратно не бачкааааааааа.Ще потърся утре потенциометърче за да го сменя.Ако някой се присети за друга причина за да не работи да спомене моля,иначе утре ше сменям потенциометърчеееееее )))А и ако може да ме светне някой къде в Русе мога да си намеря такова потенциометърче ще съм му благодарен !!!

    Коментар


    • #77
      От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

      Първоначално публикуван от dignatov Преглед на мнение
      Само да вметна след смяна на мотор или потенциометър или ремонт на текущите следва да се направи калибровка, за жалост това става с диагностиката която имам, или предполагам и в МП и Дару могат да направят, ако някой си е ремонтирал сам и се довлече при мен ще има калибровка срещу бира или кафе според случая.
      може ли калибровка и диадностика на Range rover p38 сменях моторче за топлото и студено и сега не го разпознава

      Коментар


      • #78
        От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

        При мен след смяната на дясното моторче книжката изчезна и всичко започна да си работи нормално, и така 2-3 дни.След това пак се появи книжката, въпреки че всички моторчета си работят, струва ми си само че истински топло започва да духа само на най-високата степен.Дали това означава че трябва да им се направи т.н. калибровка?
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-11-12, 08:56.

        Коментар


        • #79
          Range Rover P38 проблем с климатроник

          Здравейте колеги!Собственик съм на Range rover П 38, 2.5 тд 1997-ма година. Имам проблем с климатроника и веднага пояснявам- когато го купих в началото климатроника духаше много силно, направо ще ме издуха и топло и студено. След това трябваше да измина няколко километра( 10-15км), за да започне да духа силно когато вентилатора е усилен на мах. Сега вече духа по-слабо независимо колко километра карам.
          Някой колега може ли да ми помогне със съвет или да е попадал някой в такава ситуация?
          Аз съм от Русе само да поясня. Не зная дали е механичен проблема или софтуерен?

          Коментар


          • #80
            От: Проблем климатроник ровер П 38

            На екранчето на HEVAC-а в долния десен ъгъл има ли книжка и триъгълниче с удивителна?
            Щом си от Русе, имаше един колега от там, пак с П38, който има наноком.
            Потърси го да ти удари едно рамо и да "прочете", за да е по-ясно за какво иде реч.
            Поздрави
            "Bis dat qui cito dat"

            Коментар


            • #81
              От: Проблем климатроник ровер П 38

              Няма триъгълник на екрана и затова много се замислям- тогава би следвало проблема да не е в моторчетата, а явно иска диагостика и аз не знам вече?

              Коментар


              • #82
                От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                Колеги и фенове на марката има ново инфо по въпроса за климатичната инсталация на П38. Опита и тестовете показват че зачестяват случаите от проблеми с компютърния модул. Показва книга и грешка в мотора на лявата клапа, но след тестове се оказва че там всичко е ок и след смяна на модула с друг подходящ и необходимата калиброва всичко е ОК. И така все пак остава да се направи правилната диагностика за установяване на проблемния компонент. Поздрави на всички.
                Диагностика на Land Rover и Rover - GSM нула 888 67 44 две две

                Коментар


                • #83
                  От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                  Първоначално публикуван от tangalov Преглед на мнение
                  След смяна на потециометрите на мототрчетата на клапите климатроника си работи добре цели 2 месеца и пак се шитна. Сега вече си оправих проблема генерално . Пуснах 12V директно към моторчетата минавайки през ключета които обръщат полюсите. Ключетата които намерих паснаха идеално и вече няколко седмици забравих за неволите си.Смятам ,че решението е трайно и другият плюс е , че не се променя нищо което да пречи на последваща смяна на моторчетата .Незнам дали аборигенската ми схема е достатъчно разбираема. Аз лично запоих кабелчетата директно към моторчетата , но ако не ви се свалят може да ги вържете където ви е удобно по кабела на моторчетата . На колега от Казанлък му ги вързах към буксата на HEVAC-a ,като всичко стана през дупката на касетофона .Вързвате ги към кафявата и черната жичка( за всяко от моторчетата) и това е.12V взимате от касетофона или запалката.Сигурен съм ,че решението ще се хареса на много колеги , но не съм сигурен че съм достатъчно ясен . Е на който не му е ясно нещо да пита.

                  P.S. Ключетата са с 6 крачета и мисля че са за ел. стъкла.При повече от случайте след като сте готови ще се зарадвате на това, че климатроника ще започне да работи нормално без да изписва книжки и удивитени , който ще се появяват от време на време но след ползване на копчетата пак ще изчезват и така неопределено време. Успех!
                  [ATTACH=CONFIG]383382[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]383383[/ATTACH]
                  То малко късно след три години, но да попитам все пак, че да знам. Когато се свърже подобно копче за ръчно управление, какво ограничава електромоторчето като е в крайно положение да спре да напъва клапата или евентуално да прескочи върху зъбното колело и да го счупи? Само на слух ли трябва да се мести и да се внимава или има друг чалъм?

                  Коментар


                  • #84
                    От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                    Аз лично го местя само на слух, но моите може да са по шумни Вече 3 години не съм ги строшил и работят.
                    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 06-05-14, 11:29.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                      Първоначално публикуван от tangalov Преглед на мнение
                      аз лично го местя само на слух , но моите може да са по шумни Вече 3 години не съм ги строшил и работят
                      При мен не работи модулът за регулиране от къде да духа струята. Другите два за топло-студено бачкат. Питам защото преди да разглобявам,че съм без ербега, за да стигна до моторчето и до потенциометъра, мисля да ги премерая от буксата откъм HEVAC-а и да разбера дали работят.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:untitled 1.jpg
Прегледи:1
Размер:58.1 КБ
ID:5585058Натиснете снимката за да я уголемите

Име:untitled2.jpg
Прегледи:1
Размер:53.3 КБ
ID:5585059
                      Кафяв и черен за моторчето, а другите три за потенциометъра.
                      Изчитайки темата ми става ясно, че почти сигурно потенциометърът не работи и ще трябва да го сменя, защото и книгата на дисплея свети, но имам едно съмнение в HEVAC-а, защото докато работи на топло, примерно 23 градуса, като променя стойностите на LO, не винаги лявата клапа променя и остава да топло. Обаче като завъртя ключа на работещ двигател по часовниковата стрелка все едно ще го паля, се ресетва HEVAC-а и заработва нормално, обаче пак без да мога да променям посоката на въздуха. Мисля си, че и потенциометърът на модула не работи и HEVAC-ът се бъзика, и ще почна от модула, после от левия модул и ако всичко е наред с тях, ще пробвам с друг HEVAC. А и на HEVAC-ът не работи нормално врътката за вентилатора, зацепва по малко, когато му е кеф, докато го въртя.
                      Последно редактирано от sony bono; 06-05-14, 10:30.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                        На мене всичко с клапите работи, но излиза книга (лятото рядко излиза, повече зимата). Зимата като сменях крушките на HAVEC-a забелязах че датчика за вътрешната температура (под часовника) не се върти, напръскахме го с контактен спрей и тръгна сега обаче пак спря. Можели грешката(книгата) която излиза на екрана да е от него?
                        И още едно интересно нещо забелязах, когато буксата на километража не е добре закачена, крушката която осветява екрана на HAVEC-a НЕ свети, това е пълна простотия .

                        Коментар


                        • #87
                          От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                          Аз да докладвам какво измерих. Махнах корите и стигнах до буксата на трите модула на HEVAC-а и започнах да меря. И на трите подавам 12 v на кафява и черно и моторчетата работят. И на трите меря съпротивлението на тримера между белия кабел и сивия и белия е чевено-черния и всичко е наред. Даже като въртя моторчетата съпротивленията на тримерите си се променят и сборът им е 10 к.ома. както трябва да е. Двата модула за топло-студено работят нормално, даже се чуват клапите като стигнат в крайно положение. Да, обаче горното моторче не промея посоката на струята. Свалих жабка и му подавам 12 v, работи, жужи, но клапите не помръдват. Свалих го, при това доста лесно, защото бях сменял зимата о пръстените на радиаторчето на парното и бях вече срязал въдуховода. Само му махнах гафера, с който го бях залепил и долния винт се откри. За горния пробих дупка в таблото от към жабката (не знам как да го нарека това кухо място на таблото, дето стои на по-новите ербега) и по този начин с отвертката стигнах и до горния винт. Вижда се на снимката, и после се скрива идеално от гумената постелка и не личи, че е имало интервенция.
                          Свалих модула и какво да видя, оста му, която влиза в колелото на клапите е счупена. Вижда се на снимките долу. Помислих си какво го е тормозило толкова много за да се счупи, реших че клапите не се движат, но като бръкнах с рака, ги вартя без пролем. Разглобих модула, залепих оста и даже я залепих с щифт вътре в нея - фабрично си има отвор точно подходяш за тази цел. Сглобих го, като точно зацепих колелата със стрелките една срещу друга и си викам готово. Да ама не! Подавам 12 v и моторчето жужи, но клапата не се движи. Ни наляво, ни надясно. Съжалявам, че не проверих зъбното колелце на червяка на моторчето. Сигурно то се е изронило.
                          Имате ли впечатления дали се получава така с това колелце, защото няма и седмица и левият модул започна да работи точно по същия начин? Демек не работи. Жужи и наляво, и надясно, но клапата не се движи, а на ръка няма затруднение в движението на клапата.
                          Естествено, най-лесно е да ги сменя модулите с други, но още се подготвям психически за цената на въпросните, че като ги гледам в и-бей...... предполагам, че и на старо няма да са по евтини от 50-80 лв.
                          Ако на някой са му останали стари, неработещи модули бих се възползвал от тях да пробвм да отремонтирам моите.
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от sony bono; 19-05-14, 00:29.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                            Ами колега за тези трите колкото съм чел след смяна трябва да се настроят, а настройката следва да се прави в Фото Мое (99% не знаят как) или някой колега с софтуер. В продавалника имаше да се продава вентилатора, може да има и моторчета колегата.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                              Първоначално публикуван от krisalesk Преглед на мнение
                              Ами колега за тези трите колкото съм чел след смяна трябва да се настроят, а настройката следва да се прави в Фото Мое (99% не знаят как) или някой колега с софтуер. В продавалника имаше да се продава вентилатора, може да има и моторчета колегата.
                              След като си го чел сигурно е така, но ми е малко странно това, защото не виждам какво може да се настройва на този модул. Ако след разоглобяване, ако е зацепен правилно, двете колела, това на клапата и това на тримера, да са със стрелките една срещу друга и колелцето да е вкарано в тримера в точното положение, мисля че трябва всичко да е наред. HEVAC-а освен да вземе информация от тримера за да разбере в какаво положение е клапата друго не виджам какво може да има толкова. Тримера има две стойности и това е. Според промяната им HEVAC-ът би трябвало да разбира в какво положение е съответната клапа клапата. По-скоро трябва да му се изтрие грешката софтуерно и да му се каже, че модулите са наред да почне да си взима информацията от тях. Сигуно това трябва да се направи след ремонт на модулите. Ще продължавам да ровя да намеря информация.
                              Но колегата по-горе казава, че пиринудително движи клапите вече три години без проблем. А при мен принудително се движи само дясната клапа и затова си мисля, че другите два модула не са в ред. Явно ще трябва да оправя първо тях и после да ходя да се калибрира HEVAC-ът.
                              Последно редактирано от sony bono; 19-05-14, 17:07.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Кондензатор, климатик и климатроник на Рейндж Ровър P38A

                                Аз работя с различни системи (неавтомобилни) и при калибровка обикновено трябва (образно казано) ти да му посочиш, че това е крайна точка и след това вече си брои оборотите. Не съм сигурен, че тук е същото, но не ми се струва невероятно да не работи без калибровка.
                                edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X