Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се кара дизел?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Нали ти написах за тая стрелка бе, това е менте, не е термометър! Руските коли имат термометри, обикновенно логометрични, много старите - магнитоелектрични. В западните коли стои за украшение тая имитация. Биметална пластина ли не знаеш какво е или реотан? Някаква приблизителна оценка за температурата това дава, но все едно е безсмислена, защото времеконстантата на ментето е минути.
    Компютрите вземат сигнал не от там, аварийната лампа от съвсем трето място. Температурата в различните части на двигателя се различава с десетки градуси, на стрелката могат да ти докарат квото искаш.
    А купищата долнокачествена електроника очевидно не пречат на двигателите да прегряват.

    Коментар


    • #32
      Е как какъв? Някой феномен от ТКЗто
      Танки грязи не боятся!

      Коментар


      • #33
        Първоначално публикуван от Стефан
        Нали ти написах за тая стрелка бе, това е менте, не е термометър! Руските коли имат термометри, обикновенно логометрични, много старите - магнитоелектрични. В западните коли стои за украшение тая имитация. Биметална пластина ли не знаеш какво е или реотан? Някаква приблизителна оценка за температурата това дава, но все едно е безсмислена, защото времеконстантата на ментето е минути.
        Компютрите вземат сигнал не от там, аварийната лампа от съвсем трето място. Температурата в различните части на двигателя се различава с десетки градуси, на стрелката могат да ти докарат квото искаш.
        А купищата долнокачествена електроника очевидно не пречат на двигателите да прегряват.
        Ако не ми беше жал за тази кола и ако не беше току що купена, щях да ти я дам да я прегрееш. Без да източваш антифриза и без да се намесваш в нормалното й функциониране. Мисля, че ще се наложи да я караш на 2-ра с 80 км/ч не-малко време.

        Струва ми се, че в тази дискусия за дизела, която ми беше безкрайно полезна, се смесват поне две доста различни неща - дизеловият двигател, такъв, какъвто го познава българина от старите (руски и западни) машини и съвременните дизелови двигатели. Последните като принципна концепция може и да не се различават особено от първите, но като изпълнение и реално функциониране мисля, че са мноооого по-стабилни.

        Коментар


        • #34
          Хе, сам и съобщи за проблема, и за причината му.
          Някой нали вече каза че има цели фирми, които само с това и търгуват - глави. Сам съм виждал такива магазини и даже някое време се чудех тва па що за глупост е. Отдавна не се чудя и знам че е глупост, обаче и че хората изобщо няма да умрат гладни.
          Теоретически тия двигатели не са по-стабилни от старите. Обратно. Старите са по-здрави и не си кривят главите. Хич да не е, са топлинно натоварени несравнимо по-малко. За да се измъкне обаче по-висока литрова мощност, в съвременните се правят кви ли не тарикатлъци. Тия пинизи искат някакви си алгоритми на управление, те са широко неизвестни, обрасли с глупави легенди и естествено съпроводени от напълно неадекватен сервиз. Заради естествената си сложност и дълбокото невежество на юзерите, неизправностите в тях остават неоткрити и отказите нарастват. Така и по Симеон и Козлодуй има двайсетина километра сергии с части за коли по за 30 - 50 000 лева които изобщо не би трябвало да се чупят, а фирма която докарва глави за ЮМЗ и К-700 от колхозите в Русия няма. Няма и да има.
          Че прегряването на дизелите не е главният им проблем не отменя факта че се случва.

          Коментар


          • #35
            Първоначално публикуван от Стефан
            Нали ти написах за тая стрелка бе, това е менте, не е термометър! Руските коли имат термометри, обикновенно логометрични, много старите - магнитоелектрични. В западните коли стои за украшение тая имитация. Биметална пластина ли не знаеш какво е или реотан?
            За съжаление си прав. Тая биметална пластина в горивопоказателя е полезна защото стрелката е стабилна при "плацикането" на поплавъка в резервоара и показва усреднена стойност, но за термометъра е кофти, защото забавя показанията фатално понякога. Аз я дублирах с цифров термометър.

            Коментар


            • #36
              Цифровият пък изнервя ако няма интегратор. Там нищо не се случва за секунди, пък простите термометърчета непрекъснато скачат.
              Което пък ми подсказва че е крайно време да има тема тип "Автомобилни прибори". Да не е чак "Електроника", щото ще дойдат компютрите и ще опошлят изкуството) Понеже като каза за показометъра на горивото и се сетих че и тоя проблем не съм решил. Не мога да сложа пластинка, щото щатния реостат няма да издържи тока за реотанчето, и така и нямам смислена идея кво да правя с датчика. Трябват ми 100 ома (пълен) - 0 ома (празен) реостат, че и трето краче за авариен остатък. Как ще се оправям с поплавъка ще го мисля после.

              Коментар


              • #37
                И аз я дублирах с цифров термометър(лабораторен) на Голфа. Разликата беше 20 градуса.
                Мога да заключа че които не разбира от коли, никога няма да кара здрав автомобил. Защото на сервизи не може да се разчита.

                Коментар


                • #38
                  Самата истина ... (((((((

                  Коментар


                  • #39
                    За съжаление Стефан е много прав.Имам приятел който кара Форд Сиера 2,3диз. 1986год.Автомобила е само 68к.с. и е с Чугунена глава.Даже и да я прегрее вероятността да се изкриви главата е доста по-малка от на един диз. автомобил 2000год.Старите автомобили може да са с технологично по-ниско КПД,но за сметка на това са по-здрави.Наблюдава се една тенденция,че автомобилите след 1999-2000г. са разчетени да карат около 5-6год.

                    След това за скраб.Не знам след5-6год как въобще ще се
                    продават 10-11год. автомобили.
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • #40
                      Първоначално публикуван от lubashki777
                      За съжаление Стефан е много прав.Имам приятел който кара Форд Сиера 2,3диз. 1986год.Автомобила е само 68к.с. и е с Чугунена глава.Даже и да я прегрее вероятността да се изкриви главата е доста по-малка от на един диз. автомобил 2000год.Старите автомобили може да са с технологично по-ниско КПД,но за сметка на това са по-здрави.Наблюдава се една тенденция,че автомобилите след 1999-2000г. са разчетени да карат около 5-6год.

                      След това за скраб.Не знам след5-6год как въобще ще се
                      продават 10-11год. автомобили.
                      Този мотор е на Пежо, пък техните дизели от едно време "за нищо не стават"
                      Карат само по някакви си милион километра до основен ремонт
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #41
                        Първоначално публикуван от Стефан
                        Стига бе, дизелът е най-егоистичният и студен мотор от всичките. Грее само ако гладува. Примерно от запушен филтър. И от скапана охладителна система, ама това е друго.
                        ДИЗЕЛА ВИНАГИ ГЛАДУВА, ТОИ Е ИЗМИСЛЕН ДА ГЛАДУВА. ДИЗЕЛА НЕЕ ДРОСЕЛИРАН ДВИГАТЕЛ!!!

                        Коментар


                        • #42
                          Е що, над възможностите на помпата гладува, ама до тях ако нещо не защипе нафтата общо-взето се оправя. Уж. Освен ако не го държиш зорлем под оборотите, пък искаш нещо от него.

                          Коментар


                          • #43
                            Във всички режими си работи бедно , нали няма дроселова клапа да ограничава въздуха

                            Коментар


                            • #44
                              Е добре де, ама за него и не остава излишно място. Нафтата влиза там с високо налягане и бърза да се разшири. А въздух - колкото успее - толкова.

                              Коментар


                              • #45
                                Да ,quadra моя човек е минал само някакви 860хил.км.,а навън колко е карана.....Сега се чуди дали да и прави основен ремонт,но аз ще го разкърдардисвам че отиде още 15год неможем да я бракуваме.
                                NISSAN FOREVER
                                -----------------------------------------------------------------------------
                                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X