Извинявам се предварително ако има специфична такава тема тук - не можах да открия, но ако се дублира с нещо, моля модераторите да изтрият това.
Покрай занимаването ми от вчера с тоя VW Passat ми наизкочиха много питания. Карам коли от 15 години но досега на дизел не се бях качвал и открих с изненада голямата разлика. Направо усещам, че трябва да се уча отначало и трябва да си махам някои утвърдени навици. Освен това съм и общо взето лаик в областта на ДВГ, но пък обичам да се уча и обичам да си карам колите както трябва. Атази ще я карам много.
Основният ми въпрос е свързан с разликите между маниера на каране на бензин и дизел. До момента онова, което установявам е следното:
Дизелът работи на по-ниски обороти.
Дизелът не поема равномерно газта, а ускорява рязко на около 2000 оборота - това май е при включването на турбото. Това сякаш изисква много специфично сьобразяване.
Като цяло открих, че скоростите (поне на тази кола) са доста по-къси и из града се движа често на 2-ра и 3-та, когато на бензин бих се движел дори на 5-та.
При потегляне на няколко пъти колата ми гасне от недостатъчно подаване на газ и сякаш трябва да вдигна малко обороти преди да отпусна съединителя. Не става съвсем едновременно.
Пиша това не за друго, а за да провокирам евентуално някакво обобщено обяснение за това как се кара дизел
Нямам проблем с английския и търсих в гуглето, но за мое очудване не открих никакво нормално обяснение. Може би не съм налучкал точните думички. Ако на някой му се пише или ако някой знае подходяща статия/линк, моля просветете ме.
Покрай занимаването ми от вчера с тоя VW Passat ми наизкочиха много питания. Карам коли от 15 години но досега на дизел не се бях качвал и открих с изненада голямата разлика. Направо усещам, че трябва да се уча отначало и трябва да си махам някои утвърдени навици. Освен това съм и общо взето лаик в областта на ДВГ, но пък обичам да се уча и обичам да си карам колите както трябва. Атази ще я карам много.
Основният ми въпрос е свързан с разликите между маниера на каране на бензин и дизел. До момента онова, което установявам е следното:
Дизелът работи на по-ниски обороти.
Дизелът не поема равномерно газта, а ускорява рязко на около 2000 оборота - това май е при включването на турбото. Това сякаш изисква много специфично сьобразяване.
Като цяло открих, че скоростите (поне на тази кола) са доста по-къси и из града се движа често на 2-ра и 3-та, когато на бензин бих се движел дори на 5-та.
При потегляне на няколко пъти колата ми гасне от недостатъчно подаване на газ и сякаш трябва да вдигна малко обороти преди да отпусна съединителя. Не става съвсем едновременно.
Пиша това не за друго, а за да провокирам евентуално някакво обобщено обяснение за това как се кара дизел

Нямам проблем с английския и търсих в гуглето, но за мое очудване не открих никакво нормално обяснение. Може би не съм налучкал точните думички. Ако на някой му се пише или ако някой знае подходяща статия/линк, моля просветете ме.

Коментар