Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • така , качвам се на ,,жиба" и забелязвам в долния десен ъгъл една лека пукнатина на предното стъкло.....около 10 см, целия ден ми се развали настроението
    днес решавам да ходя на майстор стъклар .
    оправи го за 20 лв , зарадвах се и отидох на стенд за амортисьори , там изллезнаха 3 броя на 61- 64% , и един брой на 81% годен .
    добре че стендажията излезна колега с джип и го огледахме задния мост за луфтове -оказа се стабилизища щанга с разбити тампони и втулка +реактивна щанга с разбити тампони и биалетки
    реших да не те занимавам за дребни части : двете биалетки + тампоните + другите два тампона +втулката + две конусни тампона -78 лв ( ама ако е нещо скъпо или трудно намиращо се да занеш че ще те търся.......)

    Коментар


    • Джоу (x3mrjoe)
      Джоу (x3mrjoe) коментира
      Редактиране на коментар
      Имам две задни стабелщанги с тампоните и планките, а май са и с биалетките.

  • разход на мусото 12,5 градско или 80 км с 10 литра нафта ( това по показания на горивомера) около 1 литър над фрилендъра , обаче на дълго го бие .
    тръгна и четвъртото ел стъкло .
    сега покрай истерията с короната вирус не знам как ще съм на работа , дали няма да карам на мускули през карантината , още не съм го минал през кат

    Коментар


    • Два тона, с дърт предкамерен дизел и формата на гардероб гори толкова. Интересно ми е с газта какъв ще е разхода и колко повече ще върви.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • ... а ето през кое О-пръстенче като се поизноси, или не дай Боже се одърви, при определени условия започва минава масло от двигателя към нафтата, като през обратната почва да омазва всичко в резервоара:

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200312_164138898_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:431.4 КБ ID:6571442

        ​​​​​
        ​​​Размерът му е 10Х1.5, ако ви се наложи да го подмените, но нямате ремонтен комплект под ръка.
        Другите О-пръстени може и да не са съвсем точните, защото се нахлузват в основата на резбата на тапите.
        Разбира се, най-добре е с ремонтен комплект.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • А какво стана с нещото запушило тръбата? Откри ли какво е било?
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
            А какво стана с нещото запушило тръбата? Откри ли какво е било?
            Открих го, и с това продължавам да се разправям.

            Монтирах прозрачното филтърче което е преди подкачващата помпа, и което би трябвало и преди това да е там, но някой във времето го е пропуснал, а аз, за повече от пет години, чак сега намерих време да го сложа.

            Та проблема всъщност е някаква хартия, от която продължават да минават парчета през тръбата на горивопровода, но всичко остава в прозрачното филтърче, а и се пълни с някакви черни ситни боклуци, които предполагам са се отлепили от резервоара, че май мааалко прекалих с добавките за почистване.

            Единственото обяснение за хартията е, някой бензинджия да е забърсвал с хартия нещо олято около гърловината, и без да иска да е изпуснал някое парче, като, естествено, е пропуснал да ми каже.
            Хартията която извадих съвсем нарочно от малкото филтърче и тази която вадих от единият клапан с кламер и карфица много прилича на бензинджийската която е доста по-здрава от евтината тоалетна, на която също е подобна.

            Покрай разправията в комбинация с други спешни ангажименти, хич не ми беше до снимане, но после може би пак ще сменявам филтърчето, та ще прасна някоя снимка на това което е вътре.
            Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 15-03-20, 14:29.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • Пропуснал си да сложиш кавички на - без да иска. Пък дали е бензанджия или "доброжелател"...
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
                Пропуснал си да сложиш кавички на - без да иска. Пък дали е бензанджия или "доброжелател"...
                Абсолютно няма кой да ми иска да ми пуска хартийки в резервоара, еле пък бензинджиите, с които си говоря много приятно и дори никога не се разхождам до касата !
                Също така, с абсолютно всички хора с които си контактувам постоянно съм в прекрасни отношения, въпреки че понякога ги тормозя за разни неща.
                С цървули дето биха им минали подобни цигании на дребно през главата никога не съм си контактувал, та пак няма кой.
                Има много малък възможност аз да съм изпуснал малко парче докато съм бърсал нещо, но връщайки лентата назад не мога да се сетя за подобна случка.

                Нищо де, барем ще си профилактирам горивната система.


                Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 15-03-20, 16:04.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не знам кво става, но с изтриването на ти я Имоти при редакция, яко бèра ядове !

              • Скукааа ...

                Скуката води до сбирки на скучаещи, които се разнообразяват по различни начини.
                От 5÷6г не пия, та при скучаещите пияници не се вписвам. Обаче има и скучаещи непияници, като на всеки му е окъсило таблото около различни гнезда, та бушоните не вършат работа.
                Та един скучаещ си играеше с пружини, но както знаем, дори след добри предварителни сметки, емпиричните резултати може да се разминат с очакваните такива, въпреки сметките.
                Следствие на горното, останаха един чифт чисто нови Bearmach BA 2106

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200411_194525146_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:480.5 КБ ID:6586946


                които са с натяг 2.50kg/mm, при 2.58kg/mm на оригиналните, и 15mm по-ниски от тях, но пък са доста по-масивни с размер който точно лепва на мястото им.
                За да ги кача за проба трябва да им резна по 2cm от края на витките, което което ще им корегира натяга до 2.58, че и малко отгоре.
                Това автоматично им маха три годишната гаранция, но пък тя не ме интересува, щото почти пет години съм с обикновената серия на Bearmach и няма никакъв проблем. Тя си е за роверистите.

                Продължавам с боренето на скуката.
                Както съм споменавал, искам да си сменя водната помпа профилактично, щото мойта е оплескана със силикон около гарнитурата, от което ми се повръща, а и ми говори, че плескателят на силикона е сложил квото има от най-тънкото.
                Така и така ще се сменя помпата, мисля да сложа такава с ∅72mm, която се монтира на последните OM603 3.5, OM605 и OM606, за което ми трябва и подходящият корпус, щото стандартният диаметър на турбинката за всички останали е ∅69mm.
                Другият плюс е, че голямата турбинка е с 10 перки с/у 8 за малката.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200411_194629055_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:359.0 КБ ID:6586948

                Докато си търся подходящият корпус попаднах на импровизатор, който е взел голямата преди да свали помпата, която явно се е оказала малката, и вместо да я смени, я е барнал със шмиргела.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200411_194916380.jpg Прегледи:0 Размер:196.3 КБ ID:6586947

                Двигателят явно е бил от първите OM605, та пак не случих на каквото търся, но пък взех изпилената помпа, че моделиста в мен скучае също , а и помпата се оказа

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200411_194822490.jpg Прегледи:0 Размер:189.1 КБ ID:6586949

                Разбира се, взех и една нова, хем да ѝ сваля точният размер, хем ако се сбангьоса тунинга да имам под ръка.

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200410_141604973_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:339.0 КБ ID:6586950

                От 15г ползвам и продавам Airtex, като съм много доволен от цена/качество, а и за толкова години не съм имал нито един проблем, но като ги сложих една до друга с Meyle-то се вижда разликата в изработката.
                Ще се опитам да възстановя изпилената турбинка, стига да успея да я сваля здрава, нооо, кот' - тако'ата, помпи бол.

                Скука, скука, но още не съм оправил проблема с резервоара, който е най-добре да се реши с нов пластмасов.
                След като два дни си комуникирам с моргаджии, днес само един изяви желание да ме изчака за да ми вземе дребните. Всички или бачкаха до 12, и/или чак в понеделник, но пък скука, та не ми се чакаше, мръднах отвъд околовръстното, и хем свърших работа, хем пихме по кафе с виден форумен корифей.

                Стиснàхме си ръцете за резервоара, но така и така си говорим, и питам моргаджията дали има под ръка някоя турбинка IHI от 220CDI W210, като може и на W203 да е същата, а той ми казва, че имал от Е290. Обясних му, че ми трябва малката, но пък проявих интерес за изпускателният колектор, ако го има, че е добре да се пазарува като изпадне, а не да го търсиш като си на зор.
                Пича ровѝ, ровѝ, и пристига с колектора, но на него си седи един перфектен Garrett, барабар с маслоотвода към картера и тръбата за EGR-а.
                Еее, разбрахме се, и вече си имам и това:


                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200411_175537347_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:568.2 КБ ID:6586951


                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200411_175610769_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:545.6 КБ ID:6586952
                До турбинката се виждат и двете сплескани тръби, които са оригиналните минаващи над гредата на маската на по-новото Мусо (щото при първите няма интеркулери) турбопътища към питата.
                Нея не я взех, първо щото е малка, не е за там, а и не можах да я вкарам в цената.
                Така или иначе искам възможно най-големият кулер който може да се вмести, а и с малко преправяне може да стане баш както трябва (а не както е решено при оригиналният вариант на следващото купе), щото и охлюва на турбината е завъртян в правилната посока.
                Това, разбира се, са некви днешни идеи, като имам под ръка и турбинка от OM601 2.3 (която залепва на този колектор), с чисто нов кертридж ползвана около 200÷300km, след което на биелите им стана скучно и решиха да поогледат околният свят.

                С изключение на резервоара, нищо не е спешно, нооо, скукааа, скукааа ...
                Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 12-04-20, 00:06.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • novatech
                  novatech коментира
                  Редактиране на коментар
                  Оня дето плескал силикона взел най тънкото , а ти с тоя аиртех да не си взел от оригиналните -най-оригиналната? Не се заяждам , опитвам се да ти кажа че доброволно това менте на кола няма да го кача.

                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  А ти май не си разбрал защо съм съм го взел.

                  ... и да не би и ти да си от феновете, плескатели на силикона, че всички много навътре вземат моето разбиране за употребата му ?!

              • здравейте , тези дни по спешност се наложи да купувам акумулатор , спрях в един магазин и като излезнах не искаше да запали.
                запалих с кабели и отидох да купувам акумулатор , взех един втора ръка , тествахме го с товарна вилка на 500 А , държи 10,5 В и го купих.
                колата вече пали от първо подгряване , явно акумулатора е бил пътник .
                две гуми ми спадаха и отидох на вулканизатор , нито една гума нямаше баланс !
                малко по малко заприличва на кола

                Коментар


                • тези дни ще сваля допълнителните седалки , на някой трябват ли му?

                  Коментар


                  • Предвид, че си автоматик, мисля че не е добра идея да слагаш "някакъв" акумулатор, особено и, че си за 95Ah JIS, което едва ли си сложил, та помисли по въпроса преди края на есента.

                    Като смени акумулатора, третира ли клемите с нещо за по-добър контакт, а и след това провери ли как зарежда алтернатора ?
                    ​​
                    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                    Коментар


                    • да ,клемите бяха чисти,зарежда според продавача , и да имам проблем го отлагам за бъдеще време , обаче ново 20
                      100 км 1 литър масло ?
                      отворихме с един познат маркуча след кулера , дадохме газ и се получи сериозна емулсия върху ,,преградата" която направихме.
                      значи или от картертерната вентилация , или от турбото.
                      отделно имам теч от уплътненията на помпата , тоест между помпата и двигателя, но не е голям, в смисъл не прави локва където спра.
                      в четвъртък съм на стенд за турбо , като развия капачката за масло и я из форсирам не се мъчи да лети ( стои си на място )
                      това е за сега
                      това ми е втория дизел за една година, та не знам къде да гледам.

                      Коментар


                      • Джоу (x3mrjoe)
                        Джоу (x3mrjoe) коментира
                        Редактиране на коментар
                        На какъв точно стенд ще си ?!

                    • Относно теча на масло около помпата, прочети постовете в темата около и преди 03.03.2019.

                      ... и свали и почисти клемите на акумулатора, като преди да ги сложиш, ги намажи с вазелин, ако не искаш да ти почнат проблемите 6÷7 месеца, разбира се.
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар


                      • здрасти,за сега съм се насочил към средната част на турбото ,около 180-190 лв в бг около 145 лв в китай .
                        за този модел ми казаха че турбото може да тече и без да има луфтове,
                        само се чудя да ли да ида в сервиз или да се напъна да го сменя сам,поне в сервиза имат повече опит (надявам се )
                        поне да поставят точната диагноза......

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X