Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилното масло за бензинов WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Правилното масло за бензинов WJ

    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
    Нямам намерение да споря - и аз купувам каквото пише, но защо ги има (ако не се влияе от външната среда) тези температурни таблици, любезно припомнени ни от onufriz ?

    Та да попитам и аз конкретно - ако сложа 0w50 ще повредя ли двигателя ?
    Вискозитета на маслото е даденост която е продиктувана от две неща.

    Едното е изискването на двигателя което е свързано с много неща едно от които е и мазителната система. Производителя на двигателя е препоръчал вискозитета които е подходящ и там мърдане няма.

    Другото изискване е съобразено с климатичните условия при експлоатация.

    Органа които класифицира маслата според вискозитета им е
    Society of Automotive Engineers (SAE) /Сдружение на автомобилните инженери/
    Класификацията на S.A.E. оценява моторните масла според поведението им при различни температури и посочва техния вискозитетен клас. Вискозитет най-общо означава течливостта на маслото. Например водата има нисък вискозитет, а медът е високовискозен. Така че ако едно масло е твърде вискозно, то среща трудности при циркулацията и при защитата на механичните части от износване (типичен недостатък при стартиране на двигателя през зимата). Ако пък е твърде течливо, то е склонно да се "изплъзва" бързо и по този начин двигателят остава незащитен. Затова смазочното масло с високо качество не става твърде течливо, когато се нагрява през лятото, а зимно време не се сгъстява много и циркулира в двигателя, като по този начин го защитава дори и през най-лошите зимни сутрини.
    SAE разделя моторните масла на 11 вискозитетни класа - така наречените едносезонни масла. Шест класа за приложение предимно при ниски температури, означени с буквата W (от англ. winter) и цифра отпред - 0, 5, 10, 15, 20 и 25. Маслата с означение SAE 0W притежават най-добра течливост и не позволяват на маслото да се втвърди до температура -50 градуса. Например
    ако КАТЕРИТЕ ВИСОКИ ВЪРХОВЕ ПРЕЗ ЗИМАТА
    добре е автомобилът ви да е зареден с масло с характеристика 0W.

    Останалите пет класа по SAE класифицират вискозитета при загрял двигател 100градуса. Те се означават с числата 20, 30, 40, 50, 60


    Качеството на моторното масло зависи от двете му съставни части: базово масло и химически активни добавки (присадки).

    Базовото масло определя и неговия вид - дали е минерално, синтетично или полусинтетично. Изходната суровина и на двата вида е нефтът, но при синтетичните качеството на базата може да бъде "управлявано" в процеса на получаване, което го прави много по-добро от минералните. Третата основна група базови масла представлява смес от двете в определено съотношение. За съвременните високонатоварени двигатели всички производители на автомобили препоръчват синтетични или полусинтетични моторн масла.
    Синтетичните смазочни продукти са изработени от молекули, които са модифицирани чрез сложни химични процеси и осигуряват по-добри експлоатационни показатели при екстремни условия, свързани с температура, налягане или действащи сили. Минералните смазки са произведени от молекули, съдържащи се в суровия петрол, които се отделят при дестилационния процес в рафинериите.

    Най-важната част на едно масло са присадките, които се явяват "подправката" на базовото масло. Ако то не притежава определени свойства, производителите го подобряват с различни присадки. Понякога допълнителните вещества придават изцяло нови свойства на моторното масло и са важни за работата на агрегата, защото не позволяват образуването на лак и въглеродни отлагания при високи температури, поемат замърсяванията, от тях зависи способността на маслото да намалява триенето на елементите и т. н.


    Организацийте които класифицират двигателното масло според неговото качество са две:

    American Petroleum Institute (API)/Американски петролен институт/ - класифицира маслата според способността им да предпазват двигателя. Буквата S се използва за бензинови двигатели, а буквата C за дизелови. Буквата след S или C обозначава степента на защита и експлоатационни качества, като A е най-ниската а X най-високата степен. Някои масла могат да бъдат използвани както при бензинови, така и при дизелови двигатели, затова в класификацията им се посочва SJ/CF или CF-4/SJ.

    Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) -
    Асоцияция на Европейските Автомобилни КОНСТРУКТОРИ подобна на API, с тази разлика, че докато API се основава на американски двигатели, ACEA се основава на европейски двигатели. ACEA също използва букви за обозначаване на класификацията.Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.



    Освен двете по горе описани организации които класифицират маслата по общо и теоритично има и трета която се ръководи от спецификата на конкретния двигател.

    Класификация на Европейските автомобило-ПРОИЗВОДИТЕЛИ (ССМС). Тези норми отразяват едно по-високо на минималните експлоатационни изисквания към моторните масла. Комитет е обосновал тези нови норми с по-тежките работни режими в Европа и с някой конструктивни особенности. При тях се отчитат: удължени интервали на смазване, повишени температури на маслото, променени качества на горивата, както и новото развитие на горивата, както и новото развитие на на двигателите. Класификациите на ССМС са пригодени към американските методи на изпитания, но са допълнени с европейски изпитания. Нивата се означават пак с букви G за бензинови двигатели и D- за дизеловите.

    Нивата на маслата за БЕНЗИНОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:
    G4(заменяща G2)- обикновени моторни масла без характеристиките за лесно студено пускане и икономия на гориво. Сравнява се с “SG” по API.;
    G5 (заменяща G3)- масла за лесно студено пускане и повишени натоварвания за всички климатични условия, както и за икономия на гориво. Сравнява се с “SH” по API.

    Нивата на маслата за ДИЗЕЛОВИТЕ ДВИГАТЕЛИ са следните:
    D4 (заменяща D)- моторни масла за всички видове товарни дизелови автомобили с и без турбо и удължени срокове на смяна на маслото, работещи при най-тежки условия на експлоатация. Сравнява се СЕ по API.
    PD2 (заменя PD1)- за всички дизелови леки и лекотоварни автомобили с и без турбо.


    Производителите на моторни масла подобряват качеството ежедневно. Така буквите след абривиатурата се приближават към края на азбуката а когато качеството се обозначава с цифри те стават по големи.

    От обща култура толкова.

    На графиките много ясно се вижда че за един двигател се препоръчват два вида масла като втората цифра е винаги еднаква. Точно тя не се влияе от климата.
    Мобил и Кастрол имат 30. И двете съм ги карал. Чисто субективно предпочитам Кастрол.
    А тоя Мопар от БС последно го плащах на 16лв за литър. Което в сравнение с Кастрол и Мобил си е горе долу на половин цена.
    Последно редактирано от kinex; 13-11-09, 21:11.

    Коментар


    • #17
      До: Правилното масло за бензинов WJ

      Интересни са тези препоръки-и са в този случай май в голяма степен пазарно обусловени.
      -МПС трябва да се впишат в изискванията на CAFE за икономия на гориво($$)
      -Най-популярните масла там са с клас до SAE 30(+най-често „Energy Conserving” и едновременно сертифицирани по API и ILSAC-с неизбежни изисквания за икономия на гориво..и го постигат най-лесно с цената на понижен вискозитет)…прибавяме и факта,че 30 е любим на янките от десетилетия…сега Хв-20,а след петилетка -0w-10 може и да видим…
      Тъй че ако отворим книжката на модел Х,предназначен за Европа-Азия-Океания и такъв за Европа,нищо чудно да се натъкнем на противоречия. Още повече,че от тази страна на океана Хw-20 няма дори у дилъра.

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Само дето не намерих синтетика 5w30 или нещо друго с "30" като втора цифра извън "Балканстар". Всичкото е с 40, 50 и т.н. Няма с 30. Затова питам - и следващия път ли да си купувам два галона минерално на цената на 10 литра "топ-фул-синтетика" само заради "втората цифра"
      Немой така- SAE Xw-30 има бол.Кеф ти 0w-30,5w-30,че и 10w-30…ACEA A1/B1…A5/B5 с HT/HS <3,5 cP ……или ACEA A3/B4,HT/HS>3,5cP(не знам какво препоръчва производителя,ако не държите на някава си икономия и го товарите,а държите на класа 30-изборът е за втория тип).
      SAE 50 не бих ползвал в щатски мотор…

      Коментар


      • #18
        До: Правилното масло за бензинов WJ

        Аз на твоя мотор бих ползвал синтетика 0/30 или 0/40 / по-вероятно второто /на цена каквато го намеря стига да е качествено - Мобил 1 да речем.Това което ти е останало спокойно можеш да го умешаш с това което ще купиш,а какво ще е то ти сам си прецени.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #19
          До: Правилното масло за бензинов WJ

          Всеки който си познава колата може да усети разликата в работата на двигателя с различните масла.

          0W30 съм го пробвал на 4.7.
          Смяната на маслото съвпадна с едни много ниски температури и реших че ще е по-подходящо от 5W30. В началото, докато температурите бяха ниски, палих джипа на минус 20градуса, понякога и на минус 25, и наистина беше добре, но после когато температурите започнаха да се движат около нулата, двигателя почна да трака при стартиране и го смених с 5W30.
          На 4.7 масло с вискозитет 40 не съм слагал и нищо не мога да кажа. Слагал съм обаче 10W60, лятото, и ефекта беше потресаващ. След 500км го смених.
          Според мен най-подходящото масло за 4.7 през лятото е 10W30. С Мопар обаче двигателя почва да прави лек нагар, защото е минерално. Масло с такъв вискозитет при официалните вносители на масла не можах да открия. Има го само в БалканСтар. За това едно лято карах с Кастрол Ейдж 5W30 и особена разлика не забелязах. КастролEйдж е скъпо масло не толкова заради вискозитета, колкото заради стандартите за ниски вредни емисии, предпазване на катализатора от задръстване(лоу даш) и удължения пробег между смените (лонг лайф) които покрива. При 4.7 изискването за качество на маслото са прекалено ниски (SJ), така че качествата на КастролЕйдж не са му толкова необходими. Сменям го между 7 и 10 000 както дойде. Ако двигателя беше лонг лайв можеше и през 20 000, но случая изобщо не е такъв.

          На 4.0 съм пробвал 5W30, 5W40, 10W40, 15W40.
          Разликата в работата на двигателя с първите две е много малка. 5W30 е по-добре.
          Вторите две просто не стават.

          Коментар


          • #20
            До: Правилното масло за бензинов WJ

            Някой ще даде ли мнение за това масло на снимките.Пламене ти такова ли си карал...само че 5W30? Забележете долу че пише че е за Волво.Силно се надявам че не съм объркал нещо и че това става за Гранда ми .Не вярвам да е специално за Волво и да не става за други двигатели.А и на колко километра се сменя това масло ако някой каже ще е супер.0W30 е защото тук в момента средните температури от няколко месеца насам са около -15-20 а минималните стигат и до -35,а и в момента съм с такова(0W30 пак Кастрол но не Edge...уж...и затова го сменям на 5к).Ще се радвам да ме успокоите че е правилно....че е толкова скъпо......
            Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
            0877стоидевет215–Радослав

            Коментар


            • #21
              До: Правилното масло за бензинов WJ

              Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
              Някой ще даде ли мнение за това масло на снимките.Пламене ти такова ли си карал...само че 5W30? Забележете долу че пише че е за Волво.Силно се надявам че не съм объркал нещо и че това става за Гранда ми .Не вярвам да е специално за Волво и да не става за други двигатели.А и на колко километра се сменя това масло ако някой каже ще е супер.0W30 е защото тук в момента средните температури от няколко месеца насам са около -15-20 а минималните стигат и до -35,а и в момента съм с такова(0W30 пак Кастрол но не Edge...уж...и затова го сменям на 5к).Ще се радвам да ме успокоите че е правилно....че е толкова скъпо......
              Опс....
              Прикачени файлове
              Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
              0877стоидевет215–Радослав

              Коментар


              • #22
                До: Правилното масло за бензинов WJ

                Ейдж е. Такова същото съм карал. Не съм много сигурен дали пишеше Волво но това коя марка го е одобрила, в случая не е важно.
                В мнението преди твоето писах защо е скъпо.

                Коментар


                • #23
                  До: Правилното масло за бензинов WJ

                  Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                  Ейдж е. Такова същото съм карал. Не съм много сигурен дали пишеше Волво но това коя марка го е одобрила, в случая не е важно.
                  В мнението преди твоето писах защо е скъпо.
                  Мерси.Охх.....успокоих се.А колко мога да го карам имаш ли идея?
                  Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                  0877стоидевет215–Радослав

                  Коментар


                  • #24
                    До: Правилното масло за бензинов WJ

                    Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
                    Мерси.Охх.....успокоих се.А колко мога да го карам имаш ли идея?
                    Много добро масло.Брат ми кара с такова на Wk модела,дават го с удължен пробег 15-20км,но аз го карам да го сменя на 10км.Хи,хи за да го сипвам на Трупчо,само него не го харчи.
                    JEEP GRAND CHEROKEE 2.7crd 088-570-53-52

                    Коментар


                    • #25
                      До: Правилното масло за бензинов WJ

                      Първоначално публикуван от Radosl81 Преглед на мнение
                      Мерси.Охх.....успокоих се.А колко мога да го карам имаш ли идея?
                      0W30 е за 20 000км ,ако пише на тубата (long life) е за 30 000км.Volvo двигателите са с такова масло(Castrol) първоначално и гаранционо.Маслото е много добро и е тично за климата където караш.
                      grand cherokee 4.0 MY 2003 LAREDO.....love this car.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Правилното масло за бензинов WJ

                        Първоначално публикуван от robi Преглед на мнение
                        0W30 е за 20 000км ,ако пише на тубата (long life) е за 30 000км.Volvo двигателите са с такова масло(Castrol) първоначално и гаранционо.Маслото е много добро и е тично за климата където караш.
                        Освен маслото и двигателя трябва да е лонг-лайф, а единствения такъв на Гранд Чероки е 3.0CRD на WK.
                        Маслото на бензиновите 4.7 и 4.0 се сменя между 5 и 10 000км в зависимост от употребата.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Правилното масло за бензинов WJ

                          Срам не срам ще попитам

                          И на синтетиката ли и дават смяна на 3 до 6 000 мили или там може малко повечко?Филтьра ако е Purolator P30001 и се ползва пьлна синтетика като тази на снимките горе може ли да се карат тия мотори до около 15 000 километра?Щото маслото му дават да дьржи повечко,само филтьра му се чудя,а и за моторите нищо не знам та викам да попитам.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #28
                            До: Правилното масло за бензинов WJ

                            Аз не бих рискувал над 10 000км. С тва нащо тръгни-спри, тръгни-спри даже и тва му е много. Ама да кажем че хубавото масло би компенсирало малко, лошата експлоатация, та до 10 000 бива.

                            Големи филтри има доста.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Правилното масло за бензинов WJ

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              Аз не бих рискувал над 10 000км. С тва нащо тръгни-спри, тръгни-спри даже и тва му е много. Ама да кажем че хубавото масло би компенсирало малко, лошата експлоатация, та до 10 000 бива.

                              Големи филтри има доста.

                              Абе и аз се зачудих дали може с хубаво масло да се кара повече ама щом не може-не може.Ще го карам до 10 000....да не е по скъпо от двигателя.

                              А какви са тези големи филтри Пламене,ще ме светнеш ли?Аз си купих оригинален Mopar.
                              Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 Quadra Drive...отново
                              0877стоидевет215–Радослав

                              Коментар


                              • #30
                                До: Правилното масло за бензинов WJ

                                Ами по-големи са от оригиналния. Горе долу два пъти.
                                Purolator, МАN, Champion - пробвал съм ги но номерата забутах някъде във Форума. Слагай заводския Мопар. Клапана му е най-тих.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X