До: въпрос за АГУ на Фероза ??
Извинявай! да си допиша за "гърменето" или "кихането" на инжекционите. Има два типа дебитомери за въздуха на инжекционите с подвижна клапа която върти потенциометър и другия без подвижни части на термодинамичен принцип при него може и без "антикихната" клапа. незнам на "фероцата" какъв е, но щом са ти сложили добре е! Кихането става поради проблеми с токовете 90% от случаите и от силно обеднена смес в останалите 10%. Второто най-лесно може да си го представиш като караш с 40 км/ч на 4-та и от мързел или по друга причина започнеш да ускоряваш с газ до дупка, но без да сменяш предавката. тогава шанса да гръмне е най-голям. Лекува се лесно просто държиш по-високи обороти и ръчкаш малко повече скоростите.
Ако караш стара кола с газова уредба и "киха" започваш по ред
1. Подкарваш е на бензин и отстраняваш всички нередности (ако ги има) в работата на бензин.
тест на газ ако "киха"
2. Хубаво миене на двигателя с пароструйка и оглед за протрити опиращи на маса или един в друг кабели, както и разкачане и проверка за добър контакт на всички куплунги касаещи запалителната система на двигателя и АГУ-то както и херметичността на въздуховодите от всмукателния тракт особенно от "плочката" на газта до началото на металната част
тест на газ ако "киха"
3. сменяш свещите! най-често те правят мизерлъци. Газта се сърди на стари свещи, но при работа на бензин това не се усеща. двигатели с междуелектродно разстояние над 1 мм. са по податливи на "кихане" без причина от стандартните до 0.8мм. многоелектродните свещи също предизвикват "кихавица" след като минат 20 000 км и колкото и да им причукваш електродите не ги ли смениш с нови няма оправия
тест на газ ако "киха"
4. сменяш кабелите (вкл този на бобината)
тест на газ ако "киха"
5. Проверка на чукчето и наковалнята - само ако имаш разбира се при необходимост смяна
тест на газ ако "киха"
Или си в описаните в началота 10% или сменяш въздушния филтър и отиваш на сервиз с газанализатор и вероятно ще следва
6. Смяна на мембрани на изпарителя или целия
тест на газ ако "киха" отиваш на врачка 
По принцип и т.6 може да си я правиш сам ако искаш но трябва опит и усет (някой да ти покаже ) само с четене не става.
Колкото до другите екстри не бързай да ги слагаш! Новите изпариители "улягат" около 500-1000км така, че е добре една втора настройка на газанализатор след това. и чак след още 1000 км ще видим дали има нужда от корекции.Това което си правил и сам с кранчетата е правилно. Дано съм ти бил полезен, за сега повече не пипай!
Извинявай! да си допиша за "гърменето" или "кихането" на инжекционите. Има два типа дебитомери за въздуха на инжекционите с подвижна клапа която върти потенциометър и другия без подвижни части на термодинамичен принцип при него може и без "антикихната" клапа. незнам на "фероцата" какъв е, но щом са ти сложили добре е! Кихането става поради проблеми с токовете 90% от случаите и от силно обеднена смес в останалите 10%. Второто най-лесно може да си го представиш като караш с 40 км/ч на 4-та и от мързел или по друга причина започнеш да ускоряваш с газ до дупка, но без да сменяш предавката. тогава шанса да гръмне е най-голям. Лекува се лесно просто държиш по-високи обороти и ръчкаш малко повече скоростите.
Ако караш стара кола с газова уредба и "киха" започваш по ред
1. Подкарваш е на бензин и отстраняваш всички нередности (ако ги има) в работата на бензин.
2. Хубаво миене на двигателя с пароструйка и оглед за протрити опиращи на маса или един в друг кабели, както и разкачане и проверка за добър контакт на всички куплунги касаещи запалителната система на двигателя и АГУ-то както и херметичността на въздуховодите от всмукателния тракт особенно от "плочката" на газта до началото на металната част
3. сменяш свещите! най-често те правят мизерлъци. Газта се сърди на стари свещи, но при работа на бензин това не се усеща. двигатели с междуелектродно разстояние над 1 мм. са по податливи на "кихане" без причина от стандартните до 0.8мм. многоелектродните свещи също предизвикват "кихавица" след като минат 20 000 км и колкото и да им причукваш електродите не ги ли смениш с нови няма оправия
4. сменяш кабелите (вкл този на бобината)
5. Проверка на чукчето и наковалнята - само ако имаш разбира се при необходимост смяна
Или си в описаните в началота 10% или сменяш въздушния филтър и отиваш на сервиз с газанализатор и вероятно ще следва
6. Смяна на мембрани на изпарителя или целия

По принцип и т.6 може да си я правиш сам ако искаш но трябва опит и усет (някой да ти покаже ) само с четене не става.
Колкото до другите екстри не бързай да ги слагаш! Новите изпариители "улягат" около 500-1000км така, че е добре една втора настройка на газанализатор след това. и чак след още 1000 км ще видим дали има нужда от корекции.Това което си правил и сам с кранчетата е правилно. Дано съм ти бил полезен, за сега повече не пипай!
не ме разбирай грешно обичам да правя и да ползвам нещо просто и надеждно което в дън гори тилилейски като се скапе да го вържа с тел, да го ряпна с чуко и то да ме прибе`ре.Ако сам си нариеш вакумен или електрически изпарител + другото ще ти излезе под 400лв. и ще си го знаеш. Ако (дай боже всеки) му сложиш газов инжекцион (1300-1800лв ) , със сигурност ще се кефиш на газ колкото и на бензин ще върви по-сигурно, ще харчи по-малко, но ако закъсаш задължително ти трябва специализиран сервиз.
Коментар