Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пълен новак търси съвет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пълен новак търси съвет

    Здравейте на всички! Чета форума вече няколко дена, тъй като съм на крачка от закупуването на Сузуки Витара дълга база около 95та 95к.с. мотор 1.6. Смятам да я използвам за лек офроуд и като цяло просто да избягам от града, да видя красиви места, да пренощувам някъде в пущинака, но тъй като не знам точно къде ще ме отведе пътя може да ми се наложи да мина и през малко по-рискови терени за пълен новак. Не съм карал джип досега и нямам никакъв опит с тях, но доколкото разбирам техниката на каране, а също и подготвеността на машината са доста важни.

    Понеже не съм сигурен дали ще имам достатъчно пари за всичко, което ми е нужно, реших да отворя тази тема, за да се допитам до "старите кучета".

    До колкото четох най-основното е лебедка, подходящи гуми и повдигане на окачването/шасито (не съм сигурен каква е разликата между двете).

    Моля споделете съвети за идеята ми, а именно: Тъй като ще взема колата с шосейни гуми, си мислех, че най-приоритетното може би е лебедката и повдигането. Мислех си да направя първо двете, а после да закупя хубави гуми за газене. Логиката ми е, че лебедката е по важна от гумите, защото липсата на умения, но наличието на гуми, може би няма да ме изкара от калта, но пък, ако имам лебедка, лесно ще се измъкна и ще мога да продължа. По принцип не смятам да обикалям когато е валяло или вече вали, но винаги се случва дъждовно време. Така ли е най-правилно да направя? И като цяло кое от трите е най-важно, за да започна с него?

  • #2
    От: Пълен новак търси съвет

    Колега пиши от къде си. Според мен най- важно е да излезеш на разходка с други колеги а не сам.

    Коментар


    • #3
      От: Пълен новак търси съвет

      И аз съм скорошен като теб, но на мойта джипка сложих веднага нови гуми All-terrain. Гумите са основното според мен, с шосейни гуми в първата кал си намерил трудности. Поне при мен беше така (Паджеро). От скромния ми опит, предназначените за офроуд гуми правят голяма разлика - на един и същ терен закъсвах с шосейните, а с новите се измъквах.

      След гумите, започнах да обмислям добавяне на колани, повдигане, лебедка, и най-накрая чак защитна клетка при преобръщане. Някъде четох във форума, къде на шега, къде не, да имаш номерата на земеделците от района да звънкаш да те дърпат с тракторите Щото все пак дори да имаш лебедка, не винаги би ти помогнала, ако караш в местност, в която няма за какво да завържеш кабела.

      Все пак, виж какво ще кажат по-опитните във форума, аз съм в офроуда едва от няколко месеца и нямам много каране все още.

      Коментар


      • #4
        От: Пълен новак търси съвет

        Здравей!

        Витарата е малка, лека и сравнително евтина за поддръжка (за джип). Добре си се спрял, за употребата която си описал. Търси най-вече без ръжди, неизгнила. Задължително лягане отдолу и оглеждане особено в задната част - и шасито, и купето. Най-добре е да е с оригиналната боя, да не е мазано или пръскано с шагре, така маскират сериозни проблеми.

        Първо я купи, пък после му мисли как да я модифициарш. На-напред повдигане на окачването, после според мястото избираш гуми и чак след това - лебедката. Една лебедка тежи доста и при стандартно окачване, със стандарти гуми най-много да снижи още повече предницата. Напрактика, проходимостта на автомобила се постига от по-високия клиренс, а той пък е в следствие на по-високите гуми. По-високите гуми обаче може да опират някъде, заради което се повдига окачването ... Лебедката е средство, с което да се измъкнеш, когато закъсаш, но колкото по-големи са гумите, толкова по-трудно ще закъсаш.

        Пиши си в профила от къде си, намери колеги от твоя край и първоначално се повози. Със сигурност ще се зарибиш и ще разбереш много неща.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          От: Пълен новак търси съвет

          Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
          ... съм на крачка от закупуването на Сузуки Витара дълга база около 95та 95к.с. мотор 1.6. Смятам да я използвам за лек офроуд ... До колкото четох най-основното е лебедка, подходящи гуми и повдигане на окачването/шасито (не съм сигурен каква е разликата между двете)...
          Най-важните неща за кола са здраво купе/шаси, работещ мотор и добри гуми! Останалото е за хора с излишни пари.
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #6
            От: Пълен новак търси съвет

            досега сьм виждал само една неизгнила витара,искаха и 6500лв.без стотинка надолу!!!!!!! а според мен витарата не е точно джип.а за тези пари можеш да си купиш джип.требва добре да помислиш какво ще копуваш.

            Коментар


            • #7
              От: Пълен новак търси съвет

              Витара или Киа Спортидж. В момента ползвам Витара за точно такива неща за каквито ти говориш. И при двете поддръжката е доволно евтина като за "джип"-ки.

              Единственото което бих избрал като алтернатива е Киа Спортидж. На Витара-та не ми достигат тия 80кс дето ги дава 1.6 мотора който е на моята, а Киа-та има често срещан 2.0л бензинов мотор. Май и Киа-та е по-добре от към ръжди, защото при Витара-та както казаха по-горе е рядкост да намериш купе и шаси без проблеми.

              Като подобрения - в началото само повдигане и гуми (повдигането ти е необходимо за да събереш удачни гуми). След като закъсаш 1-2 пъти (ако закъсаш) ще прецениш дали има нужда от още или не. Аз съм закъсвал 1 път само и то преди "подобренията". Но пък винаги съм внимавал от къде минавам. Още повече, че карам сам и една грешка може да ми коства много . И така вече 65 000км за 4ри години с кола 91ви набор .

              Коментар


              • #8
                От: Пълен новак търси съвет

                Кията няма ходовете на витарата. Пружините и са смешни в сравнение с витарските. Ама пък има по-силен мотор, което помага за по-сериозна засилка, което пък помага за преминаване на някои препятствия.

                За всеки един джип(а и за колите, ако ги караш по лош път) проходимостта започва от гумите. Размер и грайфер. За различни препятствия-може да е по-важен размера, или грайфера, затова е най-добре големи гуми, с рошав грайфер. Ама голямата гума се развърта трудно, и с малките мотори на витарите динамиката става отчайваща, а разхода скача, особено е неприятно, ако досега си карал поло...

                Повдигат се и окачването, и купето от рамата. Първото е силно препоръчително, ако ще се завираш на интересни места, а второт е силно непрепоръчително. Единствената му полезна функция е да събереш по-големи гуми и да не опират в калниците, но това се постига и с повдигане на окачването, което е много по-правилния начин. На всичко отгоре е и евтино. На мен ми излезе 10(десет) лева и една бутилка ракия.
                Е, може и доста повече да излезе, ама пак се понася.

                Лебедката-за нещо като 500 лева ще вземеш нова китайска лебедка, която ще върши работа, а с нея почти няма място през където да не можеш да минеш.
                Минуса е, че добавя 30-40 кила на най-гадното място-на носа на джипа, ама досега никой джип не се е развалил, или не е минал отнякъде заради това. Леко се влошава поведението на предницата, но ако можеш да караш-не ти пречи.

                Адски добра идея е да излезеш на колкото може повече разходки с по-опитни офроудъри, и да попиваш какво правят. И да знаеш, че сам джип не се завира на гадни места. Винаги търябва да има още един-да се върнете за части, за гориво, да те дръпне, да занесе вест у вас, че тази вечер може и да не се прибереш...
                Ако си сам-избягваш гадните места доколкото може.

                С две думи-офроудът е смес от три неща-добра машина, умения на каращия, и не на последно място-мислене.

                Успех в осфоуда.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: Пълен новак търси съвет

                  Не го слушай Кольо. И аз като него си мислех че Спортидж не е добър но след като бях притежател си промених мнението и в момента дори пак бих си купил.
                  1\ удобни седалки
                  2\ комфортно купе
                  3\ силен двигател
                  4\ товарно пространство 1,70см за дългата база която имах
                  5\ удобен tool box
                  6 \ с едни гуми Кобра направо не можеш да я спреш
                  7\ удобни уреди за управление
                  8\ широко и стабилно шаси
                  9\ всичко елементи от трансмисията са над нивото на шасито и не са като на 4Runner да стърчат под шасито
                  10\ колесната база на дългата бе( по спомен) 96"
                  11\ предно окачване на 4 носача

                  Имах и Витара но освен като донор за двигател за Самурай не бих си взел пак такава.
                  1\ прекалено слаб двигател за купето
                  2\ странно поведение на ходовата част
                  3\ предния Mac Pherson не ме кефи като за сериозен 4х4 автомобил
                  4\ слаби ламарини особенно на вратите
                  5\ шасито гние като за световно а купето е отвратително
                  6\ Комфорта е под всякаква критика
                  7\ таблото скърца и пропуква по черно
                  8\ раздатъчна кутия с верига ( имам познат от Истанбул който изкупува вериги ,познай защо)
                  9\ ламарините по предницата се накъсват около фаровете

                  Абе не бих си взел Витара.
                  Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                  Дий Снайдер

                  Коментар


                  • #10
                    От: Пълен новак търси съвет

                    Banjo, ти си умно момче, но това където пишеш за Кията не съм съгласен. Къде си ходил с тази Кия, и колко време е издържала ?Не подвеждай момчето! Той търси джип.
                    0887 526 564/ 0897 933 755 /

                    Коментар


                    • #11
                      От: Пълен новак търси съвет

                      Първоначално публикуван от lyubo73 Преглед на мнение
                      Banjo, ти си умно момче, но това където пишеш за Кията не съм съгласен. Къде си ходил с тази Кия, и колко време е издържала ?Не подвеждай момчето! Той търси джип.
                      И с какво Витара е по-джип от КИА?!?
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Пълен новак търси съвет

                        Първоначално публикуван от lyubo73 Преглед на мнение
                        Той търси джип.
                        Е па да си купи оригиналът-Jeep или както се казваше в една реклама-Das auto

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        И с какво Витара е по-джип от КИА?!?
                        Поне не и падат шарнирите.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Пълен новак търси съвет

                          Първоначално публикуван от lyubo73 Преглед на мнение
                          Banjo, ти си умно момче, но това където пишеш за Кията не съм съгласен. Къде си ходил с тази Кия, и колко време е издържала ?Не подвеждай момчето! Той търси джип.
                          Ами твърдя го с авторитета си и с опита си с тези автомобили които съм притежавал. Вярвай ми че автомобилите си не ги карам 99% по асвалт и 1% по черно. Тази моя беше мое притежание близо две години ,преди това беше пак на член от форума и той също я използваше подобаващо,смея да твърдя че имах повече километри по черни Екстремни Местности отколкото по твърда настилка. След мен пак я взе човек който пишеше във форума и излизаше по разходки. Може да питаш Кирил Панайотов, Константин Кирилов ,Тодор Панайотов,Каскадьора и още много други които съм возил с нея и ще ти кажат къде е експлоатирана и колко е издържала.
                          Немога са кажа същите суперлативи за Витара-та а автомобилите са от един и същи клас. Никого не подвеждам и смея да твърдя че е много по добре направен автомобил от колкото Витара-та. Ако се разтърся и снимки ще ти постна.

                          Джип е названието за военните автомобили а не модела на Крайслер. Произлиза от FORD GPW - Джи-Пи-Дабъл ю и от там ДЖИП .
                          Само за твоя справка Кия Спортидж е използвана като военен автомобил от корейците но не може да се каже същото за Витара. Сузуки имат друг военен автомобил и това е Самурай който и в момента се използва в индийската армия.

                          Ако Витара-та е толкова добра защо постоянно трошат предни полуоски и дифове?Да давам ли стотици примери?Ако е толкова добра защо всички искат да слагат мостове от УАЗ?
                          Тея чикиджийски сдвоени лагери на предните главини издържат ден до пладне. Мани-Бегай.
                          Аз поне съм виждал и Кия и Витара от близо и съм ги експлоатирал . пак бих си взел Кия Спортидж но никога няма да си взема Витара отново.
                          Последно редактирано от banjo; 30-04-16, 09:02.
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #14
                            От: Пълен новак търси съвет

                            Първоначално публикуван от gimax Преглед на мнение
                            Е па да си купи оригиналът-Jeep или както се казваше в една реклама-Das auto
                            Недей бута момчето към опасна пропаст, че може да не разбере, че се майтапиш и ще стане беля..
                            0899 шест5313нула
                            За всекиго по нещо

                            Коментар


                            • #15
                              От: Пълен новак търси съвет

                              ... е сега ше дойде Пенчо да ви обЯсни за КИА-та. Дали е джип и има ли той почва у нас.
                              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X