Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

    Първоначално публикуван от Barbaron Преглед на мнение
    Много стара тема.
    Навремето в накое от бългаските авто-мото печатни издания известният полски автомобилен състезател Засада надълго и нашироко обясняваше, че е по добре след като задвижите двигателя на автомобила да тръгнете веднага(без да му давате зор). Обяснаваше, че така по-равномерно става загрявнето на машината...
    даа, а на някои "автомобили" (трабант ) инструкцията изрично забраняваше загряване на празен ход.

    Коментар


    • #17
      До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

      Ей ги отговорите на хората с ръчните скорости
      Чайте са да ви кажа истината за автоматиците. На повечето автоматици за джипове радиаторите за охлаждането на маслото са вградени в радиаторите за антифриза. И играят и обратната роля - подгряват маслото до нормална работна температура когато е студено зимата. Затова за автомобил с автоматик е много важно за кутията да не започвате движение преди уреда на таблото да е отлепил от началото и да е стигнал до първото деление поне. Иначе конкретно аз ако колата е чиста от сняг и скреж паля и тръгвам веднага щот съм с ръчни скорости. Ако е заснежена или заскрежена я паля и тя работи докато я чистя - като вляза после измръзнал вътре да е вече топло от парното (страшно бързо загрява и е много силно). Това са ми изискванията, какво да му мисля на тоя голям американски туч? Нищо няма да му стане ако не го изнасилвам с високи обороти веднага.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #18
        До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

        Ако трябва да я чистя, я паля преди това. Иначе сядам вътре и първо паля. После докато сложа колана, пусна и фаровете и музиката, са минали 20 - 30 секунди. След това тръгвам лекичко по паркинга и малките улички(около 150-200 метра). После имам включване към голям булевард. Изчаквам си като пич да се източи напълно трафика от предния светофар, измъквам се леко и в 99% от случаите ме хваща червено. Докато светне зеленото са минали поне 3 - 4 минути от тръгването.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #19
          До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

          Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
          Ако трябва да я чистя, я паля преди това. Иначе сядам вътре и първо паля. После докато сложа колана, пусна и фаровете и музиката, са минали 20 - 30 секунди. След това тръгвам лекичко по паркинга и малките улички(около 150-200 метра). После имам включване към голям булевард. Изчаквам си като пич да се източи напълно трафика от предния светофар, измъквам се леко и в 99% от случаите ме хваща червено. Докато светне зеленото са минали поне 3 - 4 минути от тръгването.
          Вчера ме спря Симпатяга Катаджия, поговорихме си и в разговора той каза "...вие в София въобще не се движите от задръствания..." Прав си беше
          Аз оставам колата "да загрее" единствено ако ще чистя снега, иначе тръгвам бавно и славно, той дизела (както и бензина) докато не загрее така или иначе си не може много пък и КАТ-аджиите са на 100метра от нас.
          П.С. Като стана дума та се сетих виждали ли сте друга страна с толкова МНОГО КАТ постове??? Напоследък са "на всеки километър" и не за да помагат на трафика

          Коментар


          • #20
            До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

            Аз знам, че е хубаво да се поизчака малко!Карам КИА Спортидж 2.2 Дизел производство от далечната 98-ма година.При мен когато е студено определено след като запаля, чакам около 2-3 минути да загрее.А и оборотите ми седят на 700 и след малко се качват на 900.Когато достигна 900 звукьт на двигателя е вече нормалният и потеглям.
            Nissan Patrol GR 3.0 TDi

            Коментар


            • #21
              До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

              В една друга тема писах за мита за няколкократното подгряване на свещите сутрин.

              Това е втората заблуда - загряването на място. 30сек.-1мин. е нормално в голям студ, но да го оставяш 5-10мин. няма никаква логика. И за дизелов, и за бензинов двигател. Майсторите, които ви говорят за "разбиване на маслото" живеят в миналия век. Маслото съвсем спокойно си стои в картера и само смукателя на маслената помпа влиза в него, нищо не го разбърква механично, а само това, което "пада" отгоре, вече минало през лагерите. Двигателя на празен ход почти не произвежда топлина и да чакаш да загрее така маслото е нелогично. Много още може да се пише... Пали се, оборотите се нормализират до 1 мин. на студено ако двигателят е наред и се тръгва без екстремни натоварвания. Имайте предвид, че дори и антифриза след това да вдигне 90 гр., маслото още е студено, така че не бързайте много с газта. Това, ако колата е ваша... Ако е на шефа ви - както желаете!

              Коментар


              • #22
                До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                как да не произвежда топлина?досега като съм я карал ми стой максимум до половината,като я оставя на място отива нагоре и се включва перката,това е така защото няма охлаждане от въздушната струя,но да се каже че не отделя топлина?за пример 525 бензин на празен ход гори 2л,поне толкова показва разходомера


                Поздрави
                Последно редактирано от FiveFinger; 24-01-08, 17:59.

                Коментар


                • #23
                  До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  В една друга тема писах за мита за няколкократното подгряване на свещите сутрин.

                  Това е втората заблуда - загряването на място. 30сек.-1мин. е нормално в голям студ, но да го оставяш 5-10мин. няма никаква логика. И за дизелов, и за бензинов двигател. Майсторите, които ви говорят за "разбиване на маслото" живеят в миналия век. Маслото съвсем спокойно си стои в картера и само смукателя на маслената помпа влиза в него, нищо не го разбърква механично, а само това, което "пада" отгоре, вече минало през лагерите. Двигателя на празен ход почти не произвежда топлина и да чакаш да загрее така маслото е нелогично. Много още може да се пише... Пали се, оборотите се нормализират до 1 мин. на студено ако двигателят е наред и се тръгва без екстремни натоварвания. Имайте предвид, че дори и антифриза след това да вдигне 90 гр., маслото още е студено, така че не бързайте много с газта. Това, ако колата е ваша... Ако е на шефа ви - както желаете!
                  Мани го двигателя, написах ти вече за кутията. В автоматичната има помпа която го върти през радиатора и го подгрява дори на място прекарвайки го през радиатора на двигателя.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                    как да не произвежда топлина?досега като съм я карал ми стой максимум до половината,като я оставя на място отива нагоре и се включва перката,това е така защото няма охлаждане от въздушната струя,но да се каже че не отделя топлина?за пример 525 бензин на празен ход гори 2л,поне толкова показва разходомера
                    Вдига температурата по две причини:
                    1. Няма насрещна струя
                    2. Водната помпа няма производителност поради ниските обороти.
                    Просто всеки мотор отделя топлина според натоварването - закон.

                    Но ниските обороти означават и ниско налягане на маслото и като добавим, че е студено и гъсто - в резултат износването е по-голямо.

                    Мани го двигателя, написах ти вече за кутията. В автоматичната има помпа която го върти през радиатора и го подгрява дори на място прекарвайки го през радиатора на двигателя.
                    Автоматиците все пак са по-рядко явление при джиповете тук. Кой ги оплю тотално? Не съм аз...

                    Коментар


                    • #25
                      До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                      Аз докато си изкарам джипката от подземния гараж минават 2-3 мин през които той си работи спокойно , но и да е нощувал навън го оставям една цигара време да се " успокои " до нормални обороти и след това по-кротко до достигане на хубава работна темперетура.Винаги съм го правил това с всички коли до сега и съм нямал проблеми , за мен това е правилна експлоатация.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                        Никога не съм "загрявал" колите си! При много голям студ 20-30 сек. докъдето се закопчая с колана, включа всякакви глезотии и т.н.!!
                        Пък и да загрееш дизел на място на празен ход си е понякога невъзможно при по голям студ!!
                        За автоматиците - засега един на 240 хил., другия на 80 хил. незагрявани никога - без проблем!!
                        Разбира се първите няколко минути много плавно и бавно!!
                        Не говорим за старите карбуратори разбира се - там си трябваше малко загряване инече не тръгваха!
                        יעבור
                        «И това ще мине»

                        Коментар


                        • #27
                          До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                          Паля колата, ако има скреж или сняг по нея, работи докато я чистя. След това, потеглям. Ако пътната обстановка налага или бързам, си я ръчкам колкото трябва, ако трябва в червеното на оборотомера, там е.
                          Ако не и понася, да си търси друг стопанин!
                          Не чета коментари и не отговарям на такива.

                          И коментаторите...

                          Коментар


                          • #28
                            До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            ...Двигателя на празен ход почти не произвежда топлина и да чакаш да загрее така маслото е нелогично. ...!
                            С горното не съм съгласен зимата.
                            Поне не и за конкретните двигатели на мицубиши, които ползвам в момента(4D56) или които съм ползвал преди(4G93). От десетината лични автомобила, които са минали през ръцете ми последните 25 години и 5-6 модела служебни, досега по-бързо загряващи от тези през зимата, при "минус" температури, не съм срещал. Може и да е случайно, но не съм сигурен.
                            Колкото до загряването сутрин - ...ами аз като сляза пред блока, колата винаги ми е топла и размразена...Ади-малкия си знае...и слиза 5 мин. преди мен, ако иска да го карам на училище
                            Mitsubishi L200 DobbleCab

                            KTM XC 450 RW 2009
                            KTM 350 SX 2011

                            Коментар


                            • #29
                              До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                              Това е втората заблуда - загряването на място. 30сек.-1мин. е нормално в голям студ, но да го оставяш 5-10мин. няма никаква логика.
                              +1
                              на място ще трябват дори повече от 10 минути за да стигне "мин" на скалата при минусови температури сутрин... ако ще стоиш 10-15 мин на място, то по-добре да тръгнеш пеша - ще стигнеш по-бързо...

                              Да не говорим, че много от майсторите "подгряващи" на място форсират двигателя "да загрее по-бързо"
                              Виждал съм "специалист" който август месец на морето си форсира поне 10 мин колата /лада/ преди да тръгне за София... Колко мъка има на тоя свят! Не му ли просветва, че най-много до Сливен ще загрее...
                              Аз оставам малко да поработи само когато предното стъкло е замръзнало /обикновено като съм някъде на ски - нормално колата спи в топъл гараж/...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • #30
                                До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                                Аз карам Сузуки Гранд Витара 2.0 16V бензин 2000 г. Винаги сутрин чакам 2-3 минути да поработи на място и след това тръгвам.То вече ми стана навик да чакам,дори и да не е студено
                                Grand Vitara 2.0 16V (J20A)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X