Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как карахте на разходката в неделя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Как карахте на разходката в неделя?

    на разходката в неделя карах през цялото време на бавни 4х4 - 1, 2 и 3та предавка. Да, трасето може да се мине и с Москвич, но бавните извън пътя ми предлагат повече комфорт. Не е нужно да се засилвам и да подскачам по неравностите. Мога да управлявам по-прецизно и да се наслаждавам на природата. Намирам бавните за голямо предимство за комфортно каране в гората.

    Коментар


    • #32
      До: Как карахте на разходката в неделя?

      Първоначално публикуван от Diog Преглед на мнение
      Автоматичните хъбове не се пълнят с вода - много добре.
      Относно принципа на работа до тука е ясно:

      - Включват когато трансмисията предава движението към колелата.

      Кога обаче изключват?
      От всичко казано до тук следва че когато колелото предава движението към трансмисията хъба изключва и няма значение дали се движиш напред или назад. Може ли да се каже така?
      Все си мислех, че има система която държи хъба включен и се изключва само ако колелото се задвижи назад(без да е вкл 4х4) т.е. колелото предава движението в посока назад. Гледах схемите в ръководството ама не ми стана особено яно.
      Аз съм правил следния тест: Колата е на канал с включено 4х4. Въртя предния кардан на ръка, колата се мърда известно разстояние напред и хъбовете включват. Изключвам 4х4 и бутам колата назад - хъбовете изключват. Обаче не съм се сетил да пробвам какво се случва ако бутам колата в 4х4 режим ... пак ще има тест
      Ако си карал напред на 4х4 и хъбовете са се включили, ако продължиш да я буташ напред те ще си седят включени. Ако пуснеш по инерция, а не моторна спирачка, също няма да изключат. Не случайно се наричат инерционни. Изключват, грубо казано, когато скороста на въртене на гумите започне да убива инерцията на колата и то чуствително, т.е. моторна спирачка. И то не веднага, трябва да минеш поне някой друг метър. Препоръката за връщане назад е именно заради това. Ако караш напред и спреш със спирачката, изключиш 4х4 и продължиш направо движейки се напред с плавно ускорение и спирайки изключил от скорост и със спирачка, те ще си седят включени. Напрактика обаче отпуснеш ли газта, за да намалиш със скоростите изключват.

      По едно време имах проблем с единия. Когато беше изключен свиреше неприятно и се опитвах да ги държа включени, като включа 4х4 за малко и после го изключа без да давам назад... но след няколко светофара, колкото и да се стараех да го държа включен, си се изключваше
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #33
        До: Как карахте на разходката в неделя?

        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
        Аз гледам да не включвам без нужда 4х4 на Ферозата или блокажа на Диското, дори и когато е кално. Всъщност особено когато е кално, снежно или има мокра трева ...
        В същност, май караш предимно на места, където така или иначе нямаш нужда от 4х4.

        По моите наблюдения и опит, дори с парттайм 4х4 колата стои много по-стабилно на пътя, отколкото само на задно. На хлъзгав терен, дори и да е равно, само на задно задницата започва да се суче накъдето си иска.

        Напълно съм съгласен с това мнение

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        ... Имам си 5 бавни - т.е. мога да поддържам произволна скорост, но съединителят се товари по-малко и при нужда винаги съм готов да сваря предавка без да се налага да губя инерция при спиране за бавните ...
        Ако теренът е по-крив - напр. по-големи неравности, остри завои, по-стръмни изкачвания и спускания, където не мога да вдигна повече от 60 км/ч, карам на бавни.

        При по-равни черни пътища използвам бързи, а задното - само при терен съпоставим с нормални пътища.

        Две уточнение към горното:
        1. Карам кола, която тежи около 2.4 тона и е с доста слаб за това тегло двигател. На сходни терени машини с мощен двигател спокойно могат да минат и само с бързите.
        2. Поради по-големия размер на гумите бавните ми не са чак толкова бавни.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #34
          До: Как карахте на разходката в неделя?

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          В същност, май караш предимно на места, където така или иначе нямаш нужда от 4х4.
          Е, нали в предното изречение съм казал, че това е именно където няма нужда . Това включва и доста места, на които има кал. Просто стига да не е голяма кал . Когато е разлигавен само горния слой (2-3 сантимерта), за какво ти е 4х4?! Когато стане по-дълбока или терена по-разчупен, си проличава кога трябва да се включи. Просто, ако тръгна например към място Х, за което отбивката е на 10 километра по черния път за жижа У, до която хората си ходят с леките коли, не виждам защо трябва да се мъча с влошеното управление. Просто при плитки коловози (плитки в сравнение с гумите ти), в които караш и просто разлигавен горен слой, при пуснато 4х4 на парттайм машина или фултайм с блокиран централен диференциал, ако си с по-агресивни гуми, предните на всеки завой "захапват" коловоза и се стремят да изкарат колата от него... и ако той е прокаран от астри и голфове, а гумите ти са от 30 инча нагоре, това и става доста лесно . Все още не съм открил начин за телепортация през по-леките места, та ми се налага и по тях да карам . Ама то и аз ползвам джипката по-скоро, за да стигам до местата към които съм тръгнал и обикновено не мога да си избера лукса да си избирам маршрута в зависимост от условията . Пък такива са голяма част от черните пътища в нашата страна, включително и този, по който е била разходката, за която се говори точно в тази тема .
          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

          Коментар


          • #35
            До: Как карахте на разходката в неделя?

            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
            Просто при плитки коловози (плитки в сравнение с гумите ти), в които караш и просто разлигавен горен слой, при пуснато 4х4 на парттайм машина или фултайм с блокиран централен диференциал, ако си с по-агресивни гуми, предните на всеки завой "захапват" коловоза и се стремят да изкарат колата от него...
            Това е вярно, но само до някъде
            получава се защото въртиш волана твърде много
            в коловози няма нужда, даже пречи
            колата ще завие така или иначе

            особено важно е да не се прекалява с волана при пясък и дълбок сняг
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #36
              До: Как карахте на разходката в неделя?

              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
              Ако си карал напред на 4х4 и хъбовете са се включили, ако продължиш да я буташ напред те ще си седят включени. Ако пуснеш по инерция, а не моторна спирачка, също няма да изключат. Не случайно се наричат инерционни. Изключват, грубо казано, когато скороста на въртене на гумите започне да убива инерцията на колата и то чуствително, т.е. моторна спирачка. И то не веднага, трябва да минеш поне някой друг метър. Препоръката за връщане назад е именно заради това. Ако караш напред и спреш със спирачката, изключиш 4х4 и продължиш направо движейки се напред с плавно ускорение и спирайки изключил от скорост и със спирачка, те ще си седят включени. Напрактика обаче отпуснеш ли газта, за да намалиш със скоростите изключват.......
              Благодаря! Така казано вече по-има смисъл (или на мен ми харесва повече ). Иначе ми се стори абсолютно калпава конструкция ако изключва на всяко по-продължително натискане на съединителя. И точно бях започнал да си мисля как да ги сменям с ръчни ... Явно при автоматичните хъбове, потеглянето след моторна спирачка трябва да е по-внимателно и това е.
              Някой знае ли какви са оптималните скорости на движение, при които автоматичните хъбове се включват безпроблемно (не на трансмисията а на хъбовете)?
              Обичам я тази планета! Много съм щастлив откакто съм тук.

              Коментар


              • #37
                До: Как карахте на разходката в неделя?

                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                Това е вярно, но само до някъде
                получава се защото въртиш волана твърде много
                в коловози няма нужда, даже пречи
                колата ще завие така или иначе

                особено важно е да не се прекалява с волана при пясък и дълбок сняг
                В по-дълбоки коловози прокарани от друг джип - да, но в прокарани от лека кола и при по-малко и при по-голямо завъртане просто ги прескача, не са достатъчно сериозно препятствие, че да отклонят джипката, ако и предните захапят... Всъщност даже при по-голямото има повече шанс да остане на пътя, вместо просто да продължи напред. 3-4 сантиметра въобще не са препятствие за 29-30 и нагоре инча гума с агресивна шарка. Дори напротив, стигат точно колкото борда й да захапе ръба и да я изкара навън. Точно колкото трябва да ги завъртиш пък не винаги става, защото ширини на гуми и държини на бази, колкото искаш, та не всеки завой ти е по мярка и не можеш да го вземеш без да докосваш бордовете на коловозите. Пак държа да уточня, че говоря за местата, където 4х4 не е необходимо, там където хората минават и с леки коли, на тях 4х4 без междуосев диференциал, повече пречи, отколкото помага.
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #38
                  До: Как карахте на разходката в неделя?

                  Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                  ... Когато е разлигавен само горния слой (2-3 сантимерта), за какво ти е 4х4?! ...
                  За да е по-стабилна колата. Същото е и на заледен терен. Само на задно задницата започва да танцува.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #39
                    До: Как карахте на разходката в неделя?

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    За да е по-стабилна колата. Същото е и на заледен терен. Само на задно задницата започва да танцува.
                    Задницата занася, ама поне има овладяване, като на всяка кола със задно... Докато на 4х4 без междуосев, хем завива по-трудно, хем изпуснеш ли я, няма изправяне . Иначе седи по-стабилно... но това е по-скоро илюзорно.

                    Иначе, например, за това че, ако колата ти е със слаб двигател, на бавните имаш повече мощност и можеш да коригираш по-лесно с газ, съм съгласен. За това и съм уточнил, че трябват ли бавни нямам избор и включвам 4х4 на Ферозата... Обаче примерно при Ровъра на такъв терен на бавни без заключен блокаж съм много по-стабилен, отколкото например на бързи(и на бавни също) с блокаж.
                    Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 19-06-09, 11:33.
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Как карахте на разходката в неделя?

                      Първоначално публикуван от Diog Преглед на мнение
                      ...И точно бях започнал да си мисля как да ги сменям с ръчни ...
                      Продължавай да мислиш.

                      Автоматичните не са за в гората. Лично мое мнение.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Как карахте на разходката в неделя?

                        и според мет е така както ти казва sparkybg
                        друго си е да го пипнеш с рачичка

                        Коментар


                        • #42
                          До: Как карахте на разходката в неделя?

                          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                          ... Иначе седи по-стабилно... но това е по-скоро илюзорно.
                          Мммм, "илюзията" е много силна ...

                          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                          ... Обаче примерно при Ровъра на такъв терен на бавни без заключен блокаж съм много по-стабилен, отколкото например на бързи(и на бавни също) с блокаж.
                          Някой да спори, че фултайм е по-добре от парттайм? Говорим за разликата между каране на 4х4 и само на задно.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Как карахте на разходката в неделя?

                            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                            Мммм, "илюзията" е много силна ...
                            Илюзорно е до толкова, че ти вдига стабилноста с малко, дава ти повечко увереност и... като дойде по-острия завой и се окаже, че радиуса ти на завой се е увеличил спрямо обичайния, а недозавиващата кола няма как да бъде овладяна с обичайните техники работещи при предно или задно задвижване... илюзията вече е страшна . Да караш на 4х4 парттайм машина на хлъзгава повърхтност и с висока скорост, може и да има предимства, но само, ако имаш много добра представа какво правиш. Ти си състезател, не се сравнявай с хората, които излизат на разходка 1-2 пъти в месеца. Повечето от тях, ако тръгнат да спускат зимата на зеледено с включено 4х4 и не са с автоматични хъбове, може да си докарат повече бели, отколкото ползи...
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Как карахте на разходката в неделя?

                              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                              ... хората, които излизат на разходка 1-2 пъти в месеца ...
                              Е точно те едва ли ще тръгнат да карат на черно с такива скорости, че да се проявят недостатъците на парттайма, за които говориш. А при по-ниската скорост не се сещам какъв проблем могат да имат с включено 4х4, който да натежи повече от увеличената стабилност на колата.
                              Пак припомням, че става въпрос за каране по черно, защото през цялото време оставам с впечатлението, че говориш за каране по нормалните пътища. Карането по асфалта с висока скорост и включен парттайм е друг въпрос, който обаче не е по тази тема.
                              Последно редактирано от Чавдар (V93); 19-06-09, 12:13.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Как карахте на разходката в неделя?

                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                                Повечето от тях, ако тръгнат да спускат зимата на зеледено с включено 4х4 и не са с автоматични хъбове, може да си докарат повече бели, отколкото ползи...

                                Две неща
                                4х4 винаги е по-стабилно от 4х2, независимо дали е парт или фул тайм - говорим за черни пътища, разбира се.

                                А за спускането - ми те повечето регулират скоростта на спускане със спирачка, вместо с газ, какво да коментираме.
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X