Обява

Свий
Няма добавени обяви.

въпрос за АГУ на Фероза ??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: въпрос за АГУ на Фероза ??

    Извинявай! да си допиша за "гърменето" или "кихането" на инжекционите. Има два типа дебитомери за въздуха на инжекционите с подвижна клапа която върти потенциометър и другия без подвижни части на термодинамичен принцип при него може и без "антикихната" клапа. незнам на "фероцата" какъв е, но щом са ти сложили добре е! Кихането става поради проблеми с токовете 90% от случаите и от силно обеднена смес в останалите 10%. Второто най-лесно може да си го представиш като караш с 40 км/ч на 4-та и от мързел или по друга причина започнеш да ускоряваш с газ до дупка, но без да сменяш предавката. тогава шанса да гръмне е най-голям. Лекува се лесно просто държиш по-високи обороти и ръчкаш малко повече скоростите.
    Ако караш стара кола с газова уредба и "киха" започваш по ред
    1. Подкарваш е на бензин и отстраняваш всички нередности (ако ги има) в работата на бензин. тест на газ ако "киха"
    2. Хубаво миене на двигателя с пароструйка и оглед за протрити опиращи на маса или един в друг кабели, както и разкачане и проверка за добър контакт на всички куплунги касаещи запалителната система на двигателя и АГУ-то както и херметичността на въздуховодите от всмукателния тракт особенно от "плочката" на газта до началото на металната част тест на газ ако "киха"
    3. сменяш свещите! най-често те правят мизерлъци. Газта се сърди на стари свещи, но при работа на бензин това не се усеща. двигатели с междуелектродно разстояние над 1 мм. са по податливи на "кихане" без причина от стандартните до 0.8мм. многоелектродните свещи също предизвикват "кихавица" след като минат 20 000 км и колкото и да им причукваш електродите не ги ли смениш с нови няма оправия тест на газ ако "киха"
    4. сменяш кабелите (вкл този на бобината) тест на газ ако "киха"
    5. Проверка на чукчето и наковалнята - само ако имаш разбира се при необходимост смяна тест на газ ако "киха"
    Или си в описаните в началота 10% или сменяш въздушния филтър и отиваш на сервиз с газанализатор и вероятно ще следва
    6. Смяна на мембрани на изпарителя или целия тест на газ ако "киха" отиваш на врачка
    По принцип и т.6 може да си я правиш сам ако искаш но трябва опит и усет (някой да ти покаже ) само с четене не става.
    Колкото до другите екстри не бързай да ги слагаш! Новите изпариители "улягат" около 500-1000км така, че е добре една втора настройка на газанализатор след това. и чак след още 1000 км ще видим дали има нужда от корекции.Това което си правил и сам с кранчетата е правилно. Дано съм ти бил полезен, за сега повече не пипай!
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • До: въпрос за АГУ на Фероза ??

      Много благодаря.Общо взето стигнах до същите изводи и най-вече:"Като си върви добре-да не пипам много-много!"Приятна вечер!
      VENI-VIDI-VICI!

      Коментар


      • До: въпрос за АГУ на Фероза ??

        Няколко факта за ферозата:

        1. С делко е, но няма чукче и наковалня.
        2. Няма клапи. Няма деботомер. Това е старата система с мерене на температурата на входящия въздух (с термодатчик, същия като за водата), и налягането във всмукателния колектор (MAP сензор).
        3. Дроселовата клапа (ако така се казва и при инжекционите) е дректно с жило. Няма потенциометър за позоцията и, а само сензор за крайно затворено и крайно отворено положение.
        4. Пълен инжекцион е, с дюза за всеки цилиндър, но дюзите за въразни успоредно електрически. Не знам дали пръскат едновременно на всички цилиндри, или се отварят само в момента на всмукване.

        Все ми се струва, че освен от изброените от теб причини, може да гърми и от лошо регулиран аванс на запалването, който на газ е различен от тоя за бензин. Трябва си аванс процесор задължително, по мойте критерии, иначе няма да работи добре на едното или на другото, или и на двете.

        Проблема е че газта се пуска преди клапата, и е възможно да върне по всмукателния маркуч между всмукателния колектор, резонаторната кутия и въздушния филтър, и там да се запали от електростатика. Кабелите на свещите минават точно под резонаторната кутия, на която е монтиран клапана против гърмене. От тук следва извода че е задължително всичко по запалителната система - делко, кабели, свещи, бубина, да е изправно, както твърдиш и ти. Няма кабели, живяли над 10 години, на които може да се разчите според мен. Мойте ги смених, независимо от това че видимо нямаха проблеми, и работеха добре, макар че не карам и не възнамерявам да карам на газ засега.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • До: въпрос за АГУ на Фероза ??

          Първоначално публикуван от dit_dh Преглед на мнение
          И аз смятам,че става въпрос за емулатор,но нали има и по-разбиращи,та ги цитирам.А че светка чек-лампата-да де,тя е.Посвети,посвети пък угасне.След време-пак.Отново питах майстора и ме успокои,че няма проблем.Проблемът ми беше по-скоро от разхода.Отначало ме уплаши с нещо около 20 на 100.А иначе е самолет.Наложи се да позатворим кранчетата върху маркучите и нещата спаднаха до около 14.Това,разбира се все още не ме удовлетворява.Дайте съвет,защото,като гледам как "моя майстор" прави регулировка "на ухо",не ми вдъхва особена надежда.Аз сигурно ще се справя по-добре.

          За Ловато има една екстра - Ламбда контрол се казва и струва 100- 150 лв. Представлява "компютърче" което получава сигнал от ламбда сондата и управлява моторче , което замества двете кранчета на маркуча за газта. Много полезна машинка - подобрява работата и сваля разхода /вкарва двигателя в оптимални граници на горивната смес/.
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • До: въпрос за АГУ на Фероза ??

            Да Спарки принципно си прав. само от електростатично не съм чувал да гърми но не е невъзможно. колкото до аванса той се чувства най-силно при описаните от мен 10%, а се ругулира индивидуално. може и да ти пречи че колата е по-мудна на газ или бензи, но свикваш. Може и само така да ти се струва. иначе съм карал и поддържал много коли на газ и странно но факт е, правени по един и същи начин коли от една марка и модел се държат различно. Що се отнася до описаната от теб инжекционна система на "фароца"-та това е най-благодатното за монтаж и най-безопасното за експлоатация на газ решение когато говорим за инжекциони.
            Както казват мои приятели аз съм простак и обичам простотията не ме разбирай грешно обичам да правя и да ползвам нещо просто и надеждно което в дън гори тилилейски като се скапе да го вържа с тел, да го ряпна с чуко и то да ме прибе`ре.Ако сам си нариеш вакумен или електрически изпарител + другото ще ти излезе под 400лв. и ще си го знаеш. Ако (дай боже всеки) му сложиш газов инжекцион (1300-1800лв ) , със сигурност ще се кефиш на газ колкото и на бензин ще върви по-сигурно, ще харчи по-малко, но ако закъсаш задължително ти трябва специализиран сервиз.
            Собственика на конкретната кола да реши какви екстри да и накичи в зависимост от парите които има и целите за които ще я ползва, а ако решиш да минеш на газ и нямаш майстор ГАЗар, или не ти се занимава, звънни ми 0877 17 07 27 ще ти намеря. Желая много и безавараийни километри.
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X