От: Пълен новак търси съвет
Много ми хареса описанието при съответните степени на трудност, кое какво е, много полезно четиво за всеки бъдещ джипар
Първоначално публикуван от banjo
Преглед на мнение
И да допълня писаното по горе.
Профилната проходимост на автомобила ще те ориентира къде можеш да минеш. Преди няколко години Светослав Дойчинов представи степените на трудност относно трасетата:
(
СТЕПЕНИ НА ТРУДНОСТ ПО ВРЕМЕ НА OFF-ROAD ПРЕХОД
Целта на тази класификация е да улесни състезателите, при вземането на решението дали да преминат през етапа или да го заобиколят.
Първа степен - лека: Добър почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Умерени наклони. Могат да преминат автомобили 2WD, освен когато има сняг. Няма проблем с широчината на пътя, могат да се разминат два автомобила.
Втора степен - лека: Почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Единични коловози. Умерен наклон при изкачване до 10 градуса. . Могат да преминат 2WD автомобили с подготовка. При сняг или дъжд, може да се наложи използването на 4WD функцията на автомобила. Могат да се разминат два автомобила.
Трета степен - лека: Почвен път. Набразден, мокър, изровен. Пресичат се водни препятствия с дълбочина над 15 см. Проходима кал. Плавен наклон до 10 градуса. Малки дупки и камъни. Препоръчва се 4WD придвижване, но е възможно да премине и 2WD автомобил с адекватен клирънс и водач с добро умение. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
Четвърта степен - умерена: Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери до 20 см. Пресичат се водни участъци, с дълбочина до главините на колелата. Проходима кал. Изкачване и спускане на наклони до 15 -20 градуса. Може да премине 4WD с нормална подготовка. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
Пета степен - умерена:Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери над 30 см., водата е над 30 см дълбока с възможно бързо течение. Проходима кал. Наклоните са около 20 градуса. Дупките са 20 см дълбочина. Страничният наклон е до 15 градуса. 4WD задвижване е задължително. Има проблем със ширината на пътя.
Шеста степен - тежка:Последователност от камъни и дупки. Камъните са с размер над 30см и много на често. Пресичане на реки с дълбочина до главините на колелата и силно течение. Калта задължително трябва да се проверява преди преминаване. Чести наклони от 20 - 30 градуса. Страничния наклон доближава 20 градуса. 4WD задвижване е задължително, а ако сте със сериен автомобил е желателно да има още един автомобил от същия клас. При по -широк автомобил е необходимо повишено внимание.
Седма степен - тежка:Скални късове, които са на често и са дълги над 30см., на височина са по високи от двигателните мостове. Дупките са на често и с дълбочина около 30см. Калта е дълбока 20-30см, може да я има и по склоновете. Наклоните са до 35 градуса, странично 30 градуса. Реките са със силно течение и дълбочина към 50 см. Пътя е широк колкото автомобила. Необходим е добър шофьорски опит.
Осма степен – много тежка: Големи скали и / или дълбоки коловози. Камъните са по-високи от главините. Дълбока кал или кални изкачвания. Резки изкачвания и спускания от 40 градуса, оголени или каменисти. Водните участъци надхвърлят дълбочина 70 см. Страничен наклон 30 градуса. Широко колкото за един автомобил. Възможни са наранявания. Необходим е добър опит в “извън пътното “ шофиране. Специално подготвената кола е предимство.
Девета степен - екстремна: Масивни скали над 40 см. Чести дупки дълбоки над 40см. Кално блато / дълго, дълбоко, без стабилна основа /. Реки с много силно течение и дълбочина над 70 см. Стръмни изкачвания и спускания около 42 градуса. Странични наклони 35-40 градуса. Може би невъзможно за сериен автомобил. Опита е от решаващо значение. Изисква се наличие на лебедка. Нараняванията са възможни, механичните повреди са почти сигурни, опасността от преобръщане е реална. Работа в екип.
Десета степен - екстремна: Сурово изпитание. Екстремната подготовка е задължителна. Невъзможно за серийни автомобили, от колкото и добра марка да са. Изисква се наличие на лебедка. Необходимо е да се проправя пътека. Понякога е невъзможно да се продължи и при перфектна подготовка. Възможни са големи щети по превозното средство. Възможни са тежки наранявания. Необходима е екстремална предпазливост и работа в екип.
)
Обикновенно стандартен автомобил може да премине максимум пета степен на трудност ,от там на горе трябва подготовка. Стандартните данни съм ти показал за различните модели а ако искаш подобрение първо си изясни къде искаш да го ползваш автомобила. Един "тунинг" превишава инвестицията за автомобил многократно. Не те съветвам да правиш такъв понеже повечето дейности са незаконни.
Профилната проходимост на автомобила ще те ориентира къде можеш да минеш. Преди няколко години Светослав Дойчинов представи степените на трудност относно трасетата:
(
СТЕПЕНИ НА ТРУДНОСТ ПО ВРЕМЕ НА OFF-ROAD ПРЕХОД
Целта на тази класификация е да улесни състезателите, при вземането на решението дали да преминат през етапа или да го заобиколят.
Първа степен - лека: Добър почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Умерени наклони. Могат да преминат автомобили 2WD, освен когато има сняг. Няма проблем с широчината на пътя, могат да се разминат два автомобила.
Втора степен - лека: Почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Единични коловози. Умерен наклон при изкачване до 10 градуса. . Могат да преминат 2WD автомобили с подготовка. При сняг или дъжд, може да се наложи използването на 4WD функцията на автомобила. Могат да се разминат два автомобила.
Трета степен - лека: Почвен път. Набразден, мокър, изровен. Пресичат се водни препятствия с дълбочина над 15 см. Проходима кал. Плавен наклон до 10 градуса. Малки дупки и камъни. Препоръчва се 4WD придвижване, но е възможно да премине и 2WD автомобил с адекватен клирънс и водач с добро умение. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
Четвърта степен - умерена: Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери до 20 см. Пресичат се водни участъци, с дълбочина до главините на колелата. Проходима кал. Изкачване и спускане на наклони до 15 -20 градуса. Може да премине 4WD с нормална подготовка. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
Пета степен - умерена:Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери над 30 см., водата е над 30 см дълбока с възможно бързо течение. Проходима кал. Наклоните са около 20 градуса. Дупките са 20 см дълбочина. Страничният наклон е до 15 градуса. 4WD задвижване е задължително. Има проблем със ширината на пътя.
Шеста степен - тежка:Последователност от камъни и дупки. Камъните са с размер над 30см и много на често. Пресичане на реки с дълбочина до главините на колелата и силно течение. Калта задължително трябва да се проверява преди преминаване. Чести наклони от 20 - 30 градуса. Страничния наклон доближава 20 градуса. 4WD задвижване е задължително, а ако сте със сериен автомобил е желателно да има още един автомобил от същия клас. При по -широк автомобил е необходимо повишено внимание.
Седма степен - тежка:Скални късове, които са на често и са дълги над 30см., на височина са по високи от двигателните мостове. Дупките са на често и с дълбочина около 30см. Калта е дълбока 20-30см, може да я има и по склоновете. Наклоните са до 35 градуса, странично 30 градуса. Реките са със силно течение и дълбочина към 50 см. Пътя е широк колкото автомобила. Необходим е добър шофьорски опит.
Осма степен – много тежка: Големи скали и / или дълбоки коловози. Камъните са по-високи от главините. Дълбока кал или кални изкачвания. Резки изкачвания и спускания от 40 градуса, оголени или каменисти. Водните участъци надхвърлят дълбочина 70 см. Страничен наклон 30 градуса. Широко колкото за един автомобил. Възможни са наранявания. Необходим е добър опит в “извън пътното “ шофиране. Специално подготвената кола е предимство.
Девета степен - екстремна: Масивни скали над 40 см. Чести дупки дълбоки над 40см. Кално блато / дълго, дълбоко, без стабилна основа /. Реки с много силно течение и дълбочина над 70 см. Стръмни изкачвания и спускания около 42 градуса. Странични наклони 35-40 градуса. Може би невъзможно за сериен автомобил. Опита е от решаващо значение. Изисква се наличие на лебедка. Нараняванията са възможни, механичните повреди са почти сигурни, опасността от преобръщане е реална. Работа в екип.
Десета степен - екстремна: Сурово изпитание. Екстремната подготовка е задължителна. Невъзможно за серийни автомобили, от колкото и добра марка да са. Изисква се наличие на лебедка. Необходимо е да се проправя пътека. Понякога е невъзможно да се продължи и при перфектна подготовка. Възможни са големи щети по превозното средство. Възможни са тежки наранявания. Необходима е екстремална предпазливост и работа в екип.
)
Обикновенно стандартен автомобил може да премине максимум пета степен на трудност ,от там на горе трябва подготовка. Стандартните данни съм ти показал за различните модели а ако искаш подобрение първо си изясни къде искаш да го ползваш автомобила. Един "тунинг" превишава инвестицията за автомобил многократно. Не те съветвам да правиш такъв понеже повечето дейности са незаконни.
За сега сменихме въздушния филтър само и откак го сменихме не върви на метан. Днес върнах стария и пак си тръгна на метан.
Коментар