Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка/подобрения на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Подготовка/подобрения на Фероза

    Колеги , въпреки че съм новобранец в този форум ,съвсем не съм новобранец в автомобилния спорт. А там всички коли са със шперове(лсд). Моля тези които никога на са разглабяли да не казват че не става, че резултата е неясен и че е много скъп ремонта,а тези които са го разглобили и не знаят как се прави да не доворят за някъкви хиляди левове. А този тип шпер (пластинчат) който е на ферозата е най лесен за обслужване.Ако се интересувате ще ви обясня и ще видите че няма нищо сложно!

    Коментар


    • #77
      От: Подготовка/подобрения на Фероза

      Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
      Колеги , въпреки че съм новобранец в този форум ,съвсем не съм новобранец в автомобилния спорт. А там всички коли са със шперове(лсд). Моля тези които никога на са разглабяли да не казват че не става, че резултата е неясен и че е много скъп ремонта,а тези които са го разглобили и не знаят как се прави да не доворят за някъкви хиляди левове. А този тип шпер (пластинчат) който е на ферозата е най лесен за обслужване.Ако се интересувате ще ви обясня и ще видите че няма нищо сложно!
      Ми давай де. Отивам за пуканки.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #78
        От: Подготовка/подобрения на Фероза

        Ок.Ама довечера. Вземи и бира!

        Коментар


        • #79
          От: Подготовка/подобрения на Фероза

          Много интересно!
          Ще съм залепен за тази тема!
          Няма начин да няма начин!
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • #80
            От: Подготовка/подобрения на Фероза

            хайде стига и вие .. нека човека обясни .. аз вече имам и пуканки и бира.
            Георги Танев (0+)
            Land Rover Discovery 1 300 TDi
            Land Rover Club Bulgaria
            0887 930 238, 0878 797 768

            Коментар


            • #81
              От: Подготовка/подобрения на Фероза

              Eй,да не се напиете,докато чакате!!
              088пет722пет99
              http://www.hydropompi.com/

              Коментар


              • #82
                От: Подготовка/подобрения на Фероза

                Разбира се че може, стига пластините (дисковете) да не са си заминали съвсем.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #83
                  От: Подготовка/подобрения на Фероза

                  Айде че ми се стопли биратааааа !

                  Коментар


                  • #84
                    От: Подготовка/подобрения на Фероза

                    Абе имам и аз един авер в маалата дето твърди това. Кара и той БМВ-та разни, дрифтаджия е момчето. В тия среди има хора, много напред с материала по въпроса с ЛСД-тата.
                    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                    Коментар


                    • #85
                      От: Подготовка/подобрения на Фероза

                      Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                      Абе имам и аз един авер в маалата дето твърди това. Кара и той БМВ-та разни, дрифтаджия е момчето. В тия среди има хора, много напред с материала по въпроса с ЛСД-тата.
                      Че то проблема не е с ремонта, а с частите, или по-точно как да докараш притискането на дисковете в норма. Не е космическа технология. Въпроса е как да стане "почти без пари".
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #86
                        От: Подготовка/подобрения на Фероза

                        Човека възбуди интереса ни, сега остава да го изчакаме да се искаже. Ние нащо сме си го казали многократно ха ха
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • #87
                          От: Подготовка/подобрения на Фероза

                          Извинявам се че ви накарах да чакате ама писах в една друга тема но съм малко скаран с компютрите и го правя бавно и трудно.Сега ще обясня за този тип ЛСД които е на ферозата а друг път за останалите.Не знам как да започна.Ремонтирал съм много а един съм изработил от нулата до край.ако има нужда от нови пластини се взима ламарина 65г с дебелина по голяма от номинала с около 1мм.После се изрязват шайби с външния и вътрешен диаметър на пластините(за мостра се използва оригинална такава),стягат се на дорник в пакет и се прави на фреза или ерозийна нужната форма и размери(за последния шпер който ще правя съм решил да ги изрежа на лазер).После се термообработват и шлайфат до съответния размер.Правят се няколко бройки по вече ,които се шлайфат през 1,2,3 десети, чрез размяната на които при сглабяне се определя натяга.Той пък се прави или според заводските данни или според нуждите на автомобила и пилота.Но това колко е (корав) шпера не зависи само от предварителния натяг а и от това дали е 45 или 60 градусов,дали е 1-пътен,1,5-пътен или 2-пътен и с какво масло се кара.Айде чао че се уморих да пиша.ако има други въпроси ще отговоря с удоволствие!

                          Коментар


                          • #88
                            От: Подготовка/подобрения на Фероза

                            А как правиш каналчетата за маслото върху пластините? Те не са равни. Едните са със спираловидни или наклонени каналчета, а другите - с прави (като лъчи) или на кубчета. Това е важно за да може да работят правилно и да се износват по-бавно. Не знам как е при BMW, но всичките джипови, които съм виждал, действат по тоя начин. Рязането на лазер и термообработката наистина не са проблем. Тоя вариант и аз съм го мислил. За каналчетата обаче нямам читаво решение, или поне не се сещам за такова, особено спираловидните.

                            И откъде намираш заместител на уморената и слескана от времето пружинна шайба, за да се докара натяга в норма?

                            Иначе, дебелините на пластините ги има в сервизното ръководство, до колкото помня. Поне за нисанските - със сигурност.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #89
                              От: Подготовка/подобрения на Фероза

                              Каналчета не са задължителни повечето шперове нямат,но ако държиш на тях,спираловидните се правят на фреза с делителния апарат а още по лесно се правят с наклонени но прави като линия канали-пак на фреза ,на заточна машина в краен случай с флекса по шаблон(с тънък диск).Аз не ги правя защото намаляват контактната площ и съответно фрикционната повърхност, а обикновенно гоня голям натяг. Той се постига по няколко начина : чрез някоя по дебела пластина,чрез някоя по дебела диафрагмена(пружинна)шайба,или в комбинация от подбор на двете.Ако самите фрикционни пластини са тънки е хубаво преди сглобяването леко да се изкривят така и те дават натяг.Диафрагмените шайби се правят от същия материал(това е пружинна стомана)и се избиват с поансон за да придобият нужната извивка, а още по лесно става като се рови в автоморгите при разглобените ск.кутии такива шаиби има на гайките които стягат фланеца за кардана.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Подготовка/подобрения на Фероза

                                Забравих да кажа че след избиването на поансон диафрагмените шаиби се термообработват за да станат пружина!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X