Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

    Това е един проект на колегата Петър, който се изпълнява при мен в работилницата на принципа "Направи си сам ".
    Този принцип се оказа удачен за хора с перфекционистки възгледи, които не дават друг да им пипа автомобила.

    Заменени бяха задните ресори с тунингови "Old Man Emu" , допълнително модифицирани от колегата, така че да позволяват експедиционно оборудване до +600 кг.




    Резултантният лифт се прояви в 60 мм повдигане на задния калник, отчетено спрямо долния край на джантата.
    Получи се обаче едно "притрисане " при потегляне на джипа и при движение под наклон със скорост до 10KM/h.
    Натоварихме джипа с 300 килограма плочки в багажника, при което той клекна с 30 мм , но ефектът остана.

    Изводът беше, че има несъответствие в ъглите на кардана, между диференциала, кардана и раздатката, което и измерихме.
    Последно редактирано от Nik Nikolov; 08-05-11, 15:10.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

  • #2
    От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

    Това, което зная от теорията, е, че двете осеви линии - на раздатката и на диференциала, трябва да са успоредни помежду си.

    В случая карданът е съставен, а не цял, тоест имаме висящ лагер по средата.

    Ето цялостен изглед.

    Дали тази теория работи при подобна конструкция ?
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #3
      От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

      Я разкажи по подробно за претрисането, на какъв наклон го прави и как се усеща?
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #4
        От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

        Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
        Дали тази теория работи при подобна конструкция ?
        Да.Просто се мерят ъглите м/у карето на пиньона на задния диф и карето пред висящия лагер.Нататък,към РК ,не те интересува.
        Само че,когато има разлика в ъгловите скорости на каретата,кардана тресе постояно,а не само при потегляне.Тука проблема е някъде другаде.Я шлици,я луфтове,я нещо затегнато не където трябва...
        0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

        Коментар


        • #5
          От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

          Ресорите правилно ли са монтирани. Веднъж имах случай с един който си ги монтира сам и беше ги объркал, имаха 2см разлика и моста стоеше странично.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
            Ресорите правилно ли са монтирани. Веднъж имах случай с един който си ги монтира сам и беше ги объркал, имаха 2см разлика и моста стоеше странично.
            Тук има някакво подобно явление. Двата амортисьора преди монтажа са били с еднаква дължина, а сега са с различна. Доколкото те са разположени симетрично от двете страни на задният мост:

            няма как да си обясня появилата се разлика в дължините след монтажа,

            от близо 15 мм .


            Но ресьорните листа са с отвор в средата, там където се присъединяват към моста, така че не мога да си обясня, как се е случило разминаването.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #7
              От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

              Ето снимка и на двете рамена, посредством които амортисьорите се присъединяват към моста - очевидно е че се е появила промяна на осевата линия на диференциала, спрямо първоначалната.

              отпред

              отзад.

              Единственото, което мога да допусна е че централният отвор на ресорните листове не е симетричен и Петър е разменил ляв с десен ресор.
              Впрочем очаквам и той да се включи всеки момент.
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар


              • #8
                От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                Може да се обърка ако от централният отвор до двата края е различна дължината. Не мерете правилно. Мери от центъра на ресора до центъра на предното ухо дали е еднаква дължината. Мерете точно, може да става въпрос и за милиметри. Ако колата е пъсната мерете от центъра на джантите от двете страни. От предна до задна.
                "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                Коментар


                • #9
                  От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                  Здравейте. Става въпрос за моята машинка. Ресорите са с дължина 530мм от оста на моста до оста на предно ухо и 670мм до задното. Няма начин да се сгреши посоката на монтажа. Няма ляв и десен ресор, еднакви са. Вибрацията се появява за кратко при нормално и бързо потегляне /няма я при много плавно/, когато скороста е около 10км.ч. и нагоре изчезва/не се появява при намаляване/, вибрацията е постоянна при изкачване на наклон с постоянна скорост около 10км.ч. Не се проявява при друга скорост. Не намирам разлика празен и натоварен с около 300кг. Левия амортисьор стои 17мм по разпънат от десния. Осевата линия на диференциала се е наклонила надолу с около 4градуса, но съдейки по разликата на амортисьорите може би е повече. Предстои измерване със свален кардан, за да може по точно да измерим разликата в осите на раздатката и диференциала. В този си вид ресорите позволяват около +200кг. спрямо допустимото заводско натоварване, или общо 800кг. Имам още по два допълнителни листа, с които максималния товар е около тон.
                  Последно редактирано от Peter TurboD; 08-05-11, 19:12. Причина: добавяне

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                    Колеги, дайте идея откъде да прочета малко информация за кардан от две части с висящ лагер и три единични карета. В нета не открих нищо съшествено. За случая с цял кардан е ясно, че осите на пиньон и раздатка трябва да са успоредни. Горе писах, че оста на пиньона е наклонена с 4градуса надолу-сгрешил съм сметките. Разликата е само 0,8 градуса. Днес свалих надолу висящия лагер с временни средства(подложени шайби). Вибрацията намаля значително, но не напълно. Какви са допустимите ъгли, при които могат да работят каретата, без да се намалява ресурса им?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                      Въпреки, че не вярвам да е допусната толкова елементарна грешка, да попитам.. Освен амовете, какво друго е сменяно по окачването? Удължавани ли са ушите на ресорите, или само са шпренгвани старите листове и е добавян допълнителен лист..?!! Така като чета, най-вероятно моста е "избягал" и по хоризонтала, и от там идва разминаването в осите, за което говори и разликата в разпъването на амовете в монтирано положение! Нещо, някъде идва късо и полученото напрежение мести моста, от там и претрисането... Изместването по вертикала (т.нар. кастор) се лекува с извъртане на моста (посредством клинове), за да се компенсира разминаването получено от лифта. За съжаление, не мога да дам по-конкретно предположение от наличната информация....

                      П.П. Сетих се нещо! Когато се повдигне джипа на подемник, как виси моста спрямо рамата и купето (хоризонтален ли е) и колата водена ли е на реглаж да се види как стои задния мост (дали е под 90 градуса спрямо надлъжната ос на автомобила! Ако местата за захващането на амовете не са пипани, няма от къде да дойде тази разлика от 15 мм освен от измесване на моста! Като се види на къде бяга, ще се разбере и кое го напъва (не е както трябва)... Проблема не е от кардана със сигурност (преди лифта не е имало претрисане).

                      Поздрави
                      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 11-05-11, 18:53.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                        А читав ли е висящият лагер и здрава ли е гумената конзола ?
                        Освен смяната на ресорите обеците сменени ли са или са старите ?

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                          Ей сега като фотограф на проекта почвам да публикувам снимки.
                          Ето го джипа със свален кардан.

                          Ето метода за измерване на успоредност:






                          Ресьорите са сменени с тунингови : " Old Man Emu " + 2' , на практика + 70 мм разтоварен и + 60 с 300кг.
                          Няма грешки в геометрията. Амортисьорите на са сменени.
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                            Набивани са пластини 5мм с цел корегиране ъгъла на оста на диференциала отпред



                            и отзад.



                            Няма промяна в притрисането.
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ford Everest, с фирмен лифт 60мм, геометрия на кардана.

                              Накрая след една безсънна нощ, в четене на повсеместна теория из Интернета, Петър реши да свали на долу висящия лагер.

                              Засега експериментално само с подлагане на шайби.



                              Наблъскахме пак 200 килограма плочки и тръгна да проверява как е .
                              Сега разбирам, че имало подобрение.
                              Утре борбите продължават . Ще има и сеирджии .
                              Явно пътя е да се свали надолу висящият лагер. Дано не е с разстояние равно на повдигането с лифта, че ще се заформи плуг - 70 мм .
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X