Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко челен опит от германския Jeep-форум

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

    Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
    Защо правят помпи за вода от ръждясващо джелЕзо? Особено пък за морска вода.
    Не знам какъв дебит ще върши работа. По-голяма помпа ще се справи по-бързо, но ще харчи повече ток. Няма да мине без проби, затова искам да намеря по-евтина и да пробвам. Ако предложението се окаже удачно, решава всички проблеми по двигателя (е, малко се изхвърлих ) и може да се сложи и нещо по-скъпо.
    Специални поздрави!
    Явно само ти се престраши да експериментираш.
    Хвала на хора като тебе!!!!
    Малко останаха можещите.
    Стискаме палци!
    Успех!!!!
    ________________________________________________________________________________________
    Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
    HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

    Коментар


    • #32
      До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

      Много полезна информация евала.Но за вм моторите просто не са добри,аз имах рендж рожер 2.5 тд с вм мотор не ми се говори за проблемите.Както вм моторите така и всеки дизел загрява като се угаси,защо на ауди-волксваген 1.9тд или мерцедес 2.5-2.5тд-3.0д-3.0тд не създават проблеми както вм моторите.Хубаво е да се гледа и подържа мотор какъвто и да е но...

      Коментар


      • #33
        До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
        Защо правят помпи за вода от ръждясващо джелЕзо? Особено пък за морска вода.
        Не знам какъв дебит ще върши работа. По-голяма помпа ще се справи по-бързо, но ще харчи повече ток. Няма да мине без проби, затова искам да намеря по-евтина и да пробвам. Ако предложението се окаже удачно, решава всички проблеми по двигателя (е, малко се изхвърлих ) и може да се сложи и нещо по-скъпо.
        Действай, колега, прокарай пътечката, пък всички ние ще се отблагодарим подобаващо за свършената работа.

        Нямам никакво време, а и достатъчни умения да се занимавам с R&D (Research and development).

        Все пак казвай, ако трябва да се помага с нещо. Аз си мислех да използвам циркулационна помпа от отоплителна печка Webasto, щото имам добри контакти с вносителя и мога да уредя прилични цени. Пък и тия помпи са правени точно за това - циркулация на горещ антифриз при неработещ двигател, при това с минимална консумация на електроенергия. Още в понеделник ще звънна да питам колко струва една такава помпичка.
        ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
        Volvo XC90 D5 Executive '12
        Volvo XC60 D5 Summum '11
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90

        Коментар


        • #34
          До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

          Едно приятелче имаше напомпено митсубиши еклипс и той за да охлажда турбото си беше настроил компютъра на колата след като изкара клуча,колата работеше още няколко минути,по сащия начин един познат си беше направил на субару импреза.Мисла ,че това е по ефтино и по практично.

          Коментар


          • #35
            До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

            Тя на място пак ще грее колега,по-малко,но пак ще е проблем.Номера е да му е студена тиквата на тоя мотор и както казах маслото охлажда доста / около 30% да речем /та за това пьрво предложих ако няма маслен радиатор да се монтира такьв.Това поне е лесно и не е скьпо.


            Ако помпата е 45 кинта в БГ или се намери от парно на Мерцедес да речем / те и ЗАЗ имат ма им куца дебита / и се направи байпас на термостата ммммммммммм по груби сметки няма да е повече от 80-100 кинта цялата работа.Да си опека мотора или да похарча 100 кинта избирам харчелька па кво ще да става.






            Няма да ви занимавам сьс снимки на това как се льже охлаждане на кола в Калифорния която заводски термостата и отваря на 96 градуса,а до 115 градуса загряване било още в нормитеТова да грее и все там да ми е погледа пред похарчени 100 кинта и КЕФ от свьршената работа няма как да се сравнява според мен поне.Проблема е идентичен почти - хвьрля гарнитура на главата всеки 100 000 - 150 000 километра и то главно заради температурата на която са правени да работят.Това без да го прегряваш.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #36
              До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

              Жегите идват, някой има ли някакви конкретни предложения?

              В тази тема http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=57672&page=3 видях снимки на електрически водни помпи, които може би ще свършат работа - имат и някакъв електронен управляващ блок






              Как мислите, дали ще свършат работа?
              ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
              Volvo XC90 D5 Executive '12
              Volvo XC60 D5 Summum '11
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90

              Коментар


              • #37
                До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                Много подробно си се запознал с проблем, това е много хубаво.
                Аз с тези двигатели не съм имал досег, но идеята съм я виждал реализирана от завода майка в друг автомобил. Audi S4 и S6 произвеждани между 1992 и 1997 г. с турбодвигател 2.2 л. имат такава помпа, която върти следк като загасиш двигателя. Малко по-малка е от юмрук. Ако имаш желание може да минеш през Княжево, ще може да се уреди да видиш помпата и как е направено. Колата е на мой съсед, той се е занимавал доста с тези Аудита и може да ти каже откъде и каква помпа да намериш.
                Георги Гатев

                Коментар


                • #38
                  До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                  такава помпа имат всички дигатели ТДИ на фолксваген и ауди!!мисля че и някой от мерцедесите имат такава помпа по разширителния съд!!!Аз карам пасат 1,9 тди 90 коня двигателя и като е загрял и ми предстои спиране малко по рано ми включа климатроника и почват да вартат перките и си охлади малко ,спадне стрелката!!!а тази помпа я имам но не сам я чувал да работи !!!
                  Опел Корса В 1,4 82 коня
                  Пасат 1,9 ТДИ 90-ка
                  Ямаха ХТ 600Е
                  Симсон SR 49 1959 г. :D

                  0898234666:D

                  Коментар


                  • #39
                    До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                    Първоначално публикуван от ivan_pk Преглед на мнение
                    ....Аз карам пасат 1,9 тди 90 коня двигателя и като е загрял и ми предстои спиране малко по рано ми включа климатроника и почват да вартат перките и си охлади малко ,спадне стрелката!!!а тази помпа я имам но не сам я чувал да работи !!!
                    Баце, а той от къде знае кога ти предстои спиране, та да си включи климатроника? Много хитър тоя Пасат, бе .... Майтапа настрана, идеята с допълнителната помпа е добра и не виждам защо се чудите как да я вържете към охладителната система. Дори и свързана последователно на парното, пак ще има достатъчна циркулация на охл. течност според мен.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #40
                      До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                      Здрасти.Ноември мналата година ми изпадна един Гранд 3.1ТД много изгодно,след некадърен ремонт на главите .Купих го за съпруга,за 8хиляди и се почна,смяна обтегач на ремъка-не отБС а от Лондон за 135паунда,две ролки-разкапсаловане и смяна на лагерите по 20лв парчето на мястото на разпробитите точкови заварки инбусни болтчета с гайка и федер шайба.Радиатор втора употреба-350лв.Лепило специално от ВЮРТ за шпилките на кобилиците ,защото много от така наречените колеги не знаят че те не трябва да се развиват при шлайфане.Заводски се правят с размината стъпка в резбата ,за еднократна сглобка.Смяна на всички масла и филтри.Затапване на ЕГР двустранно към смукател и турбо.Джипа стана като нов и така 5хиляди км .Та най -после на темата ,на 10април минавам един от първите през Беклемето с доста газ-минавам го за хиляден път и стрелката на температурата не мърда от чертичката преди 100.Онзи ден решава жена ми да пусне климатика и тепературата на 100.Не съм свикнал и не обичам колите ми да вдигат повече от 90градуса,бърза проверка и виското,и ел.перката работят.След мислене и четене решавам-друга перка на мястото на виското.Ел.перка от ВИТО с релето директно към акумулатор през датчик на тръбата от термостата към радиатора-97-90градуса.Загрява малко преди 100 ивключи.Смяна сдруг датчик-87-82градуса.Резултат прекрасен ,включва и изключва като държи на чертата преди 100.Загрявам ДВГ и го гася включва се след 1мин за около1мин и така три пъти .Температурата се нормализира по конвекция.Така че няма смисъл от циркулационна помпа.
                      Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                      Grand 3.1TD
                      0898 620 306 Стоян

                      Коментар


                      • #41
                        До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                        Когато на "тръбата на термостата" е 87*, колко ли е по главите? А циркулационни помпи има и при автоматичното включване на вентилатора (при Ауди и Пасат например). Сам разбираш, ако се върти водата, доста по-добре и по-бързо ще и падне температурата.
                        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                        Коментар


                        • #42
                          До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                          Мисля че ,не съм обяснил правилно датчика е монтиран на тръба от неръждаема стомана,която пък емонтирана в средата на маркуча който свързва двигателя с радиатора.За АUDI WV сте прави, но има една голяма разлика в охладителната им система и тази на VM.Техните двигатели са с долен термостат а този на VM на най-високата точка на двигателя.Затова при тях не може да се говори за конвекция,първи се охлажда термостата и затваря потока.Решили са проблема с принудителна циркулация.Писах,че съм мислил и ЧЕЛ ,и стигнах до извода че,ако се монтира помпа на малкия кръг на системата трябва да има байпас към радиатора защото иначе ще върти водата само в него.Остава другия вариант-да се монтира помпа Ф40 на входящия или изходящия маркуч от радиатора,таймер за време ,релета.Изобщо става много сложно ,а от опит знам че,прекалената сложнотия дава много дефекти.Ами ако външната температура е 30 и кусур градуса колко време трябва да се нагласи таймера и ще успее ли да охлади без принудително обдухване на радиатора.Затова се спрях на варианта с естествената циркулация+ел.перка и датчик. Днес се качих на х.Здравец да го тествам и стрелката не помръдна от чертичката преди 100.На паркинга горе изгасих веднага и зачаках.Перката се включи след 1мин работи 1мин и спря ,след още 1мин пак се включи но работи около 15сек.Остава да дойдат жегите, но засега съм доволе от постигнатото.
                          Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                          Grand 3.1TD
                          0898 620 306 Стоян

                          Коментар


                          • #43
                            До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                            Хвала на хора като тебе, кито са преминали през трънливия път на ВМ моторите.
                            Това , което предлагаш е перфектно, но има един проблем , който не може да решиш:
                            Първоначално публикуван от Carburettor Преглед на мнение
                            По време на работа на двигателя с най-високо натоварване температурата на охладителната течност около бренерите никога не надвишавала 95 градуса. След угасяването на двигателя и спиране на циркулацията на антифриза в първите 1-2 минути температурата се покачвала до 105, а на 3-4 минута била около 125-130 градуса. Точно от това се пукали главите на този мотор..
                            Извода е , че проблема идва след изгасването на мотора и охладителната течност е нагрята на 95 градуса.
                            ________________________________________________________________________________________
                            Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                            HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                            Коментар


                            • #44
                              До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                              Ще мерим! Днес се обадих на някои от колегите и се оказа че,един колега когото не познавам лично,си е закупил някакъв високо технологичен лазерен термометър-с един куфар приставки към него .Ще ходя при него да го видя това чудо и ако върши работа действаме.Луд човек умора няма.
                              Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                              Grand 3.1TD
                              0898 620 306 Стоян

                              Коментар


                              • #45
                                До: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                                Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                                Мисля че ,не съм обяснил правилно датчика е монтиран на тръба от неръждаема стомана,която пък емонтирана в средата на маркуча който свързва двигателя с радиатора.За АUDI WV сте прави, но има една голяма разлика в охладителната им система и тази на VM.Техните двигатели са с долен термостат а този на VM на най-високата точка на двигателя.Затова при тях не може да се говори за конвекция,първи се охлажда термостата и затваря потока.Решили са проблема с принудителна циркулация.Писах,че съм мислил и ЧЕЛ ,и стигнах до извода че,ако се монтира помпа на малкия кръг на системата трябва да има байпас към радиатора защото иначе ще върти водата само в него.Остава другия вариант-да се монтира помпа Ф40 на входящия или изходящия маркуч от радиатора,таймер за време ,релета.Изобщо става много сложно ,а от опит знам че,прекалената сложнотия дава много дефекти.Ами ако външната температура е 30 и кусур градуса колко време трябва да се нагласи таймера и ще успее ли да охлади без принудително обдухване на радиатора.Затова се спрях на варианта с естествената циркулация+ел.перка и датчик. Днес се качих на х.Здравец да го тествам и стрелката не помръдна от чертичката преди 100.На паркинга горе изгасих веднага и зачаках.Перката се включи след 1мин работи 1мин и спря ,след още 1мин пак се включи но работи около 15сек.Остава да дойдат жегите, но засега съм доволе от постигнатото.
                                Колега,
                                От скоро имам Гранд 3.1 и ми стана много интересна твойта публикация (та на кой му се правят ремонти по мотора?.
                                Как се държи нововъведението ти при летни температури?
                                Надежна ли е иновацията?
                                Благодаря
                                VW Touareg R5 2005
                                Ford Ranger 2.5 Double Cab 2005 Х 2 PC
                                Ford Everest 2,5 2006
                                Крис

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X