До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време
Колеги и аз ще споделя моя скромен опит. Проблема често е от температурата на маслото, евентуално комбинация с лошо и/или поостаряло масло и като добавите тежко натоварване, висока температура на въздуха - резултата е налице/първо заминава най-задния цилиндър/. Лично съм монтирал термометри за температура на маслото на 2 турбо-дизела и съм помагал на още два. Измерването показва, че дори при 85-90 градуса на антифриза маслото достига и преминава 130 градуса. Измерваните температури съм проверявал и с електронен термометър с точност +-2,5гр. Изключение правят TD с въздушно-маслен охладител /мисля ,че Mitsubishi L200 2.5тд до 2005 беше с такъв/ Ако всичко при тях е изправно, маслото не прегрява. Друга причина според мен може да е използването на неподходящи масла 0W30 и 5W30 през лятото /те са добри за средноевропейски климат, а у нас е доста по топло/. По време на горещините кинематичния вискозитет на тези масла намалява до безумно ниски стойности, мазането е лошо и дори да не задере, мотора се износва значително повече от нормалното. Та проблема според мен не e от скорост или обороти /щом са били в рамките на заводски допустимото/, а по-скоро нещо с маслото. Поздрави!
Колеги и аз ще споделя моя скромен опит. Проблема често е от температурата на маслото, евентуално комбинация с лошо и/или поостаряло масло и като добавите тежко натоварване, висока температура на въздуха - резултата е налице/първо заминава най-задния цилиндър/. Лично съм монтирал термометри за температура на маслото на 2 турбо-дизела и съм помагал на още два. Измерването показва, че дори при 85-90 градуса на антифриза маслото достига и преминава 130 градуса. Измерваните температури съм проверявал и с електронен термометър с точност +-2,5гр. Изключение правят TD с въздушно-маслен охладител /мисля ,че Mitsubishi L200 2.5тд до 2005 беше с такъв/ Ако всичко при тях е изправно, маслото не прегрява. Друга причина според мен може да е използването на неподходящи масла 0W30 и 5W30 през лятото /те са добри за средноевропейски климат, а у нас е доста по топло/. По време на горещините кинематичния вискозитет на тези масла намалява до безумно ниски стойности, мазането е лошо и дори да не задере, мотора се износва значително повече от нормалното. Та проблема според мен не e от скорост или обороти /щом са били в рамките на заводски допустимото/, а по-скоро нещо с маслото. Поздрави!

. Другите екстри са главно за снижаване на разхода и гъзария.
Коментар