Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко челен опит от германския Jeep-форум

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

    И на новия Гранд я има тази табличка, но там е написано и че специално 3.0 дизела и 5.7 литровия бензин са с 'охлаждане на двигателя с увеличена мощност' ...
    Явно VM са си направили някакви изводи...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • Идеята за допълнителна помпа има резон, но при монтаж на посоченото в схемата място, при изключен двигател, спрялата водна помпа, силно ще ограничи циркулацията на
      охл.течност. Не е ли по добър варианта, да се направи байпас на водната помпа и на него да е ел. помпата. Разбира се с еднопосочен клапан.

      За какво изчакване за спиране на вентилатора се говори, при виско съединител на перката.
      Последно редактирано от CarTest™; 20-03-14, 21:36.

      Коментар


      • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

        Първоначално публикуван от angel60 Преглед на мнение
        ...
        За какво изчакване за спиране на вентилатора се говори, при виско съединител на перката.
        Някои имат и ел. вентилатор пред висковентилатора. Куриозното е, че се въртят в различни посоки.

        Коментар


        • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

          Първоначално публикуван от peter3d Преглед на мнение
          Ако прочетеш внимателно темата ще разбереш, защо колегите слагат допълнителната помпа. Този тип загряване го има и когато мотора е нов, респективно и всичката периферия около него.
          Мотора е измислен да се монтира напречно на дължината на колата, докато при нашите коли не е така. Незнам какво точно си мислите, че "смята" производителя, ама май не е сметнал много
          Темата я следя, при това отдавна и съм наясно за какво слагат допълнителна циркулационна помпа в охладителната система - избягва се прегряването в температурно натоварените глави на мотора, когато същият се изгаси и основната водна помпа се изключи. Не виждам с какво това сочи към конструктивна промяна на позицията на капака, въздушния поток около двигателя и т.н. Вероятно съм и причината за "възкресяването" и, по повод въпрос на колегата драг. Не зная само това "измислен да се монтира напречно на дължината на колата" откъде дойде? Можете ли да посочите къде този петцилиндров дизел е монтиран напречно и е О.К. с охлаждането?
          Но, както вече писах - излишна полемика. Всеки сам може да си решава какво да прави със своята кола, както намери за добре.
          Поздрави!
          P.S. А паузата с работа на място е препоръчителна за повечето по-съвременни турбо мотори и, както вече писаха - цели да охлади турбокомпресора за да не коксира маслото в лагерите му. Има я и Usermanual-а и на Liberty.
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

            P.S. А паузата с работа на място е препоръчителна за повечето по-съвременни турбо мотори и, както вече писаха - цели да охлади турбокомпресора за да не коксира маслото в лагерите му. Има я и Usermanual-а и наLiberty .

            Значи, спираме, чакаме 10 мин. и турбината доволна и главите цели. Истински кеф. Ако я бях чел тази тема преди 8 год. ...........

            Коментар


            • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

              Никъде няма толкова дълго изчакване - 10 мин. Максимумът е 5 минути и то, ако си изкачвал продължителен стръмен наклон с тежко натоварване и решиш веднага да спреш. Нормално е да се изчака една, две, хайде три минути с работа на място на двигателя и то предимно през лятото, когато двигателят и без това е температурно повече натоварен. Обикновено, ако имам намерение да спирам след продължително натоварване на двигателя, примерно движение с висока скорост по магистрала и трябва да спра на бензиностанция, последния един километър намалявам плавно с отнемане на газта и на самата бензиностанция работата на място е почти само колкото да намеря къде да спра и останалите в колата да слязат. Ако се ползват съвременни качествени синтетични масла 5W30; 5W40 тази пауза е просто още една презастраховка. Ако, обаче човек си е направил "икономия" и е налял нещо "по-евтинко", тогава рискът си е за негова сметка.
              Когато и да си прочел тази тема няма как да избягаш от съвременните тенденции в автомобилостроенето. А и това си е написано още в Usermanua- на всеки автомобил с турбокомпресор. Още там трябва да е прочетено.
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                Благодаря на автора на темата (и за печките много ми помогна .
                Волю- неВолю (от бартер) имам джипка XJ 2.5 VM (96г.) с нещо ме грабна и .... Познатите ми монтьори само дето не ми избиха зъбите защо я задържам . Но ... (дядо ми казваше мерак с пари се гаси )
                От това, което прочетох, се убедих, че е добре да се удължи принудителното циркулиране на охлаждащата течност, след загасване на мотора.
                Ако примерно си купя ел водна помпа, реле време, къде е най- добре да се монтира - след изравнителния съд или на входа на парното ?

                Коментар


                • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                  На входа за парното , така ще има циркулация в малкия кръг (цилиндрова глава - парно - цилиндров блок )
                  Еди Рангелов : 0885 088 444
                  Няма незаменими има незабравими хора !!!

                  Коментар


                  • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                    Аз да ида на електричар, да обсъдим свързването (на доп. охлаждане), та се оказа,че алтернатора презарежда - от 13 д0 18 ампераж скача, в крайна сметка ми казаха компютър - регулатора на напрежение не бил на алтернатора а на "заляната със смола платка на компа" Сега трябва да търся компютър. Закрепихме положението, с реле регулатор на бош и поне в момента нямам презареждане, но уредите на таблото се шашкат и ми играят. Егати, преди десетини година имах скорпио и като дежа/вю ми се връщат някакви лоши спомени.

                    Коментар


                    • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                      Да като намериш комп. може да ми се обадиш да го запознаем с колата , а това с регулатора не е най-добрата идея ти сам си забелязал по уредите , да не търсим и други компютри после !!!
                      Еди Рангелов : 0885 088 444
                      Няма незаменими има незабравими хора !!!

                      Коментар


                      • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                        дравейте на всички . От скоро имам JEEP 2.5 TD GRAND Cherokee 98г. и съм му махнал виското съответно присъединил ел. винтелатор.Предстои ми да монтирам и датчик за управление на ел. перката .Не мога да реша на входящата тръба или на изходящата от радиатора да го монтирам. Повечето го монтират на входящата но на мен ми се струва че щом термостата отвори и веднага ще се включи перката. Някой има ли опит да сподели .

                        Коментар


                        • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                          Обикновено щатно е в долната третина на радиатора - ако изходящата вода започне да остава гореща, значи радиатора не се обдухва и му трябва принудително охлаждане...
                          Ако радиатора няма тапа за датчик за температурата, бих сложил такъв датчик на изходящия маркуч... Но навярно малко по-нискотемпературен...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • От: Малко челен опит от германския Jeep-форум

                            Благодаря за съвета ,монтирах датчика на изхода на радиятора перката се включва малко преди 100 градуса . Много съм доволен.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X