Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Всичко е вързано и зацепено както трябва. Гледах 58000 пъти.

    Глъхненето го прави и на топло и на студено. Тоест няма връзка с датчика. И вакууми гледах, а те бяха и белязани.

    Ще му хванем цаката. Просто иска още малко човъркане.
    Сигурен съм че е нещо очеизвадно и просто ти убягва.
    Датчика на всм. колектор в който влизат 2 или 3 (по спомен) вкуумни маркуча случайно да се е шашнал. Имал съм подобен случай в миналото с една фероза. Шунтирах го и колата заработи нормално.

    Ще изкочи какво е, само, но да знаеш пе ремонт без снимки не се броЙ

    Коментар


    • #92
      От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

      На всмукателния колектор има само датчик за температура на входящ въздух. Другото е MAP сензора и делкото. Има и клапан за повишение на оборотите на празен ход, но всичко освен темпвратуения датчик е през маркучи, а не на самия колектор. За щастие няма EGR.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #93
        От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        На всмукателния колектор има само датчик за температура на входящ въздух. Другото е MAP сензора и делкото. Има и клапан за повишение на оборотите на празен ход, но всичко освен темпвратуения датчик е през маркучи, а не на самия колектор. За щастие няма EGR.
        Хммм?!
        Огледа ли за прещипан кабел, някоя изгнила маса?

        Коментар


        • #94
          От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

          Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
          Хммм?!
          Огледа ли за прещипан кабел, някоя изгнила маса?
          Пак ще гледам, докато и след като сменя датчика и спре дс свети check engine. После нови свещи, ако не се оправи друга бобина (тя я нова сегашната, но не е оригинална, имам още 2 оригинални), ако не се оправи налягане и дебит на гориво, ако не се оправи сваляне на делко и проверка на мяханиката и вакуумите му.

          ...макар че ми се чини че това от делко не може да се получи - еднакво се държи с изключени, включени и включени наобратно вакууми, както и завъртяно в двете си крайни положения. В смисъл, разлика в работата и оборотите има, но глъхненето все си е там.

          Ако след всичкото това пак има проблем, ще меря и гледам MAP сензор.

          Довечера ще се разбере...
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #95
            От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

            Такива бутални болтове грея във фурната на 250 градуса и след това ги нанизвам. Досега не съм имал фал по тази технология. Последно с греене съм правил Трупър 2,3.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #96
              От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              Такива бутални болтове грея във фурната на 250 градуса и след това ги нанизвам. Досега не съм имал фал по тази технология. Последно с греене съм правил Трупър 2,3.
              Ники, той бръмна вече бре. Можеше и във фурната естествено. Просто с горелката и термометъра ми беше по-лесно, предвид че си направих и дорник какъвто трябва.

              ПП: Предполагам грееш мотовилката, а не болта.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #97
                От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                Някакво развитие?

                Коментар


                • #98
                  От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                  Бръмчи, върви, не тече, не прегрява, не звъни. Изглежда всичко е наред.

                  Има и снимки и прочие, ма нямам време да напиша тия дни.

                  Смених свещи (почти без промяна), бобина (оказа се че баща ми не я е сменял и новата си стои в кутийката, пак почти без промяна), температурен датчик. Вече глъхне само като е съвсем студена. След първите 20 секунди работа вече не глъхне. Смятам го за нормално.

                  Явно е глъхнела заради датчика.

                  Страшен секс е с тоя датчик. Буксата е с телче и понеже е завряна на майка си в моготочието се откопчава трудно и без махане на делкото - не виждам как. За разкош и кабелния сноп е хванат с 2 скоби наблизо, та и те трябва да се махат.

                  Та, псувАх, псувАх, махнАх всичко, още псувах, откопчах скобата и... датчика се въртеше в основата си свободно. Свалих (пак псувах), навих новия (пак псувах), закачих буксата, скобите, делкото, кабелите на свещите и... чек енджин пак свети, пак със същата грешка (4).

                  МНОГО ПСУВАХ!!!

                  Айде пак всичко долу, откопчах буксата и... едното и перо се дръпнало назад и съответно не дава контакт.

                  Закривих му законтрящото краче, пъхнах го обратно, включих буксата, пуснах диагностика преди да качвам останалото и вече нямаше грешка.

                  Спрях да псувам...

                  Качих и стегнах всичко, запалих, след 10-20 секунди спря да глъхне. Нахилих се и напсувах за последно!

                  Купих си стробоскоп (щеше да ми е по-скупо да правя и това). Проверих центровката. И центробежния и вакуумния регулатори работят и са в норма.

                  Баща ми днес дивял из Люлин планина - казва че всичко е нормално. Утре ще я опна по един баир на пътя София-Перник, за да съм сигурен че в нито един режим не звъни и ще коригирам центровка, ако го прави, за да спре.

                  Датчик вече сменям за 15 минути. Кой да е от двата.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #99
                    От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                    Радвам се, че всичко е наред вече! Дълги и безаварийни километри!

                    Когато имаш време, надявам се да пуснеш снимковия материал...

                    Коментар


                    • От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Бръмчи, върви, не тече, не прегрява, не звъни. Изглежда всичко е наред.

                      Явно е глъхнела заради датчика.

                      Та, псувАх, псувАх, махнАх всичко, още псувах,

                      МНОГО ПСУВАХ!!!

                      Спрях да псувам...

                      Качих и стегнах всичко, запалих, след 10-20 секунди спря да глъхне. Нахилих се и напсувах за последно!

                      Датчик вече сменям за 15 минути. Кой да е от двата.
                      Поздравление за ентусиазма и свършената работа. А описаната "вокализация " на процеса, само подкрепя мнението ,че вече сте перфектен Механик!!!

                      Пс. Подобно "вокализиране с .ма..ма.......тИ",правя винаги при ремонтни дейности по новите "пластмасови каручки"!

                      Коментар


                      • От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                        Колко съм го псувал и аз тоя датчик. Научих се обаче да свалям буксата отдолу, без да свалям делкото. Щипката с телчето колко дългосвирещи е изяла... Като сменях двигателя го смених и него и не ми е правил мизериЙ от тогава.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                          Ааа, делко се свала за 2 минути. Никой не може да ме накара да го свалям отдолу.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                            Е то без вълшебната думичка нищо не става ...
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                              Спарки, любопитен съм - нови болтове ли сложи на главата и на колко ги стегна?

                              Коментар


                              • От: "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

                                Старите. В сервизното не пише да се сменят. Стегнах ги спрямо написаното в указанието към гарнитурата. Съвпадаше със написаното в сервизното ръководство. На 3 стъпки (всъщност 4, но пъвото "прикарване" на всички болтове на 2-3Nm не го броя). Нещо като 15 - 40 - 60Nm беше - не помня точната цифра.

                                Нещото което спазих - в сервизното главата се сваля и се качва барабар с колекторите. Така и направих. Първо и сложих колекторите, после я насадих на мотора. Достатъчно лека е дори заедно с колекторите за да не е велик проблем. Имам някои съображения да го направя така, според споделени проблеми от някои колеги тук за пукащи се блокове заради стягане и прочие.

                                Не смятам да я достягам. Нито на гарнитурата (която си е същата графитна като оригинала), нито в сервизното пише нещо за достягане. Спазих всичко покрай почистване на отвори, резби, смазване преди навиване и т.н. и не очаквам проблеми. Ще мисля ако се появят такива. Вече има навъртяни 300 магистрални километри. Според баща ми всичко е наред.

                                Единствено с водни съединениа берем ядове. Просто след 30 години служба не са това, което са били. Смених долното към радиатора (парче на 90 градуса), смених задното голямо (пак парче на 90 градуса, ако помня добре), смених скобите "доброзорно" на няколко места, едното под всмукателния колектор. В момента сълзи от тръбите към вътрешния радиатор и от горното на радиатора, където е нанизано в тръбата, която отива към мотора. Обаче нито това към радиатора, нито двете към парното не ги намирам и ще трябва някакви еквилибристики да се мислят. На това към радиатора може и да излезе някакъв заместител, но трябва да се гледа по форма и размер. Тия към парното обаче са проблем.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X