Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

    Първоначално публикуван от Elrond Преглед на мнение
    Здравейте колеги, отдавна не бях писал, защото се радвах на ровърчето си и го карах, а не го ремонтирах, но искам преди зимата да настъпи в пълната си сила да свърше една дълго отлагана задача, а именно основен ремонт на двигателя. Моля ви тези от вас минали по този път да ме насочат от къде е най-добре да се вземат резервни части. В петък ще го отварям и ще знам какво ще ми трябва, но лагери и сигменти са на 100%, вероятно бутала, ризи и т.н.
    Ризи няма,има ремонтни размери.Трябва първо да се мери и после да се поръчва.Аз съм на тоя хал сега:
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...01#post1632001

    Като мериш гледай допуските дето съм ги написал и според това какви отклонения имаш поръчваш съответния размер.Ако имаш нужда от някакви други размери питай-имам дебела книга
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

    Коментар


    • #62
      От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

      Нещо не разбрах, какво се случи с ремъците, но определено са побългарени. При мен са 2 малки, като този за алтернатора се пада вътрешен. Така с този 1 голям не става, средната ролка надали се върти адекватно, та ремъка изобщо не я хваща стегнато, а и само от долу.

      Коментар


      • #63
        От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

        Здравейте, колеги. Двигателя е отворен и великото дело е започнато с пълна сила. След като свалих главата всичко ми се изясни на секундата, гарнитурата на 4 ти цилиндър беше се прокъсала от цилиндъра към маслен канал водещ към картера, от там с покачване на налягането заради газовете, маслото по тръбата за отдушника на картерните газове отива във входящата тръба на турбото. За сега шлайфах глава, припаснах клапаните, нови гумички за клапаните сложих и изчистих главата перфектно, измерих цилиндрите и бях доста приятно изненадан от това, че нямаше особени следи от износване, всичките са в допустимите стойности и хоннинга си личи, имам вътремер и елипсовидност нямаше, така че си спестих проблемите около шлайфането на блока и закупуването на ремонтни бутала и сигменти, сегашните сигменти, бяха с непокътнати ръбове на компресионните и маслообиращите пръстени, но имаха язвички и си купих нови, буталата са в отлично състояние, биелните лагери взех нови и утре почвам да го затварям, за сега идеята ми е да сложа някакво, обикновенно масло и да го сменя след 500км и тогава ще сложа нешо по каествено ( приемам съвети, все пак е доста стар двигател и смятам да сложа 15 W 40, просто на някоя по реномирана фирма, също така по двигателя изчистих турбото и интер-кулера. За сега е това надявам се, че утре ще мога да го запаля и да дам отзив за качеството на ремонта.

        Коментар


        • #64
          От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

          Щом е имало масло в турбото,когато запалите двигателя го запалете с махнат маркуч на компресора,за да видите дали има теч на масло.Аз мисля,че от масло си пострадах,така че слагайте изпитано.Аз си чакам новото турбо,но като дойде съм приготвил да сложа пълна синтетика.С 15W40 грам не гореше,ще видим как ще е със синтетика.
          2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

          Коментар


          • #65
            От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

            В практиката си ( аз съм корабен механик ) винаги съм избягвал да слагам пълна синтетика на стари двигатели, особено на двигатели без хидравлични повдигачи, не е толкова необходимо, а пък и аз винаги сипвам присадка за намаляване въздействието на сярата и засилване на повърхностно активните свойства на маслото . Ще съм благодарен ако можете да ми кажете какви са разстоянията за клапанната регулировка. Иначе турбото е почти ново и маслото не е от него, отдушника на картерните газове които влиза малко след въздушния филтър.

            Коментар


            • #66
              От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

              Първоначално публикуван от Elrond Преглед на мнение
              Ще съм благодарен ако можете да ми кажете какви са разстоянията за клапанната регулировка
              Хлабината на кобилиците на клапаните до чашката трябва да е 0,2мм.
              Виж как бързо се разбират корабен механик и авиационен инженер
              2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

              Коментар


              • #67
                От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                Случи ми се и на мен, направих същото, но си мисля, че трябваше и блок да се шлайфа, щото пак ми се струва, че ще се случи подобно нещо след Х-ХХ ХХХ км.

                Коментар


                • #68
                  От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                  Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                  Случи ми се и на мен, направих същото, но си мисля, че трябваше и блок да се шлайфа, щото пак ми се струва, че ще се случи подобно нещо след Х-ХХ ХХХ км.
                  Защо трябва да гадаете и да се упреквате,че не сте направили това или онова?Вземате блока и буталата,отивате където шлайфат блокове,замерват Ви го,нареждат буталата спрямо хлабините(ако няма за шлайф естествено)и сте готови!Мисля,че това е правилния път,не после да се вайкате,че не сте направили това или онова.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                    Много мрънкане, много нещо (шегувам се де ), айде блока е на шлайф, поръчах нови бутала и сигменти и само чакам пристигането им ( около четвъртък) за да почна да го събирам, иначе абсолютно всичко останало е оправено ( освен гнусното парно което явно трябва да вадя тялото за да го почистя). Да съм честен се реших на тази стъпка и в голяма степен от мнението на колегите, защото за 400-500 те лева който ще си спестя без да пипам блока, няма да мога да спя спокойно после. Когато получа частите, ще направя едно клипче на пускането на двигателя за да споделя щастието си.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                      Първоначално публикуван от djidjo Преглед на мнение
                      Защо трябва да гадаете и да се упреквате,че не сте направили това или онова?Вземате блока и буталата,отивате където шлайфат блокове,замерват Ви го,нареждат буталата спрямо хлабините(ако няма за шлайф естествено)и сте готови!Мисля,че това е правилния път,не после да се вайкате,че не сте направили това или онова.
                      Аз неправилно се изразих, това е направил майсторът, който тогава се зае със задачата. Гарнитурата беше сменяна вече поне 3 пъти . Та рано или късно ще стигна до него аз и ще го направя из основи.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                        Здравей колега би ли казал от къде си ги поръча и на къкви цени .

                        Коментар


                        • #72
                          От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                          Здрасти, имам много новини около моето бебче, но нямах време да пиша, защото бях зает около ремонта и организирането на Офф роуд 2011 Българово, предполагам, че няма недоволни от дошлите, защото шоуто беше върха, може да видите снимки и клипове на Ланд Ровъра ми в темата на състезанието ( само да отбележа, че повече от 2500 об./мин. не вдигнах защото все още разработвах мотора.
                          За ремонта - 1ви ремонтен размер - бутала, сигменти; смяна на биелни лагери, шлайф и хонинг на блока, почистване на цялата охл. система, нов термостат, почистване на интеркулера, турбото ми е на 6000км и е перфектно, смяна на ангренажен ремък и водна помпа ( за всеки случай) и регулировка на хлабините на клапаните. Предполагам, че следващите ми редове ще бъдат поставени под съмнение, но ето и фактите:
                          -1500км разработка (изгорено масло - 0 тоест не се забеляза никаква разлика на щеката - обороти 2500 максимум, разход на гориво с 31 инча регенерати - около 10 на 100 с доста офф роуд (без да е много кално)
                          -1000км от смяна на маслото след разработката с мобил минерално ( маслото не се е мръднало, но тука идва фрапиращият момент, че за 1000 км все още седи златисто без потъмняване) гумите ги смених с 235/70/16 - асфалтови и карам колата 50/50 градско/извън градско с около 85-90 км/ч и разходът ми на гориво е 7!!! Аз винаги зареждам до горе и по този начин имам идея точно колко ми гори колата, но този разход ме ошашави, защото си нямах и на идея колко много са ми вдигали разхода офф роуд гумите ( Бургаския регенерат).

                          Както и да е тази ми радост от ниският разход на гориво скоро ще приключи с 4 чисто нови инса турбо -special track 235/85/16 - около 32 инча и си поръчах ето тези джанти http://www.paddockspares.com/6705165...k-modular.html , като вероятно ще прибавя и 30 мм фланци, но първо ще измеря с колко ще го отворят само джантите. Предполагам, че за 32 ки те ще трябва да поорежа калниците малко, ама аз и без това отдавна съм им вдигнал мерника. Нека да допълня, че отварях и парното, където намерих,много шума която пречеше на клапата изолираща, топлият от студеният въздух да се затвори и си промих радиатора. Е за сега е това ще постна снимки като го преобуя и сложа новите джанти. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ланд ровър.jpg
Прегледи:1
Размер:160.1 КБ
ID:5326057Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ланд ровър1.jpg
Прегледи:1
Размер:159.9 КБ
ID:5326058Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ланд ровър2.jpg
Прегледи:1
Размер:151.5 КБ
ID:5326059Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ланд ровър3.jpg
Прегледи:1
Размер:171.0 КБ
ID:5326060Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ланд ровър4.jpg
Прегледи:1
Размер:161.8 КБ
ID:5326061Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ланд ровър5.jpg
Прегледи:1
Размер:161.3 КБ
ID:5326062

                          Коментар


                          • #73
                            От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                            С тези джанти не ти трябват фланци. Фланците можеш да ги ползваш с настоящите джанти.
                            "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                            Коментар


                            • #74
                              От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                              Пак съм аз , с някои от обещаните нови подобрения по колата, а именно гумите 4 х чисто нови инса турбо спешъл трак 235/85/16.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0586.jpg
Прегледи:1
Размер:137.8 КБ
ID:5326433Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0587.jpg
Прегледи:1
Размер:131.1 КБ
ID:5326434Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0588.jpg
Прегледи:1
Размер:109.0 КБ
ID:5326435Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0589.jpg
Прегледи:1
Размер:101.1 КБ
ID:5326436
                              Както се вижда гумите са доста големички и е абсолютно невъзможно да се шофира с тях без известни подобрения, а именно чичо флекс.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0590.jpg
Прегледи:1
Размер:138.6 КБ
ID:5326437Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0591.jpg
Прегледи:1
Размер:144.7 КБ
ID:5326438Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0592.jpg
Прегледи:1
Размер:125.8 КБ
ID:5326439Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0593.jpg
Прегледи:1
Размер:138.6 КБ
ID:5326440Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0594.jpg
Прегледи:1
Размер:142.6 КБ
ID:5326441

                              Смятах, че ще си вкарам таралеж в гащите с това, че отрязах под калниците, но се оказа, че те вече са си пълни с кал така или иначе и поне по този начин по лесно ще се мият, праговете запълних с пяна, която като имам малко свободно време ще отрежа и боядисам в черно.
                              Това е разликата във височината :
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0584.jpg
Прегледи:1
Размер:82.5 КБ
ID:532644238см.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0595.jpg
Прегледи:1
Размер:126.3 КБ
ID:532644348см. Вече ще съм доста по храбър с коловозите


                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0600.jpg
Прегледи:1
Размер:140.3 КБ
ID:5326444 за момента това е видът на колата, като следващите подобрения ще са след като ми пристигнат новите издадени на вън джанти с който ще направя експеримент с ходовете на мостовете и ще преценя дали калниците се нуждаят от още фризьорски услуги и ще почна да мисля за калобрани ( имам една идея с калници от ремарке на тир )

                              Еми за сега е това, ако завали следващите ми снимки ще са по интересни показващи възможностите на моето грозно джипче.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                                Чудесно, колега, само внимавай с тия гуми да не му даваш много зор, щото ще чупиш дифовете. Аз съм със същото Диско и с малатеста кайман - същата шарка, но по-малък размер. Вече три диференциала счупих за две години. Много яко копаят, вадят те от много ситуации, но яко товарят трансмисията, където се оказва, че фабричните диференциали са най-слабото място. Затова - карай с едно наум, гледай да не буксуваш много. Аз засега ще се въздържам от хард изпълнения, докато не си взема някога някакви яки касети.
                                Land Rover Discovery 200TDI

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X