Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

    И това е решение, но нещо не ме кефи. А предните щанги нагрява ли ги или ги криви на студено?
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #47
      От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

      Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
      И това е решение, но нещо не ме кефи. А предните щанги нагрява ли ги или ги криви на студено?
      Нагрявах ги,но първо ги носих за проверка на метала.Казаха ми какъв е и,че няма проблем да се нагреят и след това да се термообработят до същите стойности.

      Коментар


      • #48
        От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

        Първоначално публикуван от djidjo Преглед на мнение
        Нагрявах ги,но първо ги носих за проверка на метала.Казаха ми какъв е и,че няма проблем да се нагреят и след това да се термообработят до същите стойности.
        А някакви подробности? Аз съм с фабричен военен лифт и имам проблем с предния кардан. Какъв е метала(правен ли е спектрален анализ), колко го нагрява, как го закалиха?
        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

        Коментар


        • #49
          От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

          Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
          А някакви подробности? Аз съм с фабричен военен лифт и имам проблем с предния кардан. Какъв е метала(правен ли е спектрален анализ), колко го нагрява, как го закалиха?
          Тука малко ме свари неподготвен.Първо ги занесох на един приятел във Вимез.От там ми казаха някакви стойности на метала(които аз не разбрах)и,че няма проблем да ги нагрея.След това с нагряване една дълга тръба и много яко менгеме ги огънах,занесох ги на едни приятели с пещ да ги върнат пак до същите стойности и бях готов.Незнам и не твърдя,че това е правилния начин,но аз за мен си го реших така проблема.

          Коментар


          • #50
            От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

            Чувал съм и че ония от острова ги кривят, ама се каркам да не се счупят, че ще стане мазало. Май ще си резна на плазмата нови, с правилния ъгъл.
            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

            Коментар


            • #51
              От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

              Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
              Чувал съм и че ония от острова ги кривят, ама се каркам да не се счупят, че ще стане мазало. Май ще си резна на плазмата нови, с правилния ъгъл.
              И това е решение ама малко по-трудоемко и доста по-скъпо.

              Коментар


              • #52
                От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                Колеги, това са снимките на ремъка на хиравличната помпа, след много телефонни разговори със знаещи колеги излиза, че не са се сблъсквали в такава система и вероятно е била побългарена . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0338.jpg
Прегледи:1
Размер:118.8 КБ
ID:5277568Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0343.jpg
Прегледи:1
Размер:103.6 КБ
ID:5277569Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0342.jpg
Прегледи:1
Размер:110.1 КБ
ID:5277570Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0340.jpg
Прегледи:1
Размер:124.8 КБ
ID:5277571Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0339.jpg
Прегледи:1
Размер:116.7 КБ
ID:5277572 смятам, че се вижда достатъчно добре как помпата едвам откланя ремъка. От това което разбрах съществуват 2 варианта - 1ви. с пистов ремък 2ри. с трапецовидни ремъци - като един ремък задвижва помпата на хидравликата, а тя самата с 2на ролка като от нея излиза ремък за динамото. Но къде е истината просто незнам . Моля ви ако някой се е сблъсквал с подобно животно или има идея как може да се върне в нормален вид системата нека да пише, защотото и аз и момчетата в сервиза само си блъскаме главите.

                Коментар


                • #53
                  От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                  Малко информация, по развитието на ремонта:
                  - с хидравликата няма развитие - не успях да намеря шайба за помпата, ако някой колега има шайба за хидравлична помпа на Дискавъри с трапецовидни ремъци нека да ми пише на лично, да се разберем за цена .
                  - имам сериозни проблеми със спирачната система и приемам съвети от патили, та именно проблема ми е че след смяна на маркучите с нови, не мога да обезвъздуша системата - уж цялата е обезвъздушена не излиза и едно балонче въздух, а педала си седи мек. Съответно предположих, че е помпата и я дадох на ремонт, разлика нямаше, купих от колега от форума друга помпа, по думите на колегата тя е била напълно изправна, но промяна нямаше, часове на обезвъздушаване и всичко е еднакво без никакво подобрение. Утре ще запуша всички изходи на помпата и по този начин ще ч тествам дали държи, ако отговора е не ( и за 2 те помпи - старата ремонтирана и новата 2 ра ръка ) ще съм доволен, защото това значи една нова помпа ( найстина не особенно евтина) и проблемите ми са решени. При положение че отговора е да и помпите са изправни ( което ми се струва доста вероятно ) ще е кофти защото от 1 седмица обезвъздушавам и вече съм на ръба на нервна криза, така че колеги, ако сте се сблъсквали с нещо подобно, не се срамуваите ами пишете и давайте съвети.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                    1. Виж си спирачните апарати дали са добре раздвижени.
                    2. Нови маркучи не означава качествени - може да се раздуват - аз ползвам спирачни маркучи с метална оплетка - прави ми ги Крис от Момин Сбор и определено съм доволен. може да ти ги направи и в цвят - жълти, червени - каквито искаш!
                    3. Виж сервото.
                    4. За помпата има ремонтни комплекти, но трябва да знаеш какво точно купуваш, щото в Падока има и доста ширпотреба.
                    "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                    Коментар


                    • #55
                      От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                      Имам един въпрос за шнорхела - тия скоби за калника ли са хванати и ако да,заминават на първия храст
                      M.P.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                        Снимките?
                        Ако е удобно
                        Bugatti on off road :-D

                        Коментар


                        • #57
                          От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                          Колеги, след много перипети разбрах как точно се обезвъздушават спирачките на Дискавъри 1 без абс, предполагам, че е идентично с рейндж класик.

                          Ще се опитам да синтезирам информациятата как да ремонтират напълно спирачките на нашите ровъри по системи :
                          1- Спирачна помпа и серво усилвател :
                          - Аз лично нямах проблем със серво усилваеля, но знам, че подлежи на ремонт и уплътненията, които са най-вероятният източник на проблеми са лесни за замяна.
                          - Спирачна помпа:
                          - Нова, около 240лв.
                          - Ремонтен комплект ( много добър с всички уплътнения) около 100лв.
                          - Помпа 2-ра ръка ( аз се сдобих с такава за 80лв. тука всичко е на договорка с продавача), този вариант е въпрос на шанс на какво ще попаднете, но при положение, че повечето дискавърита 1 са на възраст между 15-20г, доста често куповачите на помпи 2 ра ръка се разочароват и си купуват нова.
                          - Варианта който проработи при мен - занесох помпата си на майстор по уплътнения ( да не повярва човек в какво се специализират хората), намира се на улица Калоян 100 в Бургас и ми пойска - 22лв за перфектно поправена помпа. Дори занесох при него и тази 2ра ръка която си купих за да имам 2ра за резерва в отлично състояние.

                          Как може да проверите дали помпата ви работи - запушете всички пробки ( аз си намерих запушалки от един климатикаджия защото, не са стандартни резби) и отвиите леко запушалките и обезвъздушете, ако педала втвърди и след 15 мин оставен без да се натиска още е твърд значи помпата е в добро състояние.

                          2- Маркучи, тръбички, промиване на спирачна система
                          - Купих си нови маркучи за спирачките с оплетка от неръждаема стомана и с 4" по-дълги от стандартните с цел да не стане беля след като повдигна окачването, не са особенно скъпи, за точна цена, не мога да говоря защото ми дойдоха заедно с окачването.
                          - Промивката на тръбичките и помпата е лесна - просто отваряйте един по един маркучите към спирачните апарати и напълнете помпата с чиста спирачна течност ( може да е най- евтината, защото е противопоказно да я съберете и да я използвате отново) - почнете да помпите педала за спирачката, докато не потече чиста спирачна течност чиста от всякакви мърсотии. Мърсотията в спирачната течност, не е нещо ненормално тя се появява с остаряването на уплътненията в спирачната помпа и апарати и тогава частици от о-пръстените смелени на микрони от движението на спирачните бутала попадат в течността и след дъгла употреба по този начин без да се смени спирачната течност може да доведе до неприятни последствия ( аз лично, не съм бил свидетел на такова безхаберие и безотговорно отношение, но разни хора, разни идеали, аз лично по бих разбрал, да се отложи смяна на моторно масло или да се кара без климатик отколкото да се прояви безотговорно отношение към спирачките).

                          3- Спирачни апарати:
                          - Купих комплекти за ремонт на всички апарати( по отделно за всеки, не можах да намеря, един за всички апарати) - тези комплекти са на разумна цена от около 10лв. за предни апарати и не съм много сигурен колко ми излезнаха за задните, защото поръчвах всичко на куп, но няма логика да са по скъпи от предните. Бях зает, когато се монтираха и не мога да говоря, колко е трудно, но от опита си със спирачки, горе долу всички са относително лесни, важно е да се изчистят, много добре всички повърхнини и да се намажат уплътненията със силикон, а не с вазелин - това е валидно за всички уплътнения защото вазелина е продукт на петролна основа. Нека само да отбележа се смених само уплътнения без да барам цилиндърчетата.

                          4- Дискове и накладки:
                          - Еми тука всичко е елементарно и няма смисъл да разяснявам - само ще отбележа, че ми остана един комплект чисто нови дискове предни, не вентилирани за диско 1 с накладки, ако някой има нужда нека казва, ще му ги дам на добра цена.
                          Мога само да отбележа от собствената си глупост, ако поръчвате от чужбина ( падок и т.н) да внимавате, какво точно поръчвате има доста модификации.

                          5- Обезвъздушаване на спирачките на диско 1 - Това беше най-трудната и трудоемка задача, за да се извърши качествено е необходимо да се следват следните стъпки ( нека още сега да кажа, че не твърдя това да е най- добрият, лесен или бърз начин за обезвъздушаване, но смея да твърдя, че спирачките се обезвъздушават на 100% и работят прекрасно).

                          За да се разберат следващите няколко стъпки трябва да се отбележи следното - дискавъри 1 без АБС е обурудвано със спирачна система от 2 кръга и принципа и на действие е следния :
                          - При натискане на педала на спирачката до средно положение работи само 1ви кръг - спирачна помпа 1-ва половина( да помпата е разделена на 2 половини, за да се уверите в това може да се вгледате в казанчето и което е на 2 отделения и от 1 во( към водача) течността прелива във второто (към предната част на автомобила), за това също така има и 2 спирачни маркуча на предните 4ри бутални спирачни апарати ) . Първи кръг включва - една 2 ка бутала от предни спирачки и задните спирачки.
                          - При натискане на педала до долно положение, буталото на помпта изминава пълният си работен ход и влияе на всички спирачни бутала.
                          Тази система е разработена с цел при скъсване на спирачн маркуч ( доста вероятно в сериозни оф-роуд терени) и при повреда в сприрачна помпа да може да имате спирачки докато отидете в сервиз.

                          Нещо се отнесох , ето как се обезвъздушават спирачките :

                          - Първо обезвъздушавате спирачна помпа - пълните я със спирачна течност и отваряте пробките към тръбичките и почвате да припомпвате докато, не потече чиста течност без въздушни балончета.

                          - Развивате, маркучите към апаратите и обезвъздушавайте докато не потече течност.

                          - Сега вече почва важното :
                          - Отворете външните пробки на предните апартати ( един по един) и обезвъздушете.
                          - Отворете горната пробка на предните апарати ( тя се намира от вътрешната страна на предните апарати) и обезвъздушете.
                          - Отворете маркучите на задните апартати и като потече течност веднага ги затегнете, след това отворете пробките на апаратите и почнете да обезвъздушавате.
                          - Отворете пробките на предните апарати от вътрешната страна, които се падат огледални на тези от външната и обезвъздушете .
                          - След като обезвъздушите всичко, минете през всяка пробка контролно за да се убедите, че е няма въздух - честито вашите спирачки са готови за работа.

                          При обезвъздушаването, не забравяйте постоянно да допълвате чиста спирачна течност в казанчето, обезвъздушването става, като припомпвате педала (много е по - лесно с 2 ма души) на спирачката докато се втвърди (по този начин въздуха в системата се компресира и излиза по- лесно ) и отваряте пробките докто излиза въздух и затваряте като излезе течност, пробката се смята за обезвъздушена като 3 поредни пъти след припомпване на педала излиза само течност без въздух. Нужните средства за обезвъздушаването са ключе 11 ка , прозрачно маркуче което да слагате на пробката за да можете да видите, кога излиза въздух и кога излиза течност и много търпение.

                          Колеги надявам се това да ви е полезно и бъдете пичове споделяите как си правите ремонтите, за да можем да сме си в помощ.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                            Ето малко снимки от неделя, колата се представи отлично и освен едно тампонче на задна ставилизираща щанга, която смятам да махна заедно с предната в най-скоро време , други жертви не бяха дадени.
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P5220164.jpg
Прегледи:1
Размер:201.6 КБ
ID:5279848Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0396.jpg
Прегледи:1
Размер:134.8 КБ
ID:5279849Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0400.jpg
Прегледи:1
Размер:192.5 КБ
ID:5279850Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0391.jpg
Прегледи:2
Размер:106.3 КБ
ID:5279851Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0397.jpg
Прегледи:1
Размер:129.1 КБ
ID:5279852Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0398.jpg
Прегледи:2
Размер:200.0 КБ
ID:5279853Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0401.jpg
Прегледи:1
Размер:189.5 КБ
ID:5279854Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0395.jpg
Прегледи:1
Размер:121.5 КБ
ID:5279855Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0399.jpg
Прегледи:1
Размер:184.0 КБ
ID:5279856

                            Сложих снимки и от реглажа на колата, в момента не откланя на никъде и я чувствам супер удобна и комфортна за каране, доколкото може да е един джип на цели мостове де .

                            Коментар


                            • #59
                              От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                              Здравейте колеги, отдавна не бях писал, защото се радвах на ровърчето си и го карах, а не го ремонтирах, но искам преди зимата да настъпи в пълната си сила да свърше една дълго отлагана задача, а именно основен ремонт на двигателя. Моля ви тези от вас минали по този път да ме насочат от къде е най-добре да се вземат резервни части. В петък ще го отварям и ще знам какво ще ми трябва, но лагери и сигменти са на 100%, вероятно бутала, ризи и т.н.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Обратно към калта - прераждането на едно Диско 1

                                Първоначално публикуван от Elrond Преглед на мнение
                                Здравейте колеги, отдавна не бях писал, защото се радвах на ровърчето си и го карах, а не го ремонтирах, но искам преди зимата да настъпи в пълната си сила да свърше една дълго отлагана задача, а именно основен ремонт на двигателя. Моля ви тези от вас минали по този път да ме насочат от къде е най-добре да се вземат резервни части. В петък ще го отварям и ще знам какво ще ми трябва, но лагери и сигменти са на 100%, вероятно бутала, ризи и т.н.
                                От Англия естественно. Питай Младен за пътеката.
                                За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                                Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X