Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се кара дизел?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как се кара дизел?

    Извинявам се предварително ако има специфична такава тема тук - не можах да открия, но ако се дублира с нещо, моля модераторите да изтрият това.

    Покрай занимаването ми от вчера с тоя VW Passat ми наизкочиха много питания. Карам коли от 15 години но досега на дизел не се бях качвал и открих с изненада голямата разлика. Направо усещам, че трябва да се уча отначало и трябва да си махам някои утвърдени навици. Освен това съм и общо взето лаик в областта на ДВГ, но пък обичам да се уча и обичам да си карам колите както трябва. Атази ще я карам много.

    Основният ми въпрос е свързан с разликите между маниера на каране на бензин и дизел. До момента онова, което установявам е следното:

    Дизелът работи на по-ниски обороти.
    Дизелът не поема равномерно газта, а ускорява рязко на около 2000 оборота - това май е при включването на турбото. Това сякаш изисква много специфично сьобразяване.
    Като цяло открих, че скоростите (поне на тази кола) са доста по-къси и из града се движа често на 2-ра и 3-та, когато на бензин бих се движел дори на 5-та.
    При потегляне на няколко пъти колата ми гасне от недостатъчно подаване на газ и сякаш трябва да вдигна малко обороти преди да отпусна съединителя. Не става съвсем едновременно.

    Пиша това не за друго, а за да провокирам евентуално някакво обобщено обяснение за това как се кара дизел

    Нямам проблем с английския и търсих в гуглето, но за мое очудване не открих никакво нормално обяснение. Може би не съм налучкал точните думички. Ако на някой му се пише или ако някой знае подходяща статия/линк, моля просветете ме.

  • #2
    За рязкото ускорение - да то е при включване на турбото, а иначе най-важното за дизела /поне при големите/ е да се държив обороти. За тоеа е голямо предимство да имаш оборотомер той е разграфен и по принцип трябва да се стараеш винаги да е в обороти.
    Танки грязи не боятся!

    Коментар


    • #3
      В книжките на всички коли с турбодизелови двигатели пише че преди да загасиш мотора трябва да изчакаш 1 до 5 минути на празен ход в зависимост от това колко време си карал преди това.
      баси дългото изречение

      Коментар


      • #4
        Да, има. И с турбината той е ммм ... по-вял и малко закъснява. Каквото и да правиш, отговорът идва с една идея закъснение. По-добре работи като спирачка. А турбоямата си е турбояма, с нея не можеш да направиш нищо. Като тръгваш, трябва да бутнеш повече газ, като на слаб мотор.
        Поне първа и втора винаги са по-къси от бензиновите за да са по-силни. Понякога и трета.
        Ама за три дена ще си забравил, бързо се свиква.
        Петата е чисто магистрална, и това го има. Е, дето казва Камаза - като го вкараш в оборотите, тогава го оставяш на пета и просто си седиш. Тогава и разходът му пада много. Дизелът не обича да се върти бързо и да се префорсира. Но оптималните обороти обикновенно са над средата и под три четвърти от максималните, там обича и може.

        Коментар


        • #5
          По принцип карането на бензин или дизел няма чак такава ра злика,но: 1/ дизела работи на по-ниски обороти и за това при плавно пускане на съединителя трябва да може да тръгва даже без газ.
          2/ако колата е с турбо НЕ се лъжи особено от място да се включваш в движението рязко,защото както си разбрал турбото се включва на определени обороти и това може да ти изиграе лоша шега.
          3/ дизела е склонен към прегряване/поне повечето/,затова наглеждай особено в града стрелката на водата.
          4/не оставяй в резервоара малко гориво/камо ли да ти свърши нафтата/,защото на някой завой може да ти дръпне въздух и след това те чакат неприятни моменти.
          5/сменяй горивния филтър на 20хил.км,за да нете остави на пътя/или си носи резервен по-доре,че с тази наша нафта.../
          6/дизела прогаря масло-наглеждай го редовно


          /7зимно време те съветвам да слагаш добавка в горивото ако искаш да не се придвижваш инцидентно с градския транспорт.

          ами дизела има многи други специфичности,но за сега мисля,че това стига.Ако нещо конкретно те интересува питай .Успех Чао.
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • #6
            Стига бе, дизелът е най-егоистичният и студен мотор от всичките. Грее само ако гладува. Примерно от запушен филтър. И от скапана охладителна система, ама това е друго.

            Коментар


            • #7
              Кой двигател е, буквите кой са?
              http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

              Коментар


              • #8
                абе не знам колко егоистично студен е дизела,но ти да си чувал някоя фирма да внася нови глави за бензинови мотори?Или те нямат филтри и охладителна система.Така или иначе дизела често криви глави от прегряване...без да е важна точната причина.
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар


                • #9
                  Много благодаря за отговорите! Явно със заключенията съм общо взето на прав път.

                  Първоначално публикуван от Yordan Kolev
                  Кой двигател е, буквите кой са?
                  1.9 TDI 115 к.с.


                  За рязкото ускорение - да то е при включване на турбото, а иначе най-важното за дизела /поне при големите/ е да се държив обороти. За тоеа е голямо предимство да имаш оборотомер той е разграфен и по принцип трябва да се стараеш винаги да е в обороти.
                  Тук имам малко неразбиране все още. Моя двигател на празен ход е винаги точно на 900 об. На около 1800 колата дръпва рязко, и явно тогава се включва турбината. След това идва сложното.Аз съм свикнал да карам бензините леко и този дизел ми се струва тих и нормален като е около 2000-2200 оборота. Тогава и не ми изглежда колата да се мъчи. Средата на оборотомера обаче е 3000 оборота и дори малко нагоре. Като го карам обаче на 3000 шумът е повече и ми се струва сякаш го мъча малко. Та в крайна сметка, какво значи "да влезе в обороти"? Трябва ли да свикнвам на повече шум и да се уча да го карам на около 3000?

                  В книжките на всички коли с турбодизелови двигатели пише че преди да загасиш мотора трябва да изчакаш 1 до 5 минути на празен ход в зависимост от това колко време си карал преди това.
                  Благодаря, това е ценно, не го знаех!



                  3/ дизела е склонен към прегряване/поне повечето/,затова наглеждай особено в града стрелката на водата.
                  Тази стрелка застава като залепена на 90 градуса от мига в който стартирам колата и не съм я видял да мръдва дори и с част от милиметъра, независимо дали мъча колата в града или съм на магистралата (днес ходих до Ботевград и вдигах всякакви плашещи скорости).

                  За още насоки съм целия в слух

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от lubashki777
                    абе не знам колко егоистично студен е дизела,но ти да си чувал някоя фирма да внася нови глави за бензинови мотори?Или те нямат филтри и охладителна система.Така или иначе дизела често криви глави от прегряване...без да е важна точната причина.
                    Всички фирми внасят глави за бензинови двигатели.

                    Коментар


                    • #11
                      От тая стрелка няма да дочакаш нищо, това не ти е руски логометър. Тя е просто една биметална пластина с навит върху нея реотан. Колата ще изгори, той ще показва че изстива. Това просто не е термометър.

                      А ти да си видял някой да регулира ПВН? Е затова и внасят дизелови глави. А те се кривят по-лесно щото в котлите има повече налягане. Не че се прегряват повече, това е смешно.

                      Коментар


                      • #12
                        Много ясно,че и бензина и дизела прегряват ,и много ясно че дизела при прегряване криви глава заради по-голямата компресия.Просто исках да предупредя човека да внимава.Извинявам се ако съм се из
                        разил грешно.
                        Кинекс,дай ми кординати на фирми които внасят глави за немски,френски и японски автомобили/изключвам представителствата/.Лична молба.Благодаря предварително.Чао.
                        NISSAN FOREVER
                        -----------------------------------------------------------------------------
                        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                        Коментар


                        • #13
                          Ще потърся точни кординати ама що изключваш представителствата.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от geko

                            дизел ми се струва тих и нормален като е около 2000-2200 оборота. Тогава и не ми изглежда колата да се мъчи. Средата на оборотомера обаче е 3000 оборота и дори малко нагоре. Като го карам обаче на 3000 шумът е повече и ми се струва сякаш го мъча малко. Та в крайна сметка, какво значи "да влезе в обороти"? Трябва ли да свикнвам на повече шум и да се уча да го карам на около 3000?
                            аз 3000 не обичам много на дизел, до към 2500 мисля е добре за средно статистически дизел

                            Коментар


                            • #15
                              Що не питате Йори как Ситроенчето ежеминутно се върти до отсекател на към 6000
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X