Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Според мен един блокаж отпред + работещо LSD отзад също е вариант.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Ox locker.jpg
Прегледи:1
Размер:106.5 КБ
ID:5515468

    Аз бих монтирал механичен OX Locker отпред.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Locker.jpg
Прегледи:1
Размер:49.4 КБ
ID:5515469

    Коментар


    • #77
      От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Това си струва само заради красотата на добре изработеното управление.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #78
        От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        А този Aussie не ли всъщност чисто и просто Детройт Локър...принципа на действие им е еднакъв- отключване при завои и отключване на НЕНАТОВАРЕНОТО колело при боксуване ?
        0899 шест5313нула
        За всекиго по нещо

        Коментар


        • #79
          От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
          ... Негативите относно автоматичния локър ми ги изяснихте, но никой не каза нещо позитивно. Предимствата какви са?
          Примерно, вие как ползвате избираемите си блокажи? Карате с отворен диф докато джипа не забуксува. Пробвате на заден, но примерно не става. Включвате блокажа. Излизате от ситуацията или продължавате на буксувате , но този път и с двете задни колела. Така ли процедирате, или сте се научили да предвиждате ситуациите и да включвате блокажа преди да влезнете в трудния участък?
          ...
          И да, трасета, като това до язовир Калин ще са убийствени за подобен блокаж. Там има яки виражи, бетонна настилка и наистина обратни супер тесни завои.
          Ще трябва газ, за да се катери, а така ще блокирам задния блокаж все по-силно. Той пък трябва да позволи на едната гума да измине два,три пъти повече път от другата и ще падне износване на гумите и блокажа. Ако има и малко лед, свършвам дотук. Ще стане и опасно. Но в планината не виждам как ще ми се износят повече гумите, драстично имам предвид. На шосе обратните и тесни завои с виражи също са редки.

          Аз не се сещам за много предимства на постоянно зацепен блокаж, освен това, че не трябва да мислиш, кога да го включиш.

          Едва ли е случайно, че в ръководството на Патрол-а за блокажа пише:

          - използвайте блокажа на задния диференциал само в случай на крайна необходимост. Веднага щом тази необходимост отпадне - изключете блокажа;
          - При включен блокаж управлението на автомобила се усложнява;
          - Не включвайте блокажа при завой или в случай, че се върти само едното колело;
          - Избягвайте рязкото ускоряване от място при включен блокаж.

          Както виждаш, освен усложненото управление, се има предвид и повишеното натоварване на трансмисията, което се получава при блокиране на диф-а ...


          По отношение на използването на блокажа, бих разделил ситуациите на две групи:

          1. Такива, при които е нежелателно (или дори опасно) да се допусне пробуксуване и спиране. Тук бих поставил примерно изкачвания по терен с лошо сцепление (кал, сняг, шума, мокра трева, камъчета) или преминаване през кофти кал или сняг.
          В такива случаи предпочитам да включа блокажа предварително, за да мога максимално да намаля риска от пробуксуване и спиране. В доста случаи превърти ли колело, вече може да е късно тепърва да се задейства блокаж.

          2. Ситуации, в които не е фатално ако спреш (стига да не ти цъка хронометъра). Примерно, крив терен, на който може да се окантариш. Тук, ако не бързаш, може спокойно да пробваш да минеш без блокаж и да го включиш само в случай, че не успееш.

          Между другото, по нашите планини не са рядкост местата, където има да се въртят обратни завои ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #80
            От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
            Идеята е да можеш точно както с ръчна спирачка да блокираш колелото което е без сцепление и буксува. Просто с два лоста механично или хидравлично спираш поотделно задните колела. Може напълно или частично. Резултатът е почти като при блокаж без недостатъците на "глупавите" 100%-ови модели като в допълнение ще можеш да завиваш с по-малък радиус. Чарковете с които тази идея може да се реализира ги има из нашите магазини и съвсем не са скъпи. Това за хидравличния вариант. Можеш и просто да добавиш втори лост като този на ръчната спирачка и да разделиш въжетата към задните колела. Разбира се при хидравличния вариант може да го направиш и за 4-те колела и тогава въобще няма да завиждаш на тези със 100%-овите блокажи, защото те няма да могат да направят следното: Блокираш примерно двете леви колела и с всичката газ завиваш на място... като танк Това последното се прави най-просто. Четири хидравлични клапана за високо налягане и по едно копче за колело. Копчетата управляват клапаните на тръбите към всяко едно колело и ти които решиш ги затваряш и по този начин изключваш действието на хидравличната система за тези колела. След това си действаш с педала. По същия начин ако се окантариш можеш да блокираш диагоналните колела без сцепление. И след това от 0% до 100% ги спираш с педала като така контролирано прехвърляш енергия към колелата стъпили на терена. Най-важното предимство на този метод спрямо това което си избрал е 100-процентовия контрол който ще имаш и това, че по шосетата сухи, мокри или снежни и заледени ще си с нормален фулл-тайм. И като добавка при повреда в спирачната система на някое колело или теч от скъсан маркуч или протекъл спирачен цилиндър ще можеш да го изолираш.
            Това съм го правил на самурая с двете ръчни и ефекта беше горе долу колкото на ЛСД, щото е трудно да опънеш ръчната толкова или ако си майстор направо и късаш жилото. Завиването беше наистина готино, но и накладките сврършваха за норматив. Сега обаче силно ме замисляш с тези клапани, защото там исторята е друга и не иска много преработки, а само читав клапан и окабеляване.

            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
            Някой има ли линк към читави такива клапани, че ми трябват за една друга работа.
            Въпроса е наистина колко бара налягане трябва да държат тези клапани. Ето тука имат някой неща: http://technokom.bg/old/technokom.bg/bg/index0a33.html
            Гледах някъде из нета графика на налягането при спиране и стойностите стигаха до 100бара, но едва ли ни трябва толкова. Аз си харесах едни с налягане 16 бара и се чудя дали ще свършат работа. Тези са нормано отворени, коете е по-безопасния вариант - да не вземеш да се окажеш без спирачки. Има и норамално затворени, с които можеш и да изхвърлиш ръчната спирачка - натискаш спирачката и гасиш двигателя.

            П.П. Дайте да я отделим темата за сприрачките, че е инстересна.

            П.П Всъщност диференциалното налягане е 16бара, а максималното е 100бара. Което би трябвало да значи, че няма проблем клапана да затвори и на 100 бара, но ще му е невъзможно да отвори след това, ако не постигнем разлика от 16бара от двете му страни.
            Последно редактирано от Jimi; 04-09-13, 14:07.
            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
            Drag Grand Canyon Daily
            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
            LZ1JYM

            Коментар


            • #81
              От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              По-скоро обратното. Всъщност зависи от конструкцията на клапана.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #82
                От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                По-скоро обратното. Всъщност зависи от конструкцията на клапана.
                Защо? Ето какво би трябвало да стане на практира - Натискаме спирачката при отоврен клапан и диф. налягане в клапана е 0бара, а наляганетов системата е 50бара (примерно), следователно клапана затваря. После пускаме спирачката и имаме затворено налягане от едната страна 50бара, а другата 0бара, следователно диф. Налягане 50бара, такова че клапана не може да го преодолее. Натискаме спирачката докато вдигнем налягането до 40бара, диф. налягането става 10бара и клапана отваря.

                Ето го клапана:

                http://technokom.bg/pdf/282.pdf
                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                Drag Grand Canyon Daily
                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                LZ1JYM

                Коментар


                • #83
                  От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Просто случаите са няколко, в зависимост от конструкцията, а при някои конструкции има значение и къде е ниското и къде високото налягане. Като гледам даташита май конкретния е баш такъв, за който говориш.

                  Не знам само дали за спирачки 100 бара ще са достатъчни. Например на тераното ми кантара се настройва при 50 бара налягане в системата да пуска назад 20 и нещо. Колко е максималното обаче като скочиш на педала нямам идея.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #84
                    От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Колеги нямам претенции да разбирам,ама помислете за тази идея,не може ли да се ползват клапаните на ABS ? Ако са електрически мое само жица и копчета да трябват.ABS в повечето коли не работи в ситуации когато е нужен блокаж.А си мисля ,че клапаните на ABS са сметнати по отношение на налягането.Благодарение на прекрасната идея на Елин и да не става така като го мисля ще се пробвам с хидравлика.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Аз викам да не се бъзика ABS-а, а вместо това да се преправи ръчната, за да лови по едно от колелата!
                      0899 шест5313нула
                      За всекиго по нещо

                      Коментар


                      • #86
                        От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                        Аз викам да не се бъзика ABS-а, а вместо това да се преправи ръчната, за да лови по едно от колелата!
                        - както каза колегата по-горе с въже НЕ става, или изпуска или се къса въжето, най - добре е с хидравлика. Направата на инсталацията няма да отнеме повече от ден със се мисленето и бирата, пък ако не е задоволително - няма да тежи изключително много

                        Поздрави !

                        Коментар


                        • #87
                          От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Да не спамиме хубавата тема,но по добре 4 копчета от колкото 4 ръчни...

                          Коментар


                          • #88
                            От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Абе тва да не е Нива та да си правите свободни съчинения, хидравлики, АБС-и, жила. То ако беше така АРБ щяха да правят ръчни, и да караме танкове и булдозери с по пет ръчки и седем педала вътре.
                            Изобщо не се занимавай с глупости. Колкото и да не ти се иска (а и на мен също), щом няма автърмаркет части за нашите 44А, значи моста не струва.
                            Ти за блокажа щом си си го навил, пробвай. Намери връзка с Маркан и го попитай за мнение. Той имаше такъв блокаж на вранглера.
                            99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                            It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                            Коментар


                            • #89
                              От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Аз не бих барал спирачната система, ама всеки си има глава...
                              0899 шест5313нула
                              За всекиго по нещо

                              Коментар


                              • #90
                                От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                                Още един съвет да не слагаш щракалка. Достатъчно мотиви прочетох в темата че да пиша и аз. Дънил съм се лично - не го прави и ти.
                                Слагал съм 35-ци на по-малко от 2" лифт.



                                Повярвай ми на 5" лонг-арм не блокажи ами и 4х4 няма да ти трябва.

                                Все пак ако почувстваш нужда от блокажи, мисли за мостове от WJ с куадра драйв.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X