Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Мистерия" с високо картерно налягане и "полуосновен" ремонт на Feroza

    Казусът:

    Фероза 1.6 инжекцион. След 100-ина кимолетра магистрално шофиране частично губи мощност. В последствие светва лампата за маслото. Щеката е изплюта и в двигателния отсек е пълно мазало. След набутване на щеката и доливане на литър масло, лампата угасва, но отново я изплюва. Пргряване не е имало, не е хвърляла вода, няма масло в натифриза. Паднали са ниските обороти до там че гасне - откоригирано с винта за регулация и са карали още 10-ина километра и са се прибрали. Няма стрнни шумове, работела е равномерано. Палела е нормално, дори след изстиване.

    Глава долу и на винчета - няма признаци за духнала гарнитура, всичко е в състояние близко до перфектно. Няма видими пукнатини, утре ще меря изкривяване. Горивната камера и свещта на първи цилиндър е видимо с повече нагар (не карбонови отлагания - такива няма, а нагар от масло), но не драстично повече от остраналите. Освен омасляването и клапани и свещи изглеждат нормално, даже повече от нормално.

    Блок - хонинга си стои, няма издрани цилиндри, буталата видимо са идеални, в еднакво състояние. Извадено бутало на първи цилиндър - видимо перфектни сегменти и липса на нагар, утре ще меря ключи и прочие. Перфектен биелен лагер и болянов вал.

    Всичко по картерната вентилация е проходимо.

    Не е имало разлика в работата по отношение на шумове и т.н.

    Утре ще вадя и останалите бутала и ще меря всичко.

    Не мога да кажа че по мотора нямаше отлагания - имаше повече отколкото са ми по вкуса, но не и чак толкова че да са проблем. Съдейки по механичните износвания двигателя категорично е на под 200000км - хонинга си стои (на пръв поглед геометрията/елипсата надали ще е повече от стотна), колянов вал и лагери перфектни, разпределителен вал перфектен, луфт на водачи на клапани перфектни, бутало на първи цилиндър без видимо износване, еднакъв луфт на всички бутала.

    При тая конструкция двигател лично не виждам как ще мине покрай гарнитурата без да хвърли водата или да я напълни с масло, тоест трябва да е или през главата или през цилиндрите, ама те изглеждат наред.

    Ако няокй се сети за някаква хипотетична причина за толкова високо картерно налягане че да изхвърля щеката и да прави мазало до там че да светва лампата за маслото - нека сподели, че на мен ми свършиха идеите, а някак ще ми е силно некомфортно да събирам двигател без да съм намерил причината за това, заради което съм го направил на винтчета.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    От: Мистерия с високо картерно налягане....

    Аз съм много далече от двигателите, но не прочетох дали е мерена компресията ?

    Коментар


    • #3
      От: Мистерия с високо картерно налягане....

      Първоначално публикуван от gy6ter Преглед на мнение
      Аз съм много далече от двигателите, но не прочетох дали е мерена компресията ?
      Заварих свален мотор, чакащ ме да го разглобявам. Разбирай - не е мерена. Ама и да беше пак щях да разглобявам и пак да мигам на парцали - за такова поведение обикновено причината е очеизвадна, а до момента виждам едно голямо нищо до там че започва да ме хваща яд че съм го разглобил.

      Забравих да кажа - има пукнатини по изходящия колектор, но в същото време няма видими признаци (сажди/черно) да са пропускали газове. Колектор ще се търси де - това е ясно.

      ПП: На мен ми е третия (и първия бензинов), който разпарчадосвам, та и аз не съм никакъв експерт по въпроса.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Мистерия с високо картерно налягане....

        Какво означава "Всичко по картерната вентилация е проходимо"? Тая фероза трябва да има клапан картерни газове, аз бих започнал от смяната му, пък тогава разглобяване. Ако и тогава надува, премахване на клапана, извеждане на картерните газове директно навън и затапване да не смуче въздух и то ще си покаже. Щото другото са гадни сценарии, сегменти и т.н.

        Коментар


        • #5
          От: Мистерия с високо картерно налягане....

          Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
          Какво означава "Всичко по картерната вентилация е проходимо"?
          1. Между картера и капака на клапаните са май 6 отвора + един за стичане на маслото - проходими.
          2. Дебел маркуч между капака и входящия колектор - проходим
          3. Тънък маркуч между капака и дроселното тяло - проходим.

          Под "проходим" имам предвид че няма признаци за запушване или стясняване.

          Клапан не видях някъде да има, освен че тънкия маркуч излиза в дроселното тяло точно там, където стои дроселовата клапа при затворено състояние. (едит: грешка - излиза преди клапата)

          Утре ще махна и останалите бутала, ама съм умерен песимист по отношение на изненади там, съдейки по състоянието на първи цилиндър/бутало/сегмени и по състоянието на повърхнината на 2,3,4-ти цилиндър, които са неразличими от тая на първи, с почти идеален заводски хонинг.
          Последно редактирано от sparkybg; 11-09-19, 23:04.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            От: Мистерия с високо картерно налягане....

            В някой цилиндрър трябва да намерите счупен сегмент/сегменти.
            И оттам при високи обороти вентилацията да не може да насмогне и да хвърля щеката.
            Друг е въпроса как точно при теб може да счупи сегменти при положение,че доколкото те познавам си тертиплия човек, който не си прави излишни експерименти и си пази машините,а сегменти обикновено се чупят при префорсиране на мотор....-та това е просто предположение!
            П.П.В Ямбол карам с 2 Ферози.
            Първото нещо, което им сгъна бяха моторите.
            Едната получи сърце от БМВ 1.8is
            Другата от Ауди 1.8Т
            Сега моторите им държат,ама пък много падат железа.....-моите хора изкупиха на всичките морги предните диференциали и ск.кутии за Ферози.
            Последно редактирано от Янко Желязков; 11-09-19, 23:26.

            Коментар


            • #7
              От: Мистерия с високо картерно налягане....

              Мои мисли
              Да не би маслената помпа и клапана да са виновни.
              Мартин Димитров
              УАЗ

              Коментар


              • #8
                От: Мистерия с високо картерно налягане....

                Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                В някой цилиндрър трябва да намерите счупен сегмент/сегменти.
                И оттам при високи обороти вентилацията да не може да насмогне и да хвърля щеката.
                Това ми беше втората мисъл. Първата беше за запушена картерна вентилация, ама.... греда.
                Третата е спукана глава, ама засега и това не се вижда да е. Към момента на случката не е била прегряла, запалила е безгрижно, след прибирането пак е палила нормално, въпреки въпросното повишено картерно налягане.

                Единствено пукнатините по изходящия колектор ме навяват на мисълта че може и да е понастъпвана, макар че и баща ми хич не е душманин, и е технически грамотен човек, повече от мен.

                Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                Друг е въпроса как точно при теб може да счупи сегменти при положение,че доколкото те познавам си тертиплия човек, който не си прави излишни експерименти и си пази машините,а сегменти обикновено се чупят при префорсиране на мотор....-та това е просто предположение!
                Кара я и поддържа баща ми, от едно 10 години сигурно. Преди 2 месеца сменяхме капачка, след това водна помпа. Друго извънредно не е имало. Но колко време е карал със скапана капачка и доливал - не знам. Минаха ми мисли за крива или спукана глава заради прегравяне, но към момента нищо такова не се вижда. Гарнитурата е перфектна. Утре ще мия главата основно, но както тя, така и гарнитурата изглеждат абсолютно наред.

                Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                П.П.В Ямбол карам с 2 Ферози.
                Първото нещо, което им сгъна бяха моторите.
                Сгъват често - факт. Ама и обикновено са на доста километри, пък моята не е (което подозирах, но вече съм сигурен), нито някога е имала проблем с радиатор, виско или нещо друго по охлаждането, с изключение на въпросната капачка и водна помпа. Годишния и пробег надали има и 2000км.

                Първоначално публикуван от xarsi Преглед на мнение
                Мои мисли
                Да не би маслената помпа и клапана да са виновни.
                Не се сещам как ще вдигне картерно налягане от това. Иначе така или иначе и двете ще се гледат. Днес не успях, ама утре мотора ще е на кванти.

                Просто се допитвам за мнения различни от моето. 3 двигателя не са никакъв стаж за да имам някаква "база данни" от решени казуси и съответните предположения, извън стандартните.
                Последно редактирано от sparkybg; 11-09-19, 23:43.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: Мистерия с високо картерно налягане....

                  Маркучите на картерната вентилация - тънкия отива между дросела и цилиндрите, дебелия преди дросела. Тънкия влиза преди дросела, но има канал в тялото на дросела който води навътре. Колата гърмяла ли е през въздушния филтър?
                  Според мен повишеното налягане в картера може да дойде от пробив на маслена магистрала към горивна камера, или от незатварящ смукателен клапан - да върне налягане към дросела и оттам през маркучите на картерната вентилация...
                  Не знам дали може при запушена изпускателна система да върне покрай стеблото на изпускателен клапан.
                  Проверка на всички сегменти задължително...

                  Ще е полезно ако пуснеш снимки на каквото можеш...
                  Това се сещам за сега...
                  Като има нова информация - пиши...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Мистерия с високо картерно налягане....

                    Не е гърмяла никога. Няма и газ. Клапаните ще ги гледам по-подробно, но леглата им и водачите изглеждаха перфектно, хем се дзверих и чистх едни 20 минути.
                    Последно редактирано от sparkybg; 12-09-19, 08:18.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Мистерия с високо картерно налягане....

                      Позаносени сегменти със подреден ключ,достатъчно е да се случи на един цилиндър и се наблюдава подобен ефект.
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Мистерия с високо картерно налягане....

                        Компресия избутва маслото ,колегите са писали.Иначе ако е от маслена помпа или.клапан по маслената ,ще надува и масления филтър.Имал съм ядове с един мотор с високо налягане ,издуваше и пръскаше масления,та това се оказа .
                        Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Мистерия с високо картерно налягане....

                          Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                          Компресия избутва маслото...
                          Тъй де, въпроса е от къде го избутва, ако е това. При чак такова мазало ако беше глава или гарнитура щеше да е очеизвадно, а няма нищо такова - изглеждат перфектно. А от блок да отиде до маслена магистрала без да надуе и водата не виждам как - вчера и това гледах. Луфта във водачите на клапаните и той е в норма, до там че клапаните се вадят трудно. По самите клапани, поне доколкото видях (днес ще гледам пак), също няма наранявания и язви.

                          Да разбирам че на никой не му идва друго на ум освен:
                          - Пробив между горивна камера и маслена магистрала, през главата.
                          - Износени/счупени/подредени сегменти.
                          - Запушена картерна вентилация.

                          Изключвам духнала гарнитура по простата причина че навсякъде около цилиндрите е вода, тоест първо трябва да надуе маркучите/изхвърли водата, а такова нещо няма. А и гарнитурата и местата около цилиндрите, където ляга, изглеждат безупречно, без следи от корозия, разрушения, шупли и т.н.

                          Няма и EGR фабрично, тъй че има поне един дерт по-малко.
                          Последно редактирано от sparkybg; 12-09-19, 08:24.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Мистерия с високо картерно налягане....

                            Звучи само и единствено на счупен/и сегмент/и , но това как ще се случи без причина е друг въпрос, защото казваш (както са ти казали), че няма такава.
                            Ако предположим, че е кофти късмет, би трябвало да е счупен компресионен (евентуално и полукомпресионният) сегмент на един цилиндър.

                            Дори да е била с износени сегменти, не знам как и защо биха се завъртели за да си подредят ключовете, но и щеше да е духащ маслярник отдавна, та всякакви проблеми по мотора щяха да са очаквани.

                            След квантосването ще стане ясно.
                            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                            Коментар


                            • #15
                              От: Мистерия с високо картерно налягане....

                              Погледнах по схема маслената магистрала за главата. Дават я да постъпва от едно място, но не дават от къде се връща в картера... Възможно ли е да е запушено съобщението между картера и пространството между главата и капака на клапаните? Защото картерните газове трябва да могат свободно да достигат до вентилацията, която е на капака на клапаните...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X