Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

    Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
    Вече станахме досадни с тая раздатка, но в интерес на изясняването......
    Алекс, от снимките и схемата си разбирам следното: изходящия вал за задния мост е набит във входящия вал от скоростната кутия. Т.е. изходящия вал се върти независимо от входящия.
    Входа на диференциала е от входящия вал (външния вал, или през понижаващата), а единия изход зацепва изходящия вал за задния, а другия - зъбчатката за предния мост... Така, че не виждам конфликт в казаното до момента.
    А изясняването е за да се знае къде да се гледа... Защото според мен при тази раздатка може да превърта и само предна гума (макар, че в ситуацията това е по-малко вероятно - навярно е превъртала задна гума, освен ако има проблем в АСК)...

    Боголюбе, малко ме е яд, че 'умната' 3023 няма диференциал, а се разчита на плъзгане, ама нейсе Предпочитам солидна зъбна предавка пред разни съединители...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #47
      От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
      Алекс, от снимките и схемата си разбирам следното: изходящия вал за задния мост е набит във входящия вал от скоростната кутия. Т.е. изходящия вал се върти независимо от входящия.
      Нямаш входящ и изходящ вал, а само един вал - mainshaft - вж.картинката в първия пост на Алекс.
      В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

      Коментар


      • #48
        От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

        Доколкото виждам, върху майншафта се нанизват шлиците/зъбчатките на входящия вал (онези плъзгащи лагерчета на 'голия' вал явно са за лагеруване на входящия)...
        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

        Коментар


        • #49
          От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

          Единственото място, където основния вал /mainshaft/ е "прекъснат" е при редуктора за понижаващата предвака. Там зацепването е чрез превключваща муфа за включване и изключване на понижаващата предавка чрез планетарен редуктор. При блокируемия диференциал прекъсване /разделяне/ на този вал няма. Отделен е само изходния вал за предния кардан чрез двете зъбни колела с веригата, а едното зъбно колело е и външен корпус на т.н. диференциал. Шлиците са за превключващата муфа, с която дифернциалът се блокира в режим Part Time и Low.
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #50
            От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

            Алекс, опитвам се да си обясня как би действал диференциал, който 'развързва' само единия вал... Не мога...
            Би ли пояснил - съвсем сериозно не виждам как би действала система без приплъзване (т.е. зъбчатки), която може да развърже единия вал без да пипа другия - според мен няма начин...
            В случая не са ли в един корпус понижаващата предавка и диференциала? В такъв случай би могло там да е скрит 'заека'....
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #51
              От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

              Не, понижаващата предавка и диференциала не са един и същи детайл. Понижаващ редуктор има и при 231 и при 242, който е веднага след входния вал и си е отделен възел. Служи за включване или изключване на понижаващата предавка с пред. число 2.72/1 и при двете. При 242 назад върху вала е добавен и т.н. диференциал, чрез който се отделя предния мост от линията на основния вал т.е. вход - изход към задния мост, които са в една линия - главния вал /mainshaft/. Този диференциал може да е отворен в режим Full Time , или да е блокиран в режим Part Time, както и при 4X4 Low.

              Ето в това видео накрая се вижда развръзването м-ду главния вал и зъбното колело на диференциала, при завъртането на вала как се върти зъбчатката:
              Последно редактирано от Алекс Маринов; 21-11-14, 17:09. Причина: Добавено видео
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #52
                От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                Да, прав си, но нали диференциала се върти от изхода на понижаващия редуктор... А единия 'изход' на дифа е 'вързан' към изходящия вал и другия изход - отделно към верижната зъбчатка с зъбчат пръстен - поне така личи от снимките...
                Т.е. при изключена блокировка можеш да спреш входящия вал на раздатката, и да завъртиш изходящия вал - не са твърдо свързани... И в такъв случай завъртането на изходящия вал на задния мост ще завърти изходящия вал на предния мост, ама в обратна посока - обикновен 'механичен' диференциал....
                И поради тази причина - 'развързаните' мостове, превърти ли някое от колелата, независимо предно или задно, то колата няма да иска да се качи на бордюра...
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #53
                  От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                  Погледни пак края на видеото по-горе. Човекът е извадил основния вал от редуктора назад и го върти. При това се завърта само зъбното колело за веригата. Валът преди диференциала и след него е едно цяло и се върти като такъв.

                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                    Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                    Погледни пак края на видеото по-горе. Човекът е извадил основния вал от редуктора назад и го върти. При това се завърта само зъбното колело за веригата. Валът преди диференциала и след него е едно цяло и се върти като такъв..
                    Гледах го внимателно... Върти се като едно цяло, но на схемата личи, че не е едно цяло... Нали зъбчатките вдясно от диференциала са нанизани върху изходящия вал - т.е. се въртят спрямо него (ама на видеото и те се въртят с вала, защото няма какво да ги 'спре').... Диференциала се върти от вала с големия диаметър, който се вижда на снимките - останал е на планетарния редуктор. Навярно единия изход редуктора е зацепен за изходящия вал, а зъбчатката на веригата е зацепена отново с вал с по-голям диаметър (както този на планетарния редуктор) към втория изход на диференциала...
                    Най-грубо казано според мен прилича на тази схема - планетарен диференциал
                    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                      Привет отново,

                      Преди час и нещо приключихме тестовете при Дядо Владо, с него самия и един колега, който ни "осигуряваше" с един Ленд Роувър и също гледаше кои гуми се въртят и кои не при съответните режими на раздатката. Вместо бордюр използвахме няколко приятно хлъзгави хълмчета в полето от другата страна на реката.

                      Многократно катерих баирчетата назад, full-time, part-time и part-time-low. Успяхме да възпроизведем точно ситуацията -- назад, плавно газ, на full-time двигателя вдига обороти, нещо ручи (точно като ъглошлайф ) и не върти нито една гума; включване на part-time и - или тръгва смело назад, или стои на място, но върти гумите както си трябва.

                      Т.е., наблюденията са ми били точни (остана подозрението, че в изначалната ситуация може и единия от пътите да съм проспал въртенето на една от задните гуми, но това вече е без особено значение). Диагнозата, след гледане на една таблица от "Мануел", е приплъзване на задна лента в частта от кутията, отговаряща за задната скорост (аз преснимах табличката, но интернет свързаността ми в момента е ужасна, и едва ли ще мога да я кача; ще я кача в понеделник). Решението -- за всеки случай смяна на масло и филтър, и чакане кУтията да се до-Окоти. Ако се оправи пък, значи лошо омасляване е била причината.

                      Остава загадка защо при превключване на part-time колата тръгва нормално (или върти гуми нормално); предположението е, че поради превключването, нещо (незнайно какво), все пак "помага" на скоростната кутия да набере "смелост" и да задвижи колата назад.

                      Също, отхвърлихме предположението, че случайно съм бутнал лоста на раздатката на някъде -- ако лостът на раздатката е на full-time, единствената посока, накъдето може да се превключи без скоростната кутия да е на неутрална, е part-time; т.е., нито от direct, нито от reverse, можеш да закачиш случайно лоста с ръкав примерно и да го бутнеш на neutral.

                      Благодаря на всички за търпението и помощта.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                        Няма сила която да накара хлабава лента да задвижи автомобила и то на по тежкия вариант Парт тайм Деди нали е на канал, подпрете гумите и от канала слушайте къде стърже тоя ъглошлайф.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                          В Субару форума има същата тема. И при техните фултайм без значение автомат или ръчка се проявява този проблем - на заден качва задните гуми на бордюр, а предните без засилка не ще. Лоста на колата на задна, краката вдигнати от педалите (евентуално с единия се настъпва газта), а колата не мърда, без да въртят гуми.
                          Аз лично усетих този проблем с моя Форестър ръчка и малко след това смених съединителя. При автоматите проблема е в самия автомат. Нещо би трябвало да боксува в него, или маслото да отива на слив.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                            Първоначално публикуван от sdg Преглед на мнение
                            Остава загадка защо при превключване на part-time колата тръгва нормално....
                            След консумацията на някаква доза "Пияни вишни" се замислих дали свободния диференциал не променя с малко предавателното отношение, и на колата да не и стига мощност в такъв точно екстрем, а си е екстрем....
                            П.П. "Ъглошлайфа" е в графа автохипохондрия за сега.
                            Първоначално публикуван от sdg Преглед на мнение
                            ....и един колега, който ни "осигуряваше" с един Ленд Роувър ....
                            Иво-полис е тук.... сега очаквай да се включи Чоко как без "Лендровър" наблизо, "Джип" и до "Надин" не може да стигне и темата да хлътне къде гюбрето
                            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                            Коментар


                            • #59
                              От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                              Проблемът се среща описан из нета, решение няма. Някакъв форумджия си "ъпдейтнал софтуера" на кутията и проблемът изчезнал, друг сменил АТФ-а и също изчезнал, трети си включва на бавни или на парт-тайм при заден ход и твърди, че това било нормално. На всички дилърите на "Крайслер" не хванали никаква грешка.
                              Има версиЙ, че кОтията получава някаква информация от датчика за позиция на раздатката, да ама на мен напр. този датчик не ми работи - бъркаше показанията, на задно ми даваше 4х4HI, пък на 4х4 бързи ми показваше 4х4low и бая ме дразнеше. Като ръчнеш два-три пъти бавните се оправяше, до следващото включване на бавните, когато пак ги разбъркваше. В един момент лампите за режимите престанаха да светят, при проверка с ключа изплю някаква грешка за "Transfer case position sensor", по-късно и Еди каза, че имало такава грешка записана, изтри я и повече не се обади. Оттогава си гледам лостчето, а не лампите на таблото, все пак позициите му при NV231 са достатъчно "изразителни" и ясно се вижда дали си на задно или на парт-тайм. Т.е. ако този датчик (дето е 70 $ в рокауто и със шипинга надхвърля 100) е толкова важен за скоростната кутия, трябваше да имам една камара проблеми, щото ми се развали преди повече от три години.
                              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Не качва бордюр на задна -- KJ 2007 3.7l auto NV242

                                Друг версиЙ от интернето - LSD в задния диференциал при движение напред си работи, но при заден ход "изпуЩа", задният кардан се върти (това не сте го гледали, предполагам), ама полуоските и колелата - нъц ? Възможно ли е ? Не ми звучи сериозно...
                                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X