От: Мистерия с високо картерно налягане....
Мистерията трая до изваждането на трето бутало - това от снимката. Там изпаднаха парчета. На първо и второ бяха пукнатини, не съвсем ясно видими. Това при перфектно и еднакво изглеждащи цилиндри, глава и сегменти на първото извадено бутало. Чак след падналите парчета светих с як фенер и видях че и на първо и второ има започнал процес на същото трошене, но по външен признак без да се махнат сегментите се виждаха невзрачни пукнатинки, приличащи на дребни драскотини на пръв поглед.
А причината - след смяната на водна помпа преди месец-два, бащата беше сбъркал зацепването на ангренажния ремък и навъртял 50-ина километра докато го оправи. Ако е имало детонационно "звънтене" е щял да го чуе, та явно е било добре замаскирано или сбъркването е било в посока предверение и повредата е в следствие на ранно запалване, без да има звънтене. Предполагаемо и пукнатия на 3 места изходящ колектор също има връзка с това.
ПП: Впрочем, главата е перфектна - под 3 стотни (колко - не знам, нямам по-тънка лентичка) кривина. В неделя ще се занимавам с блока и ще преценявам какво и дали ще ходи на шлайф.
Мистерията трая до изваждането на трето бутало - това от снимката. Там изпаднаха парчета. На първо и второ бяха пукнатини, не съвсем ясно видими. Това при перфектно и еднакво изглеждащи цилиндри, глава и сегменти на първото извадено бутало. Чак след падналите парчета светих с як фенер и видях че и на първо и второ има започнал процес на същото трошене, но по външен признак без да се махнат сегментите се виждаха невзрачни пукнатинки, приличащи на дребни драскотини на пръв поглед.
А причината - след смяната на водна помпа преди месец-два, бащата беше сбъркал зацепването на ангренажния ремък и навъртял 50-ина километра докато го оправи. Ако е имало детонационно "звънтене" е щял да го чуе, та явно е било добре замаскирано или сбъркването е било в посока предверение и повредата е в следствие на ранно запалване, без да има звънтене. Предполагаемо и пукнатия на 3 места изходящ колектор също има връзка с това.
ПП: Впрочем, главата е перфектна - под 3 стотни (колко - не знам, нямам по-тънка лентичка) кривина. В неделя ще се занимавам с блока и ще преценявам какво и дали ще ходи на шлайф.
Коментар