Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бензиновите винаги са ми били с НЖК, значи и с нафтовата продължавам така. Благодаря.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • От както ползвам Мусото, от началото на 2014, се разцепих да сменявам свещи по 2÷3 пъти годишно, щом изгорят 3÷4, а зимата и при 2÷3, че почваше да пали малко по-трудно и претрисаше някоя минутка на празен ход докато позагрее.
      Минах през всякакви марки, без значение от цената. Взех от приятел свещите му Бош от вече разкостеното му Вито, с които го караше поне 5г и си работеха, които при мен изпукаха за 2÷3 седмици. Релето ми си беше Мерцедес, като го давах на двама приятели които се занимават със слаби тоци да го прегледат, и нищо не откриха. През това време ползвах мерцедесови за 4 цилиндъра (които имах под ръка), като с тях май пак изпукваше по някоя свещ.
      Общо взето ми писнà на всичко на което можеше да ми писне.
      Миналата година специално се разтърсих за корейско реле Deco, което намерих и смених през септември 2019, като сложих и 5 нови турски свещи за по 7лв цена към клиента, щото не знаех какво ще се случи.
      До момента всичко работи перфектно, като лампата за подгрева ми светва за 2÷3 секунди дори при топъл мотор.
      Ако има поне една изгоряла свещ, при контакт и стартиране, лампата за подгрева не светва, като 30сек след като двигателят заработи лампата светва за една минута.
      За късмет това вече не се случва почти 10 месеца, въпреки свещите които не са по 20÷30 кинта.
      Колко ще изкарат, ще видим, като пак държа да отбележа, че се включват при всеки "контакт" независимо от температурата на двигателят, а мойто ежедневно градско каране е с доста спиране и палене.

      Ето релето което ми скъсà нервите, като снимката е от преди десетина минути.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200621_161210797_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:334.6 КБ ID:6616109
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        Проверих го. Релето е баш квото трябва, та явно се е бъгнало.

      • turtey
        turtey коментира
        Редактиране на коментар
        Аз как бачка релето знам.
        Но ако не съм в дълбока грешка това на снимката е глупаво за компотер. Може и да бъркам де, то ЕГН не прощава на никого

      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        По номера излиза за 190, 124 и за Т1. Бачка си само, но са няколко модела които работят различно, ако работят, а това от снимката - явно не.
        Важното, че проблема е решен.

    • ... относно развиването:

      Ако човек няма опит в тая работа, намира си динамометричен ключ, регулира го на 40Nm, и на що годе топъл мотор се опитва да ги развие. Ако ключа изщрака и свещта не тръгне да се развива - отива при някой който може да се справи с проблема.

      Относно завиването:

      На студен двигател, и при почистени резби, свещите се намазват с медна грес, ако нямате керамична такава, и се затягат с 25Nm.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • Бош подгревни на магарцедес е твърдо не.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • Свещите за мерцедес са 11V и 11,5 V. Съответно и релетата са 2 вида. Практиката показва , че проблемите със горенето на свещи започва ,когато е нарушена тази синхронизация. Свещи на Ïskra" спокойно изкарват по 5 - 6 години , ако е спазено горното условие.

          Коментар


          • Може и в това да ми е бил проблема, и ако наистина има с 11V и 11.5V, да съм уцелил комбинацията.
            С релето на снимката абсолютно всички свещи горяха.

            Мерцедесовите релета са поне 3 различни вида, които взимат инфо от датчика за температура на двигателя и си преценяват кога и колко време да пускат свещите, като никога не съм знаел каква е разликата м/у тях.
            Има релета които при достатъчно топъл двигател въобще не включват свещите.
            При поне една изгоряла свещ лампата не свети при подаване на контакт, та в момента не мога да се сетя как беше със старото реле.
            Ако някой може да изкара някакво инфо по номера от снимката, ще съм благодарен.

            P.S. Сега ще хвърля едно око в служебните ми програми за части да видя какво пише за напрежението на свещите, че никога не съм обръщал внимание, щото си мислех, че напрежението е едно.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              На моя светва лампата винаги, даже и при топъл мотор, доколкото помня(отдавна не съм се прибирал). Много е вероятно да си е в оригинално състояние предвид историята и километрите.

            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Е, със сигурност е оригиналното, щото подобни проблеми почти няма, просто при мен е неква къса клечка.
              Можех да си взема и друго реле, но каквото съм видял Deco, всичко вътре е като чисто ново, дори и по моето желязо което е произведено на 14.09.1993 според табелката в коша, а и беше от неква скраб '2000, та и това също е +, че от Мерцедес такива години - трудно.

              Deco е почти всичко електрическо и по КИАците.

          • Верно бе, има на 11 и на 11.5V !

            Bosch 0 250 201 039 е с обща дължина 71mm и е на 11V, а Bosch 0 250 201 055 е с обща дължина 69mm и е на 11.5V !

            ​MAGNETI MARELLI 061900175304 ги дават за OM662 !

            Други примери няма да давам, че са много.

            Подгревните релета за Мусо ми излизат три различни номера по Hitachi на 12V, но никаква друга информация.

            Леле колко съм прос ! (без Т )
            Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 21-06-20, 19:43.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • Сега погледнах голямото ръководство, дават ги 11,5V свещите.
              Стягат се с 20Nm, а гайката на кабела с 4Nm.
              Греят винаги поне по малко, а също и след запалване могат да греят до максимум минута, при температури под нулата(иначе по-малко).
              Екранна снимка от ръководството, има ги графиките.
              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20200621-200111_Drive.jpg Прегледи:0 Размер:546.8 КБ ID:6616242
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Сега се сетих, че ми ги беше пращал, но май се в старият ми апарат.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Вероятно не ги е изключвало прекалено дълго след палене или нещо такова. Същата конструкция и волтажи има и при Terrano, доколкото помня, а там работят дълго и упорито до достигане на температура на двигателя 60 градуса, което зимата може да е доста време. И си карат безгрижно с години.

              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Вероятно, щото изгорих същите свещи с които съм сега, със старото реле, преди 2÷3г, а сега си бачкат безгрижно.

            • свещите са искра от косера взети с отстъпка... благодаря за отзивите

              Коментар


              • свещите вече са смени, не рискувах, отидох на майстор за 50 кинта ги смени
                свещите са 11,5 В в книжката ги дават да се сменят на всеки 2 години.
                старите са различни марки, имаха
                доста нагар, което ме навежда на мисълта
                че са сменяли само изгорелите

                Коментар


                • Коментар


                  • Точно тия щеше да ги отвиеш абсолютно безгрижно и сам. На горещ мотор сигурно щяха да тръгнат още на 20 нютона.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • оф, ама като гледах сумати клипове по ютуб как се късат свещи.... страх лозе пази

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от daniench Преглед на мнение
                        оф, ама като гледах сумати клипове по ютуб как се късат свещи.... страх лозе пази
                        Еми нали ти обяснихме - динамометричен ключ на 30 (че и 35) нютона, и ако не стане с него, ходиш на "доктор".

                        Късането на свещ изобщо не е чак толкова масово явление, каквото впечатление остава като четеш форуми. Не е рядкост, ама и не е като да се къса всяка втора свещ. По-масово е на мотори с по-дълги свещи (в повечето случаи с директно впръскване и/или горни валове) и още по-масово е когато отвиващия не знае какво прави, а тук ти беше обяснено - горещ мотор и 30 нютона.

                        А аз дори като не знаех какво правя, такива късички пак не се късаха. Наречи го късмет ако искаш, но вероянто от нещо като 100-ина отвивания от които 20-ина без да нямам никаква идея за техниките на отвиване, нямам ни едно късане. Вярно, по стечение на обстоятелствата май имам само 1-2 отвивания на хептен студен мотор, като не броим нарочните проби дали топлия мотор улеснява отвиването или не. Сменял оригинални свещи на абсолютни коптори на по много стотин хиляди, които тотално спираха да палят, защото е изгоряла и последната, което не знам да се случва на оригинални свещи на под 250-300000км.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • turtey
                          turtey коментира
                          Редактиране на коментар
                          Дитамометричтия ключ струва повече от 59 лв , а вероятно няма такъв
                          Купи си гайковерт малък и ще се родиш

                        • Джоу (x3mrjoe)
                          Джоу (x3mrjoe) коментира
                          Редактиране на коментар
                          Ама пак трябва да си наясно какво да правиш.

                      • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                        Еми нали ти обяснихме - динамометричен ключ на 30 (че и 35) нютона, и ако не стане с него, ходиш на "доктор".

                        Късането на свещ изобщо не е чак толкова масово явление, каквото впечатление остава като четеш форуми. Не е рядкост, ама и не е като да се къса всяка втора свещ. По-масово е на мотори с по-дълги свещи (в повечето случаи с директно впръскване и/или горни валове) и още по-масово е когато отвиващия не знае какво прави, а тук ти беше обяснено - горещ мотор и 30 нютона.

                        А аз дори като не знаех какво правя, такива късички пак не се късаха. Наречи го късмет ако искаш, но вероянто от нещо като 100-ина отвивания от които 20-ина без да нямам никаква идея за техниките на отвиване, нямам ни едно късане. Вярно, по стечение на обстоятелствата май имам само 1-2 отвивания на хептен студен мотор, като не броим нарочните проби дали топлия мотор улеснява отвиването или не. Сменял оригинални свещи на абсолютни коптори на по много стотин хиляди, които тотално спираха да палят, защото е изгоряла и последната, което не знам да се случва на оригинални свещи на под 250-300000км.
                        Като чета мъките на повечето съвременни дизели нов внос се радвам,че моята щайга няма свещи , ама вобще не страдам от липсата им. На фиестата на жената от друга страна една свещ ми струва 300 лв(сваляне на глава и прочее)
                        Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                        Ford Fiesta 1.4 Tdci

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X