Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пълен новак търси съвет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Пълен новак търси съвет

    Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
    И да допълня писаното по горе.
    Профилната проходимост на автомобила ще те ориентира къде можеш да минеш. Преди няколко години Светослав Дойчинов представи степените на трудност относно трасетата:
    (
    СТЕПЕНИ НА ТРУДНОСТ ПО ВРЕМЕ НА OFF-ROAD ПРЕХОД



    Целта на тази класификация е да улесни състезателите, при вземането на решението дали да преминат през етапа или да го заобиколят.
    Първа степен - лека: Добър почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Умерени наклони. Могат да преминат автомобили 2WD, освен когато има сняг. Няма проблем с широчината на пътя, могат да се разминат два автомобила.
    Втора степен - лека: Почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Единични коловози. Умерен наклон при изкачване до 10 градуса. . Могат да преминат 2WD автомобили с подготовка. При сняг или дъжд, може да се наложи използването на 4WD функцията на автомобила. Могат да се разминат два автомобила.
    Трета степен - лека: Почвен път. Набразден, мокър, изровен. Пресичат се водни препятствия с дълбочина над 15 см. Проходима кал. Плавен наклон до 10 градуса. Малки дупки и камъни. Препоръчва се 4WD придвижване, но е възможно да премине и 2WD автомобил с адекватен клирънс и водач с добро умение. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
    Четвърта степен - умерена: Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери до 20 см. Пресичат се водни участъци, с дълбочина до главините на колелата. Проходима кал. Изкачване и спускане на наклони до 15 -20 градуса. Може да премине 4WD с нормална подготовка. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
    Пета степен - умерена:Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери над 30 см., водата е над 30 см дълбока с възможно бързо течение. Проходима кал. Наклоните са около 20 градуса. Дупките са 20 см дълбочина. Страничният наклон е до 15 градуса. 4WD задвижване е задължително. Има проблем със ширината на пътя.
    Шеста степен - тежка:Последователност от камъни и дупки. Камъните са с размер над 30см и много на често. Пресичане на реки с дълбочина до главините на колелата и силно течение. Калта задължително трябва да се проверява преди преминаване. Чести наклони от 20 - 30 градуса. Страничния наклон доближава 20 градуса. 4WD задвижване е задължително, а ако сте със сериен автомобил е желателно да има още един автомобил от същия клас. При по -широк автомобил е необходимо повишено внимание.
    Седма степен - тежка:Скални късове, които са на често и са дълги над 30см., на височина са по високи от двигателните мостове. Дупките са на често и с дълбочина около 30см. Калта е дълбока 20-30см, може да я има и по склоновете. Наклоните са до 35 градуса, странично 30 градуса. Реките са със силно течение и дълбочина към 50 см. Пътя е широк колкото автомобила. Необходим е добър шофьорски опит.
    Осма степен – много тежка: Големи скали и / или дълбоки коловози. Камъните са по-високи от главините. Дълбока кал или кални изкачвания. Резки изкачвания и спускания от 40 градуса, оголени или каменисти. Водните участъци надхвърлят дълбочина 70 см. Страничен наклон 30 градуса. Широко колкото за един автомобил. Възможни са наранявания. Необходим е добър опит в “извън пътното “ шофиране. Специално подготвената кола е предимство.
    Девета степен - екстремна: Масивни скали над 40 см. Чести дупки дълбоки над 40см. Кално блато / дълго, дълбоко, без стабилна основа /. Реки с много силно течение и дълбочина над 70 см. Стръмни изкачвания и спускания около 42 градуса. Странични наклони 35-40 градуса. Може би невъзможно за сериен автомобил. Опита е от решаващо значение. Изисква се наличие на лебедка. Нараняванията са възможни, механичните повреди са почти сигурни, опасността от преобръщане е реална. Работа в екип.
    Десета степен - екстремна: Сурово изпитание. Екстремната подготовка е задължителна. Невъзможно за серийни автомобили, от колкото и добра марка да са. Изисква се наличие на лебедка. Необходимо е да се проправя пътека. Понякога е невъзможно да се продължи и при перфектна подготовка. Възможни са големи щети по превозното средство. Възможни са тежки наранявания. Необходима е екстремална предпазливост и работа в екип.


    )
    Обикновенно стандартен автомобил може да премине максимум пета степен на трудност ,от там на горе трябва подготовка. Стандартните данни съм ти показал за различните модели а ако искаш подобрение първо си изясни къде искаш да го ползваш автомобила. Един "тунинг" превишава инвестицията за автомобил многократно. Не те съветвам да правиш такъв понеже повечето дейности са незаконни.
    Много ми хареса описанието при съответните степени на трудност, кое какво е, много полезно четиво за всеки бъдещ джипар

    Коментар


    • #47
      От: Пълен новак търси съвет

      Благодаря! Много полезно! Най-после я взех. Установих, че 58 литра метан ми стигат за 160 км. Което мисля, че е много и мисля, че не е настроена метановата уредба. Вие какво мислите?

      Коментар


      • #48
        От: Пълен новак търси съвет

        Командирската канцелария качена на ЗИЛ 131 със агрегат едноосен гореше 40/100.Голям звяр,честито и почвай да стягаш

        Sent from my PMT3047_3G using Tapatalk
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #49
          От: Пълен новак търси съвет

          Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
          Благодаря! Много полезно! Най-после я взех. Установих, че 58 литра метан ми стигат за 160 км. Което мисля, че е много и мисля, че не е настроена метановата уредба. Вие какво мислите?
          Това в килограми колко е? Моя гранд на метан (преди да го махна метана) ми гореше максимум 17/100 кила в града с меки гуми и при голям студ зимата. това за двигател 5,2 V8.

          Коментар


          • #50
            От: Пълен новак търси съвет

            Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
            Благодаря! Много полезно! Най-после я взех. Установих, че 58 литра метан ми стигат за 160 км. Което мисля, че е много и мисля, че не е настроена метановата уредба. Вие какво мислите?
            Това е около 10 лв./100км - нормално е..
            0899 шест5313нула
            За всекиго по нещо

            Коментар


            • #51
              Пълен новак търси съвет

              Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
              Това е около 10 лв./100км - нормално е..
              Е че то 10 лв/100 за малко джипче на метан е мноооого кат се знае че на пропан бутан ще е най много толкоз?
              10 лв са 15 литра пропан бутан
              Land Rover Discovery II, V8 4.0
              VW Golf VI variant
              Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

              Коментар


              • #52
                От: Пълен новак търси съвет

                Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
                Благодаря! Много полезно! Най-после я взех. Установих, че 58 литра метан ми стигат за 160 км. Което мисля, че е много и мисля, че не е настроена метановата уредба. Вие какво мислите?
                Честито, и очакваме тема "Какво да правя по Витарата ?", но почети малко, все пак, преди това.

                ... и изхвърли метановата бутилка, че проблемите ше са ти по-скъпи от "евтиното" возене.
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #53
                  От: Пълен новак търси съвет

                  Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                  Командирската канцелария качена на ЗИЛ 131 със агрегат едноосен гореше 40/100.Голям звяр,честито и почвай да стягаш

                  Sent from my PMT3047_3G using Tapatalk
                  Не, не. Не си разбрал правилно. За метан говоря, а не за бензин или дизел.

                  Първоначално публикуван от racer666 Преглед на мнение
                  Това в килограми колко е? Моя гранд на метан (преди да го махна метана) ми гореше максимум 17/100 кила в града с меки гуми и при голям студ зимата. това за двигател 5,2 V8.
                  Ми 10кг и малко е вместимостта на резервоара.

                  Първоначално публикуван от sonda Преглед на мнение
                  Това е около 10 лв./100км - нормално е..
                  Не. Трябвада е около 5-6 лв.

                  Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                  Честито, и очакваме тема "Какво да правя по Витарата ?", но почети малко, все пак, преди това.

                  ... и изхвърли метановата бутилка, че проблемите ше са ти по-скъпи от "евтиното" возене.
                  Махам я задължително. Мисля дасложа 40 литра газ отстрани в багажника. ѝХемпо леко хем по големи пробези ще можем да правим. С тоя метан можем да стогнем само до гората и малко да покараме вътре о после се връщаме на бензин. ѝНе е оферта както се казва.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Пълен новак търси съвет

                    Дай някоя снимка да я видиме.
                    SUZUKI VITARA V6
                    HONDA CBR 919RR
                    MERCEDES ML
                    MAN TGA D2O COMANREIL 18-430

                    Коментар


                    • #55
                      От: Пълен новак търси съвет

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-0b7e2b3de862b929bf3e2f10f2ba3b6ba803e9c564a184b632b14455fb2d08d0-V.jpg
Прегледи:1
Размер:106.3 КБ
ID:5715566Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-08d4a899f216b5f93494b8009d861058b5d83233e551f000d85e1263845ed984-V.jpg
Прегледи:1
Размер:112.0 КБ
ID:5715567Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-1803647d3d3a215ce96d9e565022be5504eece5793e8f499ec9924f52bcf085c-V.jpg
Прегледи:1
Размер:91.7 КБ
ID:5715572Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-aecdf1614d41ba88d75fb4701f172bc4c428f8fe10646ea96244b4de865f8bc6-V.jpg
Прегледи:1
Размер:92.6 КБ
ID:5715573Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-f9838da8138ee1a3de4c35b0eb540d61e54869b1f427583204c9eaf93657d950-V.jpg
Прегледи:1
Размер:142.7 КБ
ID:5715574Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-35d7e83ec3119b4b4af23774c5463b49e41ec96b3e48a5b5fdd263a1a700c063-V.jpg
Прегледи:1
Размер:125.8 КБ
ID:5715568Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-75a6149203002178655198fb8ef0cf8fd77f48cc47f162e8095951f8ef0d6f06-V.jpg
Прегледи:1
Размер:73.1 КБ
ID:5715569Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-0522edbcb819d855fdc2edf5d70ee0839e6153b34ca66a539dbda19d8387cef4-V.jpg
Прегледи:1
Размер:100.2 КБ
ID:5715570Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image-651836abf9c197a98baaa41e854a0e0d625a2f99118f6fb401f21be1e69f957f-V.jpg
Прегледи:1
Размер:107.2 КБ
ID:5715571

                      Това е моята дългоочаквана придобивка. Има сега доста проблеми, които ще трябва да оправям. И козметични и функционални, но поне няма никаква ражда освен на покрива. За сега сменихме въздушния филтър само и откак го сменихме не върви на метан. Днес върнах стария и пак си тръгна на метан. Понякога падат оборотите на бензин и изгасва. Както си паркирах и ми се измъкна скоростния лост (там разбрахме откъде е причината - има счупена пружина вътре, някаква конусовидна).

                      Сега на първо време трябва да я обслужа. След това или паралелно с това ще оправя машинките на 2-те предни стъкла, че нещо не работят както трябва и ще закрепя някак кората на багажника, че се държи на 2 болта и се мята.

                      После смятам да и сложа газово, че с тоз метан доникъде не мога да стигна - 10 кг. Мисля си да сложа една тумбеста бутилка в единия край, за да заема място само там и когато трябва да се свалят седалките да има място. Между другото НЯКОЙ МОЖЕ ЛИ ДА МИ КАЖЕ МЯСТО В БУРГАС КЪДЕТО ДА ЗАМЕНЯ МЕТАНА ЗА ГАЗОВО И ДА ДОПЛАТЯ ИЛИ ДА МИ ИЗЛЕЗЕ 0 ЛВ? Метана е слаган в Италия.

                      После ще и взема едни гуми АТ и ще я повдигна. А паралелно с тоза смятам да си направя сам ролбари отпред и отзад.

                      Моите гуми са 195/80/R15. Мога ли да сложа R16 примерно? Като цяло кои са най-големите гуми, които мога да сложа без да разбия окачването? Не разбирам, просто така съм чел тук. Гледах, че има гуми AT, AT2 и AT3 - каква е разликата?

                      Коментар


                      • #56
                        От: Пълен новак търси съвет

                        Колега , честито и много радост и безаварийно километри ! Не бързай ! Обслужи ремъци , филтри и масла ! Закаран я на някой газаджия да не ти гасне ! После я покрай малко така и в движение ще прецениш какво и доколко да промениш !

                        Коментар


                        • #57
                          От: Пълен новак търси съвет

                          След като я вдигнеш,може да и сложиш гуми 235/70/16 или 225/75/16,или 235/75/15,по големи трябва да поорежеш малко.
                          SUZUKI VITARA V6
                          HONDA CBR 919RR
                          MERCEDES ML
                          MAN TGA D2O COMANREIL 18-430

                          Коментар


                          • #58
                            От: Пълен новак търси съвет

                            Честито колега! Много безавариини километри!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Пълен новак търси съвет

                              Първоначално публикуван от tisho-samokov Преглед на мнение
                              След като я вдигнеш,може да и сложиш гуми 235/70/16 или 225/75/16,или 235/75/15,по големи трябва да поорежеш малко.
                              Аха, благодаря за съвета. Днес говорихх с един монтьор с няколко джипа, който каза, че за калта били най-добре тънки гуми с голям грайфер, а като че ли като четох установих, че трябва да са по-широки с голям грайфер. Можете ли да дадете разяснение, защото ме обърка този човечец?

                              Коментар


                              • #60
                                От: Пълен новак търси съвет

                                Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
                                Аха, благодаря за съвета. Днес говорихх с един монтьор с няколко джипа, който каза, че за калта били най-добре тънки гуми с голям грайфер, а като че ли като четох установих, че трябва да са по-широки с голям грайфер. Можете ли да дадете разяснение, защото ме обърка този човечец?
                                Съветвам те да потърсиш статията на Митко Фулдата в списанието и ще ти се изяснят някой неща относно гумите. Аз лично предпочитам висока ,тясна и агресивна гума. По бързо изчиства калта и стига до здравата почва. Като цяло широките гуми се ползват за нестабилни настилки като блато , пясък , сняг . Тясната гума пак можеш да я ползваш на мек терен като изпуснеш въздуха до 70-75% според размера на гумата.
                                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                                Дий Снайдер

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X