Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пълен новак търси съвет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Пълен новак търси съвет

    Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
    Витарата не гори много по-малко. За сметка на това е много по-спъната и с малко по-големи гуми освен, че умира качва разхода.
    Защо не се замислиш за паркетник? Хонда ХРВ, Рав 4, при по-голям бюджет Мазда Трибют или Форт Маверик 2, приятел си взе наскоро Трибют за ежедневен автомобил и останах приятно изненадан от това колко е масивен отдолу.
    Паркетник какво е? Със сигурност има и по-добри варианти, но не влизат в бюджета ми. Днес ходих уж да взимам една Витарата , обаче се оказа, че нямала транзитни номера и КАТ не работи и се прибрах пак със същата кола, с която отидох... пък така й бях навит... Няма ръжди, с 58 литра метан, тракане от клапани не се чува, двигателя работи добре, много външни и интериорни забележки - 3600. Капарирах я и ще я взимам в сряда. Бих се радвал ако някой дойде все пак да й хвърли едно последно око. Ще пътувам от Бургас към Пловдив. Надявам се да има някой желаещ. 0988899123

    Коментар


    • #32
      От: Пълен новак търси съвет

      "Паркетник" казваме, на "джипове" от рода на ML, Cayen, Q7 и подобни високи леки коли, които са като крава на лед, ако им се изпикаеш под гумата.
      Метановите бутилки са тежки и метан няма навсякъде. Това са неудобства, които трябва да вземеш предвид.
      Отделно, от и без това мизерното багажниче на Витарата, не остава място за един по-сериозен сак.
      Само за протокола и за сравнение, Кията ми я купих за 2,600. 2000 г средата. По моя начин на стягане (като за моя си кола), до 3800-4000, ще я направя да няма нищо за сменяване по нея.
      Вече съм започнал.
      Ако Витарата която си харесал, не е от централна или южна Италия, гледай много внимателно за ръждива рама(замаскирана). Ферозата ми е австрийка и сменявах рама.
      Успех!
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #33
        От: Пълен новак търси съвет

        Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
        Паркетник какво е? Със сигурност има и по-добри варианти, но не влизат в бюджета ми. Днес ходих уж да взимам една Витарата , обаче се оказа, че нямала транзитни номера и КАТ не работи и се прибрах пак със същата кола, с която отидох... пък така й бях навит... Няма ръжди, с 58 литра метан, тракане от клапани не се чува, двигателя работи добре, много външни и интериорни забележки - 3600. Капарирах я и ще я взимам в сряда. Бих се радвал ако някой дойде все пак да й хвърли едно последно око. Ще пътувам от Бургас към Пловдив. Надявам се да има някой желаещ. 0988899123
        Каква е витарата,къса дълга,с какъв мотор е,коя година.
        SUZUKI VITARA V6
        HONDA CBR 919RR
        MERCEDES ML
        MAN TGA D2O COMANREIL 18-430

        Коментар


        • #34
          От: Пълен новак търси съвет

          Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
          ...Този хай-джак е крик, нали? За какво по-точно се използва? Минават ми идеи през главата, но да питам все пак...
          Ето една снимка от колегата CrAzY_eMo


          Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
          ...Какво по-точно имаш предвид под "Колкото си по-близо до стоковия вариант, толкова по-малко проблеми ще имаш при ежедневната експлоатация (град/магистрала)."?
          По-големи гуми=по-голям разход на гориво, по-лошо спиране, влошена динамика, натоварване на цялата трансмисия(карета, дифове...), а и самите гуми са по-скъпи. По-агресивните гуми са по-шумни на асфалт.
          По-висока джипка=по нестабилна. Това се оправя донякъде с изнасяне на гумите навън чрез други джанти или с фланци. Това пък води до по-голямо натоварване на лагерите, може да се наложи рязане на калници, поставяне на уширители и т.н.

          С две думи намалява удобството при движение по асфалт и се повишават разходите
          Toyota Land Cruiser BJ70 1985
          Lexus LS430

          Коментар


          • #35
            Първоначално публикуван от tisho-samokov Преглед на мнение
            Каква е витарата,къса дълга,с какъв мотор е,коя година.
            1996 г. 95 коня или някъде там. Дълга база. Мотор 1.6 16V

            Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
            Ето една снимка от колегата CrAzY_eMo ...
            Добре, благодаря за снимката, но още не разбирам. Вижда се, че джипа се повдига, защото е затънал в кал. После може би се слага някакво дърво или плосък камък под нея, колата се пуска и продължава по твърдата повърхност? Така ли? Още нещо - виждам опънат колан. Той каква роля играе. И като цяло тези колани за какво могат да се използвят освен за теглене на друга кола? Друго приложение, което се сещам е , ако има препятствие на пътя (паднало дърво) да се издърпа , за да се мине.

            Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
            ...
            По-големи гуми=по-голям разход на гориво, по-лошо спиране, влошена динамика, натоварване на цялата трансмисия(карета, дифове...), а и самите гуми са по-скъпи. По-агресивните гуми са по-шумни на асфалт.
            По-висока джипка=по нестабилна. Това се оправя донякъде с изнасяне на гумите навън чрез други джанти или с фланци. Това пък води до по-голямо натоварване на лагерите, може да се наложи рязане на калници, поставяне на уширители и т.н.

            С две думи намалява удобството при движение по асфалт и се повишават разходите
            Ами AT няма ли да ми свършат най добра работа и за асфалта и за гората? Те мисля, че не са прекалено големи и ще има средна стабилност и средна проходимост? Също нещо ми се върти в главата тия дне - AT сезонни ли са или всесезонни?
            Последно редактирано от Чавдар (V93); 03-05-16, 07:57.

            Коментар


            • #36
              От: Пълен новак търси съвет

              Като ти гледам въпросите тръгваш точно по моя път. И пак повтарям - повдигане (на окачването) и гуми са предостатъчни за начало. В последствия наливай пари ако решиш, че нещо не ти върши работа. Вземи в предвид, че колкото повече модификации направиш толкова по-неудобна става за каране по асвалт.

              Много внимавай с ръждите. Витара без ръжди почти няма. Шанса да си попаднал на такава е доста по-малък от шанса да си попаднал на добре прикрита. Лягаш под колата и гледаш от долу купето. Гледаш задните тампони дето държат купето и около тях. Там почти винаги гние. Гледаш и задните подкалници - там където хвърат камучетата (зад стоповете се пада). Там също е почти винаги изгнило. Ако тия две места са здрави има големи шансове да няма ръжди .

              АТ гумите са компромисният вариант за асвалт и черно. Гледаш да не са регенерат, за да можеш да ги спускаш ако има проблеми (регенерата почва да се цепи при каране с ниско налягане). Относно изнесените джанти - търсиш минималното изнасяне при което няма да опират гумите.

              Аз си карма вече 4та година витарата (къса база). Има 65 000 км навъртяни за това време. Използва се като ежедневна и когато има време се ходи по палатки, разходки и риба. По черно сигурно имам под 10% от километрите (може би и под 5%). Мазохизъм е малко, ама се свиква - седалките са доволно неудобни. Основното което е като проблем е слабият мотор. Съобразяваш се с проходимоста която имаш и внимаваш. Ако от някъде не се минава - търси се обиколен вариант. И в крайна сметка там за където съм тръгвал винаги съм стигал. Единственото което съм ползвал като бонуси са били прешлени на гумите (за дълбок сняг), лопата и в много редки случай хайджак. Но основното за преминаване при трудни терени се оказа техниката, а тя се учи с практиката.

              Коментар


              • #37
                От: Пълен новак търси съвет

                Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
                1996 г. 95 коня или някъде там. Дълга база. Мотор 1.6 16V



                Добре, благодаря за снимката, но още не разбирам. Вижда се, че джипа се повдига, защото е затънал в кал. После може би се слага някакво дърво или плосък камък под нея, колата се пуска и продължава по твърдата повърхност? Така ли? Още нещо - виждам опънат колан. Той каква роля играе. И като цяло тези колани за какво могат да се използвят освен за теглене на друга кола? Друго приложение, което се сещам е , ако има препятствие на пътя (паднало дърво) да се издърпа , за да се мине.



                Ами AT няма ли да ми свършат най добра работа и за асфалта и за гората? Те мисля, че не са прекалено големи и ще има средна стабилност и средна проходимост? Също нещо ми се върти в главата тия дне - AT сезонни ли са или всесезонни?
                Чакай малко,ти изобщо какво искаш да научиш? Според мен правиш социологическо проучване . Какво значение имат гумите , какви са данъците, колко харчи и др.. Я си купи една кола , покарай я ,ако ти хареса ОК ако не продай я и си вземи друга. "Пълно щастие няма" биха ти казали едни "Кеф цена няма" биха казали други.
                Проходимоста и стабилноста е в главата на водача бих ти казал Аз.
                Тя рибата още в океана а ти слагаш подправките в тигана.
                1/ Седни в колата и виж дали ти е удобна
                2/ Покарай я и разбери дали ти се вписва с характера на шофиране.
                3/ Определи си бюджет и се разпростирай по него
                4/ Ако продавача и купувача са доволни от цената то сделката е добра.
                5/ ако техническото състояние те задоволява то колата е твоят

                Вземи си кола а после мисли за екстрите.
                И последно нека жена ти избере колата за да не мрънка много.
                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                Дий Снайдер

                Коментар


                • #38
                  От: Пълен новак търси съвет

                  Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
                  ..........Капарирах я и ще я взимам в сряда. .............
                  Ми то май е вече късно за съвети!?! Освен ако капарото не е прежалимо (достатъчно малко за да не се достигне "прага на болката".
                  Венцислав Петров
                  Горното е изцяло мое лично мнение, с което не ангажирам никое друго лице.
                  Рекстън 2 2.7 165 к.с. ; Лагуна купе 2.0 dci 210 к.с.
                  0889 62 8четири 6четири

                  Коментар


                  • #39
                    От: Пълен новак търси съвет

                    Мда. От мерак се бърза. Разбирам го колегата.
                    И аз бях така.
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Пълен новак търси съвет

                      Еми, 200 лв оставих, да ми я запазят до утре.

                      Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                      Чакай малко,ти изобщо какво искаш да научиш? Според мен правиш социологическо проучване . Какво значение имат гумите , какви са данъците, колко харчи и др.. Я си купи една кола , покарай я ,ако ти хареса ОК ако не продай я и си вземи друга. "Пълно щастие няма" биха ти казали едни "Кеф цена няма" биха казали други.
                      Проходимоста и стабилноста е в главата на водача бих ти казал Аз.
                      Тя рибата още в океана а ти слагаш подправките в тигана.
                      1/ Седни в колата и виж дали ти е удобна
                      2/ Покарай я и разбери дали ти се вписва с характера на шофиране.
                      3/ Определи си бюджет и се разпростирай по него
                      4/ Ако продавача и купувача са доволни от цената то сделката е добра.
                      5/ ако техническото състояние те задоволява то колата е твоят

                      Вземи си кола а после мисли за екстрите.
                      И последно нека жена ти избере колата за да не мрънка много.
                      Просто се опитвам да избера най-добрият, най-средният вариант така да се каже, за да бъдем всички доволни. Относно подобренията и помощните средства като хай-джак, лебедка, било то ръчна или електрическа и разни други неща се интересувам, защото както казахте техниката на шофиране е важна, а аз нямам такава и в един такъв момент, само такива помощни средства ще ме измъкнат. Нямам приятели офроудъри, които да ме изкарат от лайната, в които съм се вкарал, даже като се замисля имам само един приятел с джип, на който не мога да разчитам дали ще е свободен. Та така...

                      Между другото, можете ли да ми дадете съвет как мога да определя колко е проходима джипката? В такъв смисъл, дали би трябвало да може (не дали аз мога, а дали тя ще успее )) ) да мине през дадено препятствие. Със сигурност трябва да експериментирам по въпроса, но за тези експерименти можете ли да ми дадете съвети?

                      Благодаря на всички, които решиха да споделят опита си с мен! Хубаво е, че има такива хора! )

                      Коментар


                      • #41
                        От: Пълен новак търси съвет

                        Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
                        ... Между другото, можете ли да ми дадете съвет как мога да определя колко е проходима джипката? В такъв смисъл, дали би трябвало да може (не дали аз мога, а дали тя ще успее )) ) да мине през дадено препятствие. ...
                        Караш, закъсваш, вадиш се, после пак караш, пак закъсваш и пак се вадиш (или те вадят) и т.н. едно известно време. След което вече започва да ти просветва какво можеш и какво не и откъде можеш да минеш и откъде - не. Между другото, това, че даден джип по принцип може да мине през дадено препятствие по никакъв начин не означава, че ти с този джип непременно ще минеш през него. Вярно е, че някои екстри могат да ти помогнат в дадени ситуации, но със същия успех с тях можеш да се забиеш като пирон в кисело мляко ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Пълен новак търси съвет

                          Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
                          ...Относно подобренията и помощните средства като хай-джак, лебедка, било то ръчна или електрическа и разни други неща се интересувам, защото както казахте техниката на шофиране е важна, а аз нямам такава и в един такъв момент, само такива помощни средства ще ме измъкнат. Нямам приятели офроудъри, които да ме изкарат от лайната, в които съм се вкарал, даже като се замисля имам само един приятел с джип, на който не мога да разчитам дали ще е свободен. Та така...
                          Винаги има кой да те извади . Никой който има шанс да те извади няма да те остави да си седиш в калта. Дори тук във форума си има раздел за хора с нужда от помощ. Доста бързо се отзовават .

                          Като се замисля и аз винаги съм помагал. Само един път се замислих - един тиквеник беше решил, че може с БМВ на задно да мине през няколко дюни. Бях на косъм да го оставя да се мъчи с малоумието си ...

                          Коментар


                          • #43
                            От: Пълен новак търси съвет

                            Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнение
                            Еми, 200 лв оставих, да ми я запазят до утре.



                            Просто се опитвам да избера най-добрият, най-средният вариант така да се каже, за да бъдем всички доволни. Относно подобренията и помощните средства като хай-джак, лебедка, било то ръчна или електрическа и разни други неща се интересувам, защото както казахте техниката на шофиране е важна, а аз нямам такава и в един такъв момент, само такива помощни средства ще ме измъкнат. Нямам приятели офроудъри, които да ме изкарат от лайната, в които съм се вкарал, даже като се замисля имам само един приятел с джип, на който не мога да разчитам дали ще е свободен. Та така...

                            Между другото, можете ли да ми дадете съвет как мога да определя колко е проходима джипката? В такъв смисъл, дали би трябвало да може (не дали аз мога, а дали тя ще успее )) ) да мине през дадено препятствие. Със сигурност трябва да експериментирам по въпроса, но за тези експерименти можете ли да ми дадете съвети?

                            Благодаря на всички, които решиха да споделят опита си с мен! Хубаво е, че има такива хора! )
                            Това колко е проходим един автомобил зависи от техническите данни като габаритни размери. Писал съм нещо подобно в една тема но ще ти го постна и тук:
                            Проходимостта имат следните характеристики:
                            1/ Преден ъгъл на проходимост- колкото по голям е ъгъла по добре
                            2/ Заден ъгъл на проходимост - колкото по голям е ъгъла по добре
                            3/ Радиус на надлъжна проходимост - колкото по къс е автомобила толкова по добре
                            4/ Радиус на напречна проходимост - тук зависи какъв просвет има автомобила
                            5/ Проходимост през водно препятствие с твърдо дъно- колко дълбока вода може да преодолее(обикновенно е700мм)
                            6/ Проходимост по мек терен- обикновенно тези препятствия се избягват или се преодоляват след подготовка(спадане на гумите до75%, пясъчни пътечки или стълбички, лебедка или някой приятел да те опъне)
                            7/ Проходимост по твърд неравен терен- тук значение има хода на окачването или при липса на добро окачване добре е да има блокажи на диференциалите
                            8/ Напречна устойчивост- тук колкото по-висок е автомобила толкова по-лошо . Обикновенно издържат до 45° страничен наклон ама не всички
                            9/ Високи теглителни качества на първа скорост.- Тук или имаш много силен двигател или много бавна трансмисия. На моя стил на каране предпочитам второто


                            Като цяло проходимостта е съвкупност от знание , умение, подготовка на автомобила.
                            Научи техническите данни на новата кола и ще разбереш какво е заложил производителя ,другото се тунингова. Аз например мразя Витара но харесвам Самурай точно заради профилната проходимост и заради изработката но това не значи че на теб не би ти харесала.

                            Ползването на лебедката си е за друг урок. Повечето състезатели (навигатори) също немогат да се справят защото си има тънкости така че споко. Като изгориш един Ел.мотор и два-три включвател или скъсаш поредното въже в най- дълбоката кал ще се научиш. Да не кажем че и корпусите и редакторите се чупят при кофти експлоатация.
                            Последно редактирано от banjo; 03-05-16, 21:28.
                            Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                            Дий Снайдер

                            Коментар


                            • #44
                              От: Пълен новак търси съвет

                              По отношение на ръчната лебедка-забрави за такова нещо.
                              Да, много е привлекателна идеята да не дадеш много пари, да си я возиш в багажника, и да я ползваш когато потрябва, но с това свършва всичкото хубаво.
                              Т.е. мислиш си, че имаш лебедка с която да се измъкнеш ако закъсаш, а всъщност имаш 5 кила ненужно желязо в багажника.

                              Чети внимателно:
                              Най-обикновените електрически лебедки имат електромотори по 4-5 киловата, и пак ваденето е бавно и тегаво. А ако закъсването е по-хард-тези киловати са недостатъчни, та се прибягва до разни други техники за изваждане.
                              А какво си мислиш, че ще постигнеш с ръчна лебедка, със силата на ръцете си?
                              Затова-забрави за ръчна лебедка. Или си купи електричка, или изобщо не слагай никаква. Че чувството, че не можеш да закъсаш подвежда много, и после е силно неприятно, ако няма с какво да се извадиш, или някой да те дръпне.

                              Относно уменията и преценката на препятствията-това става единствено с опит. Колкото и да нямаш познати с джипове-тук ще намериш съмишленици по твоя край, които няма да откажат да излязат с теб на разходка, или да те извикат когато те излизат на такава.
                              Потърси Ончо(оника), той е в час и с офроуда, и с витарите, та може да си похортувате.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • #45
                                От: Пълен новак търси съвет

                                И да допълня писаното по горе.
                                Профилната проходимост на автомобила ще те ориентира къде можеш да минеш. Преди няколко години Светослав Дойчинов представи степените на трудност относно трасетата:
                                (
                                СТЕПЕНИ НА ТРУДНОСТ ПО ВРЕМЕ НА OFF-ROAD ПРЕХОД
                                Целта на тази класификация е да улесни състезателите, при вземането на решението дали да преминат през етапа или да го заобиколят.
                                Първа степен - лека: Добър почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Умерени наклони. Могат да преминат автомобили 2WD, освен когато има сняг. Няма проблем с широчината на пътя, могат да се разминат два автомобила.
                                Втора степен - лека: Почвен път. Сух , или пресичащ водно препятствие с дълбочина по малка от 10 см. Единични коловози. Умерен наклон при изкачване до 10 градуса. . Могат да преминат 2WD автомобили с подготовка. При сняг или дъжд, може да се наложи използването на 4WD функцията на автомобила. Могат да се разминат два автомобила.
                                Трета степен - лека: Почвен път. Набразден, мокър, изровен. Пресичат се водни препятствия с дълбочина над 15 см. Проходима кал. Плавен наклон до 10 градуса. Малки дупки и камъни. Препоръчва се 4WD придвижване, но е възможно да премине и 2WD автомобил с адекватен клирънс и водач с добро умение. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
                                Четвърта степен - умерена: Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери до 20 см. Пресичат се водни участъци, с дълбочина до главините на колелата. Проходима кал. Изкачване и спускане на наклони до 15 -20 градуса. Може да премине 4WD с нормална подготовка. Няма проблем със ширината на пътя за автомобил с нормални габарити.
                                Пета степен - умерена:Коловози и/или каменист път. Камъните са с размери над 30 см., водата е над 30 см дълбока с възможно бързо течение. Проходима кал. Наклоните са около 20 градуса. Дупките са 20 см дълбочина. Страничният наклон е до 15 градуса. 4WD задвижване е задължително. Има проблем със ширината на пътя.
                                Шеста степен - тежка:Последователност от камъни и дупки. Камъните са с размер над 30см и много на често. Пресичане на реки с дълбочина до главините на колелата и силно течение. Калта задължително трябва да се проверява преди преминаване. Чести наклони от 20 - 30 градуса. Страничния наклон доближава 20 градуса. 4WD задвижване е задължително, а ако сте със сериен автомобил е желателно да има още един автомобил от същия клас. При по -широк автомобил е необходимо повишено внимание.
                                Седма степен - тежка:Скални късове, които са на често и са дълги над 30см., на височина са по високи от двигателните мостове. Дупките са на често и с дълбочина около 30см. Калта е дълбока 20-30см, може да я има и по склоновете. Наклоните са до 35 градуса, странично 30 градуса. Реките са със силно течение и дълбочина към 50 см. Пътя е широк колкото автомобила. Необходим е добър шофьорски опит.
                                Осма степен – много тежка: Големи скали и / или дълбоки коловози. Камъните са по-високи от главините. Дълбока кал или кални изкачвания. Резки изкачвания и спускания от 40 градуса, оголени или каменисти. Водните участъци надхвърлят дълбочина 70 см. Страничен наклон 30 градуса. Широко колкото за един автомобил. Възможни са наранявания. Необходим е добър опит в “извън пътното “ шофиране. Специално подготвената кола е предимство.
                                Девета степен - екстремна: Масивни скали над 40 см. Чести дупки дълбоки над 40см. Кално блато / дълго, дълбоко, без стабилна основа /. Реки с много силно течение и дълбочина над 70 см. Стръмни изкачвания и спускания около 42 градуса. Странични наклони 35-40 градуса. Може би невъзможно за сериен автомобил. Опита е от решаващо значение. Изисква се наличие на лебедка. Нараняванията са възможни, механичните повреди са почти сигурни, опасността от преобръщане е реална. Работа в екип.
                                Десета степен - екстремна: Сурово изпитание. Екстремната подготовка е задължителна. Невъзможно за серийни автомобили, от колкото и добра марка да са. Изисква се наличие на лебедка. Необходимо е да се проправя пътека. Понякога е невъзможно да се продължи и при перфектна подготовка. Възможни са големи щети по превозното средство. Възможни са тежки наранявания. Необходима е екстремална предпазливост и работа в екип.
                                )
                                Обикновенно стандартен автомобил може да премине максимум пета степен на трудност ,от там на горе трябва подготовка. Стандартните данни съм ти показал за различните модели а ако искаш подобрение първо си изясни къде искаш да го ползваш автомобила. Един "тунинг" превишава инвестицията за автомобил многократно. Не те съветвам да правиш такъв понеже повечето дейности са незаконни.


                                Прикачени файлове
                                Последно редактирано от banjo; 04-05-16, 07:40.
                                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                                Дий Снайдер

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X