Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обслужване, ремонти и подобрения на Ssangyong (Daewoo) Musso

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На гумите им дават по 30psi или 2.1bar с гуми 235/75R15 или 255/70R15, но с повече от 1.8bar си друса.
    Ако ще карам повечко в гората ги свалям на 1.2÷1.3
    Налягането се мери на студено и с читав твой манометър (в случая майнометър ), а не по бензиностанции и гумаджийници.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • ок , благодаря

      Коментар


      • Сложих 5лв бензин, и малко след това като го настъпя спира да върви, което е ясно какво е.
        Карам си така няколко дни, като на градско не е кой знае какъв проблем, но по обед трябваше да съм на Боровец, и зора пребори мързела за смяната на горивният филтър.
        Бъркам в аптечката на джипа, вадя новият филтър от който винаги имам един брой, дърпам един звездогаечен 19 от щипката с комплекта, отварям предният капак, сменям филтъра като старият прибирам в кутийката, хвърлям един поглед на нивото на хидравликата, доливам концентрат в почти пълното казанче на чистачките, пускам капака и прибирам 19-ката в комплекта, който мятам в сакааа.
        Избърсвам си чистите ръце с мокра кърпичка, като забърсвам и волана, лостовете и дръжките на вратата.
        Джипката е топла, работила, само трябва да я запаля, което обикновено става много бързо, и след час съм в кръчмата на Боровец.
        Да, ама не !
        Запалих я, поработѝ малко, явно с нафтата в помпата, загасна, и като се почнà едно въртенеее ... нèма палене !
        Усещам, че почва да вехне акумулатора, а дори не припалва !
        Пауза, ровене у Форума, пак въртене, и така доста.
        Викам си - тука има нèква греда !
        Освен липса на гориво, не може да има друга причина да не запали топъл двигател който преди смяната на филтъра е работил.
        Освен от филтъра няма от къде да дърпа въздух, но аз лично съм го навил на ръка преди да стегна щуцера с ключа.
        Че няма гориво е ясно, а и след повече от половин час въртене с почивки, акумулатора тръгна да вехне сериозно, та докато го чакам пак да се усвести, реших да погледна филтъра и да го напълня, ако се налага.
        Свалям го, има некво празно място и го допълвам до горе.
        Междувременно пръска гаден дъждец, аз съм се изнервил, и нещо не мога да завия щуцера на ръка, като махнах филтъра за да извадя, погледна и позабърша щуцера.
        В този момент пада квадратният О-пръстен който стои на филтъра, който взех, избърсах и тръгвам да го сложа пак, и, ооо, чудо, на филтъра има гумичка !

        По някакъв начин съм успял да сложа филтъра барабар с гумичката останала от стария !
        Може и да съм имал шансове да запаля, но са били за друг ден.

        Както и да е, запалих на магия щото пак си трябваше въртене, нооо ... мерака за кръчма в планината ми избяга, освен че времето беше направило същото.

        Кръчмата остана за утре, като се надявам да мога да направя някоя интересна снимка за фото-темите, че поне го дават да пекне по обед, за разлика от днес.
        Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 20-02-20, 22:30.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • Мързела не мори ма мъчи,това и аз съм го доказвал десетки пъти
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
            Мързела не мори ма мъчи,това и аз съм го доказвал десетки пъти
            Не беше от мързел, а от недоглеждане в бързината, но и от къде можех да предположа, че гумичката която стои фиксирана на филтъра се е залепила за щуцера ?!

            ... а и бързах за масово мероприятие със Жорката, който добре познаваш !
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • Хорхе Калифорниеца на Боровец?

              Поздрави от мене и наздраве

              А иначе съм виждал и тапи по филтрите,завиваш нормално ма няма налагане нещо,мързел да доогледа човек,но и малко логика - кой нормален ще набие тапа там.....е на,има и такива.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Хорхе Калифорниеца на Боровец?

                Поздрави от мене и наздраве

                А иначе съм виждал и тапи по филтрите,завиваш нормално ма няма налагане нещо,мързел да доогледа човек,но и малко логика - кой нормален ще набие тапа там.....е на,има и такива.
                Точно се чух със Жорката, и имаш поздрави от него !
                Каза, че скоро нещо сте си писали, но след поздравите за РД.

                Допивам си кафето и тръгвам нагоре, ама този път без импровизации от мързел.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • Бате Жоци,сигурно още го помнят на втория етаж на бара в Сан Хосе.

                  Айде и лека,не се опитвай да се надпиваш с него,боли глава лошо
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                    Бате Жоци,сигурно още го помнят на втория етаж на бара в Сан Хосе.

                    Айде и лека,не се опитвай да се надпиваш с него,боли глава лошо
                    Жорката ми е сродна душица и по начин на живот, ама като стане Батман, мен още не е почнало да ме хваща, като не пипвам хапване, че ми се отпива, но така или иначе от няколко години съм в творческа пауза, че нèам кеф.

                    В крайна сметка мероприятие нèмаше, щото:

                    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                    Преди десетина дни сложих 5лв бензин в около 20л гориво, като след някой час мòтане, на прибиране реших да сложа и 20 кинта нафта.
                    Отвори ми се още малко работа, та и се набих в небивало съботно задръстване по Иван-Асен, в което след втория тигел по паважа явно беше раздрусало резервоара, щото на "Румънското" почнах нещо да хълцам.
                    Прибрах се без да раздавам газ, като беше ясно, че съм за горивен филтър, от който винаги имам по една бройка в джиповата аптечка.
                    Смених го и нещата се оправиха, като после съм карал малко в града, без да усетя проблем.
                    В петък тръгнах на разходка с пълен резервоар, като всичко свърши преди Стената на яз.Искър.
                    Компресор вързан за тръбата на входящата нафта направи 10bar, щото повече не можеше.
                    След 3-4 шока с това налягане, то падна до 4bar, като на обратната нафта нямаше никакво съпротивление.
                    Пропускливостта беше достатъчна за да се прибера, но не и за да съм в потока по "Цариградско".
                    Освен гъби, няма какво да е, като в неделя избухах една опаковка MAX 44 на Cyclo, че това ми беше под ръка, като сложих и 10л нафта да си допълня резервоара, че опаковката е към 0.5л
                    После минах покрай приятел за да издухаме пак тръбата, но този път с голям компресор, като вече нямаше никакво затапване.
                    Тръгнах си, като продължих да клатя джипа за да разбъркам чорбата.
                    Почнах и да го настъпвам по Вл. Вазов за да видя какво се получи, като изведнъж всичко си ... ъъъ майката !
                    Пак се запуши изведнъж, като едвам се прибрах.
                    След коментар приятели се изяснихме, че ако има гъби не могат да се размият на момента, ако въобще се разкапат и разтворят.
                    Вчера го оставих да си кисне, а заради мързел, и днес.

                    Не знам дали са гъби, но бензина разлепи или разтвори нещо, което ми се случва за пръв път, защото периодично го слагам, особено зимата.

                    Утре се надявам да имам яснота по проблема, като разбира се ще сменя и филтъра.
                    Ако се подредят звездите, може съботонеделно да направим нещо, че и без тва си взе цяла къща под наем, та не мога да го оставя да се мъчи сам със зажаднели за забавление моми.

                    ... нооо, до петък трябва да забавлява 12 руснаци.
                    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                    Коментар


                    • Понеже обещах на колега да премеря багажника, слагам скица с размерите на рекстъновият, че не можах да намеря на Мусо, като багажниците са почти еднакви като размер.
                      Разликата е в междуосието, като при Рекстъна има повече място при задните седалки.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SsangYongRexton_1.jpg
Прегледи:420
Размер:42.3 КБ
ID:6565129

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20200224-123536~2.png
Прегледи:325
Размер:85.5 КБ
ID:6565130
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар


                      • Здравейте, може ли някой да ми препоръча сервиз или майстор, в София,на който му се занимава с ремонт на Мусо? По-контретно съединител и ръчна скоростна кутия.

                        Коментар


                        • Първоначално публикуван от KYA0569 Преглед на мнение
                          Здравейте, може ли някой да ми препоръча сервиз или майстор, в София,на който му се занимава с ремонт на Мусо? По-контретно съединител и ръчна скоростна кутия.
                          Може.
                          Звънни ми когато ти е удобно на 0898 82 ОI 82, ама след 11:00.
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • Както споменах, мислех, че резервоара ми е гъбясал (което може и да е така), което наложи и смяна на горивен филтър, от което пък се видя това:

                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200301_182532990.jpg Прегледи:0 Размер:681.6 КБ ID:6569660

                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200301_182600568.jpg Прегледи:0 Размер:593.8 КБ ID:6569661

                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200301_182841710.jpg Прегледи:0 Размер:774.7 КБ ID:6569662

                            След смяната нещата, освен че не се подобриха много, но беше и за малко, което пак наложи проверка с продухване на горивопровода.
                            Нямаше никакво съпротивление в тръбите и горивото в резервоара си бълбукаше като готова боб-чорба точно преди да се махне от печката.
                            Това добре, тръбите читави, нов горивен филтър, но мотора чат-пат припуква и не ще да запали, което значи, че в ГНП-то няма гориво, което пък значи, че проблема е в подкачващата помпа, което пък значи - нова.
                            Нова, ама като видях цената и се озъбих, а и се оказа, че няма алтернативи освен Bosch !
                            Ше се разкоства мойта !

                            Защо показах филтъра и чернилката която изтече отвътре ?
                            При братята на североизток с дърти ОМ600 е масов проблем салярката в резервоара им да става черна като катран, което било щото О-пръстена около оста която бута карантиите на помпата се одървя и маслото от ГНП-то влиза в нафтата, а от там през обратната, и всичко в резервоара става като кораво еспресо.

                            Преди да я почна, реших, че ще се обслужи с всичко което може да се подмени, като на фона на цената ѝ, ремонтните комплекти са безплатни.
                            Оказа се, че има два модела помпи с различни карантии, като по-старите са с неразглобяеми клапанчета, а на по-новите се сменяват само елементите и пружините.

                            Ето по-старият модел:

                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200307_151201126_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:462.5 КБ ID:6569663

                            Ето и по-новият модел:

                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200309_224734129_HDR.jpg Прегледи:0 Размер:288.8 КБ ID:6569664

                            Предвид годината, а и номер 0 440 007 997 който е в ел. каталог, си взех от новият модел, и щото нямах време да разглеждам и избирам, си взех Bosch, SWAG и TRUCKTEC.
                            Поразглобих това-онова, свалих помпата, разглобих я, иии ... греда !
                            Погледнах корпуса, и понеже моето желязо е от най-първите, които са с двигател Mercedes, номерът се оказа 0 440 007 018, което обясни клапаните от старият модел, които аз нямах в момента.

                            Така или иначе помпата беше отворена, почистих я, събрах я, и я качих, като тайно се надявах да има файда.
                            Файдата беше колкото да обърна и наместя жипката, че след колана (въжето) я бутнахме "някак", и да поработи още нèма и половин час, след което пак угасна "на сухо", та не съм и мъчил да я паля.

                            Вече имам точните клапанчета които са в комплект с всички уплътнения, които мислех да импровизирам при първият опит, които мисля да бъдат подменени утре, ако разбира се времето позволява, след което ще поделя резултата.

                            P.S. Разбрах защо цената на помпата е 2-300€ като я отворих.
                            Помпата е прецизно изработена буталоцилиндрова група, както и другите части, като цилиндъра е корпуса, за разлика от другите подкачващи помпи с платна, които съм виждал.
                            Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 09-03-20, 22:58.
                            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                            Коментар


                            • hunter vl
                              hunter vl коментира
                              Редактиране на коментар
                              hunter vl
                              Утвърден участник
                              Регистриран: 2008
                              Публикации: 455
                              Share
                              Tweet
                              #109
                              28-02-20, 10:37
                              Почти 100% съм сигурен че не е от бензина ,или последици от него .Проблема много вероятно нещо да се случва със сондата в резервоара (или помпа ако има там) ,или от ГНПто .И на моменти се прекъсва подаването на гориво или смес в цилиндрите .

                            • hunter vl
                              hunter vl коментира
                              Редактиране на коментар
                              "Тома неверни" Знам си аз ,че не можеш да се задръстиш от бъркочите
                              От теб бирата като се видим

                            • Джоу (x3mrjoe)
                              Джоу (x3mrjoe) коментира
                              Редактиране на коментар
                              Тома Неверни съм нооо, слушам абсолютно всичко, защото винаги може да се пропусне нещо очевадно.
                              Това ми е първата кола с редова помпа от 26/7г, и съм свикнал простите дизели с роторни да си дърпат горивото сами, та възможен проблем и в помпата някакси го игнорирах.
                              В петък не можах да сколасам, та планово чаках днешното време, и след като си допия кафетата ще запретвам ръкави, като се надявам този път всичко да е точно.

                              Относно бирата, времето става съвсем подходящо, и понеже вече лов нèма, ше го целим нещо м/у смените ти.

                          • здравейте , оказа се теча от скоростите , наложи се да купя гарнитура и филтър за автоматика от е-бей за 18,99 лири , тук ми искаха 90 лв за филтъра и 200 за гарнитурата , купих и един семеринг от ратола ,
                            газовите пружини ги намерих по 14 лв с отстъпка , оставих ,,жиба" да се прави при един прятел че ме налегнаха много задачи
                            вчера го взех , най важното е че не тече от скоростите

                            Коментар


                            • Колега, ако ти трябват части или спешно инфо звънкай на 0898 82 ОI 82, ама да е след 11:00.
                              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X