Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с парно на Land Rover Discovery1 200 & 300 Tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

    Да събудя темата.
    Взех Диско 200тди.
    Наред с другите проблеми, има проблем и с управлението на вентилатора. Или аз не знам как трябва да работи, или англичаните са приложили странния си хумор и тук.
    В най-дясното положение на ключа за режимите, май е парно, вентилатора не работи. В следващото - рециркулация - също. В следващото положение - студен въздух отвън работи само на ниска скорост, независимо коя съм избрал. На положение климатик работи на всички скорости.
    Прегледах ел. схемата и не виждам как може да се случва това.
    Помагайте, че започнах съвсем да съжалявам, че загърбих японките.

    Коментар


    • #77
      От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

      Вентилаторите са два броя.
      Този за климатика и този за топлото са на 2 различни места.
      Това да имаш в предвид.
      От тук нататък възможности за повреди колкото искаш...
      Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
      LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
      Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

      Коментар


      • #78
        От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

        Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
        Да събудя темата.
        Взех Диско 200тди.
        ....
        Помагайте, че започнах съвсем да съжалявам, че загърбих японките.
        Вероятно заминал мотор на отоплението. Райчев ти е дал жокер, но освен 2-та мотора има и 2 напълно отделни системи за отопление и охлаждане по различни въздъховоди.
        Самото моторче за топлото има резистори за 3-те степени. С течение на времето степените намаляват до 1-третата най-бърза степен. Просто съпротивленията си заминават.
        Има още нещо, но незнам дали не е само при мен, защото ми се вижда доста тъпо, за да е така проектирано: на 1 предпазител са вързани моторчето на парното, нагревателя на задното стъкло и още 1 нещо, което вече не помня.
        Най-лесната диагноза е чрез сваляне на таблото.
        И имай предвид, че мотора е доста скъп - 65 лири без ДДС и транспорт, а и невинаги го има. Имаше някакви постове преди време за взаимозаменяемот с такъв от Пасат или Кадет.
        Надявам се да напишеш какво е развитието.
        За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

        Коментар


        • #79
          От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

          След като Симо ми каза, че са две моторчета, се заслушах и се оказа, че работи само на климатика. Явно това на парното е сдало багажа.
          По-ниска цена от 100 паунда за ново не видях, а толкова пари за някакво моторче на 12V посмъртно не давам. Няма причина да не може да се ремонтира или в краен случай приспособи. А резисторите са по левче-две в магазините.
          Първо имам да решавам големи проблеми с трансмисията и после мятам таблото, че иде зима.
          Ще дам отчет.

          Коментар


          • #80
            От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

            Пичове ,искам да ви питам имам 300 и спря да ми работи 1,2,3 степен на вентилатора. Духа само на 4тири. От къде може да е проблема?
            "Само в най-простото може да се вмести най-сложното"- Джунджи Кимура

            Коментар


            • #81
              От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

              Два поста назад е решението(пост 37) иска малко четене.
              0885719173-Красимир

              Коментар


              • #82
                От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

                Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнение
                Два поста назад е решението(пост 37) иска малко четене.
                Уж я четох ,ама явно несъм . Като спре да вали ще леко разглобаване. Благодаря
                "Само в най-простото може да се вмести най-сложното"- Джунджи Кимура

                Коментар


                • #83
                  От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

                  Ако проблема ти е само в степените, не се мъчи да сваляш таблото и парното. Много работа за нищо.
                  Има два варианта: сложи си резистори от каква да е кола, но с външен монтаж. Трябва да ги монтираш в някой въздуховод, защото загряват. Те са лесно достъпни.
                  Втори вариант: хвани някой приятел, който разбира от електроника, да ти направи схема за управление и я монтирай където и да е.
                  Като легнеш под таблото в краката на пътника от лявата страна горе се намира буксата за вентилатора - цяла букса с 5 кабела и един отделен червен. Ако има климатик са два. Червения и черния са захранването на моторчето, те ти трябват.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

                    След цяла седмица мъки и разглобен джип, вече отново имам работещ вентилатор на парното. Дано да работи дълго време.
                    Разглобяването на таблото и изваждането на парното не е особено трудно, но трябва да се внимава.
                    Мисля, че имаше тема с описание.
                    След като се свали блока с парното, трябва да се разглоби, за да се извади вентилатора. Свалят се всички скоби, има две скоби и под залепеното кече. Развиват се двете винтчета, свалят се двете зегерки и бавно се раздалечават двете половини. Веднага след започване, работата спря - раздалечаването е няколко мм и повече не може. Най-горната клапа пречи. За да я освободя, я дадох в най-горно положение и с усукване на кутиите, я прекарах покрай недостатъчно големия процеп. Все едно котка се измъква през отвор, два пъти по-малък от тялото и
                    Вентилатора с моторчето се сваля, като се освободи от двете щипки.
                    Моето моторче беше здраво, но с яко задрали втулки. Понеже ми е за пръв път, разглобих моторчето с идеята, че няма нещо, което да не може да се сглоби. Голяма грешка. Моторчето е сглобено по някакъв много гаден начин - допряни са двете повърхности с припокриване и със секач е зачекната едната, за да застъпи върху другата. После успях да го сглобя от долната страна, където двете части са метални, но горният детайл, включващ в себе си четкодържателя и горната втулка, е направен от пластмаса и няма начин да се сглоби отново.
                    След като се разглоби, може да се хване ротора, за да се извади перката. Тя се държи само на сглобка с необходимата стегнатост.
                    След като го разглобих и с доста зор изкарах втулките, поръчах на стругар нови от тефлон. Сглобих моторчето, като прикрепих горната част към корпуса чрез две планки, занитени към статора. Сглобих парното, монтирах го, сложих таблото. Реших да изпробвам за пореден път моторчето и като го пуснах, имаше ужасни вибрации и шумове. Всичко обратно долу, оказа се че тефлоновите втулки са задрали, макар че ги бях смазал обилно с молибденова грес и в средата имаха предвиден канал за смазване.
                    Пробвах да сглобя моторчето с оригиналните му втулки, които вече бяха раздвижени, но при сглобяването се оказа, че планките не държат горната част към статора достатъчно добре - остава малко луфт, заради който не работи добре.
                    Реших да търся моторче от друга кола и да напасвам. В мазата намерих от Застава. Външния диаметър е почти същия, а вала е ф6мм - 2мм по-малко от английското и малко по-къс от него. Втулка при стругаря, залепяне към корпуса на парното, за по-сигурно и сглобяване.
                    При сглобяване на парното да се има впредвид следното: всички клапи имат склонността да се изместват, а наместването им е доста трудна и пипкава задача. Най-гадна е клапата в центъра, достъпа до нея е много труден. За помощ използвайте някой с малки ръце, да бръкне и да я намести. Добре, че пръстите ми не са кебапчета
                    Единия извод на резистора се беше откъснал, запоих го, но се откъсна из основи и вече нямаше накъде. Добре, че моторчето от заставата е с вградени резистори, но само с две степени. Бавната е между ровърската първа и втора, бързата си е бърза.
                    Сглобяването отнема още половин ден, че и повече - мия всички детайли от 20-годишния прахоляк.

                    За да не повтаряте моите грешки, ще дам няколко съвета: При сваляне на перката от моторчето, сложете го да легне на перката върху отворените челюсти на менгеме. С избивачка ф6 бийте по вала, докато моточрето излезе. Премествайте перката, за да не се счупи - от пластмаса е. Без да разглобявате моторчето, смажете втулките с проникваща смазка и след като се раздвижи, с необходимата - грес няма как да влезе, затова по-добре масло с молибденов дисулфид(подобрява смазването при плъзгащи лагери). Напоете добре кечетата от двете страни. Резисторът се вади лесно от стойката му, няма нужда да се вадят кабели.

                    Това е в общи линии.
                    Снимки няма и не са необходими. Който не разбира нищо от написаното - по-добре да не започва.
                    Който се е решил, да се запаси със здрави нерви и доста свободно време. Специални инструменти не са нужни - отверки, вложки 7 и 8мм и чук

                    Коментар


                    • #85
                      От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

                      Браво! За моторче от Застава не съм си и помислял, а вчера подарих един ремонтен к-т за карбуратор от ГТ55, за да се ползва за Фиат Уно. Много чарколяк от Застава изхвърлих, ама моторче нямам.
                      Хубаво е да има систематизирана тема само с примери. Баластрата да се изхвърли. И да е по марки.
                      За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

                        Моторче от Застава НЕ става за Ленд Ровър
                        Ама ние всичко можем да побългарим, та взе че стана.
                        Предполагам от още 100 коли ще стане ако се до-сдела.
                        Забравих да спомена, че обърнах перката обратно, и за да се върти накъдето трябва, обърнах поляритета на моторчето.
                        Нещо не ме кефи, че духа много слабо. Върти си с нормални обороти, но духането никакво. Ще взема да разменя поляритета, да видя като завърти наобратно дали няма да е по-добре. Но като знам какво разглобяване е, ще мисля как да стане от кабелите само.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Проблеми с парно на Диско 1, 200 & 300 TDI

                          Колко е температурата на въздуха на парното, при нормално загрял двигател?

                          Температура беше -1/0 °C сутринта.
                          Палим, достигаме нормална работна температура, и мерим на ход/скорост ==> 65°C .
                          И после в гората на бавни, при включен вентилатор на 2-ра степен, пак толкова.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:001.jpg
Прегледи:1
Размер:121.1 КБ
ID:5315673 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:002.jpg
Прегледи:1
Размер:76.1 КБ
ID:5315674 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:003.jpg
Прегледи:1
Размер:77.8 КБ
ID:5315675 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:004.jpg
Прегледи:1
Размер:76.2 КБ
ID:5315676 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:005.jpg
Прегледи:1
Размер:106.7 КБ
ID:5315677 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:006.jpg
Прегледи:1
Размер:73.8 КБ
ID:5315678 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:007.jpg
Прегледи:1
Размер:74.0 КБ
ID:5315679 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:008.jpg
Прегледи:1
Размер:56.1 КБ
ID:5315680
                          Land Rover Discovery:
                          - ... "Най-хубавото на тази джипка е, че като закъсаш, можеш да си седиш вътре комфортно.".
                          Land Rover, може да те закара навсякъде, но може и да не те върне!

                          Коментар


                          • #88
                            От: Проблеми с парно на Диско 1, 200 & 300 TDI

                            Първоначално публикуван от PETER PETRAKIEV Преглед на мнение
                            .... и мерим на ход/скорост ==> 65°C ......
                            Късметлия, бре! Аз за тая температура трябва да кача 2 циганета от Околовръстното,........ даже 3.
                            Матапът настрана, това си е много важна информация.
                            Пепи, ти направи еталон!
                            За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                            Коментар


                            • #89
                              проблем с дискавъри 300 96г помагаите

                              ЗдравеЙте колеги, имам много странен проблем с парното на ДискаВърито. Парното изчезва и идва когато се засили колата с над 80 км. и то не винаги почва да духа топло. А когато има парно и спра на място веднага започва да духа студено както е загрял джипа. Нямам проблем с загряването на мотора ... надявам се да помогне някой.
                              Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 14-11-11, 22:02.

                              Коментар


                              • #90
                                От: проблем с дискавъри 300 96г помагаите

                                Провери си нивото на антифриза,обезвъздуши добре системата.Ако пак има проблем може да е запушен радиатора на парното или издухана гарнитура на главата.Промий си радиатора на парното в обратна посока на движението на антфриза.Пущаш силна струя вода от тръбата,която стои хоризонтално над като предварително се откачи и другия маркуч.Този който излиза от задния край на главата.На мен ми го е правил същия проблем и веднъж се оказа запушен радиатор на парното а втория път беше останал с малко антифриз заради протекла тапа на блока.
                                0885719173-Красимир

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X