Казусът:
Фероза 1.6 инжекцион. След 100-ина кимолетра магистрално шофиране частично губи мощност. В последствие светва лампата за маслото. Щеката е изплюта и в двигателния отсек е пълно мазало. След набутване на щеката и доливане на литър масло, лампата угасва, но отново я изплюва. Пргряване не е имало, не е хвърляла вода, няма масло в натифриза. Паднали са ниските обороти до там че гасне - откоригирано с винта за регулация и са карали още 10-ина километра и са се прибрали. Няма стрнни шумове, работела е равномерано. Палела е нормално, дори след изстиване.
Глава долу и на винчета - няма признаци за духнала гарнитура, всичко е в състояние близко до перфектно. Няма видими пукнатини, утре ще меря изкривяване. Горивната камера и свещта на първи цилиндър е видимо с повече нагар (не карбонови отлагания - такива няма, а нагар от масло), но не драстично повече от остраналите. Освен омасляването и клапани и свещи изглеждат нормално, даже повече от нормално.
Блок - хонинга си стои, няма издрани цилиндри, буталата видимо са идеални, в еднакво състояние. Извадено бутало на първи цилиндър - видимо перфектни сегменти и липса на нагар, утре ще меря ключи и прочие. Перфектен биелен лагер и болянов вал.
Всичко по картерната вентилация е проходимо.
Не е имало разлика в работата по отношение на шумове и т.н.
Утре ще вадя и останалите бутала и ще меря всичко.
Не мога да кажа че по мотора нямаше отлагания - имаше повече отколкото са ми по вкуса, но не и чак толкова че да са проблем. Съдейки по механичните износвания двигателя категорично е на под 200000км - хонинга си стои (на пръв поглед геометрията/елипсата надали ще е повече от стотна), колянов вал и лагери перфектни, разпределителен вал перфектен, луфт на водачи на клапани перфектни, бутало на първи цилиндър без видимо износване, еднакъв луфт на всички бутала.
При тая конструкция двигател лично не виждам как ще мине покрай гарнитурата без да хвърли водата или да я напълни с масло, тоест трябва да е или през главата или през цилиндрите, ама те изглеждат наред.
Ако няокй се сети за някаква хипотетична причина за толкова високо картерно налягане че да изхвърля щеката и да прави мазало до там че да светва лампата за маслото - нека сподели, че на мен ми свършиха идеите, а някак ще ми е силно некомфортно да събирам двигател без да съм намерил причината за това, заради което съм го направил на винтчета.
Фероза 1.6 инжекцион. След 100-ина кимолетра магистрално шофиране частично губи мощност. В последствие светва лампата за маслото. Щеката е изплюта и в двигателния отсек е пълно мазало. След набутване на щеката и доливане на литър масло, лампата угасва, но отново я изплюва. Пргряване не е имало, не е хвърляла вода, няма масло в натифриза. Паднали са ниските обороти до там че гасне - откоригирано с винта за регулация и са карали още 10-ина километра и са се прибрали. Няма стрнни шумове, работела е равномерано. Палела е нормално, дори след изстиване.
Глава долу и на винчета - няма признаци за духнала гарнитура, всичко е в състояние близко до перфектно. Няма видими пукнатини, утре ще меря изкривяване. Горивната камера и свещта на първи цилиндър е видимо с повече нагар (не карбонови отлагания - такива няма, а нагар от масло), но не драстично повече от остраналите. Освен омасляването и клапани и свещи изглеждат нормално, даже повече от нормално.
Блок - хонинга си стои, няма издрани цилиндри, буталата видимо са идеални, в еднакво състояние. Извадено бутало на първи цилиндър - видимо перфектни сегменти и липса на нагар, утре ще меря ключи и прочие. Перфектен биелен лагер и болянов вал.
Всичко по картерната вентилация е проходимо.
Не е имало разлика в работата по отношение на шумове и т.н.
Утре ще вадя и останалите бутала и ще меря всичко.
Не мога да кажа че по мотора нямаше отлагания - имаше повече отколкото са ми по вкуса, но не и чак толкова че да са проблем. Съдейки по механичните износвания двигателя категорично е на под 200000км - хонинга си стои (на пръв поглед геометрията/елипсата надали ще е повече от стотна), колянов вал и лагери перфектни, разпределителен вал перфектен, луфт на водачи на клапани перфектни, бутало на първи цилиндър без видимо износване, еднакъв луфт на всички бутала.
При тая конструкция двигател лично не виждам как ще мине покрай гарнитурата без да хвърли водата или да я напълни с масло, тоест трябва да е или през главата или през цилиндрите, ама те изглеждат наред.
Ако няокй се сети за някаква хипотетична причина за толкова високо картерно налягане че да изхвърля щеката и да прави мазало до там че да светва лампата за маслото - нека сподели, че на мен ми свършиха идеите, а някак ще ми е силно некомфортно да събирам двигател без да съм намерил причината за това, заради което съм го направил на винтчета.
Коментар