Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

    Здравейте!
    От личен опит установих, че дизеловя Free не е кола за магистрала. При мен се получи прегряване със задиране на бутало при 160 км/ч за около 5 мин. Колата бе натоварена до козирката, с работещ климатик, топло време и смешните 98 коня под капака.
    Споделете мнение по въпроса от темата според вашите лични 4х4. Темата не цели демонстрации по ,,магистрален щангизъм", а анкетира какво е според вас разумното (от технологична гледна точка) натоварване на двигателя.
    Например смятате ли, че Диско 1 може безопасно да развива подобни скорости при идентични условия? Каква е все пак максималната разумна скорост на 4х4 за магистрала?

    p.s. оказа се, че макар и 4000 оборота/мин да не са в червения отсек на дизеловата скала не е съвсем безопасно да се поддържат по-дълго време...
    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
    LZ1EMS

  • #2
    До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

    Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
    ... Каква е все пак максималната разумна скорост на 4х4 за магистрала?

    p.s. оказа се, че макар и 4000 оборота/мин да не са в червения отсек на дизеловата скала не е съвсем безопасно да се поддържат по-дълго време...
    Абсурд е да се опитваш да генерализираш нещата за всички марки и модели 4х4. Твърде големи са разликите.

    Виж, за по-малките дизели най-общо може да се каже, че комфортна скорост на магистрала е примерно не повече от 100 - 110 км/ч.
    Що се отнася до оборотите, аз гледам да се държа в диапазона 3000-3500.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

      Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
      Здравейте!
      От личен опит установих, че дизеловя Free не е кола за магистрала. При мен се получи прегряване със задиране на бутало при 160 км/ч за около 5 мин. Колата бе натоварена до козирката, с работещ климатик, топло време и смешните 98 коня под капака.
      Споделете мнение по въпроса от темата според вашите лични 4х4. Темата не цели демонстрации по ,,магистрален щангизъм", а анкетира какво е според вас разумното (от технологична гледна точка) натоварване на двигателя.
      Например смятате ли, че Диско 1 може безопасно да развива подобни скорости при идентични условия? Каква е все пак максималната разумна скорост на 4х4 за магистрала?

      p.s. оказа се, че макар и 4000 оборота/мин да не са в червения отсек на дизеловата скала не е съвсем безопасно да се поддържат по-дълго време...
      Няма начин да се е случило това заради поддържането на 160 км/ч. Имало е друг проблем в мотора. Или прекалено износване.
      Преди години с брат ми имахме един Сеат 1.2 - 75 коня. Няколко пъти съм поддържал 160 при 180 максимални на километража. И то не за 5 минути. Никакви грижи не е създал. Продадохме го след 8 години експлоатация и новия собственик още го кара без проблеми по двигателя.
      no signature no problems

      Коментар


      • #4
        До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

        Всички дизели страшно мрат от високи обороти, и най-бързоходните. Не ги обичат, и това е.
        За твоя случай трябва и внимателно да се видят резултатите от аутопсията. Не е речено, че не е бил заминал преди това, че не се е усещало е друг въпрос.
        А 160 е странна скорост за всеки джип. Не ти трябват такива развлечения с толкова висока будка

        Коментар


        • #5
          До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

          От кола до кола - много разлики
          Моята ме вози перфектно около 110-130, малко над 2000 оборота,
          Може и 160-170, ама не и е стихията, макар и да седи стабилно, "няма душа"
          А задралото бутало може да е друг проблем, не от скоростта

          Коментар


          • #6
            До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
            Всички дизели страшно мрат от високи обороти, и най-бързоходните. Не ги обичат, и това е.
            Точно! Не става дума за километри, а за обороти! Над 3000 - 3500 всеки дизел бере душа.
            А че сандъкът не е аеродинамично за високи скорости става ясно при различна скорост за всеки.

            Коментар


            • #7
              До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Точно! Не става дума за километри, а за обороти! Над 3000 - 3500 всеки дизел бере душа.
              А че сандъкът не е аеродинамично за високи скорости става ясно при различна скорост за всеки.
              Не съм склонен да се съглася, че това важи за съвременните дизели. На Аутобана си вървят и им няма нищо от това.

              emanuilis - ако си правил гимнастиката в жега, претоварен, на климатик и, може би, изкачвайки наклон - със сигурност си помогнал на мотора да се скапе, но трябва да е имало някакъв проблем, за да се случи това. При здрав мотор - просто ще прегрееш.
              Зима иде

              Коментар


              • #8
                До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                За мен "добрата" скорост за колата е тази, която видя на скоротомера когато дълго време съм карал спокойно, без да бързам и без да мисля с колко км/ч карам. На патрул 260 2.8 ТД тази скорост е около 80-90 км/ч. Ако давам малко газ колата се чуства отлично и със 100-110. Иначе до към 130-140 може и издържа - от Варна до Банско non-stop. Но не се чувства добре двигателя - температурата се вдига, работи на ръба на възможностите си. И управлението далеч не е приятно и спокойно.
                За сметка на това бензиновия Y60, ако го караш без да гледаш скоростомера като нищо ще те остави без книжка - на 140 се чувста като другия с 80. 160 км/ч се усещат вече, но то е заради кривите гуми Колко може не съм пробвал още - чувал съм да говорят за 200 някои...
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #9
                  До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                  Абсурд тази повреда да е само от скороста за толкова кратко време. Това все пак му е в параметрите за максимална скорост, така че ако е наред би трябвало да може да я подържа с мъка и за повече от 5 минути, щом оборотите са извън червената зона. Най-много тя да е довършила това дето така или иначе е било тръгнало да става. Наистина ще е хубаво да се разбере защо наистина е станало...

                  Иначе по темата... Нищо не мога да кажа, защото общо взето във Ферозата още при 130 км/ч се чуствам като в ковчег, но заради стабилноста, та не смея да подържам повече, а двигателя на паркетника може доста, но няма нищо общо с високопроходимите машини като характеристики, та не се брои. Фрийлендъра обаче също е правен да се движи предимно по магистрали, така че това е още една причина да се съмнявам, че само високата скорост го е уморила.
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                    Абе аз с Черокито си карам с 160 почти по цялата магистрала, на места дори 170. Включа ли му климатика обаче дига над над средата, и тогава намалявам до към 140 - 150. Много съм доволен от скоростта която постига без да загрее, въпреки че е дизел.
                    Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

                    Коментар


                    • #11
                      До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                      Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                      Здравейте!
                      От личен опит установих, че дизеловя Free не е кола за магистрала. При мен се получи прегряване със задиране на бутало при 160 км/ч за около 5 мин. Колата бе натоварена до козирката, с работещ климатик, топло време и смешните 98 коня под капака...
                      Ами при такъв тест, резултата не е никак нелогичен. Не казвам, че е нормален, но всеки други дизел най-малкото ще вдигне температура, ако го караш дълго време, на горе-опоменатите условия и при 4000 об./мин. Това не е бензин, дето започва да върви на тези обороти (изключвам големите кубатури).

                      Според мен всички на цели мостове отпред и отзад поддържат 90-130км./ч. комфортно на магистрала, в зависимост от модели, марки, двигатели, трансмисии, размер гуми и т.н. Тези с независимо отпред са една идея отгоре, евентуално до 150км./ч. Най-новите още повече.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                        Не искам да измествам темата, но все пак основен проблем е остро прегряване на IV-ти цилиндър, при високи обороти (4000/мин). Казвам остро защото датчика за температурата дори не помръдна, а иначе е доказвал, че работи преди време по друг повод. Та така - дизел и високи обороти - НЕ!
                        Споделям това като опит за всички вас.
                        p.s. между другото на автоморга от четири Free, три от които дизелови се оказа, че всички те (дизеловите) имат ,,запечен" четвърти цилиндър. В конструктивно отношение поне за мен има обяснение защо точно IV-ти...
                        Последно редактирано от emanuilis; 19-08-08, 17:11.
                        Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                        „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                        LZ1EMS

                        Коментар


                        • #13
                          До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                          Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                          ...Според мен всички на цели мостове отпред и отзад поддържат 90-130км./ч. комфортно на магистрала, в зависимост от модели, марки, двигатели, трансмисии, размер гуми и т.н. Тези с независимо отпред са една идея отгоре, евентуално до 150км./ч. Най-новите още повече.
                          Яро, прав си за скоростите, с едно изключение, въпреки целия мост отпред - Гранд Чероки си вози комфортно и при доста по-високи от дискутираните скорости, а и това, че си изключил големите кубатури, пак си прав, 160 км/час се постига с двигател 5.2 при около 2500 об/мин... Преди две седмици си направих експеримент, посреднощ, на магистралата, стигнах 200 км/час. Такива скорости не бях достигал, от как, преди 5 години си продадох последната спортна кола. Интересно ми беше колко бързо ще ги набере. Останах приятно изненадан от ускорението дори след 180... и загубих интерес към големите скорости...

                          Друг е въпросът, колко е разумно да се кара със скорости над 120 км/час, пък било и по магистралите...

                          П.П. Еmanuilis, направил си правилния извод, относно оборотите на дизеловите двигатели. Жалко, че толкова скъпо си платил за урока... Във всеки случай, мисля Стефан, някъде по-горе беше споменал, че за да се случи това, си има конкретна причина, а голямото натоварване е било предпоставката за това, което неминуемо е щяло да те сполети, макар и по-късно...
                          Последно редактирано от giorgio; 19-08-08, 17:30.
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                            Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                            между другото на автоморга от четири Free, три от които дизелови се оказа, че всички те (дизеловите) имат ,,запечен" четвърти цилиндър. В конструктивно отношение поне за мен има обяснение защо точно IV-ти...
                            Сложил си "диагноза"?! Ще ми е интересно да я прочета, ако искаш да я споделиш.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Каква е максималната скорост, която може да се поддържа по-дълго време

                              Знаех си, че ще се стигне до ,,магистрален щангизъм"...
                              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                              LZ1EMS

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X