Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с парно на Land Rover Discovery1 200 & 300 Tdi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

    Не знам вече какво да пиша... Двете половини се разделят донякъде и остават така. Сега забелязах, че на предната страна има една скоба (на която са монтирани плъзгачите за смяна на посоката и за температурата), която е занитена по такъв начин, че не позволява двете части на корубата да се разделят напълно...

    Ще уговарям посещение в сервиз май... Или при мен са много спечени нещата, или това просто не е работа за сам човек в домашни условия (на пода в банята )
    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

    Коментар


    • #62
      До: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

      Първоначално публикуван от Nightcrawler Преглед на мнение
      .........
      Ще уговарям посещение в сервиз май... Или при мен са много спечени нещата, или това просто не е работа за сам човек в домашни условия (на пода в банята )
      Няма смисъл от сервиз. Какъв под, каква баня. Слагай възела на една маса и "помощ от приятел". Задължително е втори к-т ръце. Така ще свършите работа за трима. Ние с Владо го разглобявахме и сглобявахме ....айсе пъти. Никакви самозванци. От сутринта съм черен: една кола на сервиз за спирачки и окачване, една на жичкаджия и на всичко отгоре пияни ВиК спИциалисти, които ми вдигнаха кръвното още в 8ч.
      За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

      Коментар


      • #63
        До: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

        Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
        Пиши по-подробно за цялата процедура от демонтажа, до почистването и смазването на мотора, както и сглобяването.
        Мойто моторче на парното вие на умряло и това лято трябва да го свалям и оправям някакси ...
        Уф, оправих се най-накрая с цялата история... Оказа се, че не е невъзможно сам човек да се справи, само за разглобяването ползвах помощ от приятел. При мен се оказа, че има изненада - пластината на която са копчетата за парното беше занитена от двете страни на корпуса и нямаше как да се разглоби цялото нещо без да се разпробият нитовете...
        Сглобяването се оказа много по-лесно отколкото смятах - по-голям проблем е да се монтира таблото когато си сам. Особено ако защипеш плъзгача за топло/студено под таблото и го разбереш чак когато тръгнеш да слагаш централната конзола, като мен...
        Та за един ден два пъти свалях табло...
        Направих снимки, предимно на кутията за разпределение на въздуха, ама са у нас, ще гледам довечера да ги кача.
        A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

        Коментар


        • #64
          До: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

          Ето тук качвам снимките, които успях да направя по време на работата. Не можах да снимам подробно и поетапно работата, защото бях сам, но пак може да свършат работа, поне се вижда отвътре какво има. Както вече писах, разглобяването се оказа много по-трудно от сглобяването. Когато е отработено упражнението става много лесно - последния път за по-малко от час свалих и сложих обратно таблото. По-лесно ще е двама души да свършат работата, но и сам човек може, само трябва МНОГО ТЪРПЕНИЕ. Поради липса на такова търпение счупих оста на едната клапа при свалянето и направо я купих, защото на такова място не ми се играеше да я лепя. На една друга клапа се счупи ухото в което влиза лоста, който я вдига нагоре-надолу. Побългарих я с подръчни средства и си работи перфектно. P.S. Нещо ми се скапа браузъра май, не мога да вмъкна линка със снимките в текста, пускам го тук https://htftp.offroad-bulgaria.com/N...er/pics/parno/
          A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

          Коментар


          • #65
            До: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

            Не знам дали има връзка със свалянето на радиаторчето на парното, но в неделя забелязах нещо, което малко ме притесни. След сглобяването на парното си следя нивото на охлаждащата течност преди всяко потегляне.

            Първия ден след сглобяването нивото в разширителното казанче беше ниско - нормално. Долях (при студен двигател) и в събота карах Стара Загора - Казанлък по черно. В неделя сутринта проверих нивото - беше още по-ниско, направо се виждаше основата на маркера за нивото. Долях и минах около 150 км, умишлено без да пускам парно. Стрелката за температурата се държи перфектно, даже по-добре от преди. За 5-6 минути в града се вдигна до средата, даже съвсем лекичко я подмина и като излязох извън града се залепи на около милиметър под средната черта (става въпрос за 200tdi). Градско, извънградско, черно - седи си там и не прескача средата...
            Вчера проверих пак нивото - не беше мръднало, но от лявата страна на двигателя видях това (не знам дали ще се види добре на снимките, правих ги с телефон). Преди да се прибера, ходих на автомивка, само да измият отвън колата с вода, не знам дали може да са опръскали двигателя, ама ме съмнява...
            Прикачени файлове
            A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

            Коментар


            • #66
              До: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

              Да ти дам жокер-за сваляне на радиатора на парното - упражнението е аналогично
              Възможни дефекти / не специално за твоя случай/: радиатор на охлаждането - правил съм го 2 пъти, спукан разширителен съд, който тече само при загрял мотор, капачка на същия.
              За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

              Коментар


              • #67
                До: Проблем с парното на Дискавъри 200тди

                Принципно си прав, но преди не съм имал никакви проблеми от този вид, а сега не съм пипал нито разширителен съд, нито радиатор. Днес ще проверя пак нивото, възможно е просто обезвъздушаването да е станало на няколко етапа, знам ли...
                Трябва да видя и това омазаното отстрани на двигателя дали е още там или на автомивката са ми умили двигателя през калниците...
                A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                Коментар


                • #68
                  Проблем с отоплението на ЛР Дискавъри1 300тди

                  От около един месец се сдобих с ЛР Дискавъри, 96г. Докато времето беше топло нямаше проблем, но откакто застудя автомобила въобще не загрява. Погледнах перката и видях че постоянно се върти ! Това нормално ли е или ще трябва да се ремонтира. По принцип парното духа добре но студено и в много редки случаи хладко! Ако някой може да помогне ще съм благодарен !

                  Съобщение от модератор:
                  Моля, напишете си в профила от къде сте.
                  Прочетохте ли това
                  ...ЦЪК
                  Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-12-10, 20:32.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Проблем с отоплението на ЛР Дискавъри1 300тди

                    Причините да нямаш парно може да са доста.
                    Аз бих започнал в този ред:
                    1. Проверка на нивото на охладителната течност и изобщо каква е тя да не е бистра водичка.
                    2. Проверка на виското и подмяна при необходимост
                    Погледнах перката и видях че постоянно се върти ! Това нормално ли е или ще трябва да се ремонтира.
                    Тука за виското мога да ти кажа нормално е постоянно да се върти. Номера е че докато е студен мотора не се върти толкова бързо и почти няма охлаждаща струя към двигателя. Лесен метод да диагностицираш дали виското ти е за смяна, е на работещ двигател хващаш някой да ти го загаси и гледаш колко време след като спре двигателя, ще спре да се върти перката. Ако спре веднага с двигателя виското е за смяна, ако остане да се върти още 10 - 20 сек си ОК.
                    3. Проверка на термостата.
                    4. Запушен малък радиатор и други гадости които не ми идват на акъла сега.

                    Толкоз на бързо от мен.

                    П.С. Със здраве да си караш джипката и на много хубави места да отидеш с нея.
                    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-12-10, 20:35.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Проблем с отоплението на ЛР Дискавъри1 300тди

                      Внимателно обезвъздушаване на системата. След това ще останете много доволен от парното. Има вече писано по тази тема. Трябва само да потърсите във форума.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Проблем с отоплението на ЛР Дискавъри1 300тди

                        Така е виското е много важно за загряването....ама за да охлажда радиатора,след като вече е отворил термостата и охлажащата течност минава през радиатора.(В най-стрОшената жигула,пак се върти перката постоянно,ама парното почва да духа топло две минути след като си запалил).
                        Проверката на нивото също е малко безсмислено в тоя случай.Първо при намаляване на течността започва да загрява повече и по-бързо.Радиатора на парното е на такова ниво,че нЕма как да остане без течност,освен ако няма въздушна възглавница в него.
                        Това дали е вода или антифриз не играе съществена роля за отоплението поне докато няма минусови температури та да има запушвания от замръзване по радиатори и тръбопроводи, ама тогава вече нещата са съвсем други.
                        Остава блокирал отворен термостат,запушен и/или замърсен радиатор на парното.
                        Също го има и момента,че това е дизел с директно впръскване и по принцип си загрява по-трудно.Решението е,ако всичко е наред да му се дава повечко газ,та да не мръзнеш.Другото е монтажа на нЕкаква печка(не e случайно,че джипове с 200/300Tdi ползвани в страни с много студени зими,често са оборудвани с допълнителни печки).
                        Ако го караш лекичко,или го чакаш да загрее на празен ход,парното му няма да е много ефективно.
                        Последно редактирано от cecoa1; 10-12-10, 19:23.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #72
                          От: Проблем с отоплението на ЛР Дискавъри1 300тди

                          И аз като взех моето Диско имаше проблем с парното.
                          Диското загряваше нормално,но парното духаше хладен въздух. Започнах да разглобявам парното и се оказа проблем с жилото което управлява клапата, беше се изместило и не можеше да затвори напълно студения поток.
                          Сега не си спомням добре къде клапата но ако и твоето Диско загрява добре а няма добро парно погледни за тази клапа. Други възможни пречини са термостата, стрелката на температурата трябва да показва посредата.Тогава е нормалната работа на двигателя. Направи тези неща и трябва да се появи парното, ако някои предишен собственик не е сложил някое прахче за запушване на течове, и не е запушил радиатора на парното.
                          Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-12-10, 20:41.
                          0885719173-Красимир

                          Коментар


                          • #73
                            От: Проблеми с парно на Диско 1, 200 & 300 TDI

                            300tdi има прекрасно парно и до -15С трябва да е толкова топло, че да се пътува комфортно с вълнена риза без пуловер и с навити ръкави. Аз поне така пътувам, но не съм зиморничав. Друг е въпроса, че такава температура в цялото купе се постига след около 20 - 30 минути - в зависимост от терена - при изкачване може и за по-малко, при спускане - докато не свърши спускането.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Проблеми с парно на Диско 1, 200 & 300 TDI

                              И аз имах неприятна изненада. На връщане от София, някъде около Севлиево , се чу едно крайно неприятно изтракване и после... настана тишина от към вентилатора на парното на Диското (200Tdi). Може би нямаше да бъде такъв голям проблем, ако... навън не беше -16 градуса .... То от известно време даваше признаци за умиране, но аз го оставях за по-добри времена, когато ще мога да си го купя някъде от острова. А и като си представях какво ми предстоеше по подмяната му , съвсем спирах да чувам жалното му прискърцване. И отмъщението не закъсня.
                              Преди 2 г. когато взех Диското - моята голяма радост , се наложи да извърша същата процедура, която включва сваляне на средната конзола, волан и цялото табло, за да достигна до електромотора на вентилаторчето. Тогава смених резистора на регулатора на парното, лагери и четките.
                              Е няма как . Лошото е, че лагерите се оказаха некачествени и сега единия от тях беше разбил захвата между алуминиевия корпус и четкодържателя непоправимо. Видях се в чудо , че не мога да го отремонтирам, нито да доставя бързо нов и с помоща на колеги успяхме да пригодим и то успешно подобен електромотор от Рено Еспейс . Така се разреши въпроса и стана по- добре от оригиналния.
                              Иначе като търсих да си закупя нов се оказа , че не се поддържа наличност в България и срока на доставка , особено около Коледните празници е около месец .
                              Каталожен номер RTC6693 - за Дискавъри 1 , 200 ТДИ, с лява дирекция , без климатик .
                              Цени : МотоПфое - 407.22 лв. ; ДаруКар - 240 лири ; ЕлитКар - 555 лв. ; РамПартс - 376 лв + 59 лв. някакъв адаптор ....

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0173.JPG
Прегледи:1
Размер:69.1 КБ
ID:5241459Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0172.JPG
Прегледи:1
Размер:59.0 КБ
ID:5241460
                              Последно редактирано от mmj; 05-01-11, 22:16.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Проблеми с парно на Диско 1, 200 & 300 TDI

                                Нищо не разбрах, но решението е четене във форума. От тия на долния ред бЕгай от РамПартс. Ш'та онождат. Навремето моторче в МП беше 780 лв с доставка 1 месец. Изобщо драма. А е гадна повреда. Не стига, че е кофти парното по принцип, а и се бъгва. Виж там нещо Кадет, Пасат,.... Търсене му е майката. Навремето купих от Падок за 200 лв., ама вече май е 300. Накъде отива тоя свят???
                                За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X