Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Този кардан, дефазиран ли е?
    Какво ще рече дефазиран кардан? Незнам ?!?

    Коментар


    • #32
      От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
      Проблема идва от моста! Преди да подлагате шайби на висящия лагер, пиньона и раздатката успоредни ли бяха..?!! Ако са били, значи това е нормалното и работещо положение на кардана! От друга страна пък, подлагането намалява вибрациите...?!! Има още един вариант - подложка на раздатката (да я свалите на долу)...
      За раздатката и аз мислих, но при тази конструкция трябва да се свали надолу цялата греда, която я държи, а това чудо е по средата. След раздатката висящия лагер също трябва да се свали пропорционално надолу.

      Коментар


      • #33
        От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

        Моят съвет : оправете ъгъла на моста и вдигнете лагера на мястото му и недейте да пипате раздатката . Кардана е цял и е без значение дали е дефазиран или не . Ако са 2 кардана с фланец около висящият лагер обикновенно единият е дефазиран , а другият не е и трябва да се внимава като се сваля въпросният фланец , във вашият случай дали кардана е дефазиран или не значение няма .

        Коментар


        • #34
          От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

          Абе сега ми хрумна нещо (поизчерпах се вече)! А може ли кардана да ти идва къс заради лифта..?!!

          Коментар


          • #35
            От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

            Каретата на кардана се състоят от две вилки - една към кардана и една към фланеца. При обикновения кардан, вилките в двата му края са успоредни помежду си. Има и дефазирани кардани, които са предназначени за работа при по-големи ъгли между осите на фланеца и кардана (по-голямо разстояние между осите на двата агрегата). Сега разгледах внимателно снимките, тези не са от тях. Което е хубаво, защото досега не съм намерил обяснение как работи дефазираният кардан.

            При лифт, неизбежно тези ъгли (между осите на агрегата и кардана) се увеличават. Осите на РК и диференциала вече се разминават с +60мм или с колкото там е лифта. Дали каретата работят в твърде големи ъгли - не ми стига теоретичната подготовка, но свалянето на висящия лагер изглежда правилния подход - той намалява ъглите в двете задни карета, за сметка на предното. Особено, ако трите карета на кардана са еднакви. Със сигурност не е нужно сваляне колкото лифта - това ще пренесе проблема изцяло на предното каре.

            Теория, теория - такъв кардан с 3 карета, 2 по 2 успоредни, изглежда да работи като два отделни, съединени в средата. Двата фланеца трябва да са успоредни, това е сигурно.

            Коментар


            • #36
              От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              Абе сега ми хрумна нещо (поизчерпах се вече)! А може ли кардана да ти идва къс заради лифта..?!!
              Със сигурност не е къс. Проверено.

              Коментар


              • #37
                От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                Не обърнахте внимание какво написа Тефчо. Тия прави ъгли дето използвате не са прави.
                Верно е тъпо, ама тоя кардан белязахте ли го как седи като го сваляте и качвате?
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #38
                  От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  При лифт, неизбежно тези ъгли (между осите на агрегата и кардана) се увеличават. Осите на РК и диференциала вече се разминават с +60мм или с колкото там е лифта. Дали каретата работят в твърде големи ъгли - не ми стига теоретичната подготовка, но свалянето на висящия лагер изглежда правилния подход - той намалява ъглите в двете задни карета, за сметка на предното. Особено, ако трите карета на кардана са еднакви. Със сигурност не е нужно сваляне колкото лифта - това ще пренесе проблема изцяло на предното каре.

                  Теория, теория - такъв кардан с 3 карета, 2 по 2 успоредни, изглежда да работи като два отделни, съединени в средата. Двата фланеца трябва да са успоредни, това е сигурно.
                  Благодаря! И аз стигнах до извода, че решението със сваляне на висящия лагер ще доведе до по-голямо натоварване на предното каре и съответно на лагерите на раздатката. Какъв би бил ефекта, ако върна лагера горе и завъртя пиньона по-нагоре, така, че карето пред него да поеме големия ъгъл? Звучи ми нелогично, но...

                  Коментар


                  • #39
                    От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    Не обърнахте внимание какво написа Тефчо. Тия прави ъгли дето използвате не са прави.
                    Верно е тъпо, ама тоя кардан белязахте ли го как седи като го сваляте и качвате?
                    Тия прави ъгли Ник Николов ги е проверил, а и това е само единия от методите за измерване на ъгъла. Има съвпадение на стойностите от двата метода. Кардана, разбирасе го белязах.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                      Пепи,ако ще помогне да ходя да меря и да снимам при мен как е?
                      Аз знам че нищо не знам,но други и това не знаят.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Каретата на кардана се състоят от две вилки - една към кардана и една към фланеца. При обикновения кардан, вилките в двата му края са успоредни помежду си. Има и дефазирани кардани, които са предназначени за работа при по-големи ъгли между осите на фланеца и кардана (по-голямо разстояние между осите на двата агрегата). Сега разгледах внимателно снимките, тези не са от тях. Което е хубаво, защото досега не съм намерил обяснение как работи дефазираният кардан...
                        Ако имаш нещо ново предвид, моля да го обясниш по-подробно.
                        По принцип, в основите на механиката се изучава т.нар. шарнир на Хук - това е едно просто елементарно автомобилно каре.
                        Особеното при него е, че в зависимост от ъгъла между входящия и изходящия вал се проявява една промяна на входящата и изходяща ъглова скорост - при константна входяща, изходящата се променя два пъти за оборот - с колко - зависи от ъгъла между входа и изхода.

                        За да се компенсира това неудобство, се поставят два такива шарнира, или две карета - на всеки кардан - съотв, дефазирани. По този начин се компенсира това пулсиране.

                        Ти, като стар Нивовод, би трябвало да го знаеш това - първите ниви бяха с по едно каре, респ диви вибрации точно от това.. кога е бил изправен тоя инженерен недоимък - не знам - слава Богу, никога не съм карал или съм се возил в такова..

                        Коментар


                        • #42
                          От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                          Първоначално публикуван от Асен Христов Преглед на мнение
                          Пепи,ако ще помогне да ходя да меря и да снимам при мен как е?
                          Благодаря ти за предложението. Достатъчно точно измерване е голяма играчка, а снимки няма да са излишни. Ако можеш да цъкаш отстрани, така че да се виждат ъглите между отделните части на кардана, но не сега-не е спешно. Утре ако имаш време.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                            Първоначално публикуван от Peter TurboD Преглед на мнение
                            Какъв би бил ефекта, ако върна лагера горе и завъртя пиньона по-нагоре, така, че карето пред него да поеме големия ъгъл? Звучи ми нелогично, но...
                            Лош. Освен ако не наведеш и РК така, че двата фланеца да останат успоредни.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Лош. Освен ако не наведеш и РК така, че двата фланеца да останат успоредни.
                              И какво става с предния кардан..?!!!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                                Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                                Ако имаш нещо ново предвид, моля да го обясниш по-подробно.
                                По принцип, в основите на механиката се изучава т.нар. шарнир на Хук - това е едно просто елементарно автомобилно каре.
                                Особеното при него е, че в зависимост от ъгъла между входящия и изходящия вал се проявява една промяна на входящата и изходяща ъглова скорост - при константна входяща, изходящата се променя два пъти за оборот - с колко - зависи от ъгъла между входа и изхода.

                                За да се компенсира това неудобство, се поставят два такива шарнира, или две карета - на всеки кардан - съотв, дефазирани. По този начин се компенсира това пулсиране.

                                Ти, като стар Нивовод, би трябвало да го знаеш това - първите ниви бяха с по едно каре, респ диви вибрации точно от това.. кога е бил изправен тоя инженерен недоимък - не знам - слава Богу, никога не съм карал или съм се возил в такова..
                                Точно това имах предвид, че при система от два такива шарнира, на финала скоростта е постоянна, само ако няма дефазиране. Като се дефазират, се намаляват едни усилия в шарнира, но скоростта, ...

                                Нивите винаги са били с по две карета на кардан - както всички къси машини. Конкретно в Нива няма и нищо дефазирано. Дивите вибрации са от сложното настройване на куплирането между СК и РК или от особено лесните за огъване в камъните кардани. А, и от гъзоръки монтьори, най-вече.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X