Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

    Колеги и аз ще споделя моя скромен опит. Проблема често е от температурата на маслото, евентуално комбинация с лошо и/или поостаряло масло и като добавите тежко натоварване, висока температура на въздуха - резултата е налице/първо заминава най-задния цилиндър/. Лично съм монтирал термометри за температура на маслото на 2 турбо-дизела и съм помагал на още два. Измерването показва, че дори при 85-90 градуса на антифриза маслото достига и преминава 130 градуса. Измерваните температури съм проверявал и с електронен термометър с точност +-2,5гр. Изключение правят TD с въздушно-маслен охладител /мисля ,че Mitsubishi L200 2.5тд до 2005 беше с такъв/ Ако всичко при тях е изправно, маслото не прегрява. Друга причина според мен може да е използването на неподходящи масла 0W30 и 5W30 през лятото /те са добри за средноевропейски климат, а у нас е доста по топло/. По време на горещините кинематичния вискозитет на тези масла намалява до безумно ниски стойности, мазането е лошо и дори да не задере, мотора се износва значително повече от нормалното. Та проблема според мен не e от скорост или обороти /щом са били в рамките на заводски допустимото/, а по-скоро нещо с маслото. Поздрави!

    Коментар


    • #47
      До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

      Преди няколо дни се прибрах София - Пловдив в ранните часове и трип компютъра на ГПСа показа средна скорост 192 км/ч, максимална 206 км/ч. Всичко това с "оплювания" от доста колеги Rexton.
      Оборотите при тази скорост са около 3600 - 3800. Двигател 2,7 Xdi, 197 кс (подменен софтуер на двигателя), автоматик, типтроник.
      LZ1VYI --- Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

      Коментар


      • #48
        До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

        Първоначално публикуван от Peter TurboD Преглед на мнение
        Друга причина според мен може да е използването на неподходящи масла 0W30 и 5W30 през лятото /те са добри за средноевропейски климат, а у нас е доста по топло/. По време на горещините кинематичния вискозитет на тези масла намалява до безумно ниски стойности, мазането е лошо и дори да не задере, мотора се износва значително повече от нормалното. Та проблема според мен не e от скорост или обороти /щом са били в рамките на заводски допустимото/, а по-скоро нещо с маслото. Поздрави!
        Това за неподходящите масла наистина е причина.
        В зависимост от двигателя и препоръките на производителя, 10W40 може да е неправилно заради вискозитета или заради базата. Минералните масла при високи температури мажат колкото и водата, за това и новите двигатели карат само тънки синтетики. Абсолютно противопоказно е на двигател за който производителя е определил максимален кинематичен вискозитет 30, да се слага 40.
        И 30 изобщо не е вискозитет с безумно ниска стойност. Вече има доста двигатели които карат с 20.

        Коментар


        • #49
          До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

          Редовно карам бензинов Трупър 2.6 със 120-140 по магистралата. Температурата не помръдва и се чувства добре на тази скорост.
          Разходът, на газ обаче нараства спрямо този при 90-100км/ч.
          0т 9-10 става 12-14...
          При моята джипка 140км/ч. на 5 скорост са точно 4000 об/мин. С оригиналните 235х75х15.
          Налягането на маслото при тези обстоятелства е около 5кг/см2. с полусинтетика 15w50. след около час поддържане на висока скорост налягането пада до 3,5кг/см2. Като се кара с 90-100 налягането не мърда от 5.
          При редовно каране с тази скорост има разход на масло - около 400г./1000км., който при нормално каране не се наблюдава.
          Автомобилът е на около 15 000 от ремонт. Ауспухът е бежов на цвят...
          _____________
          Служебният китаец Landwind 2.8 TD се държи добре на 140-150, без големи отклонения в налягане на масло и температура.
          Става въпрос за автомобил на 17 000 км.
          Пробвал съм го до 170 за момент, но 150 поддържа устойчиво с климатик.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #50
            До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

            Абе, че не са полезни тези скорости за малък дизел - не са. Ама, ако всичко е наред, 5 минути с максималната според производителя скорост, не би трябвало да водят чак до такива резултати.
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #51
              До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

              Ако има някакъв проблем, особено с мазането и охлаждането 5те минути са повече от достатъчни за влизане в критичен режим и клинична смърт на двигателя. Ако буталните пръстени са били поизносени, зад тях при яка ръчка влизат доста и горещи газове, които действат на буталото като пропанов резак. Особено при двигател с принудително пълнене.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #52
                До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                Както споменаха колегите единственото нещо което мори дизела е "префорсирането" ! Знам го и от личен опит в 20-годишна практика с камиони и леки коли. Друг е въпроса , че в курсовете за шофьори
                не се споменава за разликата в управление на дизелов и бензинов автомобил ( то и на задна скорост не ги учат ) , а нещата тръгват още от там . После всеки иска "да лети" по пътя. 4000 оборота за дизел си е убийствено. За кратко може да се подържат , но не и като норма за управление . Ако се прибави и мотор на доста километри и "качествената" българска нафта, задирането в един момент не е за чудене.
                Що се отнася до съвременните високотехнологични дизели. Каквито и дудуци да им прикрепват , в двигателя пак се движат нагоре-надолу и търкат добрите стари бутала . Другите екстри са главно за снижаване на разхода и гъзария.
                Познавам един приятел със дизелова Зафира (купена от магазина), който се хвалеше че подържа спокойно 200 по магистралата . На 160000 км. направи основен ремонт на двигателя...
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #53
                  До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                  Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                  Дайхацу Фероца 1.6л. бензин ръчка4ск. само на задно 100-110 продължително, на 130 се олива в масло експеримента прекратен!
                  Ъ?!?!? Къде я намерИ тая фероза с 4 скорости?

                  Същия експеримент. Щатни гуми. 130 на километража. На моменти 140. Триград - >Пловдив -> София. По магистралата почти постоянно 120-130. Никакви ядове. Само стрелката на температурата се вдигна с един милиметър повече от нормално. Ама това на ПЕТА скорост. При това нито и бях правил центровка, нито бях чистил инжекциона. Бях сменил само задължителните неща. Сега върви дори повече.

                  Оливането е било по друга причина.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #54
                    До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                    Гранд Чероки 4.0-при 2000/обр. си поддържа 120км/ч. Натискал съм и повече но като испреварвам и не за дълго.
                    Jeep Grand Cherokee Limited 4.0L 1999г.
                    Тодор Събчев

                    Коментар


                    • #55
                      До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      Това за неподходящите масла наистина е причина.
                      В зависимост от двигателя и препоръките на производителя, 10W40 може да е неправилно заради вискозитета или заради базата. Минералните масла при високи температури мажат колкото и водата, за това и новите двигатели карат само тънки синтетики. Абсолютно противопоказно е на двигател за който производителя е определил максимален кинематичен вискозитет 30, да се слага 40.
                      И 30 изобщо не е вискозитет с безумно ниска стойност. Вече има доста двигатели които карат с 20.
                      Числата 20,30,40... са условни означения на вискозитетни диапазони, а не конкретен вискозитет. Всички производители на автомобили дават поне две, а често и повече масла, според климатичните условия, при които ще се кара колата. В книжката, която имам под ръка пише:5W30-студен климат -30до+15гр.C; 10W30 средноевропейски климат -20до+37гр.максимум; 5W40 -20до+45гр C. Тези температурни диапазони естествено се различават и според конкретния двигател, но винаги трябва да се съобразяваме с тях, за да не създаваме работа на сервизите. В някои сервизни книжки, преведени на български, част от маслата са спестени, може би умишлено/нямат сметка да караме 500 000км без ремонт/.
                      Когато температурата на маслото надхвърли 100гр.С вискозитета спада по различна крива, според производителя, качеството и това дали е минерално, полусинтетично или пълна синтетика. Затова API определя High-Shear-Rate Viscosity при 150гр.С. При минералните масла вискозитета спада рязко след 100гр.С и едва влизат в изискванията, при синтетичните спадането е почти линейно до 150гр.С. За съжаление не намирам графиките, които имам на Castrol, но поне открих таблицата на API , която прикачам. Надявам се това да помогне за по-малко загинали двигатели. По въпроса за гъстото масло /с по-голям вискозитет/ -то може да убие двигателя при много ниски Т поради невизможност за изпомпване, но при горещо време и голямо натоварване мотора ще ти е благодарен.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #56
                        До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                        Първоначално публикуван от Peter TurboD Преглед на мнение
                        Числата 20,30,40... са условни означения на вискозитетни диапазони, а не конкретен вискозитет. Всички производители на автомобили дават поне две, а често и повече масла, според климатичните условия, при които ще се кара колата. В книжката, която имам под ръка пише:5W30-студен климат -30до+15гр.C; 10W30 средноевропейски климат -20до+37гр.максимум; 5W40 -20до+45гр C. Тези температурни диапазони естествено се различават и според конкретния двигател, но винаги трябва да се съобразяваме с тях, за да не създаваме работа на сервизите. В някои сервизни книжки, преведени на български, част от маслата са спестени, може би умишлено/нямат сметка да караме 500 000км без ремонт/.
                        Когато температурата на маслото надхвърли 100гр.С вискозитета спада по различна крива, според производителя, качеството и това дали е минерално, полусинтетично или пълна синтетика. Затова API определя High-Shear-Rate Viscosity при 150гр.С. При минералните масла вискозитета спада рязко след 100гр.С и едва влизат в изискванията, при синтетичните спадането е почти линейно до 150гр.С. За съжаление не намирам графиките, които имам на Castrol, но поне открих таблицата на API , която прикачам. Надявам се това да помогне за по-малко загинали двигатели. По въпроса за гъстото масло /с по-голям вискозитет/ -то може да убие двигателя при много ниски Т поради невизможност за изпомпване, но при горещо време и голямо натоварване мотора ще ти е благодарен.
                        И аз това казвам.
                        Само тази връзка между вискозитета и климата не е много вярна. Според мен са трикове и интерпретации от страна на търговците.
                        Не може 40 да е по-правилното масло след като производителя на автомобила е указал друго. Гранд Чероки например.
                        http://www.wkjeeps.com/wk_maintenance.htm#ENGOIL
                        В Америка има всякакъв климат, а в най-топлите щати като Флорида, масовото масло е 10W30.
                        Аз лично, минерално масло не бих сипал никога.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          И аз това казвам.
                          Само тази връзка между вискозитета и климата не е много вярна. Според мен са трикове и интерпретации от страна на търговците.
                          Не може 40 да е по-правилното масло след като производителя на автомобила е указал друго. Гранд Чероки например.
                          http://www.wkjeeps.com/wk_maintenance.htm#ENGOIL
                          В Америка има всякакъв климат, а в най-топлите щати като Флорида, масовото масло е 10W30.
                          Аз лично, минерално масло не бих сипал никога.
                          Напълно си прав , още повече че от различните данни на производителите е видно , че доста от маслата се застъпват в определен температурен диапазон.Все пак въпроса има и комерсиална страна. Уловката е там , че разликите във вискозитета са най-ярко изразени при минералните . Затова истината е в синтетиката - а дали ще е W30 или 40 не е особено съществено.
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                            От много време се чудя какво масло да слагам. По спесификации Хонда препоръчват 5w30, обаче, дистрибуторите им в БГ слагат 10w40 и ме разубеждават на двигател на 130000 км да слагам 5w30. Като чета тая статия, съвсем се обърквам.

                            http://www.machinerylubrication.com/...?articleid=518

                            Лятото надали има някакво значение какво ще се сложи, но си мисля зимата да ползвам 5w.
                            Последно редактирано от ixeos; 20-08-08, 17:54.
                            Vitara 2.0 V6
                            Honda CRV (Gen 1)
                            Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                            ВАЗ 2131

                            Коментар


                            • #59
                              До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                              Някой виждал ли в каква каша се превръща 10W40 през зимата?

                              Коментар


                              • #60
                                До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                                Първоначално публикуван от Peter TurboD Преглед на мнение
                                Изключение правят TD с въздушно-маслен охладител /мисля ,че Mitsubishi L200 2.5тд до 2005 беше с такъв/ Ако всичко при тях е изправно, маслото не прегрява.
                                И на Паджеро си го има. Той си е на кръг като охладителната система - с термостат. Точно между него и основния радиатор се хваща добре един ел. вентилатор. Той е полезен, защото вентилаторът с виското е далече и на практика масленият радиатор разчита само на насрещния поток. Преди малко дърпах ремарке по черни пътища при сериозно натоварване и ниска скорост. Без този вентилатор масленият радиатор е украшение на практика...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X