Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка/подобрения на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Подготовка/подобрения на Фероза

    Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
    Еий, как съм живял толкова години в заблуждение!!!!
    Да си мисля че нарезите на пластините допринасят за самонатяга на ЛСДто.
    Абе хора нали точно за това ги правят каналите, увличат масло помежду пластините и тъй като то е несвиваемо логично е да убере хлабините между пластините и да стегне дифа. И колкото повече превърта толкова повече масло увлича и затяга. Е разбира се до определен момент.
    Я някой да ми обясни как ще се мажат плътно долепените пластини дето нямат канал- нали ще се заварят от сухото триене! Е за дрифт сигурно става!!!
    Дисковете ще се заварят, ако няма охлаждане, а такова има постоянно, защото са потопени в масло. А ъгъла на каналите няма връзка с натяга, макар и аз да си мислех същото. Или ако има е минимална. Например нисанските дискове са с наклон 0 и 90 градуса. Разбирай, на единия тип дискове са от центъра навън, а на другия тип дискове са няколко радиално разположени кръга. При тоя вид канали и диаметър на дисковете и тия обороти увличането на масло зависи само от центробежните сили, които пък при мижавата маса на маслото в каналите са никакви.

    А плътно допрените пластини ще действат точно като другите. Особено ако материалите, от които са направени, са предвидени за това. Просто има сухи и мокри съединители.
    Сега за ферозата, конкретно, предполагам че колегата има в предвид номера 12 и 18 от картинката:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:feroza_lsd.JPG
Прегледи:1
Размер:66.1 КБ
ID:5266784

    @ TigerHunter: Мислиш ли че тия канали (оградените с червено) случайно са канали, а не просто дупки на границата на двете части на дифа?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:feroza_dif2.JPG
Прегледи:1
Размер:41.8 КБ
ID:5266788
    Последно редактирано от sparkybg; 08-04-11, 09:33.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • От: Подготовка/подобрения на Фероза

      Най-после стоплих!
      Всичко това се случва вътре в касетата! Аз първо си мислех, че е извън касетата и короната ще пречи.
      Ама май много се отклонихме. На Феро ЛСД-то няма нищо общо с този вид ЛСД-та.

      Продължавам да смятам, че за на Ферозата дифа каналите са задължителни. Кажете сега технология за изработка на такива канали. Това с ъглошлайфа ми изглежда малко несериозно, на фреза също ми се вижда доста трудно. Мисля си нещо за гравиращ лазер, но той работи много плитко. Оригиналните мисля, че са правени с валцоване на материала още преди изрязването на детайлите или пресоване и после плосък шлайф. Какво мислите по тоя въпрос?
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • От: Подготовка/подобрения на Фероза

        Е колегата каза - на фрезата, с делителния апарат. Или волфрам-карбидно борче на дремела, и пак по същия начин, преди закаляването.

        Няма нищо трудно на фрезата. Даже аз, дето съм никакъв фрезист, мога да ги стъкмя на мойта още утре. Ще е доста бавно обаче.

        Да не говорим че могат да се ударят на машина преди шлайфането, студено или горещо. Само дето това е свързано с направата на съответните матрици.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • От: Подготовка/подобрения на Фероза

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

          @ TigerHunter: Мислиш ли че тия канали (оградените с червено) случайно са канали, а не просто дупки на границата на двете части на дифа?
          [ATTACH=CONFIG]317814[/ATTACH]
          Спарки, оставям на теб да се сетиш, за какво са тия канали.
          На схемата, която е дал колегата по-горе, става въпрос за радиално изместване на осите на сателитите, а не аксиално.
          И изобщо, говорим за два съвсем различни типа блокажи, ако и да са и двата от ламелен тип.
          При този за който говори колегата, става въпрос за вариращо усилие на притискане между дисковете, затова няма нужда непременно да са нарязани. То пак е ЛСД, но комбинирано. Маслото си прониква между тях, когато кръстачката е в неутрално положение.
          При нашия тип ЛСД, дисковете са нарязани, защото притискането е постоянно и е определено от пружината. Намаляването на ефективността е резултат от износването на самите дискове и евентуалното омекване (малко вероятно) на пружината. Затова има различни дебелини подложни пръстени, между пружината и корпуса на касетата. Един вид, като първи и втори ремонт. Трети няма, защото тогава дисковете са износени повече от допустимия максимум.
          Тогава се сменят.
          Надявам се, да съм обяснил достатъчно ясно.
          Колегата говори за ЛСД с вариращ процент на зацепване. Не знам, дали на джипките има такива.
          На нашите си има някакъв заводски заложен, примерно 30% при нов диф и той прогресивно намалява с експлоатацията и износването на дисковете. Процесът може да бъде ускорен и от неправилно масло.
          Не съм сигурен, дали някъде в сервизното има процента на блокиране, но може и да го има, а също така и как се измерва.

          ПП: Разгледай добре снимките, към които съм дал линк по-горе.
          И касетата не се дели където са осите на сателитите, а при фланеца на короната.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • От: Подготовка/подобрения на Фероза

            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            Не съм сигурен, дали някъде в сервизното има процента на блокиране, но може и да го има, а също така и как се измерва.
            Няма го, защото не е процент. На нито едно LSD от тоя тип не е процент. Даже не е и фиксирано усилие. Мени се с оборотите, или по-точно разликата им.

            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
            ПП: Разгледай добре снимките, към които съм дал линк по-горе.
            И касетата не се дели където са осите на сателитите, а при фланеца на короната.
            Знам къде се дели касетата. Ти кажи защо са каналите там. Посоката им е такава че цялата кръстачка се мести, наляво и надясно, аксиално. При това им е оставен луфт. За какво им е тоя луфт, и въобще за какво са тия отделни 2 детайла, ако кръстачката е фиксирана, и ако натяга е фиксиран? При фиксиран натяг е достатъчно да има многодисков сиединител само между едната полуоска и касетата. За какво са им всичките други детайли?

            А какви са отворите на детайл 12 и 18 горе от снимката, знаеш ли? Аз не знам. Не съм отварял ферозов заден диф. Не е нужно обаче кръстачката да се върти спрямо касетата. Може да се върти само спрямо чашките, или по-точно самите чашки да се въртят спрямо касетата. Ако дисковете са прекалено износени, няма да има начално усилие, което да накара двете чашки да се извъртят спрямо касетата, така че да стегнат още.

            Ще потърся картинки на нисански диф с LSD, да видим там каква е хавата. Моя ще го свалям чак след месец-два, и едва тогава ще имам собствени.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • От: Подготовка/подобрения на Фероза

              Прав си. Чашките се извъртат спрямо оста на сателитите и измествайки се встрани, притискат дисковете. Колкото до каналите, имат и технологична роля. Без тях, как ще разглобиш всичко...
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                Прав си. Чашките се извъртат спрямо оста на сателитите и измествайки се встрани, притискат дисковете. Колкото до каналите, имат и технологична роля. Без тях, как ще разглобиш всичко...
                Казах ти. Никакъв е проблема дифа да се снажда точно където трябва да са дупките. Обаче не е нужно. Кръстачката е оставена да "плува" аксиално, явно с определена цел. Само по картинки обаче не мога да преценя. Вероятно за да е еднакъв натяга и от двете страни.

                Ето за какво говоря. Това е отворен нисански H233B, очевидно отворите са кръгли, и няма допълнителен натяг от там. До колкото знам, няма и от друго място, но докато не отворя и видя с очите си, няма как да съм сигурен:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01099.JPG
Прегледи:1
Размер:211.3 КБ
ID:5266816

                А ето ти и същото как е описано в сервизното ръководство. Забележи очеизвадната разлика в броя и вида детайли спрямо ферозовия. Тотално различна концепция. Единственото, което би могло да докара допълнителен натяг са планетите, които евентуално в следствие на усилието и наклона на зъбните си колела, да се опитват да понатиснат малко повече дисковете. Всъщност, доста по-проста конструкция, поне на пръв поглед:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:H233B_LSD.jpg
Прегледи:1
Размер:68.6 КБ
ID:5266819
                Последно редактирано от sparkybg; 08-04-11, 21:27.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                  Чета коментарите и се чудя, толкова много обяснявах а само SPARKY е разбрал за какво става въпрос.Колега TIGER наистина говорим за два различни типа ЛСД но този който е на ферозата е типа за който говоря аз а SPARKY го показа и обясни(18 и 12)а ти говориш за ЛСД без самоблокиране и само с предварителен натяг което е много рядко срещано като решение и е пълен та..к(това е от снимките на sparky). Клегата EXALIBUR явно продължава да живее в заблуждение щом смята че в един чисто механичен фрикцион има има увличане на масло и то оказва влияние на натягя .Колега това за което си мислиш е ВИСКО и ако пак не си разбрал че каналите са само за мазане и не дават натяг , прочети от начало!Още един начин за израбитка на канали,най бърз и лесен-с ЦПУ. Но проумейте ,те нямат нищо общо с работата на дифа а само с мазането,а той е потопен в масло.Ако някой от всички неверници има път към ГАБРОВО да ми звънне. Имам разглобени еднопътен с канали, двупътен без канали, торсен и виско , ще му ги покажа и обясня!0878364190 0887364190

                  Коментар


                  • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                    Колега SOBAX е то ти сборна скица (чашите са прешър ринг)

                    Коментар


                    • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                      Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                      Чета коментарите и се чудя, толкова много обяснявах а само SPARKY е разбрал за какво става въпрос.Колега TIGER наистина говорим за два различни типа ЛСД но този който е на ферозата е типа за който говоря аз а SPARKY го показа и обясни(18 и 12)а ти говориш за ЛСД без самоблокиране и само с предварителен натяг което е много рядко срещано като решение и е пълен та..к(това е от снимките на sparky). Клегата EXALIBUR явно продължава да живее в заблуждение щом смята че в един чисто механичен фрикцион има има увличане на масло и то оказва влияние на натягя .Колега това за което си мислиш е ВИСКО и ако пак не си разбрал че каналите са само за мазане и не дават натяг , прочети от начало!Още един начин за израбитка на канали,най бърз и лесен-с ЦПУ. Но проумейте ,те нямат нищо общо с работата на дифа а само с мазането,а той е потопен в масло.Ако някой от всички неверници има път към ГАБРОВО да ми звънне. Имам разглобени еднопътен с канали, двупътен без канали, торсен и виско , ще му ги покажа и обясня!0878364190 0887364190
                      Уау, май никой не разбра че това което написах беше иронично.
                      Уважаеми колега, много добре разбирам какво обясняваш и схемите които показваш. Също така съм наясно и със устройството и принципа на действие на виското. А тук май не говорим за виско.
                      Явно "виското "което е монтирано на моят Жип е от тия ама много рядко срещатите и е такъв Т***К, че вече шеста година не ме е оставял в кофти ситуация.
                      Не знаех ,че на Фероците дифа е самоблок в комбинация от ЛСД. Благодарение на изчерпателните пояснения разбрах, че имало и таквоз животно!!!
                      Хайде поздрави!!!
                      Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                      А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                      Коментар


                      • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                        Извинявай, ама не съм схванал иронията. Наздраве!

                        Коментар


                        • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                          Както казах и по-горе, предполагам че и нисанския ЛСД, въпреки че няма чашки, пак има такава функция. Като гледам единствено пакета пластини е това, което държи планетите (side gear на картинката) на местата им аксиално. Радиално лагеруват с опашката си със самия корпус, обаче забележете на снимката къде точно е лагеруването - единствено опашката, без челото им. Та, поради наклона на зъбите, когато има натоварване, и планетите (side gear), и сателитите (pinion gear) се стремят да "изхвъркнат", тоест да се преместят аксиално навън спрямо центъра на дифа. Тоест, при по-голямо натоварване предполагам планетите натискат допълнително пакета пластини, от което се получава "самоблокиращ" ефект, но неподлежащ на избор в широки граници, просто защото за него отговаря наклона на зъбите в зъбната предавка, а там твърде голямо мърдане от оптимума няма как да стане.

                          Според мен колегата Стефан Стоев e прав че в случая маслото почти няма дан във функцията на пластинчатото LSD. Аз имах същата заблуда някога, ама човек като се замисли се сеща че тая работа просто няма как да стане. Ако имаше, то при студен и топъл диф той щеще да се държи по коренно различен начин, а при 80W90 и 75W140 - също. Такива наблюдения обаче аз нямам. А казвам че "почти" няма дан, защото на фона на останалите фактори (натяг и състояние на пластините) влиянието му е пренебрежимо малко.

                          Един друг механизъм за донатягане на пакетите в работен режим е с маслена помпа, задействаща се от разликата в оборотите на двете полуоски, налягането от която стяга пакетите допълнително, при това струва ми се такъв тип диференциял може да се регулира в твърде широки граници, като се променя налягането и/или дебита на въпросната маслена помпа.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                            Да наистина, при Нисана ще се получи донатягане на пакета но в много по малки граници,и за съжаление не може да се постигне самоблокиране. Големия плюс на тази конструкция е че поради липса на чашки там остава място за много по-вече фрикционни пластини.Колкото по-вече толкова по-голяма площ на триене,следователно възможност за по-голям предварителен натяг.Това е плюс при много хлъзгава настилка където не могат да се създадат достатъчни съпротивителни моменти да задействат самоблокирането при другия вид.За лед,сняг и кал сигурно ще е добре,аз казах че е та...к защото на асвалт не може да предаде много на колелото без сцепление(представете си -обратен завой с газ, олекналото вътрешно колело без самоблокиране боксува). Маслото също има функция но тя не е да предава въртящ момент а да маже!И тук идва разликата в маслата-тези които са с много антифрикционни добавки не стават за ЛСД(дори на опаковките на добавките пише Да не се използват при ЛСД)защото като се намали триенето се намалява и работата на ЛСД-то.При маслата за ЛСД има други добавки които редуцират триенето само на лагерите и зъбните колела но не и при пластините.

                            Коментар


                            • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                              Я някой да обясни как точно кръстачката мърда аксиално?
                              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                              Коментар


                              • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                                Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                                Я някой да обясни как точно кръстачката мърда аксиално?
                                За какво са каналите тогава? Аз ферозов диф не съм отварял, но и не виждам сериозна пречка кръстачката да мърда аксиално толкова, колкото и позволяват планетите, сателитите, пластините чашките. Нисанската очевидно не мърда, щото няма как.



                                Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                                ...
                                То при джипките това се цели. Не за дрифтене, и не за пълян самонатяг, щото се трошат определени нещица, поради примерно 2 пъти по-големите гуми, сравнени с бегачка.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X