До: Как карахте на разходката в неделя?
Това последното за леда беше за асвалт, да. Иначе говоря за огромна част от черните пътчета из България, които са прокарани от леки коли, на които коловозите им са до максимум 3-4 сантиметра дълбочина, а при дъжд се разкалва само най-горния слой и на които спокойно може да се поддържа скорост от поне 30-40 км/ч от всеки. Точно при тях склонноста към недозавиване и стремежа на гумите да захапят и прескочат ниското препядствие(ръба на коловоза), означават повече борба с управлението, отколкото увеличение на стабилноста, която и иначе си е добре. Другото е, когато тръгнеш по мократа от роса полянка, продължиш странично по хълмчето, страничния наклон стане малко по-голям и блокажа започне да те свича надолу. Както и за спускането по зеледен път със завои, без значение черен или асвалтов. Т.е. всички места, където хората си минават без проблем с леките коли и нямат нужда от 4х4. Там 4х4 с твърдо разпределение повече пречи, отколкото помага.
Естествено това изключва коловози с по-дълбока кал и мътни локви, които не се знае какво крият, както и дори сухи дълбоки коловози, по които се налага да правиш акробатики, за да не заорат дифовете, кални каменисти или просто разчупени странични наклони, криещи изненади, както и дълбок сняг. Също и изкачвания. При хлъзгаво нагоре винаги си е по-добре с 4х4. Но изключим ли изкачваненията, там където се движи и лека кола в 80-90% от случаите, партайм 4х4 повече затруднява, отколкото помага.
Първоначално публикуван от Чавдар (V93)
Преглед на мнение
Естествено това изключва коловози с по-дълбока кал и мътни локви, които не се знае какво крият, както и дори сухи дълбоки коловози, по които се налага да правиш акробатики, за да не заорат дифовете, кални каменисти или просто разчупени странични наклони, криещи изненади, както и дълбок сняг. Също и изкачвания. При хлъзгаво нагоре винаги си е по-добре с 4х4. Но изключим ли изкачваненията, там където се движи и лека кола в 80-90% от случаите, партайм 4х4 повече затруднява, отколкото помага.
Коментар