Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как карахте на разходката в неделя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Как карахте на разходката в неделя?

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Е точно те едва ли ще тръгнат да карат на черно с такива скорости, че да се проявят недостатъците на парттайма, за които говориш. А при по-ниската скорост не се сещам какъв проблем могат да имат с включено 4х4, който да натежи повече от увеличената стабилност на колата.
    Пак припомням, че си говорим за каране по черно, защото през цялото време оставам с впечатлението, че говориш за каране по нормалните пътища. Карането по асфалта с висока скорост и включен парттайм е друг въпрос, който обаче не е по тази тема.
    Това последното за леда беше за асвалт, да. Иначе говоря за огромна част от черните пътчета из България, които са прокарани от леки коли, на които коловозите им са до максимум 3-4 сантиметра дълбочина, а при дъжд се разкалва само най-горния слой и на които спокойно може да се поддържа скорост от поне 30-40 км/ч от всеки. Точно при тях склонноста към недозавиване и стремежа на гумите да захапят и прескочат ниското препядствие(ръба на коловоза), означават повече борба с управлението, отколкото увеличение на стабилноста, която и иначе си е добре. Другото е, когато тръгнеш по мократа от роса полянка, продължиш странично по хълмчето, страничния наклон стане малко по-голям и блокажа започне да те свича надолу. Както и за спускането по зеледен път със завои, без значение черен или асвалтов. Т.е. всички места, където хората си минават без проблем с леките коли и нямат нужда от 4х4. Там 4х4 с твърдо разпределение повече пречи, отколкото помага.

    Естествено това изключва коловози с по-дълбока кал и мътни локви, които не се знае какво крият, както и дори сухи дълбоки коловози, по които се налага да правиш акробатики, за да не заорат дифовете, кални каменисти или просто разчупени странични наклони, криещи изненади, както и дълбок сняг. Също и изкачвания. При хлъзгаво нагоре винаги си е по-добре с 4х4. Но изключим ли изкачваненията, там където се движи и лека кола в 80-90% от случаите, партайм 4х4 повече затруднява, отколкото помага.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #47
      До: Как карахте на разходката в неделя?

      Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
      ... Другото е, когато тръгнеш по мократа от роса полянка, продължиш странично по хълмчето, страничния наклон стане малко по-голям и блокажа започне да те свича надолу ...
      Чакай сега, че стана манджа с грозде! Какъв блокаж, като си говорим за 4х2 vs 4x4 ?!?
      И после, точно пък на мокра тревица с калчица отдолу, някой път дори и на 4х4 с кални гуми може да видиш зор, а да не говорим само на задно, че и с АТ или, недай боже, шосейни гуми ...
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #48
        До: Как карахте на разходката в неделя?

        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        4х4 винаги е по-стабилно от 4х2, независимо дали е парт или фул тайм - говорим за черни пътища, разбира се.
        Зависи какво разбираме под стабилност. За мен излизането от линията на завоя също е нарушена стабилност, а не само занасянето на задницата, което дори в доста случаи не се отразява на управлението. Пробвай с и без блокаж какъв ти е минималния радиус на завой при хлъзгава повърхност(плитка кал, мокра трева, лед) и примерно 40 км/ч.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #49
          До: Как карахте на разходката в неделя?

          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
          Зависи какво разбираме под стабилност. За мен излизането от линията на завоя също е нарушена стабилност, а не само занасянето на задницата, което дори в доста случаи не се отразява на управлението. Пробвай с и без блокаж какъв ти е минималния радиус на завой при хлъзгава повърхност(плитка кал, мокра трева, лед) и примерно 40 км/ч.
          Ами, понеже претендирам да мога да карам, радиусът на завой при 4х4 обикновено е този който искам, докато при 4х2 не винаги.

          Иначе, при посочените от теб условия, при 4х2 радиусът е най-малък, и то защото мога да завъртя задницата (свърхзавиване)

          ПП - за какъв блокаж говорим? Междуосев, нали?

          ППП Изгледахте ли филмчето на пичовете от Южна Африка?
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #50
            До: Как карахте на разходката в неделя?

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Чакай сега, че стана манджа с грозде! Какъв блокаж, като си говорим за 4х2 vs 4x4 ?!?
            И после, точно пък на мокра тревица с калчица отдолу, някой път дори и на 4х4 с кални гуми може да видиш зор, а да не говорим само на задно, че и с АТ или, недай боже, шосейни гуми ...
            Грешка на езика... "блокаж" да се чете включена 4х4 парттайм раздатка или блокаж на фултай.

            На толкова хлъзгава трева, че да не можеш да тръгнеш на 4х2, естествено, че нямаш избор, но ако Пешо с астрата си пердаши по нея, а ти пробваш с включено 4х4 по същия страничен наклон, нищо чудно да се озовеш по-надолу . Или както казах:
            там където се движи и лека кола в 80-90% от случаите, партайм 4х4 повече затруднява, отколкото помага.
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #51
              До: Как карахте на разходката в неделя?

              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
              Грешка на езика... "блокаж" да се чете включена 4х4 парттайм раздатка или блокаж на фултайм ...
              Ти през цялото време говориш за блокаж на междуосевия диференциал при фултайм, ама не мислиш ли, че малко нещо сравненията ти не са в ред?
              Ако на фултайма не блокираш междуосевия, ти пак си на 4х4, докато на парттайма, ако не ръгнеш 4H или 4L, си само на задно. И между двата режима има една малко нещо доста съществена разлика ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #52
                До: Как карахте на разходката в неделя?

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Ти през цялото време говориш за блокаж на междуосевия диференциал при фултайм, ама не мислиш ли, че малко нещо сравненията ти не са в ред?
                Ако на фултайма не блокираш междуосевия, ти пак си си на 4х4, докато на парттайма, ако не ръгнеш 4H или 4L, си само на задно. И между двата режима има една малко нещо доста съществена разлика ...
                Не, говоря и за двете. Нека си представим примерчето с полянката с мокра от роса трева. Уточнявам, че съседите са прибрали малоко по-бързо палатката и са се изнесли без особени проблем с леката кола без 4х4, така че е толкова хлъзгаво, не повече. Наклона е примерно ляв. Ти тръгваш на 4х2 по страничния наклон, който не е нещо особено, но стига, за да са ти по-разтоварени десните гуми, така че дифа прехвърля мощонста към задно ляво колело. Контрираш леко с волана и си вървиш направо. Както става, ако включиш 4х4 на парттайм машина или блокажа на фултайм(едно и също е)? Започват да се въртят и двете ти леви колела и започваш да завиваш надолу, като танк. Коригираш с волана, обаче предно дясно е двигателно и то с 50% от мощноста и не става само контра, ама почва и да завива нагоре... и ти пак изправяш... и не че няма да минеш, ама ще си е малко борба.
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #53
                  До: Как карахте на разходката в неделя?

                  Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                  ...
                  Забраваш и LSD-то на повечето ферози. Тогава става още по-интересно.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #54
                    До: Как карахте на разходката в неделя?

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Продължавай да мислиш. ...
                    Sparky, недей така, братче, ще ми вкараш много сериозна муха в главата . И без това имам няколко дето много бръмчат

                    Иначе пак да си питам за автоматичните хъбове... някой пробвал ли е да кажем при спускане на 4х4 с 80км/ч без газ (моторна спирачка), каво се случва като подадеш газ? Започват ли да "ронят зъби" или си включват без проблем и на по-високи скорости?
                    Последно редактирано от Diog; 19-06-09, 13:41.
                    Обичам я тази планета! Много съм щастлив откакто съм тук.

                    Коментар


                    • #55
                      Първоначално публикуван от Diog Преглед на мнение
                      Sparky, недей така, братче, ще ми вкараш много сериозна муха в главата . И без това имам няколко дето много бръмчат

                      Иначе пак да си питам за автоматичните хъбове... някой пробвал ли е да кажем при спускане на 4х4 с 80км/ч без газ (моторна спирачка), каво се случва като подадеш газ? Започват ли да "ронят зъби" или си включват без проблем и на по-високи скорости?
                      Здрави хъбове, да ги счупиш от веднъж, при каквото и да е каране, не е лесна работа. Друг е въпроса в какво състояние са и дали това няма да е последното услие, което ще поемат или колко ще им съкрати живота това.

                      Ако ще караш тежък офроуд, предимствата на ръчните наистина натежават.

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Забраваш и LSD-то на повечето ферози. Тогава става още по-интересно.
                      Е, при горе описаната ситуация, ако има и LSD... борбата може и да не е толкова лека .
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Как карахте на разходката в неделя?

                        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                        Е, при горе описаната ситуация, ако има и LSD... борбата може и да не е толкова лека .
                        В горе описаната ситуация LSD-то няма ли да помага повече, отколкото да пречи? То все пак се стреми да предава въртящия момент по равно на колелата т.е. ще намали влиянието на страничния наклон.
                        Правилно ли разсъждавам?
                        Обичам я тази планета! Много съм щастлив откакто съм тук.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Как карахте на разходката в неделя?

                          Не. Точно при страничен наклон LSD-то кара и двете колела да се въртят, от което и двете буксуват, от което задницата тръгва по наклона.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #58
                            До: Как карахте на разходката в неделя?

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Не. Точно при страничен наклон LSD-то кара и двете колела да се въртят, от което и двете буксуват, от което задницата тръгва по наклона.
                            Което е особено изразено, ако си с включено 4х4, защото тогава във въртенето помага и едно от предните колела, а другото служи за котва около която се върти цялата кола . Плюс това когато и предните дърпат, сцеплението на задницата намалява, което допълнително подпомага свличането. Ако пък контрираш повечко и предницата отиде под задницата, тя дърпа надолу с по-голямо сцепление, а задницата с LSD бута напред... и директно се завърташ на 90 градуса с носа надолу.
                            Когато си на 4х2, задните по-трудно ще загубят сцепление и тръгнат надолу, а и можеш да си позволиш да контрираш с волана . Това разбира се в случай, че въобще можеш да си позволиш да караш на 4х2, ако е прекалено кално и не можеш да помръднеш без 4х4, се налага да се примириш с борбата... но е добре да се избягва, ако е възможно.
                            Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 19-06-09, 15:46.
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Как карахте на разходката в неделя?

                              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                              ... когато и предните дърпат, сцеплението на задницата намалява, което допълнително подпомага свличането...
                              Когато си на 4х2, задните по-трудно ще загубят сцепление и тръгнат надолу, ...
                              Това практически вярно ли е? Защото теоретично е точно наопаки.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Как карахте на разходката в неделя?

                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                                ... Когато си на 4х2, задните по-трудно ще загубят сцепление и тръгнат надолу, а и можеш да си позволиш да контрираш с волана . Това разбира се в случай, че въобще можеш да си позволиш да караш на 4х2, ако е прекалено кално и не можеш да помръднеш без 4х4, се налага да се примириш с борбата... но е добре да се избягва, ако е възможно.
                                Почвам да се притеснявам, че някои собственици на партайм 4х4 возила вече си скубят косите що са си купили такова нещо, дето 4х4 трябва да му се пуска само в най-краен случай.

                                Струва ми се, че прекалено много се вживяваш в теорията на недостатъците на парттайма, та заради тях си готов изобщо да се откажеш от режима 4х4. Ама твоя си работа де! Щом смяташ, че ще ти е по-комфортно да си въртиш задницата из целия път само защото се опасяваш, че на някой завой можело да ти е по-трудно да завиеш ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X